Gość Stanlej Zgłoś #1 Napisano 2 Grudnia 2008 autko jak w temacie Passat B3/92r - 1,8 benzyna - wtrysk mono - silnik ABS 90km po odpaleniu co rano nie mam ssania - wymieniłem już czujnik wody - silnik krokowy niestety nie pomogło proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #2 Napisano 2 Grudnia 2008 To poczytaj i sprawdz. Może pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826&postdays=0&postorder=asc&highlight=tps+napi%EAcie&start=15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2008 prawdopodobnie masz wytarty potencjometr przepustnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2012 Temat dość stary, ale się podłączę, może ktoś z Was pomoże. Passat B3/91 r. Silnik RP Monowtrysk 90km Sterownik ( komputer) - Bosch 443 907 311 B; 0 261 200 261 Mianowicie jak w temacie brak jest ssania. Po przekręceniu zapłonu silniczek krokowy się nie otwiera. Na wtyczce dochodzącej do silniczka jest następujące napięcie: 1 pin - 0V 2 pin - 0V 3 pin - 12V 4 pin - 0V Po podłączeniu zewnętrznego zasilania na 1 i 2 pin silniczek się otwiera bądź zamyka w zależności od biegunowości przyłożonego napięcia. Następną rzeczą jaką dokonałem był pomiar napięcia na TPS przy zamkniętej przepustnicy (schowany do końca silniczek krokowy): 1 pin - 0,22 V - (napięcie wzrasta od samego początku kiedy tylko zaczynam otwierać przepustnice) 2 pin - 0 V 3 pin - Brak pinu 4 pin - 0 V 5 pin - 4,88 V Napięcie na kostce dochodzącej do czujnika TPS - 5 V Moje pytanie jest następujące - czy błędne wskazania czujnika TPS mogą być powodem braku ssania i brakiem napięcia na pierwszych dwóch pinach silniczka krokowego ? Zaznaczę iż nie wymieniałem czujnika temperatury (mam niebieski, bo doczytałem się że były też żółte). Co jeszcze wczoraj przez przypadek zauważyłem, że linka od pedału gazu jeżeli zaczyna stykać się z pokrywą zaworów na silniku, obroty na rozgrzanym silniku zaczynają spadać i falować. Czy możliwe jest, żeby linka gazu w pancerzu powodowała masowanie i powodowała błędne odczyty na czujniku TPS ? Bardzo liczę na waszą pomoc i z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2012 Nie znam pinologi krokowca ale mi to wygląda na brak masy..albo we wtyczce krokowca albo na silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gucioooo19 Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2012 kiedyś w golfie III to miałem i pomogła wymiana potencjometra przepustnicy i adaptacja vagiem nowej może i tu też tak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2012 adaptacja vagiem nowej może i tu też tak to wygląda. vagiem to sobie można tylko w tym modelu kody błyskowe odczytać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2012 Dzisiaj zaczynam walkę na nowo. Dostałem na szrocie potencjometr przepustnicy i zobaczę czy będzie jakaś zmiana. Wracając do linki pedału gazu, problem ustał po poprawieniu masy silnika, ale problem z pomiarem na potencjometrze się nie poprawił. Oprócz potencjometru kupiłem też czujnik cieczy chłodzącej, może coś pomoże. Jutro się odezwę i podzielę się spostrzeżeniami. Mam nadzieje że problem zostanie rozwiązany. Jeżeli chodzi o silniczek krokowy, to w sobotę postanowiłem zrobić następujący myk. Zewnętrznym napięciem wysunąłem silniczek krokowy maksymalnie jak tylko się da. Po podłączeniu krokowca i przekręceniu zapłonu, silniczek schował się ok 1/3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2012 No i po walce. Wymieniłem czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy i dalej po staremu. Dodatkowo przed rozebraniem całego modułu wtryskowego który dostałem na szrocie podłączyłem wtyczkę od krokowca i po przekręceniu zapłonu silniczek zachowywał się tak samo jak mój stary, czyli delikatnie się cofał. Dzisiaj raz jesze pomierzyłemn napięcia na wtyczkach dochodzących do krokowca i do TPS. Wtyczka idąca do krokowca: 1 pin - 0 - 0,3 V 2 pin - 0 - 0,3 V 3 pin - 12 V 4 pin - 0 - 0,3 V Na wtyczce TPS: (na 3 brak pina) 1 - 2 pin - 0 V 1 - 4 pin - 4 V 1 - 5 pin - 5 V 2 - 4 pin - 3,3 V 2 - 5 pin - 4 V 4 - 5 pin - 0 V Mam pytanko, czy kompyter(sterownik) ma wpływ na odczytywane napięcia ? Doradźcie gdzie mam teraz zacząć szukać przyczyny braku ssania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 27 Listopada 2012 Mam pytanko, czy kompyter(sterownik) ma wpływ na odczytywane napięcia ? Doradźcie gdzie mam teraz zacząć szukać przyczyny braku ssania Oczywiście, to sterownik wysyła napięcie na czujniki. Sprawdź przekażnik i bezpieczniki zasilania sterownika, lub odepnij wtyczkę sterownika i bezpośrednio na wtyczce sprawdź zasilanie. Później podrzucę jakie piny to zasilanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #11 Napisano 27 Listopada 2012 (edytowane) Sprawdź przekażnik i bezpieczniki zasilania sterownika, lub odepnij wtyczkę sterownika i bezpośrednio na wtyczce sprawdź zasilanie. Później podrzucę jakie piny to zasilanie. Dzisiaj po raz kolejny stoczyłem walkę. Dostałem na szrocie identyczny sterownik jak mój Bosch 261 200 261 (35 pinowy). Odłączyłem akumulator, rozłączyłem stary sterownik i podłączyłem nowy. Podłączyłem akumulator i ku mojemu zdziwieniu pojawiło się napięcie ok 4V na 1-2 pinach krokowego. Przekręciłem stacyjkę żeby włączyć zapłon i silniczek się wysunął !!! Bo zgaszeniu zapłonu został w pozycji cofniętej - nie wiem czy nie powinien się schować ? Ja wielce uradowany wziąłem się za skręcanie sterownika. Odłączyłem akumulator przykręciłem sterownik do blaszki mocującej zamontowałem w podszybiu, podłączyłem wtyczkę, podłączyłem akumulator i tu po raz kolejny niemiłe zaskoczenie. ZNOWU BRAK NAPIĘCIA na 1 i 2 pinie krokowca. Dobrze by było jakbyś podrzucił który przekaźnik i który bezpiecznik mam sprawdzić od zasilania sterownika. ================================================== Bym zapomniał. Zajrzałem dzisiaj pod kierownicę do puszki z bezpiecznikami i zobaczyłem tam niezły sajgon. Sterownik do centralnego zamka mam bezpośrednio podpięty pod bezpiecznik nr 22. Dodatkowo 1 przewód jest włączony w przewód od stacyjki i 2 przewody do przewodów przycisku świateł awaryjnych. Co rzuciło mi się w oczy to fakt kiedy otwieram samochód światła awaryjne migają mi ok 30 sekund i nie ważne czy w tym czasie uruchomię samochód czy nawet nie włoże kluczka w stacyjkę. Kiedy samochód zamykam awaryjne migną dwa razy, czyli w/g standardów. Po odłączeniu wtyczki sterownika (komputera) przy włączonym zapłonie na 9 pinie i 19 pinie miałem 0 V (9 pin - Ignition Switch AT, 19 pin - Ignition Switch). Czy możliwym jest że sterownik zamka centralnego podpięty pod przewód dobiegający do stacyjki może coś chrzanić ? Edytowane 27 Listopada 2012 przez Arek83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #12 Napisano 30 Listopada 2012 Kolejny dzień zmagań, nie przyniósł oczekiwanego efektu. Zajrzałem dziś do bezpieczników pod kierownicą. Odłączyłem sterownik zamka centralnego, podłączałem przewody, które były od tego sterownika podłączone do białego przewodu stacyjki (+12V) oraz przewodu zasilającego sterownik, który był chamsko wetknięty pod bezpiecznik od radia (bezpiecznik nr 22). Przy okazji po zdjęciu plastików pod kierownicą poprawiłem jeden przewód (chyba masa - był w kolorze czarnym), bo co się okazało był robiony na złączkę i po dotknięciu przewodu wypadła jedna końcówka. Sprawdź przekaźnik i bezpieczniki zasilania sterownika, lub odepnij wtyczkę sterownika i bezpośrednio na wtyczce sprawdź zasilanie. Później podrzucę jakie piny to zasilanie. Nie znam pinologi krokowca ale mi to wygląda na brak masy..albo we wtyczce krokowca albo na silniku. Gdzie powinienem szukać przyczyny braku masy na krokowcu ? Jeżeli nie byłoby problemem, to mógłbyś podrzucić mi, który przekaźnik i bezpiecznik powinienem sprawdzić. P.s. Dzisiaj jeszcze udało mi się przejrzeć komorę silnika w poszukiwaniu miejsca zmasowania silnika, i powiem szczerze znalazłem tylko przewód, który idzie z rozrusznika na minus akumulatora, który w połowie swojej długości jest zaciśnięty opaską z metalowym uchem który jest przykręcony do budy samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2012 Jeżeli nie byłoby problemem, to mógłbyś podrzucić mi, który przekaźnik i bezpiecznik powinienem sprawdzić. Zacznij od sprawdzenia wtyczki sterownika, u Ciebie zasilanie to piny 2, 9 i 19. Zasilanie czujnika przepustnicy to pin 8 masa pin 24 plus (5V)...przedzwoń te kabelki od wtyczki do czujnika. Skopiuj sobie adres http://volkswagen.msk.ru/injector/pindata_vw_eng.zip (klikanie w link nie otwiera załacznika..musisz skopiować) w pasek adresów i w pedefie masz resztę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2012 Zacznij od sprawdzenia wtyczki sterownika, u Ciebie zasilanie to piny 2, 9 i 19.Zasilanie czujnika przepustnicy to pin 8 masa pin 24 plus (5V)...przedzwoń te kabelki od wtyczki do czujnika. Wg podesłanego przez Ciebie schematu właśnie ostatnio sprawdzałem wtyczkę i tak jak pisałem wcześniej na pinie 9 i 19 przy włączonym zapłonie wskazywało mi 0 V. Wtyczkę miałem ściągniętą ze sterownika, nie weim czy tak powinienm to mierzyć. Czujnik położenia przepustnicy mozna powiedzieć że działa (tylko że na pinie 1-5 mam przy zamkniętej przepustnicy ok 4,9 V. Zasilanie na wtyczce TPS jest ok równe 5 V. Problem jest przede wszystkim na wtyczce krokowca (1-2 pin ma znikome napięcie w granicach 0,2-,03 V) tylko dziwi mnie że po podłączeniu nowego sterownika napięcie na wtyczce było ok 5V i po przekręceniu zapłonu silniczek się wysunął, a po odłączeniu akumulatora i poownym podłączeniu niestety znowu po staremu 0,2-0,3 V i silniczek ani drgnął. Możliwe jest że w jakiś bliżej nieokreślony sposób spaliłem nowy sterownik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 2 Grudnia 2012 tak jak pisałem wcześniej na pinie 9 i 19 przy włączonym zapłonie wskazywało mi 0 V Na tym bym się skupił, stacyjka lub przekaźnik. Po schematach musiałbyś dojść skad konkretnie idą te piny i wszystko się wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #16 Napisano 2 Grudnia 2012 Ja już powoli nie ogarniam tego swojego nabytego pojazdu Pomimo tego, że dzisiaj niedziela, wiem wiem powinienem odpoczywać, ale ciekawość była większa, więc poszedłem do swojego samochodziku raz jeszcze na spokojnie pomierzyć napięcia na wtyczce sterownika (do dzisiaj jeździłem na starym sterowniku). Dokonałem pomiarów i tak jak wcześniej pisałem na pinie 9 i 19 po włączeniu zapłonu wyświetliło mi się nic innego jak 0V. Po skończonych pomiarach, raz jeszcze wyczyściłem dokładnie klemy, raz jeszcze wyczyściłem dwa przewody masy, które były przykręcone do pokrywy zaworów, podłączonym z zewnątrz napięciem całkowicie schowałem silniczek krokowy i poluźniłem linkę od gazu (trzpień przepustnicy oparł się o styk krokowca) podłączyłem drugi sterownik ( na którym raz zadziałał krokowiec) podłączyłem klemy i EURECA !!!!! po przekręceniu zapłonu silniczek się wysunął i na 1-2 pinie było napięcie ok 4-5 V. Nauczony wcześniejszym doświadczeniem, rozłączyłem klemy wstawiłem sterownik na swoje miejsce (tzn włożyłem na podszybie i przykręciłem stojak sterownika do budy - stojak również przeczyściłem papierem ściernym), następnie cofnąłem linkę gazu tak jak była ustawiona wcześniej, znowu cofnąłem zewnętrznym napięciem silniczek, podłączyłem klemy, przekręciłem zapłon i LIPA, silniczek się nie otworzył i znowu napięcie na 1-2 pinie było w granicach 0,2-0,3V. Następne co zrobiłem to znowu popuściłem troszeczkę linki gazu i odpaliłem samochód. Wyjechałem z garażu z mega nerwem że znowu nic nie wyszło, ale postawiłem sprawdzić raz jeszcze. Otworzyłem maskę, zdjąłem z silniczka wtyczkę i ku mojemu zdziwieniu obroty wzrosły, w końcu jest jakaś reakcja, ponownie założyłem wtyczkę krokowca i samochód zaczął powoli schodzić z obrotów. Zajechałem pod dom, po raz kolejny otworzyłem maskę, zdjąłem wtyczkę z krokowca, włączyłem zapłon i na 1-2 pinie pokazuje mi napięcie w granicach 4-5 V. Po długiej walce i z dużą pomocą Włodka, mam nadzieję, że problem udało mi się rozwiązać, nie potrafię wskazać, co było jednoznaczną przyczyną dolegliwości mojego auta, ale mam nadzieję że mój opis może komuś się przydać. Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie Włodek, który przekaźnik odpowiada za zasilanie ECU ? Bo z tego ci się doczytałem na forum to jest to przekaźnik NR 30, który powinien być wetknięty w miejsce NR 3 na skrzynce, a u mnie nie ma żadnego przekaźnika w tym miejscu. Więc teraz to już całkiem zdurniałem w jaki sposób udało mi się to doprowadzić do ładu (za duże słowo, jak na to co zrobiłem, ale mam na myśli tylko działanie krokowca ). I moje pytanie jest takie, czy powinienem szukać teraz przekaźnika nr 30 i włożyć go wejście nr 3, czy już lepiej nie kombinować i zostawić jak jest ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 3 Grudnia 2012 Jeśli nie masz przekaźnika a jest napięcie na sterowniku po zapłonie to coś ktoś namieszał w skrzynce przekaźników. Z przekaźnika (wg, schematów ) wychodzi plus na sterownik z wtyczki G1 pin10 a sygnał masy ze sterownika przekaźnik dostaje też we wtyczce G1 pin 7. Masa na sterownik to znów ta sama wtyczka pin 6. Oczywiście pewności nie mam czy tak powinno być u Ciebie ale sprawdzić możesz. Musiałbyś wymarać schematy typowo pod 1.8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek83 Zgłoś #18 Napisano 3 Grudnia 2012 Musiałbyś wymarać schematy typowo pod 1.8. Póki działa, to się nie dotykam A tak z ciekawości pojechałem dzisiaj na szrot, stały dwa paski 1.8 i w żadnym nie było przekaźnika sterownika nr 30, pytałem się gościa czy te przekaźniki już poszły, to odpowiedział mi że jeden z pasków dopiero co przyjechał i na bank nie sprzedawał żadnych przekaźników od tego samochodu. Co więcej znajomy dzisiaj kupił sobie Passata kombi b3 1.8 z 92 r. i pierwsze co zrobiłem to z ciekawości zajrzałem mu w skrzynkę i przekaźnika też nie było. Raz jeszcze Włodek wielkie dzięki za zainteresowanie się moim przypadkiem i pomoc w rozwikłaniu uciążliwego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 3 Grudnia 2012 Co więcej znajomy dzisiaj kupił sobie Passata kombi b3 1.8 z 92 r. i pierwsze co zrobiłem to z ciekawości zajrzałem mu w skrzynkę No to dzieki Tobie sam jestem mądrzejszy, tylko szkoda że żaden forumowicz co ma 1.8 na punktowym nie podpowiedział że w tym modelu przekaźnika nie ma. Skoro działa to okey, wszystko możliwe że powodem jest słaby styk na kostkach, zabezpiecz sie trochę w razie "WU' i pogogluj za schematami elektrycznymi typowo pod Twój silnik, coś możesz wymarać na forach Golfa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 4 Grudnia 2012 No to dzieki Tobie sam jestem mądrzejszy, tylko szkoda że żaden forumowicz co ma 1.8 na punktowym nie podpowiedział że w tym modelu przekaźnika nie ma. ja nie mogłem tego powiedzieć bo mój ABS ma przekaźnik o numerze 288.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach