Skocz do zawartości
Doc

Brak połączenia ze sterownikiem silnika i ABS, błąd ABS/ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, może coś podpowiecie...

 

2.5 TDI rok 1999.

Miesiąc temu w tym aucie łączyłem się z każdym sterownikiem bez problemu moim fejsem USB z obd2.pl (polski vag ).

 

Osohozi ...

 

Szwagrowi zapaliła się kontrolka ABS, a co za tym idzie nie działa ESP. Przyjechał do mnie, wziąłem komputer i dupa. Łączę się ze skrzynią (tiptronic) modułem komfortu, centralnym zamkiem, radiem itp. Za cholerę nie mogę się połączyć z Silnikiem i ABSem.

 

Kombinowałem latencją, ale nic to nie daje. O co chodzi ? Co się mogło stać ?

Auto normalnie pali, jeździ, pracuje, poza błędem ABS i nie działającym ESP.

 

Dodam, że podłączam się w swoim Passacie bez problemu zarówno z silnikiem jak i ABSem.

Próbowałem z obu swoich laptopów. VAGiem 3.11, 3.01, Polski VAG 2.5

 

Macie jakiegoś pomysła ? Jak wspomniałem, miesiąc temu, gdy auto to nie miało problemów ABS/ESP łączyłem się bez problemu.

 

Od czasu ostatniego badania wydarzyło się:

 

Auto w międzyczasie nie miało żadnego wypadku. Z jakiś zabiegów elektronicznych miało podłączany inny akumulator gdy mrozy ścisnęły padło mu się. Auto odpalane było przewodami z innego akumulatora, ale to tez nie powinno mieć raczej wpływu. Zmieniana była pompa i IC, ale to nie ma znaczenia. W swoich laptopach zainstalowałem SP3, nie sądzę, że to to, skoro łączę się w Passacie. Podłączałem VAGa dzisiaj, temperatura -2C, więc nie dziki mróz. Auto ciepłe, kontrolki stacyjka na zapłon, próba na włączonym silniku też nic nie daje.

 

Zadziwiająca sprawa. Doradzicie coś ?

Edytowane przez Doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli podczas zapłonu włącza ci się trzykrotnie sygnał dźwiękowy i pali się kontrolka Abs + hamulca to może być to objaw przerwanego kabelka w środku sterownika. Miałem to samo i również nie mogłem się połączyć Vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dałem to do zrobienia elektromechanikowi -niby prosta sprawa ale lepiej nie ryzykować bo są tam z dwóch stron bardzo cienkie cienki druciki a wszystko zalane jest jakimś żelem i kalafonia nie łapie zbyt chętnie:) Jak się to spierniczy to później już tylko szukać następny sterownik. Oczywiście jeśli znasz się na lutowaniu to jak najbardziej się za to zabieraj ja niestety nie mam takich "zdolności":)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo.. nikt nie mógł się połączyć z ABS, kontroli się paliły.. od "fachowców" słyszałem diagnozy typu że cały komputer padł itp.

 

Sprawę rozwiązał bezpiecznik 15A. Sprawdź bezpiecznik pompy ABS.

 

EDIT: Dodam że u mnie bezpiecznik się spalił po odpalaniu właśnie z kabli.. tylko że zostały zamienione przewody + z -, ale to już inna historia którą opisałem w temacie: "Najgłupsza rzecz jaką zrobiliście ze swoim samochodem" na forum :D

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie kontrolki ABS i ESP gasną po wlączeniu zaplonu i jest O.K.

ale jak podlączam pod vag to pokazuje mi brak łączności ze sterownikiem pompy ABS. Czy to wina tych lutów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności