Skocz do zawartości
yaneck

lewarek skrzyni biegów przesuwa się przy dodawaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Zjawisko występuję gdy mam wbity 2 bieg - gdy dodaje gazu lewarek delikatnie przemieszcza się do przodu, jakims sposobem wzrost obrotów silnika oddziałuje na lewarek.W ogóle 2 bieg często nie wchodzi płynnie (zależnie od prędkościi) tylko jest pewien punkt oporu i czuję czasem w tym momencie na lewarku ze jakies obracające się elementy nieznacznie ocierają się o siebie tak jakbym zaraz miał usłyszeć zgrzyt skrzyni biegów ale po chwili bieg wchodzi.Na postoju wszystko płynnie wchodzi i przy redukcji na 2'kę też.Być może to synchronizator tak działa ale wydaje mi się że jednak powinno to chodzić płynniej.

 

Jaka może być przyczyna i co z tym zrobić(przede wszystkim z przemieszczaniem się lewarka)?

Edytowane przez yaneck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to czasem nie poduszka pod skrzynią biegów?? mam podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też taki był mój pierwszy strzał - poduszka skrzyni ale jeśli to nie to to może trzeba wyregulować położenie lewarka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo.. Lewarek porusza sie do przodu przy dodawaniu gazu i do tylu przy odejmowaniu. Podlaczam sie do pytania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo. Poza tym jak na "luzie" dodaje gazu to buja autem na boki tak jak w autach z walem napedowym...Tez stawiam na poduszki, ale moze ma ktos inny pomysl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze ma ktos inny pomysl?

Owszem, nie zastanawiać się dalej tylko wymienić te zużyte poduszki zawieszenia skrzyni lub silnika (a które z nich - to już trzeba sprawdzić)!

Bo powodem tych ruchów lewarka są właśnie ww poduszki.

Edytowane przez Grze?ko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, ale nie jest to powód do większych zmartwień.

Otoż Passat B5 ma sztwne przeniesienie pomiędzy dźwignią zmiany biegów a wybierakiem na skrzyni.

Jak wiadomo podczas przyspieszania(jak również przy puszczaniu gazu po przyspieszaniu) układowi silnik/skrzynia towarzyszy takie zjawisko:

przyspieszasz - silnik ma tendencję do "podnoszenia się przodem"

puszczasz gaz - powarca do "pozycji spoczynkowej"

Na układ silnik/skrzynia podczas przyspieszania działają różnego rodzaju siły - stąd międzyinnymi zastosowanie poduszek w tymze układzie.

Sumując przy zastosowaniu sztywnego połączenia mechanizmu wybierania biegów(sztywne cięgna) ruch układu silnik/skrzynia(podnoszenie/opadanie) będzie sygnalizowane "przemieszczaniem się" lewarka skrzyni biegów.

Oczywiście nadmierne przemieszczanie się owego lewarka nie jest dopuszczalne - należy wtedy zweryfikować satn poduszek amortyzujących układ oraz stan samego wybieraka łącznie z dźwignią i cięgnami.

W przypadku zastosowania linek zmiany biegów - problem właściwie jest wyeliminowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ocenil stan moich poduszek pod silnikiem i skrzynią. Poduszki pod skrzynią są jak to powiedział "w idealnym stanie". Poduszki pod silnikiem nie wygladaja na uszkodzone/zużyte ale mechanik orzekł że mogą być miękkie (ludzie róznie jeżdzą jeśli poprzedni właściciel szarpał silnikiem przy zmianie biegów to jest to możliwe ponoć).

Zamierzam zmienić poduszki pod slinikiem i dam znac czy pomogło.

 

Wie ktos po czym poznać że trzeba wyregulowac lewarek zmiany biegów?

 

Edit:

 

Zmieniłem poduszki pod slinikiem ale efekt pozostał. Podejrzewam ze za bardzo sie przejałem tym drżeniem lewarka bo ponoć to normalne ze czasem delikatnie drży i sie przemieszcza - w koncu silnik sie odchyla przy dodawaniu gazu a ze spiety jet na sztywno ze skrzynią to coś tam zawsze sie przenosic będzie na lewarek :) ale wydawało mi sie że nie powinien nawet drgnąć... Mam teraz zapasowe, dobre, używane poduszki ;)

 

Podziele się jeszcze jednym:

Zakupiłem dwie poduszki pod silnik - dostałem jedną Lemfordera a druga Boge (nie bylo 2 jednakowych) ale gośc w sklepie powiedział bym sprawdził bo czasem do Lemfordera wkładaja Boge... Okazało się ze w obu pudełkach były poduszki Corteco :D

Te firmy jakoś ze sobą współpracują i pod swoja nazwa sprzedaja produkt innej firmy, sa to jakies handlowe zabiegi. Bylem podejrzliwy co do Corteco ale skoro i Boge i Lemforder sprzedaja je pod swoja marka to musza być dobre. Ponadto przeczytałem gdzieś że firma Corteco produkuje bardzo dobre koła pasowe - ktos stwierdził że nawet lepsze niż oryginał (lepsza technologia). Nie znalazłem nigdzie uwag co do Corteco jakoby jej produkty były gorszej jakości także sądze, że jest to dobra firma.

Ale można się także przejechać gdyż znalazłem na innych forach wypowiedzi gdzie ktoś zamówil produkt Corteco a w środku było Febi...

Edytowane przez yaneck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do tematu:

z tym że mnie akurat te minimalne ruchy lewarka tak nie denerwują (czuje je tylko jak trzymam rękę na dźwigni), bardziej zastanawia mnie włączanie dwójki po jedynce:

kiedy zmieniam z 1 na 2 w okolicy 1500rpm - a na jedynce nie lubię 'przeciągać' ;)

w zasadzie nie widać zjawiska, ale jeśli zrobię zmianę już od 2000 i wyżej to po wskoczeniu na 2 lewarek lekko 'kopie' mnie w rękę.

kiedy silnik jest rozgrzany - nie zawsze to występuje.

przy innych biegach nie ma problemu, przy redukcji na 2 też.

 

to też może być wina poduszek?

martwić się tym, czy raczej nie trzeba?

dziwi mnie że to tylko przy zmianie 1=>2...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie same zjawisko, byłem u paru mechaników i każdy z nich mówi że to nic takiego ....widziałem passata b5 przejechane 620 tys. lewarek też tak działa a autko dalej idzie i nie ma z nim żadnego problemu:) Wiec to normalne zjawisko :) Dodam że w moim B5 mam skrzynie biegów po całkowitym remoncie bo "skrzypiała" i nadal mam te dolegliwość :) Nie przejmować sie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto z 200 tys, przebiegiem. Samochod jest w naprawde super stanie i tez mam to samo zjawisko... Tez martwilem sie tym troche, ale nie mam czasu jak narazie zadnego mechanika sie poradzic. Czyli wszystko w porzadku z tego wnosze :)

Edytowane przez Wadolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE! nie doszukujcie się dziury w całym. ja mam to samo.sprawdziłem poduchy i są idealne.byłem nawet w dwóch serwisach dla potwierdzenia i powiedzieli że tak ma być. wszyscy piszą że mają ten sam problem. otóż TAK JUŻ JEST I MA BYĆ. u moich kumpli lewarki chodzą identycznie. a więc nie ma co gdybać i się martwić. pozdro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uspokoiliście mnie Panowie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo :P tylko ze tutaj odczuwalne akurat jest przesuwanie przy 5 biegu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PANOWIE! nie doszukujcie się dziury w całym. ja mam to samo.sprawdziłem poduchy i są idealne.byłem nawet w dwóch serwisach dla potwierdzenia i powiedzieli że tak ma być. wszyscy piszą że mają ten sam problem. otóż TAK JUŻ JEST I MA BYĆ. u moich kumpli lewarki chodzą identycznie. a więc nie ma co gdybać i się martwić. pozdro

 

powtórka jak by ktoś nie doczytał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też się dołączę u mnie tez lewarek chodzi z tym że z tyłu mam most i stąd moje pytanie

czy skrzynia z tylnim mostem jest połączona na sztywno wałem??

i przy takich ruchach silnika i skrzyni most też się porusza??

u mnie lewarek chodzi dosyć mocno i przy gwałtownej zmianie biegów słychać coś jakby uderzenie (ale odgłos jest jakby uderzać gumowy młotkiem) czy li chyba chodzi na poduchach dosyć mocno

przy zmianie oleju obejrzałem poduszki ale wizualnie nic nie było widać a nie miał mi kto wejść do auta i poruszać nim na biegu

ps za ruchy do przodu i tyłu chyba odpowiada LEWA poduszka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uspokoiliście mnie Panowie

Radku (i inni koledzy) nie bądźcie tacy spokojni.

Jeżeli lewarek wykazuje zbyt duże ruchy przy przyśpieszaniu lub hamowaniu silnikiem to macie po prostu do wymiany poduszki zawieszenia silnika i skrzyni biegów.

A tłumaczenia niektórych "mechaników", że to normalne i tak ma być włóżcie między bajki. Im najwyraźniej nie chce się tego robić i dlatego wmawiają Wam takie banialuki. Bo czy w nowym samochodzie lewarek przemieszcza się w taki sposób jak w Waszych autach, tak jak to opisywaliście? Chyba nie, prawda?

Czy w momencie hamowania silnikiem oprócz przemieszczenia się lewarka słychać jakieś uderzenia/stuki? Też raczej nie!

Więc nie wierzcie w takie głupoty, że tak ma być.

Owszem nie zawsze jest tak, że trzeba te poduszki natychmiast wymieniać, bo nie da się jeździć, ale mogą to być pierwsze oznaki, że to Was czeka.

Gregg, nie zawsze wizualnie poduszka wygląda na niesprawną. Czasami dopiero po jej wymontowaniu okazuje się, że to zupełny szrot!

Edytowane przez Grześko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc nie wierzcie w takie głupoty, że tak ma być.

 

to dziwne,wszyscy mają ten sam problem,oczywiście u mnie jest tak samo i podejrzewam że u innych kolegów z forum jest ten sam objaw przemieszczania się dźwigni biegów.nie zamierzam się tu kłócić:584: ale z tego co napisałeś stwierdzam że wszyscy musimy sobie powymieniać poduchy skrzyni i silnika.ok a jeśli po wymianie zarówno w moim jak i innych kolegów nadal drążek będzie się przemieszczał :065: to co wtedy wymienić :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał Desper viewpost.gif

uspokoiliście mnie Panowie

 

Radku (i inni koledzy) nie bądźcie tacy spokojni.

Jeżeli lewarek wykazuje zbyt duże ruchy przy przyśpieszaniu lub hamowaniu silnikiem to macie po prostu do wymiany poduszki zawieszenia silnika i skrzyni biegów.

A tłumaczenia niektórych "mechaników", że to normalne i tak ma być włóżcie między bajki. Im najwyraźniej nie chce się tego robić i dlatego wmawiają Wam takie banialuki. Bo czy w nowym samochodzie lewarek przemieszcza się w taki sposób jak w Waszych autach, tak jak to opisywaliście? Chyba nie, prawda?

Czy w momencie hamowania silnikiem oprócz przemieszczenia się lewarka słychać jakieś uderzenia/stuki? Też raczej nie!

Więc nie wierzcie w takie głupoty, że tak ma być.

Owszem nie zawsze jest tak, że trzeba te poduszki natychmiast wymieniać, bo nie da się jeździć, ale mogą to być pierwsze oznaki, że to Was czeka.

Gregg, nie zawsze wizualnie poduszka wygląda na niesprawną. Czasami dopiero po jej wymontowaniu okazuje się, że to zupełny szrot!

Grzegorzu, ja akurat nie specjalnie czepiałem się tego że lewarek się rusza - nie wynikło to też z jakiejkolwiek rozmowy z mechanikiem.

pewnie bym na to nie zwrócił uwagi gdyby nie ten topik, bo ruch dźwigni jest naprawdę niewielki ;)

bardziej mnie zastanawia to że lewarek - jak napisałem wyżej - lekko "kopie" mnie w rękę po wskoczeniu na '2'.

wiem że auto 11 letnie z prawie 270kkm przebiegiem na dodatek 'nie chuchane' przez porzednich właścicieli, może mieć już jakieś niedomagania, ale z drugiej strony niedawno - przy zakupie, pasek przeszedł pełną ścieżkę diagnostyki w ASO, gdzie dodatkowo szefem serwisu okazał się znajomy... i wszystko "w normie".

a że to mój pierwszy pasek (myślę że nie ostatni ;) ) dlatego chciałbym go jak najlepiej poznać - tak więc dalej drążymy temat :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak więc dalej drążymy temat

 

czy jest sens dalej to ciągnąc,przecież i tak nikt nic nie wymyśli.wymieniłem dziś wszystkie poduchy i co?nic to nie dało.dźwignia chodziła tak samo jak przed wymiana.dobrze że mam kumpla w sklepie to oddałem.tylko czas stracony. no ale jeśli ktoś chce wymieniać niech wymienia. tylko kto da gwarancje że po wymianie nastąpi poprawa??? więc zostało mi życzyć powodzenia.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności