Skocz do zawartości
MrWho

Nie odpala :(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

normalnie aż sie dzisiaj zdenerwowałem... godzina 21:15... wsiadam do auta.. jak zawsze wkładam kluczyk... zapalam światła i przekrecam... światła mijania zgasły tak jak zawsze.... ale dalej była tylko cisza.... myśle sobie no ładnie aku :( no ale przeicez światła mi świeca! Cofnelem kluczyk jeszcze raz i nicc...... znowu cofnełem przekrecam odpalił :| za wczesniejszymi razami nie krecił wogle... zachowywał sie tka jak by było wszystko ok wszystko sie wyłaczało tylko on nie krecił :|

zajechałem na miejsce (15km ) zaparkowałem zgasiłem ... mysle sobie zobacze czy zapali... no i zapalił :| wiec mysle sobie moze aku troche cienki moze cos.... po 8h wsiadam do samochodu odpalił za 1x... pojechałem sobie przystanełem sobie na parkingu zgasiłem... za godzinke wracam i qr.... on znowu nie chce zapalić... tym razem moze załapał dopiero za 5x :/ pojechałem wstawiłem go do garazu i mysle wybadam o co chodzi... zgasiłem i mam go zapalać i nic :/ probowałem moze z 12x i NIC! nie chciał zapalić :/ wyjełem kluczyk... wsadziłem spowrotem i zapalił...

 

na konrotlkach nic sie nie wyświetla... norma... wkładam kluczyk przekrecam zapala sie imo, temp oleju, olej, poduszka po czym wszystko gaśnie... słysze BIP i zapala mi sie rezerwa... pali sie jeszcze ładowanie... przekrecam kluczyk i ładowanie znika... ale on qrw... nie odpala...

 

załamka normalnie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie wygląda to na aku. Ale z drugiej strony, to czy przy odpalaniu zachowywał się normalnie (kiedy się udawało) czy może męczyło go? Bo u mnie też jak aku padał, to światła się świeciły, tyle że słabiej i wszystko podczas odpalania przygasało (wiem, światła normalnie przygasają, ale nawet kontrolki na desce padały i zaczął brzęczeć buzzer). Zresztą wtedy kręcił, jakby nie mógł...

 

Trochę OT: ja z kolei ostatnio przy odpalaniu auta usłyszałem cholerny zgrzyt:/ Aż mnie ciarki przeszły, ale zestresowany ruszyłem i zauwazłyem mrugającą kontrolkę od immobilizera. Po wjechaniu do garażu zgasiłem silnik, ponownie odpaliłem i nic - zero zgrzytów i mrugania kontrolki...Dziwne... Jak znajdę czas, to zobaczę co mu się w kompie zapisało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:P Jest coś takiego jak przekaźnik 75X - to jest taki specjalny przekaźnik który w momęcie uruchamiania rozrusznika odłącza wszystkie inne włączone odbiorniki światła również (zrobione jest to w celu podania jak największego napięcia na rozrusznik).

 

Pod płytą przekażników jest listwa ze złączami śrubowymi - Tam też jest złącze śrubowe (z nakrętką) 75X do którego dochodzą właśnie grube czerwone przewody zasilające (między innymi od rozrusznika) fotka z .de sorki

http://img465.imageshack.us/img465/9913/schraubklemmen9aq.jpg

 

:!: Ja bym najpierw luknął w linię i złącza i przekażnik 75X

 

:!: Stacyjka (wyrobione styki) też mogą trochę szwankować - jak nie będzie chciał Odp.

- sprubój poruszać kluczykiem

 

:?: Jeszcze zastanawiam się nad elektromagnesem rozrusznika (lub styki przewodów dochodzących do rozrusznika) - poluzowane albo skorodowane itp.

 

;) Oczywiście najpierw musi być 100% sprawny aku, dobrze oczyszczone i kontaktujące klemy (punkt masowy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_

hmm ja specem nie jestem ale to nie jest padajaca kostka stacyjki? jak przekrecasz stacyjke i nic sie nie dzieje to kontrolki przygasaja? jezeli tak to aq moze byc a jezeli nie to kostka albo rozrusznik, choc w nowym aucie to niemozna wykluczyc innych wynalazków.

 

Co do drugiego ze brzeczy cos tam przy przekreceaniu to moze bendix?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak... aku to nie wiem... bo jak nawet przekrecam kluczyk to światło wnetrza pali sie normalnie tak samo jak po odpaleniu auta... jak już "załapie" to pali na dotyk... nie kreci mu jakos dłogo odpala normalnie...

 

kostka stacyjki była wymieniana calekiem niedawno... kupiona orginalna za 100zł wiec to raczej wykluczam...

 

kompa dostane na dniach to zobacze co tam piszczy... no ale jeszcze jakies propozycje co sprawdzic ?

 

co do tego przekaźnika to dać Ci drogi Marku jakies fotki ?? ja to mało kumaty o co tam chodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_

jeszcze moze byc elektro magnes w rozruszniku, jak sie zawiesza to moga byc takie szopy szoguna, ze raz zapala normalnie raz nie. a z rana zawsze Ci dorze pali? tzn np 10h auto stalo i z rana zawsze zapala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odpaliłem sobie za 1x z pod bloku... zajechałem do garazu... poszedłem do babuni... wracam do garazu i juz mi qrwa nie wstał :| meczyłem sie meczyłem kilkanaście razy... kilka razy przytrzymałem mu... jak juz za ktorymś razem załapał to było tylko błyk... i raz zakrecił wszystko pało na radiu klucz... na licznikach 00000 sądze że prad dochodzi ale to chyba szczotki... albo coś co zrzera mi prad ale nie kreci ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kostka stacyjki była wymieniana calekiem niedawno... kupiona orginalna za 100zł wiec to raczej wykluczam...

jak często odpalasz mogła powiedzieć papa.

kostka zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie nie zamiennik tylko made in germany... orginalna jakiejś dobrej firmy mechanik mowił... nie jakiś tam polski szrot... ile ona tam ma... i ile ja tam odpalam... po za tym kostka najcześciej przepala sie na zapłonie a nie na rozruchu... kostka na 99% odpada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
orginalna jakiejś dobrej firmy mechanik mowił... nie jakiś tam polski szrot..

Kumpel też robi mechanikę i ostatnio mówił, że są kostki co wytrzymują rok i pół roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiedzieły :583: "COM-binerki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku jeszcze nie podłaczałem :( Brak czasu qrde...

 

pakafoto - ta kostka ma 2 miesiace jak nie mniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta kostka ma 2 miesiace jak nie mniej...

A złośliwość rzeczy martwych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak :) Jak tak mocno stawiasz na kostke ;) to powiedz mi czemu coś zrzarło mi prad? Skoro kostka jest dziabnieta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak tak mocno stawiasz na kostke

 

Nie stawiam aż tak mocno. Z doświadczenia wiem, że nowe rzeczy potrafią dać tyłka i to szybciej niż się tego spodziewasz.

 

Walka z prądem w aucie jest jak szukanie igły w stogu siana.

 

Wymieniałeś tulejki w rozruszniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie wymieniałem do tej pory palił za pierwszym razem

 

[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 1:09 am ]

Qrde ja to juz nie wiem co jest grane dzisiaj zdjełem od spodu pokrywe ale qrde nie mam kanału w garazu... i cholernie ciezko tam sie wogle dostać nie mowiac o tym zeby cokolwiek przy rozruszniku zrobić No ale jeszcze wpadłem na pomysł że moze aku uwalone jest Poszedłem do sasiada on jest mechanikiem ( co prawda średnim tzn zna sie ale na starszych autkach te nowe to dla niego czarna magia i ciagle odradza kupno ) i on ma zrobiony taki rozruch... podłacza sie pod aku i mozna z tego palić... podobne do spawarki nie wiem czy to przerobka spawarki czy tez spawarka badz co badz oni tym odpalaja auta ... podłaczyłem zakreciłem i odpalił Co dziwne... zgasiłem go... i qrde na moim aku nie odpalił siedzi u mnie 44Ah 360mAh jakoś tak pisze... wsadziłem do niego na chwile bo stał na warsztacie u nich 78Ah... taka krowa... no i odpalił chwile pochodził... znowu zgasiłem znowu odpalił... chwile pochodził i juz nie wstał znowu no i znowu podłaczyłem rozruch i znowu odpalił na dotyk... zgasiłem i nie odpalił z aku... ale znowu przekreciłem kluczyk i odpalił z aku... kolo z warsztatu mowił ze ten aku tam u nich stoi na warsztacie to moze byc rozładowany...

 

i co wy na to ? dziwna sprawa... mimo ze na aku jest stale 13V... to nie chce odpalić... i to nie ma tak że światła przygasaja słychać jak zaczyna krecić... przekrecam kluczyk i po prostu nie ma nic po odpaleniu patrzyłem jest 14,15V - 14,19V po przygazowaniu 14,21max... wiecej nie idzie... wiec alternator OK i jest ładowanie...

 

Nie wiem wysnułem swoja teorie na temat rozrusznika... ze jak dostaje wiekszy prad to nawet te lekko zaciete szczotki puszczaja i obruci rozrusznikiem... ale to tylko moja teoria?? Nie chcę nikomu tutaj dawać na miejscu bo tu sami kowale.. jeden kolo z zakładu mechaniki samochodowej jak mu powiedziałem co jest to powiedział do mnie... trzeba by świece sprawdzić... czy maja iskre czy nie upalone A co do tego ma świeta co to nie wiem.. no ale badz co badz jest kiszka...

 

mam tez jakieś 4 błedy silnika... z czego 1 to imo, moim zdaniem, ale to raz mi migna kiedyś jak odpaliłem... a reszta to 2 takie same nie pamietam jakie ( ale mam zapisane na lapie logi ) i 1 jakiś o mieszance... kilka błedow od comfortu... i reszta ok...

 

POZDRO!

 

 

Kody usterek:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 558 F

Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Coding: 04001

Shop #: WSC 05319

4 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 1J1 907 044

Component: CLIMATRONIC S 6.0

Coding: 02000

Shop #: WSC 05319

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+ 06-10 - Signal to High - Intermittent

 

Skipping Address 15-Airbags

 

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3Y Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04099

Shop #: WSC 00046

4 Faults Found:

01335 - Drivers Seat/Mirror Position Control Module (J543) 49-00 - No Communications

01134 - Alarm Horn (H12) 25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387) 37-00 - Faulty

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 49-10 - No Communications - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MrWho, zbadaj gęstość elektolitu w akku. W malaczu miałem uwalony akku na 2 celach. Na dużym mrozie jak nie załapał za 1 razem to z popychu poszedł i potem już kręcił.

 

Złap od kogoś dobre aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsadziłem wczoraj nowe aku... 68A 650mAh jakoś tak :) no i palił jak chciał ;p wczoraj sie wqrwi... na niego bo zaszedłem z qmplem co robił sporo przy mechanice... i nie chciał odpalić mowie do niego ze jak sie pobuja to odpala jak go rozbujaliśmy to sie "naprawił " i narazie tylko 2x mi nie opdlił... ale tez jeb... w rorusznik wiec chyba bedzie OK ;) W pn jade do sklepiuku po komplet szczoteczek :) bo to na 100% one....

 

Jako ciekawostke napisze że w pasku nie tyka jak sa uwalone szczotki... bo sa tam 4 szczotki i prad na alektromagnes idzie przez szczotki i komutator... temu nie tyka jak szczotki sie podwieszaja

 

tak ogolnie diagnoza podwieszajace sie szczotki

 

pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Połowa tych błedów wyszła z powodu słabego napięcia przy uruchamianiu

urządzenia zgłupiły na wskutek za małego napięcia - to normalne.

Np: J338 przepustnica przy niedostatecznym napięciu ustawia sobie porąbane wartości - potem pytasz dlaczego tyle pali.

 

Te w nawiasach (J....) to są oznaczenia modułów zaznaczone w schematach elektrycznych i w silniku - i tu całe kółko się zamyka

kabelek - diagnoza - (J...) 0 schemat - idziesz do samochodu -

naprawiasz - kasujesz usterki - i masz zrobione.

 

Rozbierz ten rozrusznik i zrób w nim porządny przegląd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku zrobić wszystkei adaptacje od 001 do 060 ?/ czyli te 60szt?? Czy tylko przepustnicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności