Skocz do zawartości
doktor80

Przyspieszenie B5

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od niedawna Paska i jeszcze nie do końca go poznałem jeśli chodzi właśnie o przyspieszenie ale z miejsca. Wracałem nim sam z Niemiec więc wiem jak fajnie jedzie i wyprzedza. Ale zastanawia mnie jedna rzecz - jakie są Wasze doświadczenia w próbie z innymi autami z miejsca. Wiadomo, jesteśmy facetami i czasami chęć rywalizacji jest nieodparta (zależy od dnia) :). Chodzi mi właśnie o Paska kombi z moim silnikiem.

Ja miałem tylko raz możliwość sprawdzenia auta z Golfem V. Na dość krótkim odcinku byłem z przodu. Chciałbym aby nikt mnie źle nie zrozumiał, że to nie auto do ścigania i takie tam. Po prostu czysta ciekawość jak ono radzi sobie, jak wypada na tle trochę mocniejszych aut w benzynie typu np. Probe, Preluda itp.

Pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę się pochwalić, że szedłem równo do 130km/h (z miejsca, z ślizgającym się lekko sprzęgłem) z Audi A3 2.0TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat swoje waży i ciężko mu się ruszyć:D

kiedyś próbowałem z vectrą z pod świateł -powiem zero szans

Edytowane przez kris22bln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jaki Vectra miała silnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle w Passacie (niektóre), nie obraźcie się, to sprytny marketing. Celowy nagły przyrost momentu obrotowego daje poczucie mega przyśpieszenia. Wsiądźcie teraz do seryjnego Passata 1.8T, będziecie rozczarowani. Jednak jakimś cudem, mimo że tego nie czuć nie da szans swojemu bratu z dieslem pod maską.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Artuj za to masz u mnie browarka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra, bo zbaczamy z tematu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalezy kto jak jeszcze ma auto wyczute;) Ja np swoim tiptroniciem kiedys jak sie gonilem z A6 2.5tdi 150km dostawalem ostre po pupie, ale jak zaczalem sie bawic tiptroniciem to idziemy rowno. Oczywiscie mam autko po virusiku;) I tragedii nie ma, choc przez automat traci duuuzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009

Ogolnie AWX to tragedia, zbiera sie dopiero po 1800obr przy duzej masie ma gigantyczna dziure turbo, kop jest odczuwalny jednak auta wolnossace o podobnej mocy ida konkretnie do przodu. Mialem Bore ALH 90 kucy i moge na 100% powiedziec ze zbierala sie 200obr szybciej od paska dodatkowo nie miala takiej dziury turbo. Ogolnie przereklamowany 130koni tylko w papierach! Jestem rozczarowany dlatego zmieniam na 2.4v6 w audi lub 2,2 w szesciu cylindrach od bmw. Szczerze AWX w miescie w korkach pali ok 10litrow lub ponad srednio 7,5-8 a na trasie ok 6,5-7 litrow co szczerze nie jest rewelacja dla mnie. Oczywiscie oram go jak przystalo orac, tylko ze tak samo oralem Bore i na tej samej ilosci paliwa moglem przejechac 200km wiecej a to bardzo duzo w roznicy masy 400kg i 40koni. Moze i pasek robi 10 sek do 100, bora robila 11s jednak to tylko sekunda, nic wielkiego nie zmienia. Mialem Golfa 3 1.9TD i robil 100 w 11,5sek ze slizgajacym sie sprzeglem, Pchy tez mi. Jezeli jedziesz w zakretach pod gore na trojce halas cie wkur..ia, to wkur..ienie poglebia dodatkowo to, ze nie mozesz wrzycic czworki bo jeszcze turbo nie pompuje, a kiedy juz uda ci sie wrzucic te czworke puszczasz gaz, by zredukowac predkosc przed zakretem wychodzisz z niego i czekasz i czekasz i czekasz az sie nie wkur...isz na tyle, ze zredukujesz na nizszy bieg. Wyobraz sobie ze masz do domu 30km i pelno takich gorek i zakretow po drodze....

--- scalone ---

Diesle w Passacie (niektóre), nie obraźcie się, to sprytny marketing. Celowy nagły przyrost momentu obrotowego daje poczucie mega przyśpieszenia. Wsiądźcie teraz do seryjnego Passata 1.8T, będziecie rozczarowani. Jednak jakimś cudem, mimo że tego nie czuć nie da szans swojemu bratu z dieslem pod maską.

 

Pozdrawiam

 

nie ma co porownywac 1,8T jest mulowaty bo ma tylko 150koni przy tej masie ale jak piszesz 20koni slabszy diesel nie ma szans z benzynka. Chyba ze staniesz z 2,5TDI pieknie ciagnie jednak pali sporo, oplaca sie jednak jezeli chcesz miec powyzej 150kucy i robisz duzo kilometrow. watpie by palil wiecej od twojego a twoj dobija spokojnie do 15l w miescie i kitu nie wcisniesz bo moj kumpel ma takiego jak ty.

Edytowane przez caveman2009
Automatyczne z??czenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, trochę dziwne to co piszesz. Ja przesiadłem się z Bravy 1.4 80 Hp. Dla mnie jak na auto kombi jedzie chyba wystarczająco dynamicznie. Nie jest to sedan przecież czy Hatchback. To jest duże kombi. Wiadomo co człowiek to opinia. Wracając nim z Niemiec zmieniałem się z kolegą, który jechał Omegą 2.0 136 Hp. Zarówno on jak i jego (obydwoje prowadzili mojego Paska) powiedzieli, że Passat o wiele lepiej się zbiera. Mój ojciec na codzień jeździ w pracy Mondeo w dieslu kombi i też stwierdził, że Pasek o wiele lepiej się zbiera. Co do spalania to zgodzę się. Jeżdże cały tydzień w potężnych łódzkich korkach. Spalania 10 i troche ponad. Ale za to Brava 1.4 i 12 litrów potrafiła łyknąć po mieście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009
Kurcze, trochę dziwne to co piszesz. Ja przesiadłem się z Bravy 1.4 80 Hp. Dla mnie jak na auto kombi jedzie chyba wystarczająco dynamicznie. Nie jest to sedan przecież czy Hatchback. To jest duże kombi. Wiadomo co człowiek to opinia. Wracając nim z Niemiec zmieniałem się z kolegą, który jechał Omegą 2.0 136 Hp. Zarówno on jak i jego (obydwoje prowadzili mojego Paska) powiedzieli, że Passat o wiele lepiej się zbiera. Mój ojciec na codzień jeździ w pracy Mondeo w dieslu kombi i też stwierdził, że Pasek o wiele lepiej się zbiera. Co do spalania to zgodzę się. Jeżdże cały tydzień w potężnych łódzkich korkach. Spalania 10 i troche ponad. Ale za to Brava 1.4 i 12 litrów potrafiła łyknąć po mieście :)

 

no wlasnie tu chodzie o tego kopa ktorego masz od 1800 do 2000 obrotow i to kazdy odczuwa, przejedz sie 2,5 albo 3.0tdi zobaczysz ze takowej dziury nie ma a auto przyspiesz plynnie, bez "kopniakow". niby wydaje sie wolniejszy a jednak 1,9 zostaje daleko w tyle ;-) dokladnie tak samo jest z wolnossacymi benzyniakami powyzej 150kucy. A dwulitrowka to mul straszny przesiadlem sie z Bory 90kucy tdi w paska 2.0 sport 130 i szczerze wydawal sie byc mulasty dodatkowo konczyl ciagnac przy ok 4,5tys kiepsko. Mialem tez subarke 2.0T i to zapierdalalo ale przy mojej nodze to mnie zjadala, wiec wskoczylem znowu w diesla i zonk. Po za tym ze w standarcie musialem czyscic kierownice i wymienic przeplywke teraz dochodzi mi nowa maglownica bo zaczela stukac. Czas sie pozbyc tego wydatku.

Edytowane przez caveman2009

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, trochę dziwne to co piszesz. Ja przesiadłem się z Bravy 1.4 80 Hp. Dla mnie jak na auto kombi jedzie chyba wystarczająco dynamicznie. Nie jest to sedan przecież czy Hatchback. To jest duże kombi. Wiadomo co człowiek to opinia. Wracając nim z Niemiec zmieniałem się z kolegą, który jechał Omegą 2.0 136 Hp. Zarówno on jak i jego (obydwoje prowadzili mojego Paska) powiedzieli, że Passat o wiele lepiej się zbiera. Mój ojciec na codzień jeździ w pracy Mondeo w dieslu kombi i też stwierdził, że Pasek o wiele lepiej się zbiera. Co do spalania to zgodzę się. Jeżdże cały tydzień w potężnych łódzkich korkach. Spalania 10 i troche ponad. Ale za to Brava 1.4 i 12 litrów potrafiła łyknąć po mieście :)

 

A z jednej strony po Twoim opisie zastanawiam się nad jednym. Podobno silniki z Passata są w wielu markach - Audi, Seat i może jeszcze coś. I co jak postawimy obok Audi A4 w kombi 1.9 TDI 130 i Paska z tym samym silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że wszystko w porządku z Twoim AWX'em? Turbiny ze zmienną geometrią charakteryzują się bardzo małym turbo-lagiem jak i turbo-dziurą. To co tam wmontowali nawet nie leżało obok big-turbo, to w gruncie mała suszara. Dopiero ARL ma zamontowaną turbinę która wie co to wydajność, ale w dalszym ciągu idzie też ładnie od dołu.

 

To z tym spalaniem w mieście 15l to do mnie? Chyba pomyłka, bo to nie możliwe żeby takie spalanie tym silnikiem (AFN) wykręcić na publicznych drogach - chyba że na jakimś OS'ie :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009
Jesteś pewien że wszystko w porządku z Twoim AWX'em? Turbiny ze zmienną geometrią charakteryzują się bardzo małym turbo-lagiem jak i turbo-dziurą. To co tam wmontowali nawet nie leżało obok big-turbo, to w gruncie mała suszara. Dopiero ARL ma zamontowaną turbinę która wie co to wydajność, ale w dalszym ciągu idzie też ładnie od dołu.

 

To z tym spalaniem w mieście 15l to do mnie? Chyba pomyłka, bo to nie możliwe żeby takie spalanie tym silnikiem (AFN) wykręcić na publicznych drogach - chyba że na jakimś OS'ie :)

 

Pozdrawiam

 

Mialem na mysli 1.8T

Moja turbina bzyka jak trzeba byla czyszczona i pomierzona, przeplywka ok Bosch, pomierzony na hamowni nie odbiega od normy 130kucy

Te silniki takie sa a jak przeplywka jest kiepska to zbiera si edopiero po dwoch tysiacach, mialem tak jak kupilem autko. ALe zanim je kupilem objezdzilem kilka i ida tak samo. Nie mowie ze slabo ciagnie ale pojezdzilem juz szybkimi autkami i moznaby sie spodziewac czegos wiecej po 130kucach

Edytowane przez caveman2009

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale z jednym się trzeba zgodzić - 1.9TDI w wykonaniu grupy VAG to przełomowe diesle. W obecnych czasach oczekujemy czegoś więcej, bo mamy porównanie z nowocześniejszymi jednostkami, jednak w swoich czasach sporo zamieszały.

 

Wracając do tematyki "walnięcia" w plecy przy ~2000 obrotów. Kolega ma aktualnie w AWX'ie coś koło 204 kucy po mocnej przebudowie. Tuner celowo zdjął moment z dołu żeby oszczędzić sprzęgło. Efekt? Samochód przyśpiesza przyjemnie w całym zakresie obrotów aż do końca (płaski przebieg momentu). Mój ciężki pasek ze 110 kucy subiektywnie robi wrażenie większego przyśpieszenia - jednak kiedy ja u siebie widzę na liczniku 90kmh/ kolega ma już 160km/h ...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grosilver

Moj ojciec wlasnie przesiadl sie z B5 1.9 TDI kombi na Avensis 2.2 D-CAT z 2006 i po powrocie z Niemiec jak go pytalem czy sprawdzil go to mi odburknal ze nie mial czasu (!?!), za to dziadek ktory normalnie porusza sie T4 2.5 TDI z 2002 przyznal ze Avensis to auto nie dla niego, bo kregoslup go boli jak go w siedzenie wciska.

Moje zdanie jest takie ze to naprawde rakieta (nie powiem o wyposazeniu) za 15 tysE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale koledzy odnieście się do mojego postu odnośnie tego jak byśmy postawili obok siebie bliźniacze silniki tylko, że auto Audi i Pasek.

Ja nie jeździłem wcześniej prywatnie autami z dużą mocą, tylko odświętnie jak kuzyn mi czasami coś podsunął. Chyba każdy ma inne oczekiwania. Dla mnie narazie Pasek jedzie całkiem przyjemnie jak na duże auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie bezpośrednio to o co chodzi, ale zawsze coś. Passat (AFN) kontra A4(AJM):

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale co za porównanie? Piszesz, że Toyota za 15 t euro. Ja dalem za mojego 9 tys euro i więcej nie miałem. Zaraz ktoś inny napisze, że jego stryj to ma Subaru Imprezę i Pasek sie nie umywa, a mój kolega to ma znowu coś tam innego i Pasek wymięka. Przede wszystkim mówimy o Pasku z pojemnością 1.9 do powiedzmy 9 tys euro. Toyota jak sam piszesz kosztuje 15 i ma pojemnosc 2.2 a co za tym idzie pewnie wiecej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grosilver

spoko -dopiero zauwazylem ze temat troszke przestarzaly... ale coz w koncu jestem nowy ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności