Gość tomek8622 Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2009 Witam i pytam żeby wymienić napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu to należy zrzucić głowice czy nie trzeba, dodam że jest to silnik 1.8T o oznaczeniu AEB. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2009 Witaj! Nie trzeba zrzucać głowicy, wystarczy zdjąć dekiel pokrywy zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2009 AEB (szczęście w nieszczęściu jak to mowia) nie ma zmiennych faz rorządu !! zmieniałem u siebie w AEB, cewki na bok pozniej dekiel, wałek ssacy, przy wymianie łańcucha potrzeba wyciagnac oba wałki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2009 Jest gdzieś na forum opis wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_M86 Zgłoś #5 Napisano 16 Stycznia 2012 Witam Mam pytanie, czy w moim passacie 1.6 ALZ 2001r B5 FL sedan jest napinacz, regulator faz rozrządu? Od pewnego czasu gdy założyłem gaz zaczęły dziać się dziwne rzeczy, zapal się ciągle "check" i błedy poziom mieszanki zbyt ubogi albo za bogaty, trzeci już raz wywalił błąd: wykryto przerwę zapłonu na 2 cylindrze a ostatnio bład 16804 coś z kata. Sonda sprawdzana w serwisie ponoć jest ok. Najgorsze bo ostatnio w trasie zapaliła się i zaczęła mrugać kontrola oleju ale po chwili zgasła i spokój jednak po paru dniach w trasie stało się to samo i podczas jazdy zaczęła zapalać się coraz częściej. Co dziwne poziom oleju ok a po zgaszeniu i odpaleniu silnika znowu był spokój jednak wraz z jazdą zaczynało piszczeć coraz częściej. Dojechałem do domu i na krótkich odcinkach teraz nie dzieje się nic. Przebieg 193 000km, olej i filtry wymienione, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zalałem Castrol EDGE syntetyk 0W-30. Problem pojawił się po zrobieniu jakiś 5 tys od wymiany choć teraz olej sie na pali a nic jeszcze nie robiłem, jadę do mechanika. Co zauważyłem, w trasie w górach zaniepokoił mnie spadek mocy auta, zdarzyło się że ja mu w pedał a tu zero reakcji, w kabinie smród gazu i benzyny ale na prostej auto znowu zaczęło normalnie jechać jednak czasem zdarzyło się że auto chodzi normalnie ale coś słychać w silniku. Poczytałem trochę na forach i czy to może być ten napinacz faz rozrządu, jest on w moim silniku wogóle? Jeśli tak to jak to sprawdzić, gdzie się on znajduje i co trzeba rozebrać żeby się do tego dobrać? Pompy i ssaka oleju jeszcze nie sprawdzałem. Dodam, że po powrocie z gór pojechałem do gazownika, po regulacji wszystko zgasło i było ok, auto chodziło normalnie, zrobiłem jakieś 300km, dopiero dziś na trasie do Warszawy zaczęła piszczeć kontrolka od oleju a po jakimś czasie ok 20km pojawił się i CHECK. Dziękuje za wszelkie odpowiedzi Pozdrawiam Marcin [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2012 W 1.6 nie ma tego napinacza.Masz wypadanie zapłonu wiec świece przewody albo cewka do sprawdzenia. Nie wiem tez czy alz jest przystosowany do oleju w30 lepiej zalac w40 lub 5w50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_M86 Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2012 Dziękuje za odp. A jak jest z cewkami w tym silniku - jest jedna czy 4 osobne na każdą ze świec? Swiece wymieniłem na NGK No28 BKR 6E jedno elektrodowe, były 3 elektrodowe jeszcze oryginalne bo jest na nic logo VW Audi a auto ma 194 000km. Założono 1 elektrodowe bo gazownik tak zalecił ale czy to dobry pomysł? Nie jestem mechanikiem ale interesuje się motoryzacją i sporo czytam i podobno ważne są takie parametry jak ciepłota świecy itp. tak więc czy orientujesz się czy 1 elektrodowe mogą być w tym silniku? Pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #8 Napisano 16 Stycznia 2012 A jak jest z cewkami w tym silniku - jest jedna czy 4 osobne na każdą ze świec? W tym silniku jest jedna cewka lub inaczej zwany moduł zapłonowy. Założono 1 elektrodowe bo gazownik tak zalecił ale czy to dobry pomysł? Skoro tak dużo czytasz to poczytaj jakie zaleca producent I najlepiej takie stosować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2012 tak więc czy orientujesz się czy 1 elektrodowe mogą być w tym silniku? Moga byc zwlaszcza do gazu,z tym ze NGK to szajs i trafialy mi sie nowe nie dajace iskry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2012 Sumując wypowiedź kolegi który odświeżył temat,otóż problem leży po stronie instalacji lpg.Jak sam napisał po 1) wypadanie zapłonów= brak synchronizacji czasu wtrysku z czasem zapłonu 2) smród gazu= gaz nie zostaje spalony w związku z powyższym 3) katalizator jest rozgrzany,niespalona mieszanka spala się tam(dodatkowo wali jajcem)= błąd 4) jest muł = brak właściwej mieszanki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyoka Zgłoś #11 Napisano 6 Października 2015 witam czeka mnie wymiana i takie pytanie czy ktos moze sprawdzic czy to bedzie pasowac napinacz zmiennych fas rozrzadu komplet silnik 1.8t ANB 1999r lancuch 058 109 229B uszczelka pod pokrywe 058 198 025A uszczelka 058 198 217 napinacz 058 109 217B znalazlem takie zestawy http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-audi-a3-a4-b5-b6-1-8t-i5069788343.html http://www.aliexpress.com/item/3Pcs-Kit-Cam-Timing-Tensioner-Chain-Gasket-Kit-For-VW-Jetta-Golf-Passat-Beetle-1-8/32231866384.html http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5328635162&reco_id=b5652536-6c56-11e5-9766-fa163efa8923&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=9 http://allegro.pl/lancuch-napinacz-rozrzad-1-8-1-8t-audi-skoda-vw-i5006854229.html http://www.ebay.co.uk/itm/121677643230?clk_rvr_id=906594959039&rmvSB=true CZY LEPIEJ TYLKO SERWIS?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirGrzesio Zgłoś #12 Napisano 4 Lipca 2017 odkopuję nieco temat. zaczęło się klekotanie napinacza i moje pytanie jakiej firmy zestaw polecacie? ori napinacz koszt ok 2k a na allegro są zestawy od 500 w górę ale tu może być problem z jakością...pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #13 Napisano 4 Lipca 2017 Tylko ORi bo używkę nie wiadomo co kupisz. Zamienniki to szkoda tylko kasy chyba że auto na sprzedaż. Może pompa nie domaga? Słychać szum czy klekot ? Kiedy ewentualnie sie pojawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #14 Napisano 4 Lipca 2017 Temat wałkowany na forum xxxxxxxxx razy.......lenistwo co niektórych poraża:kwasny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirGrzesio Zgłoś #15 Napisano 5 Lipca 2017 Temat wałkowany na forum xxxxxxxxx razy.......lenistwo co niektórych poraża:kwasny taki mądry jesteś?? patrzyłeś w te tematy? ja patrzyłem i ostatnie posty sprzed kilku lat nie są dla mnie żadną wykładnią ani pomocą w tym temacie - - - - - aktualizacja - - - - - Tylko ORi bo używkę nie wiadomo co kupisz. Zamienniki to szkoda tylko kasy chyba że auto na sprzedaż. Może pompa nie domaga? Słychać szum czy klekot ? Kiedy ewentualnie sie pojawia. pompa wymieniana 2 lata temu na ori z racji pojawiania się kontrolki ciśnienia. używki nie brałem pod uwagę,natomiast gdzieś z racji niższej ceny przemknął mi przez głowę pomysł zamiennika ale z górnej półki bo zabiła mnie cena ori...zaczyna klekotać przy uruchomieniu silnika i okazjonalnie po dłuższej jeździe i porządnym nagrzaniu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #16 Napisano 5 Lipca 2017 taki mądry jesteś?? patrzyłeś w te tematy? ja patrzyłem i ostatnie posty sprzed kilku lat nie są dla mnie żadną wykładnią ani pomocą w tym temacie Moja mądrość nie ma tu nic do tego, pisze co widzę i wiem, a każdy widzi co innego....ja widzę kilka tematów i w sumie kilkaset stron o napinaczu i co polecane a co nie.....i nie ma czegoś takiego jak zamiennik z górnej póły, różnią się tylko ceną. Sprawa jest prosta: jak auto na sprzedaż to wsadzić najtańszy, jak ma zostać to ori, a że ceny bolą, no cóż to nie polonez.....:bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirGrzesio Zgłoś #17 Napisano 5 Lipca 2017 Jak nie masz do powiedzenia nic wnoszącego cokolwiek do tematu to nie spamuj Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #18 Napisano 5 Lipca 2017 (edytowane) Jak nie masz do powiedzenia nic wnoszącego cokolwiek do tematu to nie spamuj Moja mądrość nie ma tu nic do tego, pisze co widzę i wiem, a każdy widzi co innego....ja widzę kilka tematów i w sumie kilkaset stron o napinaczu i co polecane a co nie.....i nie ma czegoś takiego jak zamiennik z górnej póły, różnią się tylko ceną.Sprawa jest prosta: jak auto na sprzedaż to wsadzić najtańszy, jak ma zostać to ori, a że ceny bolą, no cóż to nie polonez..... Jak nie rozumiesz tak prostej odpowiedzi to więcej nie pytaj, forum to nie miejsce do zadawania setnego tego samego pytania... Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka I co ta informacja wnosi do tematu? Edytowane 5 Lipca 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach