Skocz do zawartości
Arek1982

stuki w układzie kierowniczym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

mam pewien kłopot, a mianowicie: w moim pasku od jakiegoś czasu słyszalne są stuki w układzie kierowniczym, dochodzą one tak jakby w deski rozdzielczej. Wiem że mankamentem tych samochodów jest stukająca deska rozdzielcza, ale to jest co innego, stuki deski są swoją drogą. Jak ruszam energicznie kierownicą w prawo i w lewo słuszalne są tempe stuki, przy zapalonym silniku jak i przy zgaszonym. Stuki te pojawiają się też gdy jadę samochodem po niewielkich dziurach i nie ruszam kierownicą, końcówki drążków są ok. bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co robić!

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie, tylko mam nadzieję, że mniej intensywnie, niż Ty opisujesz :( Sprawdź grzechotkę drążka kierowniczego nad pedałami (tam jest krzyżak i jedna śruba, może tam jest luz)... U mechanika wytrząsłem całą zawiechę i nic... Powiedział, żeby jeździć i uważać na to - jak się zintensyfikuje, to będziemy się dalej martwić. Na razie podejrzeniem jest (grr...) maglownica :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi też w serwisie powiedzieli że to może być maglownica. Nawet nie chce o tym myśleć, bo to straszny wydatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh sam tak myślałem że mam magiel do wymiany ciarki mi przeszły po plecach.

Objaw identyczny stkuki przy skręcie na postoju i w czasie jazdy winny był wahacz prawy górny przedni. Wsadz kogoś za kierownice niech rusza energicznie kierownicą a ty łap pokoleji za wszystkie wahacze ew za końcówke drążka powodzonak ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dokręcic maglownicę: 2 śruby z góry (tylko do jednej trzeba wyciągnąc aku ) +2 pod spodem auta ( trzeba zdjąc obudowę skrzyni )

 

Może pomoże

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za zainteresowanie i pomoc. Jutro pojadę na działkę do wejdę pod samochód to będę postępował według Waszych wskazówek, może mi to pomoże. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić łozyska koła kierownicy, odpychając i przyciągając za koło kierownicy nie ma tam czasem luzu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin1980

witam,mam dokladnie taki sam problem,i napoczatku myslalem ze to ten krzyzak kolo pedalow ale posluchal;em dokladnie i jak pociagne mocno kierownice do siebie i krece energicznie to juz nic nie stuka a jak tylko normalnie nia krece slychac stuki jakby ze srodka kierownicy,czy ktos wie co tam w srodku moze sie tluc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma, kierownica jest sztywna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin 1980, może kierownica jest poluzowana??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin1980

Stary powiedz jeszcze jak ja dokrecic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz krzyżak przy pedałach, tam jest jedna śruba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Witam!

 

Mam ten sam problem stuka przy energicznym ruszaniu raz w lewo raz w prawo w zawieszeniu wymienine wszystko dosłownie w układzie kierowniczym końcówki i inne duperele też maglownica po regeneracji (przed też stukało).

Dzisiaj podłożyli mi kolumne kierowniczą stwierdzili że stukało na krzyżaku jak odbierałem auto stwierdzili że teraz jest cisza ,wsiadam odpalam i gościa bym chętnie :krzeslem: .

Ręce mi opadają może macie jakis pomysł goście z warsztatu stwierdzili że na postoju to ja tego nie wyczuje a tak to każdy pasek :vw: stuka :wpale: .

Fakt że w czasie jazdy totalna cisza :niepewny:

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wsiadam odpalam

 

przy odpalaniu?

 

ja też długo szukałem swojego "pukania"... okazało się, że przeorałem łącznik elastyczny na tłumiku i do wymiany mam poduszki pod silnikiem (więc dwie potencjalne przyczyny).

 

A magiel i zawieszenie jak nowe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Łącznik ma rok czasu a poduszka prawa :cwaniak: lekko do wymiany.

Ale niewiem czy doczytałeś piszemy tu o stukaniu w układzie kierowniczym ;) słuchałem słuchałem i wychodzi na to że stuka w maglownicy bo nic innego tam nie ma z przodu coby mogło przy ruchach kierą mogło pukać.

Jutro z rana jade do serwisu Mercedesa niech oni sprawdzą a potem walka z panami z warsztatu a dokładniej z gościem od regeneracji. :wpale:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale niewiem czy doczytałeś piszemy tu o stukaniu w układzie kierowniczym słuchałem słuchałem i wychodzi na to że stuka w maglownicy bo nic innego tam nie ma z przodu coby mogło przy ruchach kierą mogło pukać.

dokładnie o tym mówię :) Najlepiej słychać jak zgasisz autko i zaczniesz ciągać kierownicę na przemian szybko w lewo i w prawo... Też szukałem w maglu, sprawdzałem krzyżak, doszukiwałem się zawieszenia, a wystarczyło, że Marek z Darkiem wsiedli...

 

btw. jak wymieniać poduszki, to od razu wszystkie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Tylko że przy zgaszonym wystarczy delikatnie ruszyć kierownicą i grzechotke słychać w "podszybiu" od strony kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

W końcu przekładnia zrobiona co ciekawe sprawdzałem w 4 passatach i audi które stały na tym warsztacie i przekładnia we wszystkich delikatnie pukała.Ale w mojej trochę za bardzo,panowie podeszli do sprawy profesjonalnie i naprawili jako reklamacje dopłaciłem tylko 100zł za wałek.

Troszke wyczuwalne jest przechodzenie zębów w przekładni ale to sie dotrze.

Także panowie delikatne stuki na postoju przy wyłączonym jak i włączonym silniku to normalka,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile zapłaciłeś za tą robotę?

:znudzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Wszystko razem wyszło 800zł :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności