Skocz do zawartości
Gość tedii2

Wzrasta temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tedii2

Mam problem, samochód zachowuje sie normalnie jeśli jadę do około 80-90km/h, jeśli tylko przycisne pedał temperatura płynu chłodzenia zwiększa się do ponad 100 i rośnie.

Jeśli natomiast zwolnię lub stanę (na wolnych obrotach) to temperatura spada do 90 stopni (szybciej niż jakbym wyłączył silnik). Wantylator większy chodzi. W samochodzie nawiew ciepłego powietrza jest, poziom płynu chłodzącego jest w normie. Sprawdzałem na VAG - brak błędów. Co to może być ?

 

 

VW Passat 1.9 TDI 130, 2002, 3BG.

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Prawdopodobnie pompa wody nie daje obiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tedii2

Może jeszcze jakieś propozycje. Może ktoś miał podobny przypadek. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mag

hmm napisałeś ze w ciągu kilklu sekund temperatura wzrasta lub maleje o dobre 10 stopni i wiecej - to jest fizycznie niemożliwe aby tak szybko płyn się podgrzewał lub chłodził :], stawiam na zepsuty czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982

a ja stawiem na problem z zegarami. mialem tak ale w modelu B3, wymienilem zegary i temp jest stabilna i wiarygodna, czujnika ani termostatu nie dotknalem nawet. ale trzeba sprawdzic wszystko po koleji, tylko kolejnosc sobie jakas obierz zeby bylo jak najtaniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem, samochód zachowuje sie normalnie jeśli jadę do około 80-90km/h, jeśli tylko przycisne pedał temperatura płynu chłodzenia zwiększa się do ponad 100 i rośnie.

Jeśli natomiast zwolnię lub stanę (na wolnych obrotach) to temperatura spada do 90 stopni (szybciej niż jakbym wyłączył silnik). Wantylator większy chodzi. W samochodzie nawiew ciepłego powietrza jest, poziom płynu chłodzącego jest w normie. Sprawdzałem na VAG - brak błędów. Co to może być ?

 

 

VW Passat 1.9 TDI 130, 2002, 3BG.

[email protected]

 

Podjedz do mechanika z laptopem i vag. Podłącz i udaj sie na prejażdzkę. Będziesz miał podaną temperaturę do jednego miejsca po przecinku. U mnie czujnik cały czas pokazywał 68 st. [/fade].Koszt czujnika 50-120 zł w zalezności od typu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tedii2

Czujnik temperatury wykluczam ponieważ, sprawdzałem płyn chłodzący i naprawde się gotował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982

to moze uszczelka pod glowica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jermig

Miesiąc temu przerabiałem taki sam problem - szczegóły tutaj.

Przyczyną problemów była pompa wody, choć po drodze możesz sprawdzić termostat. Nie wymieniaj go, tylko wyjmij całkiem i sprawdź, jaka wówczas będzie temperatura. Jeśli to termostat, a pompa działa, to bez termostatu temperatura nie powinna dojść do 100 stopni. Jeśli przy jeździe temperatura będzie dalej rosła, to ewidentnie pompa.

 

Niestety wymiana pompy oznacza również wymianę rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc mialem podobny przypadek kilka lat temu w audi 80 b4 tdi przy szybkiej jezdzie temperatura sie mocno podnosila do ok 110 st.po ujeciu gazu spadala w miescie bylo ok.Nie moglem wyjasnic sprawy dosc dlugo>po licznych wymianach roznych piedrol okazalo sie ze winna byla chlodnica,poprostu byla zabita kupilem nowa i bylo OK.nie wiem czu u ciebie bedzie to samo ale prosiles o opinie moj przypadek byl podobny.Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczow---Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tedii2

Wszystko się wyjaśniło.

Przyczyną ww. stanu była pompa wody.

Ukręcił się wiatrak (turbinka) która przetacza płyn.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc w tej sprawie.

Tadeusz B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pohodzio

witam ja miałem taką samą sytuację - moj passat to 1.9 TDI 115 KM- podczas wyprzedzania temperatura skoczyła do 130 stopni, a po wyrzuceniu na luz i przejechaniu kilkuset metrów błyskawicznie spadała do 90 i tak w koło macieju. Przyczynął był ukręcony wirnik pompy wodnej. Po wymianei pompy wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robcar

miałem taki przypadek i była uszkodzona pompa spadł wirnik stała przypadłość tych silników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności