Skocz do zawartości
saseta

szyberdach - nie odsuwa sie caly a tylko uchyla

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z szyberdachem :roll: a mianowiece chodzi o to ze hmm nie odsuwa sie caly a tylko uchyla dodam ze jest on calkowiece automatyczny....

zgory dzikeuje kolegom za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Kolegu wyluzuj !!

Nie jestes sam, mam ten sam problem.

Ale czekam do wiosny. Trzeba chyba rozebrac cały szyber, nasmarowac prowadnice. Prawdopodobnie problem tkwi w prowadnicach. Ale jak juz zaznaczyłem wcześniej nie pora na takie remonty. No chyba że ktoś ma ogrzewany garaż. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolegu wyluzuj !!

 

no nie wytrzymam zaraz... znowu biora mnie za faceta :roll:

 

ale wracajac do problemu jakis tydzien gora dwa nie bylo tego problemu....

JAk sie zabrac do rozebrania szyberdachu :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie wymiana zajęła 4 godz.

Tutaj opis:

http://www.vwgolf.pl/

Naprawa szyberdachu - Volkswagen Golf MK3/ Passat B3/B4

porada by artkru

 

 

Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu:

1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach)

2.Przygotowac dwa wiadra cierpliwości i zgrzewke piwa .

3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz).

4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąc.....wyskoczą)

5.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera).

4.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję)

6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych (o ile pamiętam to chyba u góry są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.5)

7.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 5.

8.Połowe roboty z podsufitką mamy za sobą .

9.Następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów.

9.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części srodkowej (wygnie sie jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy).

10.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu).

11.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej częsci przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie).

12.Jeżeli wszysko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu .

13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa.

14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła sie podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!.

15.Zabieramy sie za sprawce tego całego zamieszania.

16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wode ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone).

17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelarz i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich).

18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy .

19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi.

20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów).

21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14.

22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania).

23.Wyjmujemy tyne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie.

24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebysmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania.

25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku

26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną.

26.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa).

27.POWODZENIA !!!

28.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie.

29.AMEN

30.Niejasności na e-mail lub GG 1815042.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze że ostatni post był bardzo dawno temu...

ale czy ktośw wyciągał podsufitkę szyberdachu? ponoeważ chcę nakleić jnowy materiał a nie wiem za bardzo jak się ją demontuje? (chodzi mi o podsufitkę szyberdachu, tą dużą mam zdemontowaną.).

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pasek77
widze że ostatni post był bardzo dawno temu...

ale czy ktośw wyciągał podsufitkę szyberdachu? ponoeważ chcę nakleić jnowy materiał a nie wiem za bardzo jak się ją demontuje? (chodzi mi o podsufitkę szyberdachu, tą dużą mam zdemontowaną.).

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

 

 

 

 

.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdy post o wymianie szyberdachu zaczyna się od "dużo cierpliwości,dwie skrzynki piwa,wolna sobota i niedziela,wiadro,lub dwa cierpliwości"a ja w zeszłym tygodniu dałem znajomemu szyberek do wymiany.uwinął się w w 2 godziny!!!!!!!!!!!!!!!

w tym czasie wymienił również "klapę",czyli zamienił daszki kolorami.najdłużej mu zeszło przy prawidłowym ustawieniu szyberku.

jednocześnie koszt nie był chyba zbyt duży? chciał i dostał 80 pln.(więcej wydałbym chyba na tę cierpliwość:)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów).

no to trzeba będzie próbować :)

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.uwinął się w w 2 godziny!!!!!!!!!!!!!!!

 

To co on dokładnie robił z tym szyberdachem :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienił uszkodzony na inny sprawny,wraz ze zmianą klapy górnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienił uszkodzony na inny sprawny,wraz ze zmianą klapy górnej

 

heh...wybacz ale nie wierze, że można w 2 godziny odkrecic slupki,daszki itp wyjac podsufitke, szyberdach i założyć nowy szyberdach i wszystko poskręcać :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szyber z passata przeciez wychodzi w gore bez demontazu podsufitki z tego co pamietam- zdejmujesz sama tapicerke z szybera, odkrecasz blache kolorowa- szyber dokladniej ;), demontujesz silnik szyberdachu i odkrecasz prowadnice - wychodzi calosc w gore...

przynajmniej tak wygladalo to w B2 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szyber z passata przeciez wychodzi w gore bez demontazu podsufitki z tego co pamietam- zdejmujesz sama tapicerke z szybera, odkrecasz blache kolorowa- szyber dokladniej ;), demontujesz silnik szyberdachu i odkrecasz prowadnice - wychodzi calosc w gore...

przynajmniej tak wygladalo to w B2 :)

 

kolegooo to nie B2 :647:

W b3 jest dużo roboty i prawdę mówiąc za 2 godziny nie ma szans tego zrobić!

Ja wymieniałem cały szyberdach na inny i jeszcze raz podkreślam że za 2 godziny NIE DA RADY!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co ogladałem to szyber jednak ma bardzo zblizona konstrukcją, a skoro da sie zdjac tapicerkę z niego bez zdejmowania podsufitki to dalej obstawiam ze da sie go wyjac bez zdejmowania calej podsufity, ale co kto lubi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dalej obstawiam ze da sie go wyjac bez zdejmowania calej podsufity, ale co kto lubi :P

 

W b3 i b4 nie da się wyjąć szyberdachu bez ściągania podsufitki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam mianowicie problem rowniez z szyberdachem w b3 elektryczny. uchyla sie do góry bez problemu a jesli chodzi o chowanie sie go to tylko do polowy ! i dalej nie idzie ! co myslicie o tym? przychodzi mi do glowy tylko ze moze jakis patyk albo cos w tym rodzaju wpadlo do prowadnicy szyberdachu i blokuje jak dojdzie do niego, ale po dokladnym obejzeniu nic nie znalazle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam mianowicie problem rowniez z szyberdachem w b3 elektryczny. uchyla sie do góry bez problemu a jesli chodzi o chowanie sie go to tylko do polowy ! i dalej nie idzie ! co myslicie o tym? przychodzi mi do glowy tylko ze moze jakis patyk albo cos w tym rodzaju wpadlo do prowadnicy szyberdachu i blokuje jak dojdzie do niego, ale po dokladnym obejzeniu nic nie znalazle...

 

Przy okazji wymiany materiału na podsufitce, którą wyjmiesz, będziesz widział co, jak i dlaczego :) warto też wyczyścić od razu odpływy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie za to idzie tylko tyl szyberdachu do gory.

W druga strone to znaczy, do srodka auta i do tylu ledwo co sie porusza.tez trzeba rozbierac wsyztsko i 2 dni walczyc?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy szybrach-szklany jest zamienny z metalowym? I czy podsufitka jest taka sama w obu wersjach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak już jesteśmy przy szybrach-szklany jest zamienny z metalowym? I czy podsufitka jest taka sama w obu wersjach?

Jeżeli chodzi o caluśki szyber to tak jest w 100% plug&play (podsufitówka jest jego częścią).

Natomiast jeżeli byś chciał zamienić tylko szybę z blachą to różnica jest w mechanizmach poruszania się podsufitówki plus do tego podsufitówka od szklanego ma uchwyt do ręcznego odsłaniania(jak byś potrzebował to mam taką na zbyciu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności