automobilklub Zgłoś #1 Napisano 3 Grudnia 2008 Witam szanownych posiadaczy passatów. Moje autko znowu zaczęło mieć humory, szukałem czegoś związanego na forum ale nie znalazłem, i tym razem objawy są następujące: Podczas jazdy z prędkością ok 120 i powyżej auto samo zaczyna co jakiś czas zwalniać jakbym zdjął nogę z gazu, trwa to od 2 sek (kiedy się to zaczęło) do 5-6 sek teraz czyli po 2 tygodniach i zdarza się to co jakieś parę minut, czasem w ogóle. Auto wtedy nie reaguje na ruchy pedału i muszę czekać aż mu "przejdzie". Jak jadę np 70-80 to nic się nie dzieje i jest ok. W zeszły weekend zmieniłem rozrząd i wszystkie filtry i miałem nadzieję, że to któryś filtr niedomagał. Ale nie i nic się nie zmieniło. Dziś kupiłem preparat do czyszczenia przepustnicy i po czyszczeniu dalej nic. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Dodam, że VAG nie pokazuje żadnych błędów poza jednym, który jest "od zawsze" mianowicie, że osiągnięta jest górna granica regulacji przepustnicy (upper regulation reached czy jakoś podobnie.). Adaptacja nie pomaga więc też nie wiem co jest nie tak. No dobra, mam nadzieję , że nie jest to zbyt zawiłe jak ktoś się z czymś takim spotkał to proszę o jakieś rady. Dziękuję i pozdrawiam! Aha, dodam tylko, że raz podczas takiego stanu wcisnąłem sprzęgło by sprawdzić, czy silnik całkiem nie gaśnie i jest tylko napędzany przez rozpęd auta, ale nie-obroty stają na 860/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #2 Napisano 3 Grudnia 2008 A może pada Ci czujnik pod pedałem hamulca? W czasie jazdy komputerowi wydaje się, że wcisnąłeś hamulec i odcina Ci gaz. Jak akurat wszystko jest OK to błędu Ci VAG nie pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automobilklub Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2008 Sprawdzę ten czujnik ale nie bardzo rozumiem dlaczego to się dzieje tylko przy 120km/h lub więcej, nie mają wpływu żadne dziury, trzęsienie i skręcanie. Codziennie pokonuję do pracy 20 km i zaczyna się to dopiero w mniej więcej w połowie trasy-wcześniej jest ok! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2008 Tego nie jestem w stanie wyjaśnić. Mój ojciec miał kiedyś jakiś kłopot z tym czujnikiem i pamiętam, że to było bardzo nieregularne. Żadnej prawidłowości nie zaobserwowaliśmy. Może u Ciebie coś w jakiś sposób działa na ten czujnik.Nie wiem. Nie upieram się, że to jest właśnie jego sprawka ale warto to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automobilklub Zgłoś #5 Napisano 7 Grudnia 2008 Witam. Właśnie sprawdziłem czujnik hamulca i to nie on jest przyczyną problemu. Znalazłem też pęknięty przewód ciśnieniowy pod przepustnicą-wymieniłem ale też nie pomogło. Jestem otwarty na wszelkie sugestie i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #6 Napisano 7 Grudnia 2008 A jak zdiagnozowałeś czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość clip7 Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2008 Podpinałeś pod komputer, czy nie ma jakiś błędów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automobilklub Zgłoś #8 Napisano 8 Grudnia 2008 Czujnik sprawdziłem w ten sposób, że w czasie jazdy 140/h lekko wcisnąłem hamulec i silnik nie przerwał, słychać tylko było tarcie klocków o tarcze. Komputer był podpięty w pierwszej kolejności i poza błędem 17916 (położenie przepustnicy) nie pokazuje nic. Ten błąd był dużo wcześniej więc nie jest przyczyną. Adaptacja przeprowadzona i było ADP OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #9 Napisano 8 Grudnia 2008 Witam. Jeśli miałbyś możliwośc to podmień, nachwile z innego Passata, czujnik położenia/otwarcia przepustnicy, bo coś mi się zdaje, że to on jest winny takiemu zachowaniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #10 Napisano 8 Grudnia 2008 Czujnik sprawdziłem w ten sposób, że w czasie jazdy 140/h lekko wcisnąłem hamulec i silnik nie przerwał, słychać tylko było tarcie klocków o tarcze. No to nie wiem czy to jest oznaka działającego czujnika. U mnie jak w czasie jazdy z wciśniętym gazem dotknę tylko pedału hamulca (tak, żeby tylko się światła stopu zaświeciły jak mi jakiś kretyn "na zderzaku" siedzi) to od razu mi odcina dopływ paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automobilklub Zgłoś #11 Napisano 9 Grudnia 2008 Ok, więc mam dwa pytania: czy ktoś mógłby sprawdzić, czy rzeczywiście komputer odcina dopływ paliwa po zadziałaniu hamulców (najlepiej z takim samym silnikiem ADR, choć dobrze by było żeby to była jakakolwiek jednostka benzynowa), bo u mnie nie dzieje się nic; i drugie ten czujnik przepustnicy to czarna kostka z lewej na 4 torxy z podpiętą wtyczką? Jak ktoś dysponuje etką to prosiłbym o sprawdzenie numeru części czy coś. Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach