Skocz do zawartości
wrhz

Ciezko pali na zimnym Passat b5 PD 115 ATJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problemik ze swoim paskiem a mianowicie autko chodzi bdb zanych problemow jak cieplo jak jest blizej zera i ponizej to po dluzszym postoju musi troche pokrecic zeby zalapal a do tego nie lapie od reki tylko przebiera... i teraz moje pytanie zrobilem screna z VAGa z rana na nie odpalonym silniku i w grupie 007 pokazuje realna temp -2.7' natomiast w grupie 000 pozycja 9 pokazalo 053 to jest tez chyba temp paliwa i teraz nie wiem czy wynika z tego niewlasciwe wskazanie przez czujnik temp czy jak to odczytac??

38459937zi2.th.jpg

Edytowane przez wrhz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na AKP jak sprawdzic czujnik temp. (G62-G2)

 

Dokonujemy pomiar na zimnym silniku ( najlepiej z rana)

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

 

93130902my6.th.jpg

 

 

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

 

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

 

31841718rj8.th.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też mam 115km i autko ma duzy problem z odpalneniem z rana byłem u mechanika i mówi ze świece są dobre filtr paliwa wymieniłem gdzie szukac problemu jak podepne się pod kompa nie mam jeszcze kabla ale znajomy ma ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Formułowiczów dzis odkryłem czemu ciezko moj Pasioo ciezko pali i dostaje dziwnych drgawek i spadam moc powyzej 2000 jak da sie buta , wiec opowiem od poczatku po wymianie silnika z atj na awx wymiana spowodowana peknietym blokiem - po odebraniu dziwne rzeczy spadki mocy mega spalanie i silnik czasem chodzil jak w ciagniku - pojechalem do majstra co pracuje w vw - POLECAM KOLESIA jesli jestescie z okolic Leszna Wielkopolskie - ustawil mi na oko wtryski jak fabryka kazała komputer to byla formalnosc - co dalej dziwne drgawki dalej byly mega spalanie okolo 9 -10 litrow - przelecialem wszystkie wezyki zaworki wszystko gra - wiec stawialem na vacum pompe lecz przed wymiana oslnienia dostalem i kupilem najprostszy firltr paliwa oraz oring na srube ktora dociagamy filtr w obudowie --- i cozzz sie staloo sukces Panowie okazalo sie ze ten oring przepuszczal i zamulony byl filtr paliwa - co wiazalo sie z ciezkim paleniem silnika z rana bo ta gumka poszczala powietrze do filtra i wszystko sie cofalo - czyli uranotwany od wydatku niepotrzebnego vacum pomy za 400 zl - oring w motoryzacyjnym kosztowal 50 GROCHAA hehe mega sukces ;) - PS mam do sprzedania graty do ATJ głowice pokrywe zaworow wal rozrzadu z zebatka , dolny wal, pompe , oleju ,ttłoki ze wszystkimi krzywkami , zainteresowanych zapraszam na priv

 

---------- Dodano o 21:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:00 ----------

 

A co do czujnika temp to jest objaw ciekawy wam powiem :D przerabialem to juz , stalo to sie pewnego dnia w wakacje po robocie jak wrocilem zostawilem mojego Passia na dworze z lenistwa i wsiadam z rana przekrecam sobie kluczyk a tuuuu sprezynka dlugo swieci od swiec pierwsza mysl pewnie jakas swieczka zdechla lecz sobie mysle leby tak stalo sie latem co jest 18 stopni z ranca cos nie tango, odpalam sobie bolid a tuuuu chpsa na wysokie obroty i zara spokoj chodzi jak pszczolka nastepnego dnia to samo i kozalo sie ze to ten czujnik od cieczy chlodzacej ale zaryzykowalem 106 zl tyle kosztowal w ASO wyciagłem czarny a pod vin dostalem zielony z oringiem bo koles mowil ze ten stary mogl sie wytopic - zalozylem wlany plyn palimy furasa i spokoj - podjechalem do takiego magika mial vaga przenosnego skasowany bład - uszkodzenie czujnika tep lub zwarcie do masy - po skasowaniu igła a czujnika tep paliwa nie przerabiałem , wiec jeszcze niwiem ale kiedys napewno ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja kupiłem niebieski czujnik a tu .. zielony silnik AVF, objawy te same obroty wysokie. Z ciekawości podłączyłem vaga w czasie jazdy a wskazania do ECU takie: -5 15 30 -35 45 80 -15 40. a obroty od 800 do 1200, oczywiście nei zawsze ale czasem mu bije.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności