Skocz do zawartości
Kuczi

Wymiana termostatu 2.8 V6 30V ACK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym opisać wymianę termostatu w silniku V6 2.8 ACK bez zdejmowania rozrządu i wentylatorów z pasem przednim na pacjencie audi A6 C4 ale również w VW Passat 3B B5 ( mozliwe że wszystkie typy silnika też da się tą metodą - 2.8 30V V6 )

 

Objawy ? Słabe ogrzewanie, wskazówka temp 70*C w korkach do 90*C, węże dolny i górny w tym samym czasie sie nagrzewaja - objaw otwartego/zacietego termostatu

 

Narzędzia jakie będą nam potrzebne :

 

- śrubokręt płaski duży

- klucz imbusowy nr 5 ( krótki, ja go specjalnie ułamałem )

- klucz imbusowy nr 8

- klucz imbusowy nr 12

- klucz nasadowy łamany nr 13

- kawałek rurki jako nasadka do imbusów

- latarka i lampka

 

 

A więc jadziem :D

 

Gotujemy wodę w czajniku, wrzucamy do szklanki termostat i zalewamy wrzątkiem w celu sprawdzenia czy sie otwiera czy może od razu jest niesprawny :) Sprawny, no to dalej :) Ja użyłem wahlera

Zdejmujemy pokrywę silnika główna i lewą

 

11218848ec8d49dd.jpg

 

Luzujemy ( odkręcamy ) napinacz paska wielorowkowego ( imbus 12 ) i zdejmujemy pasek

 

3e1f49cd4355ae72.jpg

 

Odpinamy osłonę rozrządu lewą i środkową ( po trzy zatrzaski ) i wyjmujemy je. Rozrząd mamy na wierzchu.Odpinamy dolny wąż od chłodnicy, i dwa mniejsze idące od obudowy termostatu i spuszczamy płyn. Mi zeszło ok 6L gdzie docelowo powinno 8L. Luzujemy rolkę napinacza rozrządu co by łatwiej było wysunąć osłonę termostatu, bez luzowania ciężko było...

 

f175a09e7d48a61f.jpg

 

Odkręcamy dwie śruby imbusowe (klucz nr 5 )

 

0256081e4c985e7c.jpg

 

Na zdjęciu mam je już odkręcone bo fotki nie pstryknąłem i zsuwamy osłonę w lewo-dół. Termostat był od nowości a uszczelkę przykleiło do osłony i ciężko było to ruszyć ale lewo/prawo/góra/dół i jakoś poszło.

Wkładamy nowy termostat z uszczelką i nasuwamy osłonę. Osłonę przykręcamy zaczynając od śruby z prawej strony cały czas dociskając i obserwujemy czy uszczelka termostatu nie zsunęła się z niego. Do tego użyłem " skróconego " imbusa z nasadką z rurki bo przeszkadzało koło pasowe :( później ta z lewej i tak na zmiane i z wyczuciem. Jak juz mamy skręcone to zabieramy się za napinacz rozrządu. Mamy delikatnie poluzowany a więc wkładamy obok śruby w puste miejsce imbusa nr 12 i napinamy rozrząd za razem dokręcając rolkę napinacza. Rozrząd naciągniety ;) zabieramy sie za montaz osłony i podpinamy węże układu chłodniczego.

Zabieramy się za montaż paska wielorowkowego. Zakładamy napinacz na swoje miejsce ( ciężko jest, ja sie bawiłem z pół godziny zeby trafić ) i przykręcamy go tak na 3/4te. Układamy pasek tak jak zastalismy go przed montażem :-P nie patrząc na razie na napinacz :D Zakładamy klucz nasadowy nr 13 na napinacz i odchylamy go w prawo stojąc przodem do silnika jednocześnie zakładając pasek na rolkę i dokręcając ją. Mi to zajęło ponad godzinę, dopiero jak obmyśliłem sposób to poszło sprawnie. Wczesniej kombinowałem z napinaczem, paskiem ale nic nie wychodziło - pasek za krótki :D

 

bb87c370295443f5.jpg

 

Wszystko podłączone, posprawdzane a więc zalewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego do maximum i bierzemy się za odpowietrzanie i uruchamiamy silnik. Zbiorniczka nie zakręcamy i czekamy kilkanaście minut obserwując zbiorniczek i wskazówkę temperatury. Ogrzewanie ustawione na HI, prędkość w połowie, klima wyłączona. Wąż górny robi sie ciepły, bulgocze dotykając go, dolny wąż zimny - dobry objaw :) Temperatura na wskaźniku zaczyna rosnąć, dochodzi do 90 * C i wreszcie termostat sie otwiera, puszcza płyn na duży obieg i dolny wąż robi się ciepły a z nawiewów leci ciepłe powietrze. Płyn momentalnie znika w zbiorniczku ale w ręku mamy litr płynu i dolewamy go do maximum.

Mi sie od razu udało odpowietrzyć. Zakręciłem korek i przejażdzka, temperatura cały czas 90*C i gorący nawiew :D

 

To chyba tyle jezeli dobrze pamiętam i nic nie pokręciłem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a z nawiewów leci ciepłe powietrze

 

to dopiero jak Ci sie nagrzeje do 90*C leci Ci cieple powietrze??

 

dobrze ze u mnie termostat jest na wierzchu...

 

P.S. Ekstra opis

Edytowane przez elmi_k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Ekstra opis

Ja wiem czy ekstra?? Na wszelki wypadek dodałem do warsztatu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wiem czy ekstra?? Na wszelki wypadek dodałem do warsztatu

 

calkiem mozliwe, ze sie nikomu nie przyda... np. mi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dopiero jak Ci sie nagrzeje do 90*C leci Ci cieple powietrze??

 

Przy odpowietrzaniu :wpale:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość audi cabrio

dzieki wielkie za ten opis i fotki termostatu!nikt nie wiedział gdie sie on znajduje.ja już zmieniłem go i jest ok.(ciapło:))pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, że po robocie wyczyściłeś pokrywę silnika :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Niestety w passatach i im pochodnych nie da sie tego wykonac bez zdejmowania przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety w passatach i im pochodnych nie da sie tego wykonac bez zdejmowania przodu.

 

A próbował ktoś tą metodą zrobić to w B5 ? Bo akurat przyszło mi wymienić termostat i byłbym rad, gdyby nie trzeba było zdejmować przodu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledze wlasnie wczoraj wymienilem termostat w swoim i bez zdejmowanie przodu,,teraz auto grzeje ze az milo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności