Skocz do zawartości
Gość Sivex

NIerowna sila hamowania hamulcow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sivex

Witam,

 

Passat B3 sedan rocznik 88

Mam duzy problem. NIerowno hamuja mi tyle hamulce zarowna nożny jak i reczny. Przednio wszystko ok. Na przegladzie roznica byla ponad 60% i nie przeszedl przez to przegladu, slabiej hamuje lewe kolo. Jak reczny zaciagne to prawe sie blokuje a lewe nie. Hamulec pod noga normalnie mi pracuje, w czasie jazdy nic nie zauwazylem, zeby bylo cos nie tak.

 

Probowalem odpowietrzac, tylko lewe tylne (mozna tylko jedno odpowietrzac?) Ale nic to nie pomoglo, zreszta nie widzialem, zeby powietrze lecialo. Rozbieralem i ogladalem i wszystko jest na miejscu (rozbieralem tez prawe dla porownania). Tloczek pracuje rozpiera szczeki ale najwyrazniej za slabo. Czy juz zostala mi tylko wymiana cylinderka?

 

EDIT: Szczeki niespelan rok temu ywmianiel mi mechanik. Moze cos zle zlozone. Zastanawiajace ejst to, ze reczny i nozly slabo hamuja :/

 

Jakies pomysly? Pomocy! :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wina może być tylko w szczękach albo w bębnach tłoczek raczej nie bo ręczny jest na linki i z tłoczkiem nie ma nic wspólnego może kupiłeś lewe szczęki z kiepską okładziną i są juz do wywalenia no albo trafiłeś w komplecie na dwie felerne od nowości i wsadziłeś je na jedną stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex

Dobra czyli zamienic stronami po jednej szczece? Biore sie do roboty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz zobaczyć w jakim stanie są szczęki i bębny jeśli tragedia to wymienic na nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex

No jak ja moje oko to ok:

p1010357ob3.jpg

p1010359bu6.jpg

p1010360fo8.jpg

 

Szczeki i beben przeczyscilem papierem sciernym i rozpuszczalnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy szczęki chodzą prawidłowo na regulatorach wsadz dwa spore śrubokręty między szczeki od strony okładzin a tarczę kotwiczną i postaraj sie je zcisnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cieslo

Swego czasu miałem coś podobnego, tylko że u mnie wogóle nie hamowało tylne lewe koło.

Mechanik wymienił szczęki i problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze coś sprawdz czy oba bębny są w takim samym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex
sprawdz czy szczęki chodzą prawidłowo na regulatorach wsadz dwa spore śrubokręty między szczeki od strony okładzin a tarczę kotwiczną i postaraj sie je zcisnąć

 

Nie bardzo rozumiem na jakich regulatorach? NO jak mam nie wcisniety pedal hamulca to zawele sobe nie posciskam. Moze dokladny opis co i jak.

 

Bebny sa w takim samym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkładasz jeden śrubokret między szczękę od strony okładzin a tarcze kotwiczną z jednej strony i jeden z drugiej i zciskaj tak jak byś chciał złaczyc rączki śrubokrętów ze sobą nie wiem jak mam ci to inaczej wytłumaczyć i nie wciskaj żadnego hamulca chodzi o pracę szczęk na tzw.samoregulatorach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex

A rozumiem. NO to wtedy w ogole nie pracuje, samoregulator blokuje sciskanie. To zle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić zdjęcie jak masz włozony śrubokręt z jednej strony chce zobaczyć czy dobrze się zrozumieliśmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex

Z jednej tu:

p1010361ki6.jpg

 

Z drugiej tu:

p1010362oi3.jpg

 

No i sciskam ale nic sie nie sciska bo samoregulator blokuje sciskanie

p1010363jc1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robisz ok oczywiście z obu stron naraz :ok: oczywiście troszku siły trzeba w to dać jeśli nic sie nie rusza to źle powinien być minimalny rych jakieś 3 4 mm jesli nic to musisz rozebrać i poczyscić wszystko a może starczy troszkę oliwki albo wd40 psiknąć na ruchome elemety może się zapiekły czy coś ale jak byś chciał zdejmowac szczęki to najpierw zciśnij drutem albo przewodem cylinderek co by sie po wyjęciu szczęk nie rozpręzył i nie zazsał powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex

Cisnelem bardzo mocno i ani drgnie. Zaraz spokojnie rozbiore i przeczyszcze. Ale chyba nie bardzo to moze byc przyczyna slabego hamowowania lewego kola? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale jesli masz zapieczone to szczeki ani drgna przy hamowaniu albo ledwo co i dlatego słabiej hamuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcię iż się wtrącę: Szczęki działaja poprzez rozchylanie się a nie schodzenie i w swoim położeniu spoczynkowym opierają sie na tych klinach. Po to żeby nie miały za daleko do bebnów . Więc nie powinny niżej schodzic. Może sprawdzić czy działa samoregulator poprzez odchylanie. W VW te kliny słabo działaja wiec składa sie to po kilka razy regulując tak zeby chodziło lakko obcierając.Reguluje się to ostrym śrubokrętem przez otwór na śrube koła. Jeżeli wszystko lekko chodzi a widac na foto że jest ładne to likwidacja luzu powinna pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że działają rozchodząc się inaczej by nie dochodziły do bebnów ale żeby sprawdzić czy się samoregulator nie zatarł powinny się troche schodzić przy pomocy śrubokrętów przynajmniej takie jest moje zdanie zawsze tak sprawdzałem samoregulatory we wszystkich samochodach jaki miałem fakt faktem przy pasku mam tarcze wiec tego nie robiłem ale zawsze działało takie postepowanie zwłaszcza po złożeniu wszystkiego w kupe dociśnięcie i założenie bębnów i sprawdzenie czy działa ale nie twierdze ze nie masz racji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sivex

No dobra. Rozebralem wyczyscilem na blysk poskladalem no i eh zostala mi jedna sprezynka... W ksiazce jest jej rysunek ale nie ma opisane co to za sprezynka i gdzie ma byc zamontowana. Help :zawstydzony:

 

O to chodzi:

p1010367jl5.jpg

 

No i gdzie to zamontowac?

p1010366uv5.jpg

 

p1010364ht7.jpg

 

p1010365ng4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie jest to sprężyna sciągająca samoregulator ta pionowa o ile reszte wsadziłeś tam gdzie miały być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności