maniekjestemno Zgłoś #1 Napisano 29 Listopada 2008 panowie mam pytanko w temacie diesla.Czy czujnik przy kole wałka rozrządu to czujnik G40 i czy po wymianie trzeba go adaptowac.Wolałbym obyć sie bez takich dodatkowych kosztów.Cieżko jest znalżć coś kąkretnego w ty temacie na forum bo kazdy taki temat z diesli przechodzi na bęzyniaki a to już inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2008 G 40 to czujnik Halla, czyta obroty z wałka rozrządu. zmieniałeś rozrząd ostatnio ?? jeśli nie a wyskoczył jego błąd to go wymień i już, nic nie będziesz musiał adoptować Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniekjestemno Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2008 W ielkie dzieki za porade . Czy mógłbys jeszcze rozjasnic kwestie tego drógiego czujnika na tymże wałku ,bo mi go próbowali wcisnąc w salonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2011 G 40 to czujnik Halla, czyta obroty z wałka rozrządu.zmieniałeś rozrząd ostatnio ?? jeśli nie a wyskoczył jego błąd to go wymień i już, nic nie będziesz musiał adoptować Pozdrawiam Czy w moim silniku tez po podłączeniu sprawnego czunika nie trzeba kasować błędu itp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2011 kasowac trzeba jśli masz podlaczony aku to wyskoczy Ci blad jesli odepniesz kostke z czujnika, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2011 Czy w moim silniku tez po podłączeniu sprawnego czunika nie trzeba kasować błędu itp ? To zależy czy wyskoczył Ci błąd tego czujnika, czy nie. Jeśli wyskoczył błąd to wypadało by go skasować, A co do itp. podpinasz i jedziesz. jśli masz podlaczony aku to wyskoczy Ci blad jesli odepniesz kostke z czujnika, A nie dopiero jak włączy zapłon albo spróbuje odpalić bez podpiętego czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2011 Tylko u mnie jest tak ze miałem wszystko Ok , czujnik został mechanicznie zniszczony ( nie pytaj mnie jak hehe ) I od tego momentu auto gorzej odpala , trzeba pokrecić troche , błąd nie wyskoczył , nie podpinałem pod kompa jeszcze , ale czuj jest do kitu na 100% , i zero objawów jakich kolwiek innych , tylko trzeba pokrecić z 3 sek dłużej przy odpaleniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2011 ale czuj jest do kitu na 100% No to wymień czujnik, skasuj ewentualny błąd i powinno być po kłopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2011 jezeli wyskoczy to wystarczy odpiac aku na 30 min moze troszke dluzej w autach marki hundai szczegolnie w getz po wymianie rozrzadu auto swiruje nawet kasowanie bledow nie pomaga trzeba odpinac aku taka mala wada tych aut po wymianie rozrzadu strasza mechanika ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksin2 Zgłoś #10 Napisano 27 Sierpnia 2011 W swoim pasku 1.6 AHL po wymianie uszczelniaczy zaworów mój mechanik pokazał mi że plastykowa obudowa czujnika halla z niewiadomych przyczyn stopiła się, urwała i magnesik wyleciał. powiedział, że całe szczęście , że jakieś elementy nie wpadły w pasek rozrządu bo by była draka. No ale nie wymieniłem od razu czujnika tylko i ........ Właśnie zaczęły się problemy. Przejechałem ok 30km i nic się nie działo, może troszeczkę gorzej palił i nie był zrywny. Ale nagle zaczęły się szarpanie silnikiem, kichanie, strzelanie w kolektor. Nie wchodzi na obroty i odczucia takie jakby na 2 garach tylko chodził. Sprawdziłem na kompie - wyskakuje błąd czujnika halla. Niestety kupiłem jakiś nowy zamiennik (wyglądał tak samo) ale po zamontowaniu go zniszczyło go koło pasowe bo był milimetr za wysoki i kasiora i czujnik poszedł do kosza, ehhh. W mojej okolicy nigdzie nie ma na żadnym szrocie takich czujników a w ASO krzyknęli mi ok.450zł. Na allegro też lipa. Może ktoś z forumowiczów ma tego oryginalnego halla na sprzedaż? Nr 06A905161B BOSCH. P.S. czy to możliwe że autko przez jakiś czas działało, a potem przestawiło się w jakiś tryb awaryjny? I czy jak jezdziłem to się coś z silnikiem nie poprzestawiało, popsuło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #11 Napisano 27 Sierpnia 2011 Może ktoś z forumowiczów ma tego oryginalnego halla na sprzedaż? Nr 06A905161B BOSCH. po wpisaniu w alledrogo numeru http://allegro.pl/nowy-oryg-czujnik-halla-audi-vw-seat-06a905161b-i1771874688.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2011 czy to możliwe że autko przez jakiś czas działało, a potem przestawiło się w jakiś tryb awaryjny? I czy jak jezdziłem to się coś z silnikiem nie poprzestawiało, popsuło? nie powinno nic się przestawić przy uszkodzonym czujniku, swoim AHL-em jeździłem tak ze 2 miesiące dopóki nie kupiłem używanego oryginała za 70 zł. Problem był tylko przy uruchamianiu silnika, trochę dłużej trzeba było pokrecić rozrusznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksin2 Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2011 KSERKSES ten link z allegro co podałeś to niestety i ja zobaczyłe. Kupiłem ten zamiennik no i właśnie się rozleciał bo minimalnie się nie zmieścił pod kołem i go przytarło. Tak więc 150 zeta w plecy. Znalazłem jeszcze coś takiego : http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-audi-wv-seat-1-6-i1770982387.html ale to mi wygląda na chińską podróbkę Boscha, hmmm firma Topran na pudełku nie ma za ciekawych opinii.:dupablada Aha jeszcze mam pytanko, czy jak już wymienię ten czujnik to trzeba będzie jakoś na nowo ustawiać zapłon? Lub robić jakieś adaptacje tudzież resetować kompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2011 ja bym kupił ten czujnik, wyglada na oryginał a pudełko raczej nie jest od niego. po założeniu tego czujnika nic nie musisz ustawiać lub adoptować, możesz tylko ten błąd wykasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manfred Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2011 witam przyłacze sie do tematu ponieważ wymieniałem taki czujnik i jak kolega napisał wyżej nic nie trzeba ustawiac itp! a ja kupiłem ori boscha po rabaciku kosztowało mnie to prawie 200zł wymieniłem go jakies 4 miesiace temu i jest okej tak wiec mysle ze nie ma co kupowac w takiej sytuacji jakis tanich zamiennikow zwlaszcza ze jak kolega napisał wydał 150zl na marne pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksin2 Zgłoś #16 Napisano 3 Września 2011 ..., no więc po nieudanych próbach zakupu jakiegoś zamiennika czujnika halla który się od razu rozleciał i próbie naciągnięcia mnie na allegro na niby oryginalnego BOSCHA za 90zł zakupiłem używany czujnik z demontażu od VW BORA 2.0 No i .... rewelka.:dobrze Wszystko wróciło do normy. Pasek chodzi jak przed awarią , nic nie szarpie nic nie dławi, elegancko wchodzi na obroty..... Nareszcie szczęśliwy. Pozostaje mi teraz wymienić sondę lambde bo też coś tam wyszło na komputerku, ale to inna bajka i na inny temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #17 Napisano 18 Września 2011 nie powinno nic się przestawić przy uszkodzonym czujniku, swoim AHL-em jeździłem tak ze 2 miesiące dopóki nie kupiłem używanego oryginała za 70 zł. Problem był tylko przy uruchamianiu silnika, trochę dłużej trzeba było pokrecić rozrusznikiem. a komp wyrzucil ci blad?? mi czasami gorzej odpala ale nie mam zadnego bledu. problem jest najczesciej jak auto zimne i zapale go na ok 5 min to potem kolejne zapalanie jest utrudnione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #18 Napisano 19 Września 2011 tak, wyrzucał mi błąd, tylko, że w tym temacie opisywałem benzynkę AHL a Ty Grzesiu masz ropniaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KIVAK Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2012 Odgrzeję kotleta. Mam Passata B5 1.6 ARM, jak go kupiłem trochę falowały obroty i sprzedający powiedział że to przez czujnik położenia wału korbowego, a czujnik położenia wałka sam wymieniał nie dawno na bosha. Wymieniłem czujnik położenia wału i było ok, ale ostatnio auto zaczęło bardzo ciężko odpalać, strzelać i strasznie mulić podczas jazdy. Po podłączeniu komputera pokazało 2 błedy:513 czujnik predkości obrotowej silnika G-28 i 522 czujnik temp. cieczy chłodzącej G-62. Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć który czujnik może być uszkodzony na podstawie tego błędu? Ten przy kole zębatym paska rozrządu,czy ten na dole który wymieniałem? Bo czujnik temp. cieczy to ten zielony na króćcu za głowicą? Jeśli się mylę, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu:) Proszę Was o pomoc bo te czujniki tanie nie są więc nie chciałbym kupować nie potrzebnego a jeden mam na gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2012 Czujnik G-28 masz z lewej strony samochodu a ściślej w okolicy łączenia się silnika ze skrzynią - nad lewą półosią. Może wystarczy wypiąć wtyczkę, sprawdzić kable i przeczyscić styki. A czujnik G-62, to ten w króćcu z tyłu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach