Skocz do zawartości
KissEK

Automatyczna Skrzynia Biegów - nie wrzuca pierwszego i czwartego biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z góry chciałem przeprosić jeżeli powstały jakieś błędy(nie ten dział etc.) z powodu powstania mojego tematu, gdyż jestem tu nowy.

Nazywam się Tomek i mam tytułowy problem z automatem w "passku". Otóż gdy ruszam z "D" to nie ma w ogóle biegu pierwszego, rusza mi z drugiego. Gdy ruszam z "1","2" lub "3" (przełożenie w skrzyni) to wtedy normalnie się samochód zbiera i czuć że jest ten pierwszy bieg, czuć że skrzynia przeżuca z pierwszego na drugi bieg itd. I gdy jest na "D" to nie wrzuca czwartego biegu, w tym położeniu ("D") jest tylko drugi i trzeci bieg. Nie wiem o co chodzi.

Miał ktoś może podobne problemy? Albo jakieś rady? Jestem otwarty na propozycje.

Pozdrawiam Serdecznie Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Skrzynia weszła w tryb awaryjny i poprostu oszczędza siebie i silnik. Koniecznie musisz podłączyć się pod Vaga i zobaczyć w czym leży problem. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli sa problemy ze skrzynia to w serwisie gdzie skrzynie naprawiaja to diagnoza przewaznie jest za darmo. a taki kabel i tak mozesz sobie kupic do pozniejszych sprawdzan samochodu;) czy masz wyswietlacz? a jak tak to czy masz tam napisy P R N D 1 2 3 ? jak tak i jesli swieca ci sie wszystkie na czerwono to oznacza ze napewno skrzynia jest w trybie awaryjnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy masz wyswietlacz? a jak tak to czy masz tam napisy P R N D 1 2 3 ? jak tak i jesli swieca ci sie wszystkie na czerwono

1. TAK mam

2. TAK mam

3. Nic się nie świeci na czerwono

Ja już nie wiem, po świętach do serwisu jadę Ciekawe co mi powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trancekostek

masz problem z trzenbinkami w skrzyni biegow , czy wymieniales olej w skrzyni co 60 tys km? jesli nie licz na koszt 2 tys naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem z tym że u mnie nie było 1,2 bo była zerwana.skrzynia wchodziła w tryb awaryjny na 4 biegu.Niestety,niedało się jej zrobić więc kupiłem nową(zabolało).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość golas9
jesli sa problemy ze skrzynia to w serwisie gdzie skrzynie naprawiaja to diagnoza przewaznie jest za darmo. a taki kabel i tak mozesz sobie kupic do pozniejszych sprawdzan samochodu;) czy masz wyswietlacz? a jak tak to czy masz tam napisy P R N D 1 2 3 ? jak tak i jesli swieca ci sie wszystkie na czerwono to oznacza ze napewno skrzynia jest w trybie awaryjnym

 

To też nie do konca prawda. U mnie bardzo często świecą się wszystkie napisy ( w zasadzie losowo, raz świecą wszystkie, raz wybrany bieg) a skrzyna pracuje normalnie - podejrzewam, że mam jakiś błąd w elektryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz problem z trzenbinkami w skrzyni biegow

A co to jest trzenbinkami? :eek:

Powodem nie zapinania biegów (tzw tryb awaryjny) jest wytarte tarczki a co za tym idzie zapchany filtr oleju. Drobinki materiałów ciernych tarczek unoszą się w oleju i przedostają do sterownika co powoduje nieodpowiedni przepływ oleju i zapychanie kanalików olejowych. Powód nie wymieniany olej. Parę dni o tym pisałem pokazując na zdjęciach jak wyglądają powyższe części tu jest link klik. Niestety naprawa skrzyni bardzo dużo kosztuje (mnie kosztowała 2 krotnie 4000 zł). Wymiana oleju do mojego auta 500 zł. Wymiana tylko tarczek 2000 zł. Cały czas podaję przykład mojego służbowego T4.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz problem z trzenbinkami w skrzyni biegow

 

A cóż to takiego? Może to tremblinki ze słynnego PRL-owskiego filmu ...:) Starsi formumowicze pewnie pamiętają:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem co jest ;/ Przyczyna nie wymieniany olej... ;(

To teraz będą koszta niestety :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam to samo z moim automatem więć podłączyłem go do kompa i wyskoczył błąd przetwornika prędkości skrzyni biegów więc jak masz możliwość do podłącz sobie samchodzik pod kompa to może ci wykazać co jest grane jeżeli masz to samo to czeka cię koszt żędu 150zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem zakładać nowy wątek o skrzyni automatycznej ale znalazłem ten i postanowiłem tu zadać moje pytanie:

 

chcę wymienić olej w skrzyni biegów - skrzynia automat tiptronic 5 biegów, chciałbym zapytać co oprócz oleju należy wymienić, na co zwrócić uwagę i jaki olej z tych dwóch wybrać:

 

1. Mobil AFT-SHC http://www.mobil.pl/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_ATF_SHC.asp

2. Valvoline MaxLife AFT http://www.valvoline.pl/MaxLifeATF_index.html

 

ile oleju będę potrzebował na wymianę bo znalazłem kilka różnych wartości 2L; 2,2L;2,6L?

dodatkowo chciałbym zapytać o orientacyjny koszt robocizny przy wymianie oleju w skrzyni biegów oraz o to czy trzeba wymieniać jakieś uszczelki jeżeli skrzynia się poci, wydaje mi się, że poci się w miejscu połączenia skrzyni z miską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem ci tak. Jeżdżę automatem VW T4 i koszty wymiany oleju w tym aucie to ok 500 zł. U mnie trzeba było kupić filtr oleju, uszczelkę pod filtr i uszczelkę pod miskę olejową no i oczywiście olej. To jest cena z vatem bo robiłem wymianę na fakturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opdowiedź,

 

nie jest tak tragicznie, myślałem ze to będzie drożej kosztować, czy ta cena to cena za wszystkie części i robociznę?

 

i jeszcze jedna sprawa zauważyłem że czasem przy zmianie biegu (wydaje mi się że zmiana z 2 na 3 jest jakby jeszcze jedna zmiana jakby z powrotem na niższy bieg - komputer nic nie wyświetla a skrzynia jest w trybie D i na komputerze pomiędzy zegarami podświetlona jest literka D, skrzynia EYF (01VB). Czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego k-zu tak działa zapinanie tzw. lock-up to że czasami lekko to wyczuwasz to rzecz normalna i nie ma się niczym przejmować , całkiem też możliwe jak wymienisz olej (jego część tak naprawdę) to będziesz mniej wyczuwał te załączanie lock-upa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slim Shady

Nie zakładam nowego tematu wiec pod czepie sie tutaj ;)

Mój problem powstał jakiś tydzien temu jadąc w góry na Słowacje zauwazyłem ze moja skrzynia ma problemy z przełozeniem biegu z 1 na 2 znaczy sie , przełozy jednak odbywa sie to dosc głosno i jesli mozna tak powiedziec zrywa bieg, dalsza zmiana biegów odbywa sie bezproblemowo ciagnie ładnie gdy wciskam zeby przyspieszyc ładnie redukuje itp znaczy sie wszystko wpożadku martwi mnie tylko ta jedna rzecz :(. Dodam iz najwiecej odczuwalne jest to gdy samochód juz jest ciepły i obciązony, bo gdy jest zimny to wszystko jest ok :) tak że jak ruszam powoli wszystko odbywa sie bezproblemowo, a gdy tylko troche szybciej zaczynaja sie problemy.Olej i filtr zmieniłem, przejechałem jakies 3000 tys a tu taki zonk za przeproszeniem.Nie wiem co moze byc przyczyna :633: podejzewam pompe w skrzyni ze moze ledwo juz źipie i słabo podaje olej na tarczki albo sterownik jakiś :( doradzcie cos jesli mozecie.Dziekuje z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszek.volvo

J@ceq witam Cie u mnie jednak padła turbina a przy okazji wyszło że mam wodę w skrzyni (automat) usterki usunięte trochę bolało ale martwi mnie rzecz inna która była przed awarią i jest też teraz,na komputerze brak błędów w skrzyni jednak podczas włączania R lub D jest dosyć mocne szarpnięcie choć nie zawsze co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
podczas włączania R lub D jest dosyć mocne szarpnięcie choć nie zawsze co to może być

U mnie tak było.Zwłaszcza jak się zrobił ciepły. Do wymiany sterownik skrzyni biegów. Mój koszt to 1000zł. Facet wyciągnął mój i wstawił jakiś inny używany.

Przestało szarpać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności