Skocz do zawartości
Gość mobilzbych

Problemy z silnikiem 2,0 TDI 140KM passat B6 rocznik2005

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mobilzbych

Mam passata od 7 m-cy i non stop coś się z nim dzieje. Najpierw poszedł mi wodzik na pompie olejowej i turbina. Wymieniłem to wszystko. Silnik zaczął po naprawie chodzić głośno, nierówno pracować na wolnych obrotach. Wymieniłem też pompowtryski, co poprawiło pracę silnika na 2 tygodnie i w tej chwili jest tak, jak przed naprawą. Najgorzej jest rano, jak odpalę samochód, chodzi bardzo głośno i nierówno, klekocze jak stary ogór. Po rozgrzaniu silnik chodzi minimalnie ciszej. Dziwnie też "pulsują" światła w środku jak i na zewnątrz samochodu. Ma przejechane 140 tys. Proszę o jakąś radę, co mam zrobić z tymi obrotami i głośną pracą silnika.

Edytowane przez mobilzbych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo trafiłeś na felerny egzemplarz,lub ma znacznie więcej przejechane niż twierdzisz?wymiana silnika będzie chyba najlepszym wyjściem,stary posłuży jako dawca ewentualnych dobrych organów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak lepszym rozwiązaniem jest precyzyjne zdiagnozowanie usterki, może trzeba zmienić warsztat niż wymieniać element po elemencie, jeżeli auto jest mocno wyeksploatowane chyba jednak lepiej sie go pozbyć niż trzymać taką skarbonkę. Pozostaje troche więcej częsci niż sam silnik (jeśli faktycznie przebieg jest zaniżony) skrzynia, sprzęgło, łożyska itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos sprawdzal uszkodzenia po braku cisnienia oleju???????????naprawili usterke i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekk

czy to możliwe, że silnik 2,0TDI z przebiegiem 65tkm "stracił" pompowtryskiwacz ?? skanowanie tak wskazuje. Wczoraj silnik zarzęził, czarny dym walnął z wydechu, a nierówna praca świadczy o tym, że jeden cylinder padł. Czy pompowtryskiwacze są do naprawy. Ile może kosztować naprawa i nowy. Proszę o podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe zeby padł co do pd to sie je regeneruje jesli bedziesz znaltyp moze bede mógł ci pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekk

A jak sprawdzić typ pompowtrysku. czy znajdę gdzieś w papierach? czy "organoleptycznie"? co może być przyczyną awarii? Może coś nie tak robię? mówią, że to w dużej mierze kwestia jakości paliwa? tankuję tylko w "dużych" stacjach. Olej mam zalany super liga. ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz spisac model z pompowtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekk

dzięki. będę pisał jak się uporam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtrysko sprawdzisz zamieniajac go miejscami.Inaczej nie da rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekk

Dzięki za radę. czy sprawdzenie (zamiana miejsc) to skomplikowana sprawa? czy średnio inteligentny mechanik jest w stanie nie zepsuć czegoś? ile można zapłacić za to sprawdzenie?

--- scalone ---

moje PD mają numer 03G130073D czy możliwa jest regeneracja i ile??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mushu

Mam pytanie czy istnieje możliwość przerwania pracy silnika przez wyłamanie się wtyczki z pompo wtryskiwacza. Nr pompo wtryskiwacza jest taki sam jak u kolegi powyżej. Silnik pracował równo nic nie kopcił, nie przerywał tylko po ruszeniu ze świateł zgasł i nie chciał już odpalić. Mechanik stwierdził uszkodzenie pompo wtrysku. Pytając się innych mechaników odpowiadali, że to wina uszkodzonej wtyczki.

Edytowane przez Mushu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwnie też "pulsują" światła w środku jak i na zewnątrz samochodu.

 

Pewnie masz gdzieś lekko wypiętą masę ze światła. Musisz dokładniej opisać usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mushu

czy możliwa jest regeneracja i ile??

Są to wtryski Siemensa(03G130073D) I regenerują je w Rudzie Śl. koszt 499 zł od sztuki. Gwarancja obejmuje 2 lata lub 100.000 KM

Edytowane przez Mushu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są pompowtryskiwacze piezoelektryczne Siemensa, które w moim padły także po 65 000 km (szt.2).

Do Mushu; czy możesz podać bliższe namiary na zakład regeneracji powyższych, będę niezmiernie wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a piezoelektryczne nie sa czasem tylko w 170 KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passatach B6 140 kM 2tdi są także silniki o symbolu BKP z pompowtryskiwaczami z sterowaniem piezoelektrycznym Siemensa o symbolu 03G130073D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekk

mój pd ma numer 03 G 130 073 D. I co dalej?? Czy wymiana pd da gwarancję końca problemów. Nie znam przyczyny padnięcia pompowtrysku?? Zamiana miejscami nie jest prosta -trzeba zdemontować listwę wysokiego ciśnienia, same kostki (od kabelków) zdjąć to problem a demontaż wtrysków to szok! za każdym razem uszczelka mosiężna i tak dalej. Po zamianie miejscami pd znowu montaż listwy i pokrywy. E, to pomysł taki sobie, nie dla amatora!!!! Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mushu

Do Mushu; czy możesz podać bliższe namiary na zakład regeneracji powyższych, będę niezmiernie wdzięczny.

MAXIMUS

Dariusz Pająk

ul. Katowicka 31

41-710 Ruda Śląska

Telefon: (032)3 423 090

Nie regenerują elektroniki

 

Mam już diagnozę co stało się z pompo wtryskiem, a więc było to przebicie na cewce.

Edytowane przez Mushu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety wszystkie prawie pompowtryskiwacze piezo mają uszkodzenia cewek a dokładniej płytek piezo. Ciekawi mnie tylko jedno, dlaczego nikt nie wymienia samych zespołów sterujących, przecież to chyba jest element wymienialny!! Zespół sterowania można wykręcić z pompowtryskiwacza i zamienić na nowy i jak na razie nikt tego nie robi. Czy to jest jakaś polityka siemensa żeby kupować cały pompowtryskiwacz?!!

Edytowane przez kajo50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności