Skocz do zawartości
coffin80

Rozbieranie bagażnika do wymiany amortyzatorów b5 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takie pytanie,wymieniam na dniach amortyzatory z tyłu,czy jest duży problem z rozbieraniem tapicerki w bagażniku?? żeby sie dostać do śrub mocujących amory? jeszcze wcześniej tego nigdy nie robiłem pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj najpierw jak to zrobić, bo właśnie chcesz wyrwać sobie zęba rozcinając klatkę piersiową i wejść przez gardło do jamy ustnej ;) Nic nie musisz rozbierać od środka, to nie duży fiat :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

artuj ale boczki z tyłu chyba trzeba zdjąć? sam tego nie bedę wymieniał tylko mechanik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę. Jestem "mechanik teoretyk" i podpatruję co się dzieje z moim Passatem w warsztacie starając się nie plątać pod nogami. Wymieniałem amortyzatory niecały rok temu bo całe pociekły i nikt nawet do bagażnika nie zaglądał - no chyba żeby wyjąć nowe Sachsy i zamontować :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat już był

zacytuje kolege ZUSE

POTRZEBNE:

1. nasadkowy z przedluzka 13;

2. dwie 16, najlepiej oczko+nasadka (jesli sa nadal ori sruby VW);

3. IMBUS 5 (tak gdyby nie chcial sie amorek odkrecic z obsady amorka);

4. obsada amortyzatora 70zl i guma-odbojnica (balwanek) 60zl.

 

__________________________________________________ _____________________

1. podniesc PASSATa;

2. zdjac kolo;

3. zabezpieczyc PASSATa przed ew. obsunieciem z lewarka...podlozyc zdjete kolo pod belke;

4. 13 nasadowa z przedlozka, odkrecic obsade amorka (u gory) 2 sruby;

5. dwoma 16 (oczko+grzechotka) jesli ori amorki lub to samo 17, odkrecic amorek z od belki, jedna sruba;

6. wyjac amorek;

7. odkrecic obsade amorka od amorka.

8. wymienic obsade amorka na NOWA !! i wsadzic nowy "balwanek", oslone amorka duuuza i ten malutki kolpaczek ANTYSYFOWY.

wpisz w szukajke :

jak wymienić amory z tyłu w kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za info pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście z wymiana na tyle idzie szybko po ok 30-45 minut na stronę :) ale jak czasem śruba stawia opór to trzeba się pomęczyc tak jak było u mnie na prawym kole była tak skorodowana ze 30minut ja odkrecalem i przy tym zniszczylem jeden klucz :D polecam po skreceniu nie żałować tawotu na srubki :)

na zdjeciach widac jak to wygladało :P starych juz "nie bylo" po przekreceniu ich do gory nogami olej mozna bylo wylac na patelke i placki smarzyc :067:

za jakis czas wezme sie za przod :eek:

delphi.JPG

stare a nowe.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie.

Czy przy wymianie tylnych amorkow z reguly wymienia sie jeszcze ich gumowe oslony oraz odbój czy jeszcze dodatkowo nalezy wymienic górne mocowanie z łozyskiem?

 

U mnie z prawej strony sa gluche stuki na nierownosciach. Mechanik posprawdzal zawieche i typuje na uszkodzony odboj. Mam jeszcze zapocony jeden amorek, ale jego sprawnosc na tescie wyszla dobra. Czy zapocony amorek tez nalezy zawsze wymieniac?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przy wymianie tylnych amorkow z reguly wymienia sie jeszcze ich gumowe oslony oraz odbój czy jeszcze dodatkowo nalezy wymienic górne mocowanie z łozyskiem?

 

W Passacie przy wymianie tylnych amorów należy wymienić odboje z osłonami, górne mocowanie jest bez łożyska, jest tylko gumowa poduszka która bardzo rzadko ulega awarii i nie ma potrzeby jej wymiany przy zmianie amorków, poduszkę i tak trzeba zdemontować z starego amorka i wtedy widać czy kwalifikuje się do wymiany.

 

Mam jeszcze zapocony jeden amorek, ale jego sprawnosc na tescie wyszla dobra
Czy zapocony amorek tez nalezy zawsze wymieniac?

Zapocenie amortyzatora kwalifikuje go do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapocenie amortyzatora kwalifikuje go do wymiany.
A że amorki z reguły wymienia się parami, więc ... :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapocenie amortyzatora kwalifikuje go do wymiany.
Ok, jak trzeba to trzeba.

A z przodu oprocz amorka co jeszcze sie wymienia? Tez mam jeden zapocony.

 

Najlepsze jest to, ze zapocenie mam juz chyba jakies dwa lata, a dzisiaj na diagnostyce wyszlo ze przod ma ok 90% a tyl ok 80% sprawnosci (same sie naprawily chyba, bo na przegladzie te wartosci oscylowaly w okol chyba 60-70%) . Przebieg 250kkm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienić odboje z osłonami, górne mocowanie jest bez łożyska, jest tylko gumowa poduszka która bardzo rzadko ulega awarii

Czyli jak na screenie:

9d0d2be87128c171m.jpg

 

Za sporadyczne gluche stuki na nierownosciach odpowiadac bedzie uszkodzony odboj czy gumowa poduszka?

 

Czy odboj trzyma sie luzno na amorku, czy siedzi sztywno w gornym polozeniu?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przod ma ok 90% a tyl ok 80%

Te wartości aż za dobre:P Wręcz mało spotykane

 

Za sporadyczne gluche stuki na nierownosciach odpowiadac bedzie uszkodzony odboj czy gumowa poduszka?

Czy odboj trzyma sie luzno na amorku, czy siedzi sztywno w gornym polozeniu?

Zazwyczaj za pukanie odpowiada amorek lub luźny odbój . Najlepiej zdemontować całość, chwila i masz amorek na zewnątrz, wtedy wszystko widać dokładnie, czy odbój nie lata góra dół, czy poduszka się nie ,,przewraca,, na boki lub nie ma spękanej gumy . Odbój powinien się trzymać na tyle mocno żeby go ruszyć trzeba użyć trochę siły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim b5 kombi stuki były spowodowane popuszczonym górnym mocowaniem( luz ok 0,5cm).

Podczas wymiany po wylaniu starego samochód stał na kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zazwyczaj za pukanie odpowiada amorek lub luźny odbój . Najlepiej zdemontować całość, chwila i masz amorek na zewnątrz, wtedy wszystko widać dokładnie, czy odbój nie lata góra dół, czy poduszka się nie ,,przewraca,, na boki lub nie ma spękanej gumy . Odbój powinien się trzymać na tyle mocno żeby go ruszyć trzeba użyć trochę siły.
Bylem wlasnie pomacac te amorki, ale oprocz wycieku i peknietej oslony odboju nic nie widac.

Ile srednio wytrzymuja amorki w passku B5?

Moj juz ma 250kkm i mysle czy by z przodu od razu nie wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile srednio wytrzymuja amorki w passku B5?

Wszystko zależy od warunków pracy, mówi się że do 100 tys km ale jak sprawne to po co uskuteczniać coś co jest dobre. Wkońcu nadgorliwość gorsza od faszyzmu :bezzebow

 

 

przod ma ok 90%
i mysle czy by z przodu od razu nie wymienic.

:krzeslem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zależy od warunków pracy, mówi się że do 100 tys km ale jak sprawne to po co uskuteczniać coś co jest dobre. Wkońcu nadgorliwość gorsza od faszyzmu
Wczoraj specjalnie wybieralem zaglebienia w studzienkach i uwag nie mam co do pracy zawiechy ;)

Robie tylko stukajacy tyl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bylem wlasnie pomacac te amorki, ale oprocz wycieku i peknietej oslony odboju nic nie widac.

Ile srednio wytrzymuja amorki w passku B5?

Moj juz ma 250kkm i mysle czy by z przodu od razu nie wymienic.

 

Witaj. U tescia w pasku zmienialem oryginaly Bodge przy luczniku 301 tysi. Jexen popuscil po przejechaniu 1000km od sprowadzenia. Zalozylem wtedy KYB i kulaja do dzis a pasek ma 415000 km.

P.S kół nie demontoalem :)

Edytowane przez email78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj. U tescia w pasku zmienialem oryginaly Bodge przy luczniku 301 tysi. Jexen popuscil po przejechaniu 1000km od sprowadzenia. Zalozylem wtedy KYB i kulaja do dzis a pasek ma 415000 km.

P.S kół nie demontoalem

Widze, ze wymiana latwa, ale nie dysponuje jakims ogrzewanym pomieszczeniem. Ile taka wymiana powinna kosztowac?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

oryginaly Bodge
Oryginal to chyba Sachs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze, ze wymiana latwa, ale nie dysponuje jakims ogrzewanym pomieszczeniem. Ile taka wymiana powinna kosztowac?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Oryginal to chyba Sachs.

 

Ja to na podwórku robiłem, mi wymiana obu z tyłu zajęła z 40-45 minut, a warsztat wiadomo ceni swoje usługi i zapewne cos znajdą do zrobienia i na czasie zaszwabią :D Masz 3 śruby z każdej strony i amor na wierchu :D odkręcasz po jednej nakrętce przekładasz mocowania i montaż w odwrotnej kolejności. Bajka a satysfakcja jaka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności