Skocz do zawartości
Gość Adaskoboss

Brak mocy do 3 tys obr i ABGAS WERKSTATT

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adaskoboss

Witam,

Mam problem z paskiem. Od pewnego czasu zdarzało się ze po odpaleniu ciągnął ale juz podczas rozpędzania sie nagle był "notlauf" i trzeba było sie zatrzymać zgasic silnik odpalić i było OK.

Czasem nawet rozgrzany ale po odpaleniu nie ciągnął, jednak wystarczyło przycisnąć go do 4 tyś i zaczynał reagować normalnie.

Niestety w koncu zapaliła sie kontrolka i ABGAS WERKSTATT i juz nie dochodził do 4 tyś nawet na 1 biegu. Podmiana przepływki nic nie pomogła. Jednak czytając podobne posty stwierdziłem ze moze go trzeba przegonić ( zwykle nie jezdze zbyt delikatnie) i sobie użadziłem jazde taką godzinną na wysokich obrotach. Kontrolka zgasła i ciągnie ale i tak dopiero powyzej 3 tyś obrotów, choć zdarza sie ze jednak sie zaświeci i wówczas się kontrolka i ABGAS. W takim przypadku komputer pokazuje spalanie np na 4 biegu max 7 l a jak włącze 6 to 4,5 l/100. Spalanie fajne ale nie interesuje mnie jazda samochodem ktory ma 35 KM. 130 to mało ;)

 

Moze jakies nowe sugestie poza zapieczoną turbiną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku po pojawieniu się napisu i zapaleniu kontrolek (ABS i jeszcze jakiejś) natychmiast pojechałem do fachowców z VAG-iem, diagnoza pokazała uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej (w bloku silnika). Wymiana na nowy wraz z dolewką płynu 100 zł. Wytłumaczyli mi że napis " błąd spalin" wywodzi się od źle dozującego paliwo komputera (błędne informacje) na skutek niewłaściwych danych o temperatyrze silnika (komp nie wie czy silnik jest zimny czy ciepły).

U mnie objawiało się to tylko zwiększonym zużyciem paliwa, choć sporadycznie miał czkawkę. Są to podobne silniki i może to być tylko to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czasem nawet rozgrzany ale po odpaleniu nie ciągnął, jednak wystarczyło przycisnąć go do 4 tyś i zaczynał reagować normalnie.

Niestety w koncu zapaliła sie kontrolka i ABGAS WERKSTATT i juz nie dochodził do 4 tyś nawet na 1 biegu. Podmiana przepływki nic nie pomogła...

 

Jak dzieją się takie rzeczy to podłącza się komputer a nie traci czas na bezsensowne podmianki.. Opisałeś klasyczne zachowanie samochodu który wchodzi w tryb awaryjny z jakiegoś konkretnego powodu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie rozszerzę wątek o nie koniecznie klasyczny przypadek. Objawy mam bardzo podobne, zamułka do około 2500 rpm, dalej normalnie. Zaczęło się od przetarcia przewodu gumowego, podciśnieniowego do EGR. Totalna kapota robiła się po przekroczeniu 4000 rpm. Naprawiłem to, skasowałem błąd i było OK. Niestety po dwóch dniach nowy problem, ww. zamułka... Idąc za radą szeroko opisanego tematu zatykania powrotu spalin do EGR, zatkałem wcześniej naprawiany wężyk :) niestety bez zmian... Nadal kloc do 2500 rpm Co jeszcze mogę zrobić? Błędów brak...

Edytowane przez Przem735

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie informuję, problemem u mnie był zawór N75. Nowy w Pruszkowie kupiłem za 160 zł. Nie tylko wróciła sprawność w przedziale obrotów 2500-4000, ale i ogólnie znacznie poprawiła się dynamika jazdy i spalanie przy obrotach około 2000 rpm. :) na IV biegu na płaskiej drodze w okolicy 4.5 - 5.0 bez głaskania, tylko spokojna jazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Creslin

Witam serdecznie mam ten sam problem wyskakuje błąd Abgas Wer..... i włącza się kontrolka silnika. Przy pojawieniu się tego błędu samochód wchodzi w tryb awaryjny i max obr. 2500. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu chodzi normalnie nawet z błędem. Często gaśnie i po jakimś czasie znów się pojawia. Byłem u mechanika powiedział że to jest zawór EGR. Nie wiem czy jest sens kupować cena ok 300 zł. Może jest powodem coś innego. Mój Passat z silnikiem 1,9 TDI (AVB) 101 kM. Jeśli macie jakies pomysły proszę o pomoc.

 

BTW. Przem735. Mam pytanie gdzie umieszczony jest ten zawór i jakiego passata posiadasz moze naprawde lepiej bedzie wymienic to i bedzie wszystko wporządku ?

 

Prosze o pomoc pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Model Passaciny mam podany w opisie, a zawór jest mocowany bardziej z lewej strony przy kadłubie silnika, od przodu silnika. Nad nim jest wlot powietrza do filtra powietrza. Z samego zaworka wychodzą trzy przewody podciśnieniowe, i jedna wiązka elektryczna, chyba dwu przewodowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam podobny problem łacznie z masą innych. MIanowicie rownież wyświelal mi się (i nadal) błąd ABGASS VERKSTATT. Jak go przyprowadzilem z niemcowni silnik nie gadał. Brakowało 2 czujników na wale i na rozrządzie. jak był przyprowadzony rozrząd mógł byc przestawiony i mogło klepnąc zawor/zawory ale jezdziłem nim juz z 2000 km po tym ale jest teraz bankowo dobrze ustawiony. Drugi popowrtysk jak sie również okazało byl z innej serii załozylismy mu odpowieni jak pozostale serii AJ. i jezdzilem tak do tej pory. Wczoraj po wymienie EGR turbina przeczyszczona wszystko mechanicznie sprawne wszystkie przewody całe i podłączone odpowiednio po podłączeniu i zdiagnozowaniu wyszło że reg ciśnienia doładowania. No i na wolnych obotach pracuje na 3 gary a i podczas jazdy do 2500obr/min sa takie wibracje ze szok ;/ najprawdopodobniej dwumas jest za to odpowiedzialny. gdy mu sie przyciśnie nie idzie jak powinien jakies 70 % mocy a gdy jeszcze przejdzie w stan awaryjny to juz kompletna kaplica. Wiem że przez ten dwumas może by ten spadek mocy ale od czego jest ten cholerny ABGASS VER.. pod vagiem problem jest ogólny można robic wszystko po kolei a moze nie byc rezultatu. Tato (mechanik) zmierzy jutro cinienie na cylindrach i prawdopodobnie wyciaga skrzynie i szukam tego dwumasu.

Moje pytanie do was co jeszcze można zrobic ??? sprawdzac po kolei wszyskie czujniki bo możliwe że któryś jest nie halo i daje wiadomo. czy zaryzykowac i kupic nowy w blok od temp. bo to czesto sie zdarza że padają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczal od czujnika temp. w bloku i dalej szukal bledow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nawet z powodu paliwa czujnik temperatury. Rzadko psuje, często konieczne jest sprawdzenie kontaktów. I, oczywiście, VAGCOMM pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gra gitara pompowrtysk sie zawiesił jeden wymienilem go miesiac temu i juz bez problemu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku był brak mocy,czasami jak chciałem mu depnąć. ciągnął bardzo mułowato, ale szedł powoli do porzodu. po jakimś miesiącu,jeździłem dziennie może 2-3 razy po 5km,max.10km wyskoczył mi błąd "Abgas warkstatt" i zaczęła się palić kontrolka silnika. pytanie czy auto może jeździć czy trzeba szybko zabierać sie do naprawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem Passata B5 2003r. 130KM (przebieg 120,000km) zakupiony w salonie. Od pewnego czasu mam z nim kłopot, mianowicie podczas jazdy, przy mocniejszym depnięciu np. na 3 i 4 biegu traci moc i w tym momencie wyświetla się Abgass Werkstatt i kontrolka CHECK. Po pewnym czasie w tym dniu czy następnym samoczynnie wraca do normy, po paru dniach powtarza się znowu ta sytuacja. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuję podjechać do mechanika z VAG-iem bo z tego co piszesz to przeładowuje ci się chyba turbina. a przyczyn może być wiele. Bez tego to nic nie wskórasz - tylko nie daj się na wymianki bez sprawdzania VAG-iem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem passata VAGiem, elektronika jest idealna, natomiast ciśnienie turbiny było za wysokie (mierzone wskaźnikiem zegarowym). Czy konieczny jest demontaż turbiny z powodu zabrudzenia (jak twierdzi mechanik) czy tkwi inna przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Komunikat abgas werkstatt, kontrolka silnika i brak mocy. Dodatkowo zauważyłem, że pod autem po lewej stronie pojawiła się plama oleju. Szczególnie ta plama mnie martwi. Boję się, że to z turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo ostatnio, wężyk podcisnienia jeden się wypiął ;) Ale podłącz pod kompa i diagnozuj, bez tego wróżenie z fusów. Masz osłone silnika? Bo dziwne z ta plamą, musiało by sie lać abyś coś zobaczył.............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ze wzgledu na oslone nie jestem w stanie stwierdzic skad sie leje. Widze tylko ze z lewej strony, ale rownie dobrze moze skapywać po oslonie z innego miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam pasata b5 1.9 TDi 110 kM

przekladalemm skrzynie z automata na manual.po przyjechaniu od mechanika jakies 20km bylo ok wczoraj jechalem i po 7km stracil moc zapalila sie kontrolka swiec zarowych,daje na luz i pedal do podlogi i uzyskuje 4000 obr.i dalej nie wchodzi,a silnik pracuje jak traktok.chodzi jak by mial jeden gar odlaczony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość papen

Jako, że to mój pierwszy post - Witam Was serdecznie:D

 

Mnie również jakiś czas temu dopadł Abgass werkstatt:dolamam

Na początku nie chciał "ciągnąć" jak był zimny, po wyłączeniu / włączeniu objaw ten ustępował. W końcu zapaliła się kontrolka.

Tak jak u innych, po jakimś czasie gaśnie, wszystko niby wraca do normy ale gdy się mocniej depnie... VAG wykazywał zbyt wysokie ciśnienie doładowania.

Pierwszy mechanik zalecił wymianę wyłącznie gruszki (po oględzinach stwierdził, że kierownice nie są zapieczone, działają poprawnie). Drugi ma odmienne zdanie i sugeruje kompleksową naprawę: wymontowanie kompletu, wysłanie do regeneracji, ustawienie, test itd.

 

Czy jesteście w stanie pomóc w wyborze opcji naprawy? Oczywiście koszty naprawy różnią się znacznie (400zł - 1000zł)...

Nie jestem zwolennikiem wymieniania "na wszelki wypadek" wszystkiego co się da, ale nie chcę też "lichwić" i za chwilę ponownie borykać się z tym samym problemem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności