gino9 Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2009 (edytowane) witam.Taki maly problemik:DNa wolnych obrotach cicho,ale jak lekko dodam gazu 900-1500 obrotow halasujes cos w zbiorniczku od wspomagania. Jak odkrece korek to jakby tak glosna zassysa.W aso powiedzieli ze moze jakis zaworek . Plyn w zbiorniczku jest.Ostatnio przy zawracaniu na wzniesieniu poczulem przy skrecie dziwne buczenie od wspomagania. Co tam sie moze dziac??? Chce wymienic plyn,jaki mam kupic?? Edytowane 30 Lipca 2009 przez gino9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2009 Zawsze, czy tylko przy skręconych kołach, może wtedy gdy jest zimny i mróz? I czy na pewno z układu wspomagania? Jeśli tak, to może być słychać zawór zabezpieczający przed zbyt wysokim ciśnieniem w układzie wspomagania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2009 to juz slysze dlugi czas .Jak jest zimny to tak trudno uslyszec,wiec raczej jak jest cieply.100% ze wspomagania.mam cos zrobic czy zostawic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #4 Napisano 10 Stycznia 2009 elio.to jak??tak ma byc czy ..jak???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #5 Napisano 10 Stycznia 2009 Słuchaj, ja przecież nie słyszę Twojego samochodu. Jeśli to tylko głośna praca zaworu sterującego, to nic się nie dzieje, można jeździć. Mam nadzieję że to nie łożyskowanie wirnika pompy się odzywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #6 Napisano 10 Stycznia 2009 Słuchaj, ja przecież nie słyszę ja tez nie moge Ciebie uslyszec-hehe zartuje ale Mam nadzieję że to nie łożyskowanie wirnika pompy się odzywa. to juz dla mnie cos ale niewiem co to jest. Rozumiem ze tylko rozebranie ukladu pomoze? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil_ Zgłoś #7 Napisano 10 Stycznia 2009 Odpal silnik odkręć korek i zobacz czy przy kręceniu kierownicą płynu nie jest mało . U mnie pompa wyła i dlatego że płynu brakowało mimo tego że na zgaszonym miarka pokazywała dokładnie środek miedzy MIN a MAX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #8 Napisano 10 Stycznia 2009 u mnie jak wyło to po dwóch dniach wywaliło łożysko w pompie wspomagania dobrze że do znajomego mechanika był jakiś kilometr 400 zł. regeneracja i hasa jak nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2009 To co opisał qgoldi, to jest właśnie ta druga opcja, gorsza o której wspominałem. Odpal silnik, poproś drugą osobę żeby kręciła kierownicą w prawo i lewo do oporu. Ty przy zdjętym korku od wspomagania patrz czy nie ma płynu za mało, lub nie lecą bańki powietrza. Gdy kierownica dochodzi do skrajnego położenia, wspomaganie wyraźnie głośniej pracuje - włącza się zawór ciśnieniowy. Łożysko można sprawdzić po zdjęciu paska wielorowkowego, ale tylko pobieżnie. Zeby stwierdzić czy to właśnie łożysko pewnie trzeba by zlać płyn z pompy. Pasek warto zdjąć, choćby po to żeby się upewnić że to na pewno pompa wspomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2009 sprawdzalem na skreconych kolach i jest okej tego plynu.Poprosty strasznie syczy na 100% z tego zbiorniczka jakby wod sie przelewala pod cisnieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2009 (edytowane) pytania nadal aktualne:( http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42181 czyli to mnie czeka rozumiem??? czy ona bedzie pasowac???? Edytowane 30 Lipca 2009 przez gino9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2009 nie sprawdzaj na skręconych kołach tylko podczas kręcenie kierownicą, wtedy otwierają się zawory i układ wspomagania pracuje. Co do odgłosu może go nagraj? Typowe jest że pompa miauczy jak wyliniały kocur przy kręceniu, można z tym dłuugo jeździć (w moim przypadku 3 lata, w przypadku ojcowego ex b3 5 czy 6 lat) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2009 U mnie jak słyszałem pompę przy skrętach to mechanior wymienił łożysko/sprzęgiełko alternatora i nastała cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #14 Napisano 30 Lipca 2009 wlasnie sprawdzalem i przy skrecaniu piszczy liiiiiii:Dprzy koncu wiadomo glosniej.Przy skrecaniu kiery o polowe obroty spadaja troszeczke(widac na obrotomierzu:(Jak sprawdzalem na wyzszych obrotach to jakby delikatniej lzej ale sprawdze jaeszcze kumplem bo samemu to trudno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haden Zgłoś #15 Napisano 31 Lipca 2009 Witam Szanownych Kolegów U mnie podobny objaw. Podczas skręcania kół słychać huczenie od wspomagania a po odkręceniu korka od zbiorniczka wspomagania tryska płyn ( tylko podczas kręcenia kierownicą). Odstawiłem Auto do ASO VW i stwierdzili ze albo wąż od pompy do przekładni ( 850zł +wymiana 500zł) albo przekładnia( nawet nie pytałem ile). Nie chce mi się wierzyć że przekładnia by padła przy 135tys km. Zostało mi znaleść przewód gdzieś poza ASO...zaczynam poszukiwania. Czy ktoś się orientuje czy coś się może wydarzyć jeśli będę jeździł z takimi objawami jeszcze jakiś czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 31 Lipca 2009 śmię twierdzić że podczas pracy wspomagania płyn musi się kotłować w zbiorniczku, z węża powrotnego wylatuje struga oleju pod ciśnieniem, trudno żeby to nie chlapało jak się odkręci korek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haden Zgłoś #17 Napisano 31 Lipca 2009 W takim razie czyżby ASO chciało mnie naciągnąć? Tym bardziej że obdzwoniłem sklepy i szroty i nikt nie ma takiego przewodu. Kierują mnie do ASO W takim razie co tak huczy? Ma ktoś jakies propozycje? Sprzęgiełko w alternatorze sprawne, pompa też. Płynu nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 31 Lipca 2009 Nie zrozumieliśmy się, nie mówię że pompa jest OK, mam na myśli to że ruch płynu w zbiorniczku to nie jest objaw jej uszkodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diesel14 Zgłoś #19 Napisano 31 Lipca 2009 Przy skręconych maksymalnie kołach zawsze pompa wspomagania głośniej chodzi w każdym aucie, w passacie troszkę głośniej to słychać. Też po kupnie paska bardzo głośno pracowała mi pompa, ale jak obejrzałem płyn to trudno było ocenić jaki ma kolor. Na początku spróbował bym wymienić płyn na nowy oryginalny VW u mnie pomogło pompy praktycznie nie słychać. Wymiana płynu dużo nie kosztuję a na pewno nie zaszkodzi. Płyn do wspomagania oczywiście :-))) Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #20 Napisano 31 Lipca 2009 no ale przy 2.500tys obrotow skrecenie kiery o polowe i spadek obrotow o jakies 400???Przy wyloczonym radiu jak jade i mam 1000obr/min to slycsze to syczenie szyyyyyyyyy:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach