Skocz do zawartości
ceroone

koła pasowe falujace obroty i tykanie B5 97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój 2 post na temat dziwnego tykania z pod maski... z tego co wyczytałem na forum tykać może zawór n75 wiec popędziłem do mechanika na kompa i okazało sie ze jest wszystko ok jedyne co mam za duża dawkę paliwa ale mam sie tym nie przejmować.. ale tykanie pozostało w niezmienionej formie... dziś zobaczyłem co tyka bynajmniej tak mi sie wydaje ze jest to kolo pasowe gdy zaczynają falować obroty, a także dźwięk jest słyszalny w kabinie i na zew...z tego co udało mi sie zaobserwować kolo które jest na zdjęciu, w nim sa 3 lub 2 blaszki i one sie poruszają czy to normalne niestety poruszają sie w formie np w prawo później powraca powrotem i tak kilka razy i przestaje tykać falować… czy w tym kole znajduje sie jakieś łożysko które może być zepsute i dlatego tyka ale co maja do tego falujące obroty czy to możliwe ze kolo napędzające pasek może powodować falowanie tych ze obrotów.

 

Z gory thxx za odpJ

moto_0094.jpg

moto_0095.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może być zepsute i dlatego tyka ale co maja do tego falujące obroty czy to możliwe ze kolo napędzające pasek może powodować falowanie tych ze obrotów.

Ja proponuję, wyłącz klimatyzację i wtedy sprawdź czy tyka Ci z tego koła. Co do falowania będzie ciężko z opisu wywnioskować jak faluje silnik. Jak się klima włącza to raczej normalne że silnik w tym czasie spada z obrotów a po chwili zaczyna pracować normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kilme manualna także teraz jeżdżę bez włączonej klimy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam kilme manualna także teraz jeżdżę bez włączonej klimy...

Co prawda mam klimatronika, i sprężarka u mnie załącza się nawet przy dość niskich temperaturach na zewnątrz, w trybie ogrzewania niezależnie od tego czy to jest tryb "auto" czy "econ". Podejrzewam że u Ciebie działa to bardzo podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na moje to climatronic od tego jest...i on działa w zimę dając cieple powietrze, a manualna kiedy wciśniesz guzik.ale odbiegamy od tematu dt kliku i poruszanie się 3 blaszek i czy je można dokręcać czy należy cale to kolo wymienić.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blaszki są od sprzęgła włączającego sprężarkę klimy. Jeśli klima manualna jest wyłączona to obraca się koło pasowe a sprężarka nie. Spróbuj włączyć klimę, wtedy elektromagnes zadziała i włączy sprężarkę. Cykanie powinno ustać. Możesz też zdjąć pasek klimy i poruszać kołem pasowym żeby sprawdzić jak pracuje, czy cicho, czy łożysko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to możne mi powodować falowanie obrotów?Tylko z tym tynkiem to nie ze cały czas mi to tyka tylko co jakiś czas nie jest to regularne... chyba ze mam stado świerszczy w silniku:Da muszę coś z tym robić bo te obroty mnie strasznie niepokoją...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że to nie zawór N75? On jest właśnie nad kołem pasowym klimy, może to jednak on? Tykanie właściwie świadczy o jego pracy, chociaż u mnie tak nie tyka, właściwie jest niesłyszalny. Jeśli jednak to jest koło klimy, to nie powinny te "blaszki" jak mówisz pracować przy wyłączonej klimie. Z Twojego opisu wynika że ta klima co jakiś czas się włącza i wtedy następuje oczywiście chwilowy spadek obrotów, ale nie bardzo mi się chce wierzyć że klima manualna sama się włącza, musiałby być popsuty włącznik lub przekaźnik. No chyba że łożysko sprzęgła klimy się zaciera i stawia opór. Musisz sprawdzić czy to na pewno klima. Najlepiej zdejmij pasek od klimy i pojeździj tak kilka dni. Jeśli to łożysko sprzęgła sprężarki, to ustaną wszystkie objawy po zdjęciu paska. Nie bój się, to niczym nie grozi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze na z tym zaworem to by wyszło mi na kompie odrazu a tu nic...ten mechanik mówił ze był by problem z turbina gdyby był to zawór pytał sie przy mi przyspiesza płynie itp. i z tym nie ma problemu...a po 2 nie wiem czy n75 by tak głośno tykał ze go aż w kabinie było by słychać, rozmawiałem z 2 użytkownikami passatów i u 1 tyka ale nie tak głośno jak u mnie a u2 dźwięk nie występuje.A tak jak wspomniałem blaszki sie obracają gdy jest klik i obroty lekko skaczą.Dźwięk jest lekko metaliczny dosłownie jak stary przekaźnik...I bądź tu mądry...

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wynika że klima sama się załącza, jeśli tak jest to normalne że obroty falują, sprężarka stawia opór i przez chwilę jest spadek. Spróbuj tak : uruchom silnik i poproś kogoś żeby włączył klimę - Ty wtedy obserwuj koło sprężarki i nasłuchuj - wymusisz włączenie klimatyzacji. Lub po prostu zdejm pasek - klucz ampolowy, chyba 6, sięgasz od góry, luzujesz napinacz, zdejmujesz pasek, dokręcasz śrubę żeby nie zgubić i masz kilka dni na diagnozę. Przy okazji sprawdzisz stan łożyska sprzęgła klimy i samo sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu się za to biorę dzięki za pomoc jak coś to się odezwę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne... klik musi być ale tylko jeden gdy sprężarka klimy się załącza i wtedy obroty powinny zafalować, a w moim przypadku sprężarka załączała się i wyłączała i tak kila razy mam coś z elektryka ale już jestem umówiony na wizytę :)dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przy wyłączonej klimie włączała Ci się sprężarka? Przy manualu? Bardzo dziwny i rzadki przypadek. Daj znać co zdiagnozował elektryk. Stawiam na uszkodzony przekaźnik klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok :) dam znać na pewno z tego co gość mówił to podczas wymiany rozrządu jak się ściąga zderzak są jakieś kable od klimy czy czujniki coś tam w każdym razie które można przerwać lub zagnieść i faktycznie po wymianie paska i rolek zaczęły się kłopoty z klikiem, ale ten człowiek mada głowa poradzi z tym sobie na bank:Da sprężarka załączała się kiedy chciała:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

 

Okazało się ze winny za tykanie był przekaźnik 384 (EA 4, 8d0 919 578) nie wiem gdzie to jest nawet zlokalizowane ale kliku już nie słychać i wszystko cool jest :D Co do lokalizacji czy znajduje się w skrzynce bezp.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie :)

 

Okazało się ze winny za tykanie był przekaźnik 384 (EA 4, 8d0 919 578) nie wiem gdzie to jest nawet zlokalizowane ale kliku już nie słychać i wszystko cool jest :D Co do lokalizacji czy znajduje się w skrzynce bezp.

 

Pozdrawiam.

384 (EA 4, 8d0 919 578)

 

Kolego Ceroone, byłbyś łaskaw zrobić zdjęcie gdzie w twoim aucie znajduje się ten przekaźnik, u mnie go nie widzie na półce przekaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

No ja mam taka przypadłosc w swoim climatronicu.

1. Jak wlanczam zaplon caly panel mi mruga kilka sekud.

2. Pozniej jak jade po dziurach to cos mi cyka kolo pedalu sprzegla jak nacisne OFF na climatroniku przestaje cykac jak wlacze znow zacznie cykac.

3. Jak wlacze zaplon i mam climatronic na OFF to dziwne buczenie jakies sie wydobywa z tego panelu. Nie jest to jakies chalasliwe ale jak jest cisza w aucie to to slychac.

4. Czasami jak jest to cykanie kolo pedalu sprzegla to jak podniose maske od silnika to motor tak jakby mial nie rowne obroty i nawet jakby przerywal.

Powiem ze wszystko to zaczelo sie od wymiany kompletnego rozrzadu i wszystkich paskow.

Panowie doradzcie.

z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaznik wentylatora climy ci sie konczy i sprawdz błedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam owy przekaźnik o którym mowa w postach 384 8D0919587 znajduje się obok kierownicy trzeba zdjąć zaślepkę boczną na desce rozdzielczej od stronu dzrwi kierowcy tam gdzie są chyba też bezpieczniki i za nim w głebi znajduje się przekaźnik 384 takm jest u mnie a mam paska z silnikiem AHU i klima manualna z początku 97r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swarozyc

Witam,

Potrzebuję pomocy odnośnie koła pasowego, otóż pękł mi pasek i koło było uszczerbione także mechanik powiedział żebym załatwił nowe. Mam pytanie czy do silnika AHU 90KM podejdzie kolo z silnika 110KM?

Proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności