Skocz do zawartości
Gość gutzio

Znikające ciśnienie oleju 1,6TD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gutzio

Witam kolegow ;)

 

Mam taki niewielki problem z moim passacikiem, mianowicie wczoraj byłem w Warszawie i w drodze powrotnej zaczeła mi sie zaświecać oraz piszczeć kontrolka oleju. co jest dziwne na wolnych obrotach jest oki ale jadac na 5-tym biegu powyzej 80km/h zaswieci sie i po przegazowaniu zgasnie.. hmm :mur: tak sie zastanawiam co to może byc....

 

Macie moze jakies propozycje..??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik cisnienia oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

ktory ..? sa 2 po za tym z tego co przypuszczam to on dziala albo i nie, myslalem juz o tym.... czekam na dalsze sugestie.... moze pompa oleju.. slyszalem ze zaworek w vw czasem sie zaciera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W normalnych warunkach piszczenie oznacza niskie ciśnienie oleju i tym należy się w pierwszej kolejności sugerować. Należy szukać przyczyny piszczenia. Jeśli z ciśnieniem na wolnych i wysokich obrotach będzie ok, to wtedy szukamy przyczyny w czujniku.

 

Kiedyś opisałem piszczenie w moim Passku. Okazało się, że czujnik ciśnienia puszczał olej, cały silnik był zaolejony. Podnieś oba kapturki z czujników i sprawdź, czy czasem któryś nie jest zaolejony. Jeśli jest, to go wymień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

JAFO

 

sprawdzalem czujniki nie sa zaolejone.. :mur:

 

naprawde na 95% to pompa olejowa ale moze cos innego

 

nie chce wywalac ponad 100 na pompe jak moze to co innego i dlatego poprosilem o sugestie...

 

jak pisalem wyzej to zaworki reg.. cisnienie oleju lubia sie zacierac... ale zastanawiam mnie jedno

 

na poczatku objaw byl w granicach predkosci 80 - 100 km/h pozniej od 80 w gore i efekt koncoey byl taki ze do domu wracalem 80-dziesiatka :zalamany:

 

ale cuz dojechalem... nawet dzis do pracy pojechalem i tylko raz piplo....

 

troche dygam ze wal przytarlem.. przez to......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to podjedź do mechanika, niech wkręci manometr zamiast czujnika i zmierzcie ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

podjechanie do mechanika to nie sztuka...

 

a jakie powinno byc Cisnienie sam sobie je zmierze

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 bar przy 2000 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik SB?

Dwa czujniki, gdzie:

niebieski..... 1,8 bar z boku bloku silnika, nad obudową sprzęgła

i jeden z pozostałych:

czarny........ 1,4 bar w okolicach obudowy filtra oleju

szary.......... 0,9 bar w okolicach obudowy filtra oleju

niebieski..... 0,25 bar w okolicach obudowy filtra oleju

 

Oczywiście ciśnienia powinny być wyższe, niż te, podane na czujnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

hmmm.... dosc spora rozbierznosc.. heheh od 0.25bar do 1.4 bar. Musze sobie dorobic jutro koncowke i bedziemy probowac... sam jestem ciekawy co tam piszczy.

 

Przed chwila bylem po zonke w pracy jakies 4km w jedna strone i nawet raz nie zapiszczalo.... normalnie nienawidze takich usterek.... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gutzio, przecież napisałem to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie objawy wskazują ,że załącza się sygnalizacja zapchanego filtro oleju. Czyli pojawia się ciśnienie większe niz powinno być przy filtrze oleju. Jeżeli ostatnio nie zmieniałeś filtro i oleju to może padł czujnik.Sprawdź czy zapiszczy jadąc z kabelkiem od czujnika dotkniętym do masy. Nic sie nie zepsuje bo ten czujniczek jest przy normalnym ciśnieniu zwarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gutzio, czy szukasz jakiegoś potwierdzenia, aprobaty, czy też porady.

Nie napisałeś, jakie masz czujniki, to podałem Tobie te, które występują w tym roczniku nie licząc AAA, bo to inna historia. Wystarczy, że sprawdzisz kolor czujnika i już wiesz, jakie minimalne ciśnienie powinieneś odczytać. Faktem jest, że czujniki są dwa. Wybierasz te, które masz i już wiesz, że żadnej rozbieżności nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcus_passb3

witam. a u mnie ten sam problem rozwiazałem dosc szybko. czesto gdy na pewno:) wszystko gra, jest olej, czujniki i pompa sprawna, a kontrolka miga i wyje alarm to jest problem elektryki. mi ułamała sie koncówka na wty ku kabla czujnika cisnienia oleju nad filltrem. po wymianie wszystko gra. zwracajcie uwage na kable, styki, bo to najczesciej upada... :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest niemal identyczny jak moj zaraz po kupnie wozu. Kontrolka wlacza sie powyrzej 2000 obr/min po kilku sekundach. Przyczyna byl czujnik cisnienia oleju na pompie (w okolicy filtra oleju). W moim 1Z jest to czujnik 0,9bar koloru szarego. Dodam tylko iz uwalilem 2 podrobki po 9PLN po czym wylozylem 4 dychy za jakis "oryginal" i jezdze juz 3 miesiac bez swiecenia i piskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

witam...

 

no i coz faktycznie cisnienie nie bylo zle jak mierzylem ale na granicy tolerancji ze tak powiem... a ze mialem robic pierscienie i glowice to go wyjalem z auta i rozebralem... no i..... :((((( cholera musze zrobic szlify albo tulejowanie.. (CO POLECACIE) blok jest w fatalnym stanie progi grubosci paznokcia i niestety trza cos z tym zrobic pozostawienie tak nie ma sensu, bo jak walnie -20 stopni w zime to moze byc problem...

 

 

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
szlify albo tulejowanie.. (CO POLECACIE)

Musiał byś pomierzyc wytarte cylindry czy szlif ''wyda'', jak nie to pozostają tuleje.

Rok temu robiłem fieste i : tuleje + przetoczenie tłoków + pierścienie - za 1 cylinder -160 zł . Sądze że warto , szlify też kosztują a tak masz silnik nominał i przy odsprzedaży auta tak wyremontowany silnik to duży atut.

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

i owszem dozo o tym ostatnio mysle.... tulejowanie u Jezierskiego w Zabrzu 500zl no ale jak mowiles pozostaje regeneracja tłoków. Natomiast szlify (jak wyjda) wyniosa 100 szlif +560 nowe tłoki> Natomiast stare tloki sa juz nadpalone i niewiadomo ile wytrzymia, po za tym tulejowanie to juz nie jest orginalny material, gorzej odprowadzaja cieplo itd... jest wiele zalet tulejowania oraz wiele szlifow. W tym tygodniu rozbiore do konca silnik i zawioze blok, zobaczymy co powiedza. Wal wyglada dobrze ale trza go tez dac do sprawdzenia ew. do polerowania jak beda rysy... moze wystarczy... ale wiecie co..? kupilem zaniedbanego passata od "artysty" i.... nigdy wiecej!!!!!!! NIGDYYY wole kupic auto po dachu bo i takie mialem ale nigdy nie zaniedbane a tym bardziej nigdy od kolesia co leje i w nosie ma wszytko.. naprawia dopiero jak cos sie urwie..... to normalnie jest niemozliwe... w tym aucie bylo WSZYSTKO zpier....,. :[

 

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności