kfor Zgłoś #1 Napisano 29 Listopada 2008 Witam. Proszę o radę gdyż muszę wymienić sterownik pompy abs. Mój ma oznaczenie 8E0 614 111 B i jest dosyć rzadko spotykany i drogi. Rozumiem, żę każde oznaczenie oznacza wyposażenie pojazdu i powinien być dobrany odpowiednio do modelu auta. Jednak chciałbym się poradzić czy można użyć innego sterownika tak aby wszystko było ok, jaki wybrać , jakie mogą być konsekwencje zamiany np. 8E0 614 111 AB. Z góry dzięki za wszystkie rady. Pozdrawiam:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2008 Główną różnicą są różne wtyczki. Wiem że kilka modeli pasuje zamienne, potrzebna jest jednak ingerencja w okablowanie przy samym sterowniku ABS. Konkretnych numerów jednak nie znam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfor Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2008 Szkoda, że nie znasz numerów ale dzięki. Może jeszcze ktoś podsunie jakiś pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfor Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2008 Witam państwa. Potrzebuję konkretnej pomocy przy zakupie sterownika pompy Abs. Jak już pisałem mój ma oznaczenie 8E0 614 111 B. Na Allegro znalazłem sterowniki z innymi oznaczeniami ale wyglądającymi identycznie jak mój ( poza stykami w wtyczce-trochę inny układ ale generalnie wtyka taka sama). Czy ktoś mi może doradzić, który z nich pasował by do mnie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=501186223 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=501204394 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=499449279 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #5 Napisano 11 Grudnia 2008 Ja kiedyś też wymieniałem ten sterownik i w dodatku ten sam co ty "B". Wszedzie mi jednak mówiono, że inny sterownik nie bedzie pasował. Także bez ryzyka zakupiłem używke B. Proponuję zrobić to samo zamiast dwa razy płacić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automobilklub Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2008 Moze troche pytanie celujace obok ale po co wymieniac caly sterownik? Rozumiem ze jest uszkodzony? Wiekszosc awarii sterownika wynika z rozlaczenia kilku drucikow w wyniku drgan, jest to calkowicie do naprawy. wystarczy otworzyc puszke tylko delikatnie i polaczyc na nowo druciki przy pomocy malej lutownicy. Nie wiem czy to jest odpowiedz na Twoje pytanie ale na pewno pozwoli zaoszczedzic sporo kasy, a nie ryzykujesz nic jak i tak chcesz wymienic. To tylko tak troche poza tematem watku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfor Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2008 Masz absolutną rację. Poczytałem trochę na forum, znalazłem link na jakąś rosyjską stronę, rozebrałem, patrze jest przyczyna awarii- przerwanie drucika stalowego (jednego z dwóch). Niestety dałem to do takiego " fachowca-elektromechanika", który tak to zrobił, że owszem polutował to ale przy okazji pozrywał te bardzo cieniutki druciki. Dlatego teraz jestem w kropce bo jest wymiana konieczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #8 Napisano 12 Grudnia 2008 Ja też probowałem oczywiście to naprawić sam najpierw, ale te druciki chyba trzebaby było przy pomocy mikroskopu naprawiać... skończyło się wymiana tak czy siak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 13 Grudnia 2008 Niestety dałem to do takiego " fachowca-elektromechanika", który tak to zrobił, że owszem polutował to ale przy okazji pozrywał te bardzo cieniutki druciki. Dlatego teraz jestem w kropce bo jest wymiana konieczna Skoro podjął sie naprawy i zepsuł to oddaj mu ten sterownik i niech naprawia dalej a jak nie to niech Ci kupi nowy, ja bym nie popuścił.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janosik47 Zgłoś #10 Napisano 14 Grudnia 2008 co do zamiany B na AB to oprócz wtyki cała głowica z tymi walcowatymi 'tulejkami' (czujnikami) musi pasować - jeśli się nie mylę to obie (AB i B) mają lekko inny kształt ... warto sprawdzić dokładnie .... pozdrawiam, janosik47 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kfor Zgłoś #11 Napisano 14 Grudnia 2008 Witam.W związku z tym, że już kilka osób pisało do mnie na PW wrzucam tą wiadomość do posta -może komuś się przyda. Ja już znalazłem ten sterownik z pompą za 190 zł także wyszło mi całkiem niedrogo. Jeżeli szukacie też tego sterownika to pamiętajcie, że w naszym przypadku może być tylko niestety z końcówką B lub F ( trochę podzwoniłem i poczytałem ). Niektóre, inne pompy też by pasowały ale inne jest w nich rozmieszczenie np czujników abs i jakaś kontrolka będzie się świecić także nie kupujcie z innymi oznaczeniami bo wyrzucicie pieniądze w błoto. Ja na Allegro znalazłem kilka ofert ale najtańsza to 300zł -niestety cała pompa bo sam sterownik nikt nie chciał sprzedać- wydaje mi się, że to też drogo za używaną częśc do 10 -letniego auta ale patrząc na ceny typu 6 czy 7 stów a czasami 1500zł (kosmos) to może jednak warto. Jeżeli stać kogoś na zakup za tą cenę to śmiało ale jeśli aż tak bardzo nie wkur... was te piszczenie i jarzenie tych kontrolek to lepiej poczekać bo napewno wkońcu ktoś będzie miał taką taniej. . Acha a jak szukacie na Allegro to patrzcie też Audi A4 A6 Skoda Superb również w zakończonych. Wogóle najlepiej wpisać pompa abs VW- bo się zdarza, że ludzie nie wiedzą co mają. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefunio22 Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2008 A czy nie lepiej to naprawic??? Najczęstszqa przyczyna jest przepalenie drucików zasilających, ja wlasnie polutowałem i smiga jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #13 Napisano 21 Grudnia 2008 U siebie również mam strzelona pompe, w dodadku przez to nie moge podłaczy auta do vaga dopiero po wypieciu pompy moge diagnozwac silnik itd. Mam takie samo oznaczenia jak wy 8e0614111b . Tez sie orjetowałem i sprawny elektormechanik moze zmienic taka by pasowała ta z oznaczeniem AB. Ceny za 8e0614111b sa chore. Sevis zaządał okolo 5 tysiecy za wymianę ! Pojutrze rozbiore sterownik i zobacze czy mozna zlutowac to co pisza na tej rosyjskiej stronie.... Jesli nie bede szukał jakies Taniej uzywki, bo niestety nasza poma jest bardzo chodliwa jak widac szefunio22 jesli mozesz napisz cos wiecej czy robiles to wszytko jak na tej rosyjskiej stronie podano ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #14 Napisano 24 Grudnia 2008 wczorajsza próba naprawienia sterownika okazała sie porażka, zawiozłem moduł do elektoronika, polutował przejsce bylo i jest ale abs nadal swieci. Po nowym roku rozglądne sie za nowym modułem pewnie wraz z pompą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefunio22 Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2009 U siebie również mam strzelona pompe, w dodadku przez to nie moge podłaczy auta do vaga dopiero po wypieciu pompy moge diagnozwac silnik itd. Mam takie samo oznaczenia jak wy 8e0614111b . Tez sie orjetowałem i sprawny elektormechanik moze zmienic taka by pasowała ta z oznaczeniem AB. Ceny za 8e0614111b sa chore. Sevis zaządał okolo 5 tysiecy za wymianę ! Pojutrze rozbiore sterownik i zobacze czy mozna zlutowac to co pisza na tej rosyjskiej stronie.... Jesli nie bede szukał jakies Taniej uzywki, bo niestety nasza poma jest bardzo chodliwa jak widac szefunio22 jesli mozesz napisz cos wiecej czy robiles to wszytko jak na tej rosyjskiej stronie podano ? Witam, ja własnie robiłem identycznie jak na tej rosyjskiej stronie, tylko sam nie lutowałem, gdyz to bardzo delikatna naprawa i trzeba ja robic pod lupą. Ale jest to najbardziej do naprawy, o ile masz przepalone własnie zasilanie sterownika. Jest prosty sposób aby to zdiagnozowac: w 95 % skuteczny, moze pomyslisz ze pisze bzdury ale wystarczy srubokret ( mi to pokazal pewien mechanik, gdy robilem przekladke z wersji angielskiej), nalezy go wciskac miedzy sterownik a pompe od góry po narożniku i delikatnie odgiąc, podczas odginania powinny zgasnąc kontrolki abs i (i), gdy tak sie stanie masz 100% pewności ze własnie masz przerwany obwód zasilania sterownika pompy wtedy tylko do wprawnego elektronika i po sprawie. Mialem ten sam sterownik co Ty tzn. o tym samym n-rze ser. Dla mnie koszt naprawy wyniosl tyle co robota elektronika czyli 20 zł . Gdy po wlozeniu wkretaka nie gasna kontrolki to i tak warto to rozebrac gdyz nie zawsze daje sie to tak zdiagnozowac, a zawsze mamy mozliwosz zaoszczedzenia grubych pieniedzy. Pozdrawiam i prosze o informacje czy pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogos71 Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2011 Witam panowie.Mam problem ze sterownikiem abs.Probowałem naprawic stary sterownik tzn polutowac te dwa przewody ktore w tych sterownikach przewaznie siadaja,lecz niestety proba nieudana.Sterownik nadaje sie na smietnik.Zakupiłem pompe wraz ze sterownikiem oczywiscie uzywke o identycznych numerach sterownika i pompy jak moja stara pompa.Po przełozeniu samego sterownika do mojej pompy nadal sie pali abs oraz czerwony wykrzyknik juz nie wspomne o tych trzech piknieciach.Probowałem sie połaczyc przez złacze diagnostyczne vag 4,9 ale wyskakuje brak połaczenia.Panowie probowałem juz z takimi dwoma sterownikami do pompy z identycznumi numerami jak moj stary zniszczony na amen sterownik i zadnego diagnostyka nie widzi i nie moge sie połaczyc.Jeszcze musze powiedziec ze z tym starym sie łaczy tylko wyskakuje komunikat ze sterownik uszkodzony a z tymi nowymi brak komunikacji.Prosze o pomoc bo juz tego nieogarniam.moze te nowe trzeba jakos adoptowac tylko jak jak niema z nimi połaczenia.Moje auto to passat b5 1,8 20v z 98r.Prosze o pomoc bo sam tego nie ogarne pozdro.podpiete dwa sterowniki tego samego typu i z zadnym nie mozna sie połaczyc vagiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #17 Napisano 26 Września 2011 Naprawa sterownika pompy ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #18 Napisano 26 Września 2011 Te dwa druciki można zastąpić jednym ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazik Zgłoś #19 Napisano 30 Września 2011 Witam Mam pytanie czy sterownik 0273004283 można zastąpić np. 0273004281 lub 02730004282, tego mojego nigdzie nie mogę dostać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #20 Napisano 1 Października 2011 Przerabiałem ten sam problem. Błędy wyskakiwały pierw sporadycznie, później coraz częściej aż wreszcie abs palił się cały czas. Fakt naprawiłem ten sterownik 2 razy wg schematu opisanego na ruskiej stronie ale po pewnym czasie problem znów się pojawił. Za 3 razem przerwałem cienki światłowód zatopiony w tym żelu bezbarwnym i sterownik poleciał na śmietnik. Tak więc jak juz ktoś przerwie ten cienki światłowód raczej już ciężko jest to naprawić- na allegro kiedyś znalazłem kto to naprawia brał 200 zl za zrobienie jednego światłowodu. Trzeba czekac i szukać poprostu z końcówką " B" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach