Skocz do zawartości
cervandes

samodzielna wymiana rozrządu tdi avb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po sukcesie z wymianą rozrządu w 1,8 abs postanowiłem zabrać się za b5fl avb, czyli 101 koni PD TDI.

 

Poszukałem na forum, jednak nie znalazłem niczego ciekawego... Oprócz samego rozrządu wymieniam chłodnicę bo mam mały przeciek w fabrycznej.

 

Na naszym forum jedynie informacje, że są dwa rodzaje napinaczy, padają odpowiedzi kto, gdzie i za ile wymienił, ale ja chciałbym sam.

 

 

Powiedzcie mi - jak głegoko się trzeba dostać, czy trzeba jakoś oprócz zdjęcia zderzaka odsunąć pas przedni? Chłodnicę klimatyzacji?

 

Zabieram się sam za wymianę, ponieważ samochód robi jako któryśtam w rodzinie, i nawet jeśli zajmie mi to tydzień to nic się nei stanie.

 

Macie jakąś wiedzę w tej dziedzinie?

 

Pozdrawiam i dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat a poza tym również chciałbym się dowiedzieć co należy wymienić oprócz paska, napinacza aby potem nie zaglądać do następnej wymiany rozrządu. A może ktoś z was ma również numery katalogowe części do AVB FL, które trzeba oraz te, które warto wymienić?

Edytowane przez jwlalek
poprawka ma?ych b??dów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem rozrząd w AVB, napinacz różni się między 2002 i 2003 ten z 03 jest tańszy nr.części z faktury:

pompa wody 038121011JX

pasek rozrzadu 038109119P

rolka napinacza 038109243M

rolka mała 038109244J

 

mam rok 03 Paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarku, aby nie zagladac, nalezy wymienic pasek, napinacz, rolkę, oraz pompę wodną(oby nie Rouville). Powinno się również wymieniać napinacz paska wieloklinowego, ale to większość ludzi robi, gdy stary już jest u skraju wytrzymałości. Jego koszt to około 300-400zł. Ja u siebie też się biorę za rozrząd w lutym. Z tego, co czytałem, to pas przedni można zdjąć całkiem, a chłodnice odsunąć na bok bez ich rozszczepiania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz o chłodnicy-skraplaczu klimatyzacji, jest na wężach gimowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co... zdejmuję grilla (już w sumie mam zdjętego)... zderzaczek, pas przedni jak się zdejmuje... przy podłużnicach?

 

Autentycznie nie zależy mi na czasie, autem i tak nie ma kto jeździć, więc czasu mam wiele, a jak raz zrobię, to i dla potomnych temat będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rób duzo zdjęc. Bedziesz wiedzial ze zdjęc jak to pozniej poskładac gdyby cos nie wyszło. Obejzyj tez pasek wielorowkowy i jego napinacz. U mnie własnie sie zuzył i pasek zaczął popiskiwac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po lewej z napinaczem hydraulicznym, po prawej z mechanicznym

 

avbmi5.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cervandes, z tego, co się orientuje, pas przedni odkręca sie od poldużnic i ma zejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pas przedni trzeba odkręcić od podłużnic - przykręcany jest do każdej z nich 4 śrubami. Ja u mechanika za wymianę rozrządu i płynów explowatacyjnych zabuliłem 3 tyg. temu 250,00 PLN. Chłodnic jak widziałem nie demontował, spuścił tylko płyn. Zeszło z tym wszystkim jakieś 2 godz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokonałeś tej wymiany? Właśnie też się zastanawiam, czy zlecić to mechanikowi czy zmierzyć się samodzielnie. W prostszych konstrukcyjnie samochodach wymieniałem sobie sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chętnie pomogę w wymianie rozrządu w silniku 1.9 tdi AVB, oraz w innych silnikach z tej rodziny na napinaczu hydraulicznym.

Wczoraj wymieniałem samodzielnie i nie jest to żadna czarna magia-jak to niektórzy opisują.

Mechanicy krzyczą za samą robociznę po 400 pln-ów-kilka godzin pracy i cztery stówki w kieszeni:)))

Wcześniej wymieniałem w dwulitrowym benzyniaku na dwóch wałkach rozrządu i w passacie było łatwiej.

Należy tylko pamiętać o zakupie wraz z zestawem rozrządu, dwóch rolek napinaczy i pasków od alternatora i klimy( koszt ok. 160 pln-ów Continentala) - ja nie zakupiłem bo liczyłem że będą OK, ale niestety łożyska huczą i znów muszę rozbierać całą gębę passata :(

Posiadam blokady rozrządu-jeśli by ktoś potrzebował. Mój tel506483817. Pozdrawiam Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demokracja w polsce jest każdy może działac sam lub zlecić mechanikowi.Przy samodzielnej wymianie masz dwie opcje albo sie uda albo kolejne remonty glowicy. Jeszcze jak rozbierzesz przód to ok ale jak spróbujesz bez na wyczucie jak niektórzy pseudo mechanicy na markera bez blokad to może być różnie.Powstanie kolejny nowy temat tdi pd po wymianie rozrządu nie odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez markera i bez blokad rozrząd złożony idealnie :danek zderzak trzeba zdjąć chłodnice wody też i pas przedni przykrecony do podłużnic i przy blotnikach chłodnica klimy pod auto bez rozpinania później jest wszystko na wierzchu zanim zdejmiesz stary rozrząd ustaw na fabryczne znaki tylko zwróć uwagę bo wałek przeskoczy wtedy musisz go nastawić przy zakładaniu nowego paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego piksio - można bez blokad, ale po co? Blokada kosztuje 23 zeta a ryzyko jest zbyt duże. I tak zaoszczędzisz dużo na mechaniku.

Poza tym teraz powinieneś ustawić/sprawdzić synchronizacje w Vagu(grupa 4 pozycja 4). Aby się nie okazało, że zbyt dużo będzie palił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używając blokad i postępując zgodnie z procedurą serwisową synchronizacja ustawia się sama i nie trzeba jej poprawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja 0 do 0.6 spalanie w 1.9tdi 115 km 6l cykl miejski 4.7 trasa też nie wierzyłem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A rozrząd jest tak prosty jak w benzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności