Skocz do zawartości
two_pac

G81 - czujnik temperatury paliwa - usterka

Rekomendowane odpowiedzi

W VAG-u mi wyskoczył błąd czujnika g81 (czujnik temperatury paliwa). Najdziwniejsze jest to, że pali dobrze na zimnym i ciepłym silniku i nie mam żadnych zastrzeżen do pracy silnika :/

 

Może mi ktoś pomóc jak się mogę do niego dostać i jeszcze jak go sprawdzić ? Znalazłem jakiś czas temu opis tu na forum ze shcematem pinów wtyczki, na których trzeba zrobić pomiar, ale drugi raz już nie udało mi się znaleźć tego postu :/ Czy powinienem zrobić jeszcze jakieś poamiary ? I czemu silniczek zawsze ładnie pracuje ?

 

P.S. Autko jak w podpisie - Pasek B4 '96 1.9 TDI (AFN)

 

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 35 - VW Passat B4

Scan: 01,02,03,08,15,25

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 CK

Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0802

Coding: 00002

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 3A0 907 379

Component: ABS ITTAE 20 GI V00

Coding: 04505

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

35-00 - -

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: 1H0 953 257 B

Component: IMMO VWXXXXXXXXXXX V00

Coding: 09600

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

 

 

//wykasował częściowo numer Immo - kuczlaw

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup czujnik wymiana to 30 minut przy odrobinie zdolnosci. Ja robiłem 3 tyg temu. Rozwine temat jak bede w domu, czyli dzis wieczrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, w takim razie czekam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej wiec zdejmujesz górną pokrywę pompy wtryskowej, ostrożnie bo uszczelka lubi sie przykleić. Dodatkowo jest tam jedna śruba na nietypowy klucz.:P Da rade to odkrecić "zmodyfikowaną" nasadkową "6"-tką. ;)

Jak już sie dostaniesz do środka (wycieknie troche ropy- to normalne) zobaczysz taki widokvp37pq9.th.jpg

Elelment który nas interesi to ten zaznaczony na żółto trzymają go dwie sróbki na "torx-a" (zaznaczone na niebiesko). Odkręcasz delikatnie wyciągasz, wkładasz nowy skręcasz.

Teraz UWAGA!!!

Ostrożnie podejdz do tematu tak żeby nie namieszać w nastawniku, jego elementy to te "wskazówki" po prawej str G81. Już minimalne ich przestawienie ma duży wpływ na działanie pompy więc lepiej tego nie tykać :kijemgo:

Jeszcze jedna sprawa, dla bezpieczeństwa przed całą operacją zdejm kleme z akku.:D

Pozdrawiam zycze powodzenia:D

:rotfl:

Dodam że fotka zapożyczona z innego forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że się tak zapytam jeszcze, zauważyłeś jakąś zmianę po wymianie ? np. przy zapalaniu na ciepłym i zimnym silniku >:? Cokolwiek?

 

P.S. damcio151 skopij swój post i forum golfa i wrzuć go jak możesz dosowjego postu powyżej, żeby i na naszym forum był ;]

 

Dręczy mnie tylko jeszcze pytanie czy ten czujnik ma tylko wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu czy jak ?

Edytowane przez two_pac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że się tak zapytam jeszcze, zauważyłeś jakąś zmianę po wymianie ? np. przy zapalaniu na ciepłym i zimnym silniku >:? Cokolwiek?

zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU

jaką temp. pokazało w 007 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU

Dokładnie u mnie było przy 10* na zewnątrz paliwo na -5* w vag-u do tego nie dało sie kata wtrysku ustawić. Kąt wtrysku zależny jest od temp ropy (chodzi o jej gestość).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU

jaką temp. pokazało w 007 ?

 

troche tu mieszasz, z tego co mi wiadomo, to ecu nie bierze informcji o temp. paliwa do ustawiania kata wtrysku, ta jest potrzebna natomiast do poprawnego ustawienia statycznego kata czyli jak kolega inny napisal do zobaczenia jaki jest dany kat wtrysku przy danej temp. paliwa - lepkosci.

Kiedy przelaczamy vaga w bs000, to wtedy ecu juz przestaje regulowac kat wtrysku, a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze).

To jak sie to dzieje w 1Z ?

U mnie z uszkodzonym G81 w tdi timing wychodziły bzdury, ale to jest na zablokowanych ustawieniach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troche tu mieszasz, z tego co mi wiadomo, to ecu nie bierze informcji o temp. paliwa do ustawiania kata wtrysku, ta jest potrzebna natomiast do poprawnego ustawienia statycznego kata czyli jak kolega inny napisal do zobaczenia jaki jest dany kat wtrysku przy danej temp. paliwa - lepkosci.

Kiedy przelaczamy vaga w bs000, to wtedy ecu juz przestaje regulowac kat wtrysku, a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze).

i co w związku z tym ? wartości temp. paliwa są potrzebne , tak czy inaczej

Edytowane przez damcio151

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności