cervandes Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2008 Witam, po sukcesie z wymianą rozrządu w 1,8 abs postanowiłem zabrać się za b5fl avb, czyli 101 koni PD TDI. Poszukałem na forum, jednak nie znalazłem niczego ciekawego... Oprócz samego rozrządu wymieniam chłodnicę bo mam mały przeciek w fabrycznej. Na naszym forum jedynie informacje, że są dwa rodzaje napinaczy, padają odpowiedzi kto, gdzie i za ile wymienił, ale ja chciałbym sam. Powiedzcie mi - jak głegoko się trzeba dostać, czy trzeba jakoś oprócz zdjęcia zderzaka odsunąć pas przedni? Chłodnicę klimatyzacji? Zabieram się sam za wymianę, ponieważ samochód robi jako któryśtam w rodzinie, i nawet jeśli zajmie mi to tydzień to nic się nei stanie. Macie jakąś wiedzę w tej dziedzinie? Pozdrawiam i dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2008 (edytowane) Podpinam się pod temat a poza tym również chciałbym się dowiedzieć co należy wymienić oprócz paska, napinacza aby potem nie zaglądać do następnej wymiany rozrządu. A może ktoś z was ma również numery katalogowe części do AVB FL, które trzeba oraz te, które warto wymienić? Edytowane 30 Grudnia 2008 przez jwlalek poprawka ma?ych b??dów :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2008 wymieniałem rozrząd w AVB, napinacz różni się między 2002 i 2003 ten z 03 jest tańszy nr.części z faktury: pompa wody 038121011JX pasek rozrzadu 038109119P rolka napinacza 038109243M rolka mała 038109244J mam rok 03 Paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #4 Napisano 30 Grudnia 2008 Jarku, aby nie zagladac, nalezy wymienic pasek, napinacz, rolkę, oraz pompę wodną(oby nie Rouville). Powinno się również wymieniać napinacz paska wieloklinowego, ale to większość ludzi robi, gdy stary już jest u skraju wytrzymałości. Jego koszt to około 300-400zł. Ja u siebie też się biorę za rozrząd w lutym. Z tego, co czytałem, to pas przedni można zdjąć całkiem, a chłodnice odsunąć na bok bez ich rozszczepiania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2008 mówisz o chłodnicy-skraplaczu klimatyzacji, jest na wężach gimowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2008 czyli co... zdejmuję grilla (już w sumie mam zdjętego)... zderzaczek, pas przedni jak się zdejmuje... przy podłużnicach? Autentycznie nie zależy mi na czasie, autem i tak nie ma kto jeździć, więc czasu mam wiele, a jak raz zrobię, to i dla potomnych temat będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #7 Napisano 31 Grudnia 2008 Rób duzo zdjęc. Bedziesz wiedzial ze zdjęc jak to pozniej poskładac gdyby cos nie wyszło. Obejzyj tez pasek wielorowkowy i jego napinacz. U mnie własnie sie zuzył i pasek zaczął popiskiwac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2008 po lewej z napinaczem hydraulicznym, po prawej z mechanicznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2008 cervandes, z tego, co się orientuje, pas przedni odkręca sie od poldużnic i ma zejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiking Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2008 Pas przedni trzeba odkręcić od podłużnic - przykręcany jest do każdej z nich 4 śrubami. Ja u mechanika za wymianę rozrządu i płynów explowatacyjnych zabuliłem 3 tyg. temu 250,00 PLN. Chłodnic jak widziałem nie demontował, spuścił tylko płyn. Zeszło z tym wszystkim jakieś 2 godz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #11 Napisano 18 Maja 2009 Dokonałeś tej wymiany? Właśnie też się zastanawiam, czy zlecić to mechanikowi czy zmierzyć się samodzielnie. W prostszych konstrukcyjnie samochodach wymieniałem sobie sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kri Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2016 Witam, chętnie pomogę w wymianie rozrządu w silniku 1.9 tdi AVB, oraz w innych silnikach z tej rodziny na napinaczu hydraulicznym. Wczoraj wymieniałem samodzielnie i nie jest to żadna czarna magia-jak to niektórzy opisują. Mechanicy krzyczą za samą robociznę po 400 pln-ów-kilka godzin pracy i cztery stówki w kieszeni:))) Wcześniej wymieniałem w dwulitrowym benzyniaku na dwóch wałkach rozrządu i w passacie było łatwiej. Należy tylko pamiętać o zakupie wraz z zestawem rozrządu, dwóch rolek napinaczy i pasków od alternatora i klimy( koszt ok. 160 pln-ów Continentala) - ja nie zakupiłem bo liczyłem że będą OK, ale niestety łożyska huczą i znów muszę rozbierać całą gębę passata Posiadam blokady rozrządu-jeśli by ktoś potrzebował. Mój tel506483817. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2016 Demokracja w polsce jest każdy może działac sam lub zlecić mechanikowi.Przy samodzielnej wymianie masz dwie opcje albo sie uda albo kolejne remonty glowicy. Jeszcze jak rozbierzesz przód to ok ale jak spróbujesz bez na wyczucie jak niektórzy pseudo mechanicy na markera bez blokad to może być różnie.Powstanie kolejny nowy temat tdi pd po wymianie rozrządu nie odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piksio135 Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2016 Bez markera i bez blokad rozrząd złożony idealnie :danek zderzak trzeba zdjąć chłodnice wody też i pas przedni przykrecony do podłużnic i przy blotnikach chłodnica klimy pod auto bez rozpinania później jest wszystko na wierzchu zanim zdejmiesz stary rozrząd ustaw na fabryczne znaki tylko zwróć uwagę bo wałek przeskoczy wtedy musisz go nastawić przy zakładaniu nowego paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kri Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2016 Kolego piksio - można bez blokad, ale po co? Blokada kosztuje 23 zeta a ryzyko jest zbyt duże. I tak zaoszczędzisz dużo na mechaniku. Poza tym teraz powinieneś ustawić/sprawdzić synchronizacje w Vagu(grupa 4 pozycja 4). Aby się nie okazało, że zbyt dużo będzie palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2016 Używając blokad i postępując zgodnie z procedurą serwisową synchronizacja ustawia się sama i nie trzeba jej poprawiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piksio135 Zgłoś #17 Napisano 1 Lutego 2016 Synchronizacja 0 do 0.6 spalanie w 1.9tdi 115 km 6l cykl miejski 4.7 trasa też nie wierzyłem - - - - - aktualizacja - - - - - A rozrząd jest tak prosty jak w benzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach