Skocz do zawartości
123piotr456

nie odpala b5 nie chodzi pompa po przekręceniu kluczyka na zapłon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

wiem że problem na forum był poruszany ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mojeg paska:

Passat b5 1.8T silnik AEB gaz BRC sekwencja

zimy silnik po nocy:

otóż po przekręceniu kluczyka na zapłon przed odpalenim z rozrusznika pompy paliwa wogole nie słychać a jak gdy zaczne kręcić rozrusznikiem pompa się załącza, sprawdzałem przekaźnik i jest dziwna sytuacja

przekaźnik sprawny ale na wyjściu napięcia do przekaźnika jest 6,8 V[kluczyk przekręcony na raz ] a gdy zaczynam kręcić rozrusznikiem pojawia się już prawidłowe 12V na zasilaniu przekaźnika

to napiecie jest takie same zawsze czy na zimnym czy na cieplym silniku.

Na ciepłym to nie ma problemu z odpaleniem ale podejrzewam ze to jest spowodowane ze paliwo jest w ukladzie dolotowym a jak jest zimny ciśnienie spadnie i jest ciezko odpalić za 3,4 razem odpala, jestem zdesperwoany prosze o pomoc !!!

--- scalone ---

czy nikt nie spotkał sie z takim przypadkiem moze jakas drobna wskazowka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia pin nr 4 w ECU, kabel koloru czerwono-niebieskiego sygnał masy po przekręceniu kluczyka na sterowanie cewką przekaźnika 3 sek, rezystancja przewodu przekaźnik >pin 4, jeśli sygnał jest i rezystancja prawidłowa do sprawdzenia styki przekaźnika, bezpiecznik, sprawdzić zasilanie bezpośrednio na wtyczce do pompki.Wartości ciśnienia - pompka pracuje po przekręceniu kluczyka 4 bary, praca silnika bieg jałowy z regulatorem 3,5 bara, po zatrzymaniu silnika przez 10 minut 2 bary.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź kabelki posprawdzam w sobote bo poźno kończe robote w tygodniu, pytanie za co odpowiada pin 4 w ECU, reszte sprawdzalem jest ok(styki przekaźnika, bezpiecznik, zasilanie bezpośrednio na wtyczce do pompki.)

 

Witam sprawdziłem kabelek do ECU pin 4 i tam jest 12 volt po przekreceniu kluczyka , jak sprawdzilem obwód od pin4 do kabelek czerwono- niebieski (tam gdzie jest ecu) to nie ma przejścia to jest prawidłowe czy nie ????

bo troche sie gubie ??

Edytowane przez Duży
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okej po przekreceniu kluczyka nie ma masy na ECU ???? i co dalej ???

jak rozrusznik zaczyna kręcić to pompa dopiero zaczyna podawać i masa pojawia sie na przekaźniku od komputera (na komputerze pojawia sie masa) a po przekreceniu klucyczyka nawet na 3 sek nie pojawia sie masa ktoś moze mi pomóc plisssssssssss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam to samo. Powiedz jak ta usterka sie skończyła. Napisz lub podaj telefon to zadzwonie. Pozdrawiam Alf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ja takiego problemu nie mam ale zapytam sie kumpla miał to niedawno co wy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dario1977

witam mam ten sam problem. powiedz jak sie to skonczylo.podaj maila - odezwe sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja miałem to samo tyle że przy pełnym baku odziwo odpalał za pierwszym a że jeżdże na gazie to zawsze po wyjeżdżeniu ok 10l benzyny dolewałem do pełna i było ok tyle że ostatnio po całej nocy na lekkim mrozie -7 stopni odpaliłem samochód zanim oskrobałem szyby w pewnym momencie zgasł później odpalił jeszcze na 5 sekund i już wogóle nie chce na paliwie jeździc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak to jest w dieslu, gdy też występuje pompka elektryczna w baku. Czy tam również powinno być podawane napięcie przed rozruchem silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Przez ok. 2 sekundy. Później dopiero przy kręceniu rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie kolego. U mnie napięce pojawia się dopiero w czasie rozruchu silnika, więc po dłuższym postoju trzeba pokręcić troszke dłużej. Co może powodować że napięcie pojawia się dopiero po rozruchu? Czy to wina przekaźnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy po przekręceniu kluczyka na zapłon pompa paliwa powinna być słyszalna u mnie tego nie ma dopiero słyszę gdy pracuje silnik,dodam,że wyskoczył błąd przekaźnika.Oznacza to,że przekaźnik jest do wymiany?Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,czy po przekręceniu kluczyka na zapłon pompa paliwa powinna być słyszalna u mnie tego nie ma dopiero słyszę gdy pracuje silnik,dodam,że wyskoczył błąd przekaźnika.Oznacza to,że przekaźnik jest do wymiany?Pozdrawiam.
powiina być słyszalna po przekręceniu na zapłon (zaciągnięcie paliwa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem,że przekaźnik do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli rozumiem,że przekaźnik do wymiany?
jeśli masz możliwość to podmień i sprawdź czy będzie słychać pompę jeśli tak to wymień przekaźnik koledzy na forum mają za 5zł przekaźniki na sprzedaż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Piszę z jakiegoś wynalazku (chińsko-kazachstańska podróbka palmtopa), więc nie widze polowy odpowiedzi i liter.

 

Napiszę tylko przykład mojego znajomego - walczyliśmy chyba ze dwa dni. Napięcie na wtyczce było (ale szliśmy od ecu). Okazało się, że nie stykało - prosta usterka jak but a kombinowalismy dwa dni, bo błąd pompy raz wywalało raz nie, potem aku się wypluł, więc z alarmem walczyliśmy. Objawy były różne i kolega elektronik już w ramach "poddawania się", spróbował docisnąc na siłę wtyczkę, pokręcił stykami i...zadziałało. Pojeździł jeden wieczór i od rana to samo.

 

Jeśli nie jest w temacie to przepraszam, ale nie widze, a chce pomóc. Wyczyścić styki, kręcić i dociskać wtyczkę a drugi przekręca zapłon.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,u mnie zjawisko jest takie,gdy przekręcę kluczyk na zapłon to słychać pod kierownicą takie trtrtr i cisza a jak odpalę to słyszę,że pompa pracuje.Być może przekażnik nawala i ciągnie za sobą inne podzespoły.Dobrze kombinuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ja miałem to samo tyle że przy pełnym baku odziwo odpalał za pierwszym a że jeżdże na gazie to zawsze po wyjeżdżeniu ok 10l benzyny dolewałem do pełna i było ok tyle że ostatnio po całej nocy na lekkim mrozie -7 stopni odpaliłem samochód zanim oskrobałem szyby w pewnym momencie zgasł później odpalił jeszcze na 5 sekund i już wogóle nie chce na paliwie jeździc

witam mam ten sam problem co kolega garfield. od czego powinienem zaczac sprawdzanie? mam 1.8t i bez gazu. jak narazie nie przestal mi pracowac ale musze sie nakrecic zeby odpalil na mniej niz pelnym baku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki,u mnie zjawisko jest takie,gdy przekręcę kluczyk na zapłon to słychać pod kierownicą takie trtrtr i cisza a jak odpalę to słyszę,że pompa pracuje.Być może przekażnik nawala i ciągnie za sobą inne podzespoły.Dobrze kombinuję?
nie powinno być trtrtr tylko pyk i działanie pompy w zbiorniku podmień ten przekaźnik

 

---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

 

witam mam ten sam problem co kolega garfield. od czego powinienem zaczac sprawdzanie? mam 1.8t i bez gazu. jak narazie nie przestal mi pracowac ale musze sie nakrecic zeby odpalil na mniej niz pelnym baku
to pompa kończy żywot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności