aleksa29 Zgłoś #1 Napisano 8 Stycznia 2009 Witam mam problem prze dwa dni były u nas mrozy - 28stop. Samochód palił bez problemu aż byłam dumna z naszego PASKA Przedwczoraj odpaliłam go i zapiszczal zamigotał kontrolka ze ma mało płynu chłodniczego więc dolałam i ok ale nie jezdziłam, mroz -10 to upał w porownaniu z poprzednimi. Dziś poszłam odpalić a było juz wogóle ciepło i nic kręciłam kręciłam i zaczął piszczeć i migotać olej (kontrolka).Sprawdziłam poziom jest ok i przy nastepnej probie odpalenia juz sie nie swieci. Wcześniej nie było żadnej awarii chodził cudnie a teraz .Czy może być to przez to ze nie czysciliśmy kanałów przez które odprowadzana jest woda (pod akumulatorem) ze gdzies cos sie zalało.Tylko prosze nie pisać że to pompa lepiej cos tańszego. Dużo czytałam i nie ktorzy pisali o kostce od pompy ze zalana moze uu mnie też, mam nadzieje. CZEKAM NA SUGESTIE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 8 Stycznia 2009 Tylko prosze nie pisać że to pompa lepiej cos tańszego. Jak chcesz coś tańszego, to może filtr paliwa jest zaklejony parafiną z paliwa. Przy takim mrozie, bardzo prawdopodobna przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2009 tylko ze w te mrozy git palił, cieżko akumulator sobie radził ale odpalał wkońcu a gdzie jest ten filtr paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2009 jedz do jakiegos mechanika...kwestia kupna filtra...umocowania...przepiecia 2 wezyków do i odprowadzajacych oraz zalania go ropa i po krzyku... czas operacyjny jakies 10-15 min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2009 Aleksa jak staniesz przed swoim pasiem, otworzys maskę, odkręcisz plastikową pokrywę silnika (taka z napisem 1,9 TDI) za pomocą nasadowej dziesiątki, to zobaczysz po Twojej prawej ręce pionowy, srebrny cylinder o średnicy ok. 10cm i wysokości 20cm, z pokrywy tego cylindra wychodzą 4 wężyki gumowe - to jest właśnie filtr paliwa. U mnie miałem to samo - poniedziałek- środa palił od kopa, a dziś stanął mi po 10 minutach od odpalenia - paliwo już nie dochodziło. Miesiąc temu filtr wymieniony - zawsze na zimę - i też go przytkało. Po wymianie filtra wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2009 Naprawialem ostatnio takiego passata z identycznymi objawami.Okazalo sie ze to czujnik wody.Wystarczy go wypiac i sprawdzic czy auto zapala.Jak zapali bez niego bez problemu tzn ze jest on do wymiany.Ten czujnik znajduje sie po prawej stronie silnika obok glowicy niebieska wtyczka na 4 piny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2009 Kontrolka smarowania zapali Ci się, w wypadku długiego kręcenia rozrusznikiem. To naturalne, komputer czeka kilka sekund aż pojawi się ciśnienie a że cały czas nie odpala to ciśnienia brak i masz Ci kontrolkę. W żadnym innym wypadku nie ma prawa się zapalić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2009 czy mogłabym prosić Jarkowa o zdjęcie tego filtra bo do tej pory jak czytałam inne fora to niby filtr znajduje sie dokładnie za alternatorem (jak dobrze poznałam)nie pod obudowa plastiku silnika --- scalone --- czy mogłabym prosić Jarkowa o zdjęcie tego filtra bo do tej pory jak czytałam inne fora to niby filtr znajduje sie dokładnie za alternatorem (jak dobrze poznałam)nie pod obudowa plastiku silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2009 czy mogłabym prosić Jarkowa o zdjęcie tego filtra bo do tej pory jak czytałam inne fora to niby filtr znajduje sie dokładnie za alternatorem (jak dobrze poznałam)nie pod obudowa plastiku silnika--- scalone --- czy mogłabym prosić Jarkowa o zdjęcie tego filtra bo do tej pory jak czytałam inne fora to niby filtr znajduje sie dokładnie za alternatorem (jak dobrze poznałam)nie pod obudowa plastiku silnika Dokładnie jest tuż za alternatorem, poniżej niego, po prawej stronie silnika. W AFN jak i AHH nie trzeba zdejmować plastikowej osłony silnika, chyba, że dla lepszego dojścia, bo filtr widać i bez zdjęcia osłony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2009 dzieki za odp bo juz troszke sie pogubiłam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #11 Napisano 9 Stycznia 2009 dzieki za odp bo juz troszke sie pogubiłam Pod osłoną silnika warto zerknąć na przewody paliwowe na wtryskach - w jakim są stanie i ewentualnie wymienić, ja miałem z tego powodu dość spore ubytki w paliwie. To są przewody odprowadzające zdaje się nadmiar paliwa z wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #12 Napisano 9 Stycznia 2009 Radziłem zdjąć osłonę, bo wtedy jest dużo lepszy dostęp do filtra. Filtr masz prawdopodobnie z odkręcanym wkładem, głowica z wężykami jest nie wymieniana - mam ten sam model i rocznik paska, no ale to trzeba sprawdzić. Jeśli tak, to odkręcasz tylko dolną część filtra, podobnie jak odkręca się filtr oleju. Głowicę filtra z wężykami blokujesz (żeby Ci się nie kręciła razem z odkręcanym filtrem) za pomocą płaskiego klucza 17 wkładanego tam, gdzie jest wkręcona taka mała śruba pod kluczyk 10 - poniżej jest kwadratowe zgrubienie właśnie pod klucz 17. Jeśli nie można odkręcić filtra ręką, trzeba użyć klucza do odkręcania filtrów oleju. Jeśli masz filtr bez głowicy, puszkowy to zdejmujesz wężyki z filtra i zakładasz nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #13 Napisano 10 Stycznia 2009 Mam problem mąż prubował wymienić ten filtr paliwa mamy ten z którego odkreca sie gore i nakreca na sam filtr,ale nie dal rady odkrecic i te cztery kabelki co sa na gorze dwa z nich naciaga sie na plastikowe koncowki i wlasnie taka jedna polamal.Czy ta czesc mozna kupic normalnie w sklepie czy w serwisie? albo moze ktos ma używane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 10 Stycznia 2009 (edytowane) filtr paliwa mamy ten z którego odkreca sie gore i nakreca na sam filtr,ale nie dal rady odkrecic i te cztery kabelki co sa na gorze dwa z nich naciaga sie na plastikowe koncowki i wlasnie taka jedna polamal. Napisz która część z tej foty, to może prędzej ktoś się znajdzie. A konkretnie 13 czy 14? Edytowane 10 Stycznia 2009 przez GURAL :D brak "?" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi Zgłoś #15 Napisano 11 Stycznia 2009 ludzie sorry ale tak sie konczy gownozjadztwo, nie lepiej od razu zaciagnac go do mechanika? polozyc pare zlotych i miec spokoj? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gool Zgłoś #16 Napisano 11 Stycznia 2009 domyslam sie ze chodzi o ta czesc zaznaczona na czerwono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #17 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) Gural - na rysunku pokazałeś filtr od PD. Nie mąć Aleksie w głowie - ma męża. Aleksa - kup filtr puszkowy, do tego silnika ale ten zakładany w całości - to jest chyba starszy typ filtra. Wtedy wystarczy do niego popodłączać gumowe przewody paliwowe. Trzeba tylko uważać gdzie dopływ, a gdzie przelew -czyli powrót. Kierunek jest wybity na filtrze. Oczywiście musisz zwrócić uwagę, by sprzedali Ci kompletny filtr z takim zaworem plastykowym. Na allegro widziałem całą podstawę filtra do afn-a za 40zet. chelmi - to nie gównojadztwo. Wymiana filtra paliwa w dieslu, to jak sprawdzenie poziomu oleju czy płynu hamulcowego - musisz to umieć, choćby po to, że jak zimą zatankujesz nocą chrzczone paliwo w trasie, silnik ci stanie, to często pomaga odkręcenie filtra, zaworu spustowego i wytrzepanie parafiny. (tylko nie mów o tankowaniu w odpowiednich stacjach) Edytowane 11 Stycznia 2009 przez Jarkow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #18 Napisano 14 Stycznia 2009 CHCIAŁAM WSZYSTKIM SERDECZNIE PODZIĘKOWAĆ ZA SUGESTIE TO BYŁ FILTR PALIWA.Tylko teraz musze o wiele dłużej kręcic na zimnym silniku ,może coś sie jeszcze zabrudziło oprucz filtra.Na ciepłym silniku pali pprraawwiiee tak jak na początku. Może świece sie zabrudziło albo co jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #19 Napisano 14 Stycznia 2009 Aleksa, dziękujemy wszyscy za podziękowania. Być może kręcąc i próbując go zapalić spaliłaś świece (w dieslu się nie zabrudzają). Na drugi raz nie pisz o swoim problemie w wielu wątkach. My po prostu nie siedzimy cały czas przed kompem i czasem trzeba poczekać na odpowiedź. Żeby sprawdzić świece trzeba zdjąć tą nieszczęsną osłonę silnika i tam obok wtryskiwaczy (to te, do których idą metalowe rurki) są świece żarowe - 4 sztuki. Właściwie ich nie widać, widać tylko przewody elektryczne do nich idące zakończone kapturkami. Trzeba zdjąć kapturki ze świec i najprościej sprawdzić tak, że wziąść kawałek przewodu elektrycznego, jeden koniec do klemy + akumulatora, a drugi koniec do końcówki świecy, tam gdzie był kapturek - powinno delikatnie zaiskrzyć. Oczywiście świecy nie trzeba wykręcać. Jeśli któraś nie zaiskrzy - będzie do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #20 Napisano 15 Stycznia 2009 dziekuje raz jeszcze sprawdze, jak jedna bedzie padnieta to trzeba od razu 4 wymieniac? I ostatnie pytanko w tamtym tyg. zapalila mi sie kontrolka od płynu chłodzącego a meza nie ma wiec zadzw.mowil zeby petrygo,a ja widze i czytam ze ludzie leja G12+ no ale jak chcial to ma.Jak wrucil zobaczyl ze powinno byc G12+ .Czy pol litra terygo moze cos narobic ?czy wymienic od razu caly płyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach