Skocz do zawartości
wodzu997

Wymiana licznika passat 3B USA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w moich licznikach mam padnięta szynę CAN, szukałem dość długo liczników na allegro, znalazłem z podobnym oznaczeniem na allegro, wyglądają identycznie jak moje pomijając fakt wyskalowania w milach. Ja mam nr 3B0 920 820, a znalazłem 3B0 920 822.

link do aukcji:

http://www.allegro.pl/item516793052_vw_passat_b5_licznik_benzyna_1_2_fis_ideal_can.html

Myślę ale moge sie mylić ze prawdopodobnie będa działać, mam mianowicie problem z tym,że ja nie posiadam immo w aucie (fabrycznie) i czy w tych licznikach które mam zamiar kupic jest możliwość wyłączenia funkcji immo aby się nic na fis nie pojawiało?

i czy np, moge już kupić liczniki od auta 3BG z xxx 920 xxx, jeżeli w aucie posiadam szyne CAN?

bardzo prosze o odpowiedzi.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według Etki licznik 3B0 920 822 może być użyty w zastępstwie 3B0 920 820 więc będzie pasować. Co do immo to czekać Cię będzie zakup pestek do immo i zakodowanie kluczyków. Potrzebny do tego jest VAG i pin od nowego licznika ( pin można uzyskać za pomocą odpowiedniego kabla VAG Tacho ). Co do całkowitego wyłączenia Immo również jest taka możliwość, jednak nigdzie na forum nie znajdziesz opisu takiej procedury i nikt Ci nie powie jak to zrobić, więc będziesz musiał się udać do kogoś kto może Ci taką usługę wykonać.

 

A wracając do licznika to skoro masz magistrale CAN to może lepiej od razu rozejrzeć się za licznikiem z Full FIS?

 

Co do licznika z 3BG to z tego co mi wiadomo nie ma możliwości podpięcia go do 3B nawet jeśli ma magistrale CAN. TU masz temat odnośnie tego.

 

A powiedz czemu chcesz zmieniać ten licznik? Tylko dlatego, że masz go wyskalowanego w milach czy zaczyna szwankować?

Edytowane przez Vivi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam uszkodzoną magistrale can, nie działa mi komunikacja ze sterownikami abs, poduszek,skrzynia. passat przyjechał mi tak z USA, prawie w każdym sterowniku była uszkodzona magistrala can, naprawiłem juz sterownik silnika, sterownik poduszek, sterownik skrzyni i zostały mi tylko liczniki, tak jak poprzednie naprawiałem w piasecznie w firmie "Elektronika" ale z licznikiem coś mu nie pykło i nie naprawił.ma mi to poprawić, ale na wszelki wypadek szukam jakiegoś co mugłbym kupić jak naprawa nie przyniesie skutku. Jak zakład który naprawia mi autko podłączył licznik z canem, od innego wozu to wszystko zaczeło śmigać i grać, niestety te liczniki trzeba było zwrócić.

co do immo to mój samochód, wiem że to dziwne ale tak mój passat fabrycznie nie ma immo wogóle zamontowane, potwierdzone:

1. serwis sprawdzał i faktycznie auto wyszło bez immo

2. gość co naprawiał mi sterownik silnika też mówił, że nie ma immo

3. w liczniku nie ma immo, nie ma kontroliki itp

4. pod stacyjką nie ma wiązki, a samochód odpala i nie gaśnie :)

Nie rozumiem czemu taka tajemnica nad immo jest, przecież to i tak żadne zabezpieczenie, szwagrowi leona zarąbali a miał fabryczny immobylyzer.

Czyli podsumowując zegary będą pasować, trzeba sie tylko udać do kogoś kto wyłączy immo w nowych licznikach, moge poszukać z pełnym fisem, ale tylko od 3B a nie 3BG? Tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Immo kolego to nie jest dobre zabezpieczenie jak na polske!Hmmm za duzo mamy specjalistow,a tak wogole nie musisz miec orginalnego kluczyka zeby odczytac immo tylko wystarczy dobry sprzet i dojscie do wtyczki OBD II i mozna sobie immo odczytac pin,a po paru sekundach odpalic autko bez problemu.Najlepiej zmienic polozenie wtyku OBD i to juz jest pewne utrudnienie dla zlodzieja bo nawet po wymianie kompa bez wtyku nic nie zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to, że nie masz immo to nic dziwnego.Gdzieś ostatnio czytałem ze w USA, dopiero od któregoś tam 200x roku immo było fabrycznie zakładane we wszystkich autach. Skoro nie masz wiązki przy stacyjce to może być problem, gdyż immo nie będzie widziało transponderów w kluczykach. Najlepszym rozwiązaniem będzie faktycznie wyłączenie immo w nowym liczniku. Nikt tutaj Ci nie powie, bo w końcu byłaby to informacja jak łatwo ukraść paska, a takich informacji na forum nie znajdziesz. Wiadomo, że immo to nie zabezpieczenie, bo osoba która wie co i jak wyłącza je w pare sekund, no ale wiadomo o co chodzi. Proponuje zadzwonić do jakiegoś dobrego tunnera, być może oni mogliby przeprowadzić taką operację.

 

EDIT:

 

Chodź z drugiej strony tak się zastanawiam. Skoro fabrycznie nie było immo to może się okazać, że po wsadzeniu nowego licznika również nie trzeba będzie nic robić, gdyż w ECU komputera immo jest prawdopodobnie wyłączone, jeśli oczywiście taka informacja gdzieś w ECU jest. Mówie to tylko moje domysły, niech wypowie się ktoś kto zna się lepiej na tym temacie.

Edytowane przez Vivi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vivi nie wiem po co montowac nowe transpondery jak itak nie ma cewki wiec to sie chyba mija z celem.Najlepiej niech poskalada wszystko do kupy dorobi komplet kluczykow(grot i pilota bez immo)a do tego wszystkiego dolozyc jakis dobry alarm np Cliforda i wydaje mi sie ze to powinno wystarczyc zeby tam byle jakiego zlodziejka wystraszyc bo jesli ktos bedzie chcial go "buchnac" to itak bez wzgledu na miejsce i zabezpieczenia to to zrobi

Ps do EDIT

Jesli dolozysz nowy licznik z europy to on ma napewno wprowadzony immo wiec moze byc tak ze auto zapali, ale po 5 sek zgasnie i trzeba bedzie to immo usunac z licznika

Edytowane przez Omni81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Omni81 nie mówimy tutaj na temat tego jak dobrym zabezpieczeniem jest immo i o tym jak zabezpieczać samochód, a o tym czy samochód odpali po wymianie takiego licznika. Oczywiście nie ma sensu kupować transponderów jeśli nie ma instalacji od immo, ale kolega napisał to dopiero po moim poście na ten temat.A co do gaśnięcia to mój gasł po 1 sekundzie od odpalenia a nie po 5 jak odpalałem niezakodowanym kluczykiem:)

 

Myślę, że nie ma co gdybać co się stanie jak podłączy. Jeśli faktycznie wymiana licznika jest niezbędna to po prostu należy zakupić ten licznik, podłączyć, zobaczyć co będzie i wtedy kombinować z wyłączeniem immo jeśli to będzie konieczne. Myślę, że na forum znajdzie się osoba która zajmuje się takimi rzeczami i za odpowiednią opłatą przeprowadzi taką operację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podmieniałem już licznik na inny czasowo i wszystko śmigało, autko nie gasło, ale wyskakiwał błąd immo i cały czas się świeciła kontrolka. tak wiec potwierdzcie mi czy napewno jest możliwość wyłączenia funkcji immo aby wogóle licznik nic nie wyświetlał, nawet kontrolki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie wymiana licznika jest niezbędna to po prostu należy zakupić ten licznik, podłączyć, zobaczyć co będzie i wtedy kombinować z wyłączeniem immo jeśli to będzie konieczne. Myślę, że na forum znajdzie się osoba która zajmuje się takimi rzeczami i za odpowiednią opłatą przeprowadzi taką operację.

Wlasnie o tym mowie pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podmieniałem już licznik na inny czasowo i wszystko śmigało, autko nie gasło, ale wyskakiwał błąd immo i cały czas się świeciła kontrolka. tak wiec potwierdzcie mi czy napewno jest możliwość wyłączenia funkcji immo aby wogóle licznik nic nie wyświetlał, nawet kontrolki?

 

No więc sprawa jest jasna, samochód odpala. No immo będzie się paliło, prawdopodobnie dlatego, że w ECU nie ma immo włączonego a w liczniku jest. Nie wiem jak wygląda sprawa z wyłączeniem immo w samym liczniku, być może da się to zrobić, a w ostateczności można zrobić tak, że rozbierasz licznik i po prostu wyjmujesz żarówkę od kontrolki immo i już nic nie świeci, ale to rozwiązanie powiedzmy ostateczne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale na fis wyświetla informacje że uszkodzony immobylyzer, wiec i tak będzie dupa, nie chodzi tylko o żarówke. Ale dziękuje za zaangażowanie się w temacie. Mam nadzieje ze za około 2 tygodnie pochwale się wkońcu zdjęciami mojego passata, walcze już 2 miesiące aby go uruchomić ale jaka będzie radośc z jazdy ;)

offtopic:

Ps. Jak mam zdobyć wlepe naszego forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale na fis wyświetla informacje że uszkodzony immobylyzer, wiec i tak będzie dupa,

 

No faktycznie, myślałem, że nawet w licznikach z FISem zapala się jedynie kontrolka na obrotomierzu. W takim wypadku, więc pozostaje Ci jedynie wyłączenie immo bo wyjęcie żarówki nic nie da. Ewentualnie możesz poszukać licznika od wersji USA, ale podejrzewam, że na allegro ciężko będzie coś znaleźć, a koszt wysyłki z ebaya z USA może być wyższy niż opłata za wyłączenie immo:)

 

Ps. Jak mam zdobyć wlepe naszego forum?

 

Napisz u człowieka o nicku Pablo2004 on zajmuje się wlepami. W dziale Gadżety Forumowe masz temat o naklejkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi, zobacze teraz czy Pan z Piaseczna da rade naprawić (poprawić) mi mój stary licznik, a co do wlepy to już wysłałem na prw wiadomość do pablo. Pozdro i jeszcze raz wielkie dzięki, poinformuje jak mi sie uda wszystko uruchomić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by co to pytaj ja znam jedna osobe co zajmuje sie skladaniem sprzetu do kupy na stole,ale to w wielkopolsce to dam ci na niego namiary jest naprawde dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności