Skocz do zawartości
Shewush

Świece żarowe - brak napięcia >coś nowego<

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przerzuciłem do góry nogami całe forum w sprawie mojego problemu lecz nie znalazłem nic trafnego.

 

W moim pasku 3B ATJ PD 4M spotkałem się z następującym problemem, mianowicie nie mam napięcia na świecach żarowych.

Czytałem już wiele porad na to na przykład z odłączaniem czujnika temperatury (świece nie grzeją), z wymianą bezpiecznika w komorze komputera, ze sprawdzeniem instalacji elektrycznej ( prąd podłaczony na krótko płynie).

Nie wiem do czego służy przekaźnik na zdjęciu poniżej i czy w momencie przekręcenia stacyjki powinno być na nim napięcie (chodzi o śrubę zaznaczoną w kółku)

 

Czekam na konkretne odpowiedzi. Dziękuję za wyrozumiałość.

Pozdrawiam Shewush

 

1f335f6d77f14d1d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacytuje kolege JurkaW

zacisk 23 (87F) przekaźnika [styk zwierny] podaje dalej napięcie na bezpiecznik świec żarowych (80 A) w obudowie ECU ( na podszybiu z lewej strony) i następnie do świec żarowych.

 

więcej w tym temacie :

Świece żarowe problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacytuje kolege JurkaW
zacisk 23 (87F) przekaźnika [styk zwierny] podaje dalej napięcie na bezpiecznik świec żarowych (80 A) w obudowie ECU ( na podszybiu z lewej strony) i następnie do świec żarowych.
Aha, bardzo Ci dziekuje.

 

A co mam zrobić jak nie mam tam napięcia wogole?

więcej w tym temacie :

Świece żarowe problem

Przeczytałem juz to i nic tam nie ma o moim problemie. Wszystkie porady zastosowałem bezskutecznie Edytowane przez Shewush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, możliwe że przyczyna tkwi w czujniku temperatury (ten przy chłodnicy na dole) oszukuje kompa i nie ma napięcia. Spróbuj odłączyć na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co mam zrobić jak nie mam tam napięcia wogole?

 

Tam normalnie nie ma być napięcia. to styk roboczy przekaźnika. Przekaźnik bierze napięcie z 30 (plusa) i po wysterowaniu dopiero podaje go na 87F. Sterowanie bierze z 42pina ECu, kolor jak pamietam czerwono niebieski. Sprawdz sterowanie na tym przewodzie. Jeśli jest wymień przekaźnik i ciesz się jazdą, jeśli nie ma to sprawdzaj czujnik temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A oto co stwierdziłem .Otóż gdy go dziś rano odpalałem samochód , napięcie na świecach było i to około 1,5 in (świece świeciły nawet wtedy gdy silnik już pracował ) Moje pytanie brzmi czy to normalne że świece grzeją tylko na dużym mrozie ?czy nie powinny grzać zawsze po przekręceniu stacyjki ,a czas grzania zależy od temperatury na zewnątrz.No i gdy odpiąłem czujni to świece powinny żarzyć zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napięcie na świecach było i to około 1,5 in (świece świeciły nawet wtedy gdy silnik już pracował )

Czyli wszystko Ok. Świece dogrzewają również po uruchomieniu.

 

a czas grzania zależy od temperatury na zewnątrz

No i tak jest pod warunkim, że czujnik jest sprawny.

 

No i gdy odpiąłem czujni to świece powinny żarzyć zawsze

 

Nie zawsze tylko przez uśredniony czas określony w sofcie w przypadku gdzy czujnik podaje sygnał poza zakresem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli chyba czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale pisałeś że dziś testowałeś i bezpośrednio na świeczkach masz napięcie zarówno po przekręceniu stacyjki jak i po odpaleniu co przy takiej temp na zewnątrz jest normalne. W czym więc masz problem bo nie do końca rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wyjaśniam o co chodzi.Przy niskich temperaturach po długim postoju (zawsze rano )mam problem z odpaleniem to znaczy musi przekręcić z 2 razy zanim odpali i zacząłem szukać przyczyny:

-Wymieniłem uszczelki na tandem pompie (bo objawy są takie jak by paliwo uciekało )niestety to nie pomogło.

-Zacząłem więc szukać na świecach (świece sprawne ) sprawdziłem na przewodach (a że na powietrzu było ze -2! to i napięcia na świecach nie było) dopiero się pokazało w poniedziałek jak temp. spadła do -14.I mimo to musi obrócić z 2X i zapali.

W aucie zamontowałem sobie kontrolkę i teraz wiem kiedy i ile się świecą, i naprawdę samochód musi skostnieć żeby świece zaczęły podgrzewać (po ok.4h postoju w taki duży mróz) .

-I nie wiem czy to normalne czy walnięty jest czujnik temperatury.

A dalej muszę dochodzić czemu zawsze rano ma taki trudny rozruch (chyba do wymiany uszczelki na pompowtryskach.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za porady :provw::provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko do kogoś kto się na tym naprawdę zna lub wie na pewno (a nie tak jak Ja wie z domysłów ).Otóż czy przy Moim silniku ATJ , napięcie na świecach żarowych powinno być zawsze po przekręceniu stacyjki ,oczywiście czas tego grzania zależy od warunków atmosferycznych no i chyba od temperatury silnika.Ale chodzi Mi konkretnie o to czy powinny grzać zawsze(choć by przez 1czy 2sek.po każdorazowym przekręceniu stacyjki) nie mylić z świeceniem kontrolki świec żarowych na desce rozdzielczej , bo w moim przypadku nie ma to ze sobą nic wspólnego,a wiem bo na świecach mam kontrolkę i wskazuje całkiem co innego a mianowicie rano w te mrozy kontrolka świeciła ok pół min. a świece grzały nawet po uruchomieniu silnika ok.1.5 min.następnie po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu lekko rozgrzanego silnika ok 30 stp.kontrolka świec na desce rozdzielczej świeci zawsze lecz świece żarowe zaczęły podgrzewać dopiero po ok. 4-5 h (przy 12stp mrozie )czyżby był uszkodzony czujnik temp. płynu bo też tak słyszałem ale jak go odpiąłem to świece też nie świeciły.Czyli podsumowując u Mnie świece grzeją tylko na wielkich mrozach ,czy tak powinno być bo powiem szczerze według Mnie coś jest nie tak .Pzdrawiam i dzięki za wszelkie uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale chodzi Mi konkretnie o to czy powinny grzać zawsze(choć by przez 1czy 2sek.po każdorazowym przekręceniu stacyjki

 

Na 100% nie powinny grzać zawsze.

 

czyżby był uszkodzony czujnik temp.

 

Dlaczego nie podepniesz kompa i nie porównasz wszystkich odczytów?

 

pytanko do kogoś kto się na tym naprawdę zna lub wie na pewno (a nie tak jak Ja wie z domysłów ).

 

Moja rada- zapytaj na forum diagtronica, czy mastersa bo tu możesz nie dostać wiarygodnej odpowiedzi. Kiedyś drążyłem temat grzanie świec w silniku 1Z, próbowałem wyczytać w sofcie jak jest z grzaniem świec w funkcji charakterystyki czujnika temperatury. To był prosty silnik a jednak poległem. Doszedłem jedynie do wniosku, że świece NIE grzały wcale (mimo świecenia się kontrolki) przy temperaturach większych lub równych 5 stopni Celsjusza. Szukaj tam użytkownika voss, napisz PW i pewnie Ci to wyjaśni. Mi pomagał na ile to możliwe, ale jak wyedytowałem winolsem mapy to zgłupiałem- za mała moja głowa na to. Z rozmowy z voss wywnioskowałem , że w silnikach PD ta temperatura przy której grzeja świece została jeszcze obniżona, ale przeciez kaźdy silnik ma inny ecu i trudno tu jednioznaczne powiedzieć przy jakiej temp ma grza ć a przy jakie nie. Pomijam już rozrzut charakterystyki samych czujników... Podsumowując opisz na diagtronicu swój problem i podaj oznaczenie literowe silnika to pewnie pomoc uzyskasz.

 

PS Moim zdaniem i tak szukasz dziury w całym. Nie sprawdziłeś odczytu z czujników, nie potwierdziłeś też jednoznacznie, że przyczyna złego odpalanie leży po stronie świec a to przeciez takie proste. Winisz komp za brak sterowania świec a nawet nie wiesz czy grzanie świec rozwiązuje problem. Zasteruj te świece i porównaj jak Ci auto pali a potem wyciągaj wnioski i dalej ew. dalej analizuj. Przyczyn złego odpalania może być przeciez więcej.

Edytowane przez Stern

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzewam temat bo zima się powoli zbliża a świeczki w pasku nie grzeją.

Passat 3BG silnik AWX

 

Problem polega na tym że świece wogóle nie dostają napięcia. To co do tej pory udało mi się ustalić:

- świece sprawne na 100% (passat jest taty, świece podpiąłem do swojego AJM-a i czerwieniały natychmiast)

- bezpiecznik w skrzynce ECU cały

- przekaźnik pod kierownicą sprawny (założyłem do swojego i świece grzały natychmiast)

- czujnik temp wykluczam - testy robione na odłączonym

- kontrolka na desce świeci długo czyli jest OK (odłączony czujnik temp)

- przewody całe - wszędzie jest przejście

- napięcie na styku nr 30 przekaźnika jest

- brak napięcia na styku nr 87 który ponoć podaje napięcie na bezpiecznik i dalej na świece - pytanie dlaczego??:dolamam skoro przekaźnik sprawny na 100%, zakładałem też od swojego AJM-a i nic

- w kompie tylko jeden błąd - świece żarowe - przerwa lub zwarcie do masy (czy jakoś tak)

Dodam jeszcze że przekaźnik "pyka" przy włączaniu zapłonu (chyba 2 razy) czyli sterowanie jakby jest a napięcia na wyjściu przekaźnika brak:dolamam no ręce opadają

 

Gdzieś jeszcze coś czytałem że czujnik pedału hamulca ma coś wspólnego ze świecami żarowymi, ale jak już wcześniej pisałem - brak jakichkolwiek innych błędów w ECU.

Panowie ma ktoś jakiś pomysł?? bo moje się skończyły...

 

Dodam jeszcze że przekaźnik jest niebieski i ma nr 202 (taki ma być?), a świece nie grzeją odkąd ojciec kupił paska.

Edytowane przez Przemo286

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, z tym tylko że nie mam żadnego błędu.

Zobacz odczyty temperatur na vagu, porównaj czy takie same, jeśli będą rozbieżności to może być problem z którymś z czujników (temperatury cieczy albo temperatury zewnętrznej, przy chłodnicy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że przeaźnik łapie a nie podaje napięcia ze styku 30-87 Przeaźnik świec dostaje sygnał od komputera jeżeli temp.otoczenia spadnie pon. 4st. Sprecyzuj. Zrób mostek 30-87 i sprawdź czy faktycznie dochodzi napięcie na świece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie problem rozwiązany. Powodem nie działających świec była odpięta taka czerwona kostka za gniazdem przekaźnika świec pod kierownicą - nie mam pojęcia po co ktoś to odpiął :zeco Przekaźnik pykał bo sygnał (kabel) sterujący jest jakoś przykręcony pod gniazdem przekaźnika (dziwnie to jakoś jest zrobione:blink) w każdym razie podpiąłem tą kostkę za gniazdem przekaźnika i wszystko działa :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące sprawdzenia napięcia: Czy jeśli sprawdzę czy napięcie jest na bezpieczniku w podszybiu (80A) i jeśli będzie, znaczy iż oba przekaźniki świec żarowych są w porządku tak? Dobrze rozumuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest jeden - pod kierownicą, a bezpiecznik tak jak piszesz w skrzynce ECU na podszybiu. Odpinasz wtyczkę od czujnika płynu chłodzącego (G2/G62), podłączasz zwykłą żarówkę 12V do kapturka świecy i do masy i włączasz zapłon - powinna świecić i to dość długo bo na odłączonym czujniku komp myśli że jest bardzo zimno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wiem że nie ma napięcia na świecach, nawet razem z odłączonym czujnikiem. Teraz zależy mi żeby sprawdzić przekaźniki, dlatego chcę zastosować taki myk.

Czytałem też, że w skrzynce w podszybiu jeden przekaźnik steruje świecami żarowymi, a pozostałe dwa świecami żarowymi układu chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności