Skocz do zawartości
maniekjestemno

pomocy czujnik wałka rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

panowie mam pytanko w temacie diesla.Czy czujnik przy kole wałka rozrządu to czujnik G40 i czy po wymianie trzeba go adaptowac.Wolałbym obyć sie bez takich dodatkowych kosztów.Cieżko jest znalżć coś kąkretnego w ty temacie na forum bo kazdy taki temat z diesli przechodzi na bęzyniaki a to już inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G 40 to czujnik Halla, czyta obroty z wałka rozrządu.

zmieniałeś rozrząd ostatnio ??

jeśli nie a wyskoczył jego błąd to go wymień i już, nic nie będziesz musiał adoptować ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W

ielkie dzieki za porade . Czy mógłbys jeszcze rozjasnic kwestie tego drógiego czujnika na tymże wałku ,bo mi go próbowali wcisnąc w salonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G 40 to czujnik Halla, czyta obroty z wałka rozrządu.

zmieniałeś rozrząd ostatnio ??

jeśli nie a wyskoczył jego błąd to go wymień i już, nic nie będziesz musiał adoptować

Pozdrawiam

 

Czy w moim silniku tez po podłączeniu sprawnego czunika nie trzeba kasować błędu itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kasowac trzeba jśli masz podlaczony aku to wyskoczy Ci blad jesli odepniesz kostke z czujnika,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w moim silniku tez po podłączeniu sprawnego czunika nie trzeba kasować błędu itp ?

To zależy czy wyskoczył Ci błąd tego czujnika, czy nie. Jeśli wyskoczył błąd to wypadało by go skasować, A co do itp. podpinasz i jedziesz. :)

jśli masz podlaczony aku to wyskoczy Ci blad jesli odepniesz kostke z czujnika,

A nie dopiero jak włączy zapłon albo spróbuje odpalić bez podpiętego czujnika? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie jest tak ze miałem wszystko Ok , czujnik został mechanicznie zniszczony ( nie pytaj mnie jak hehe :P ) I od tego momentu auto gorzej odpala , trzeba pokrecić troche , błąd nie wyskoczył , nie podpinałem pod kompa jeszcze , ale czuj jest do kitu na 100% , i zero objawów jakich kolwiek innych , tylko trzeba pokrecić z 3 sek dłużej przy odpaleniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czuj jest do kitu na 100%

No to wymień czujnik, skasuj ewentualny błąd i powinno być po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli wyskoczy to wystarczy odpiac aku na 30 min moze troszke dluzej w autach marki hundai szczegolnie w getz po wymianie rozrzadu auto swiruje nawet kasowanie bledow nie pomaga trzeba odpinac aku taka mala wada tych aut po wymianie rozrzadu strasza mechanika :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W swoim pasku 1.6 AHL po wymianie uszczelniaczy zaworów mój mechanik pokazał mi że plastykowa obudowa czujnika halla z niewiadomych przyczyn stopiła się, urwała i magnesik wyleciał. powiedział, że całe szczęście , że jakieś elementy nie wpadły w pasek rozrządu bo by była draka. No ale nie wymieniłem od razu czujnika tylko i ........

Właśnie zaczęły się problemy. Przejechałem ok 30km i nic się nie działo, może troszeczkę gorzej palił i nie był zrywny. Ale nagle zaczęły się szarpanie silnikiem, kichanie, strzelanie w kolektor. Nie wchodzi na obroty i odczucia takie jakby na 2 garach tylko chodził.

Sprawdziłem na kompie - wyskakuje błąd czujnika halla. Niestety kupiłem jakiś nowy zamiennik (wyglądał tak samo) ale po zamontowaniu go zniszczyło go koło pasowe bo był milimetr za wysoki i kasiora i czujnik poszedł do kosza, ehhh. W mojej okolicy nigdzie nie ma na żadnym szrocie takich czujników a w ASO krzyknęli mi ok.450zł. Na allegro też lipa.

Może ktoś z forumowiczów ma tego oryginalnego halla na sprzedaż? Nr 06A905161B BOSCH.

P.S. czy to możliwe że autko przez jakiś czas działało, a potem przestawiło się w jakiś tryb awaryjny? I czy jak jezdziłem to się coś z silnikiem nie poprzestawiało, popsuło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to możliwe że autko przez jakiś czas działało, a potem przestawiło się w jakiś tryb awaryjny? I czy jak jezdziłem to się coś z silnikiem nie poprzestawiało, popsuło?

 

nie powinno nic się przestawić przy uszkodzonym czujniku, swoim AHL-em jeździłem tak ze 2 miesiące dopóki nie kupiłem używanego oryginała za 70 zł. Problem był tylko przy uruchamianiu silnika, trochę dłużej trzeba było pokrecić rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KSERKSES ten link z allegro co podałeś to niestety i ja zobaczyłe. Kupiłem ten zamiennik no i właśnie się rozleciał bo minimalnie się nie zmieścił pod kołem i go przytarło. Tak więc 150 zeta w plecy.

Znalazłem jeszcze coś takiego : http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-audi-wv-seat-1-6-i1770982387.html ale to mi wygląda na chińską podróbkę Boscha, hmmm firma Topran na pudełku nie ma za ciekawych opinii.:dupablada

 

Aha jeszcze mam pytanko, czy jak już wymienię ten czujnik to trzeba będzie jakoś na nowo ustawiać zapłon? Lub robić jakieś adaptacje tudzież resetować kompa?:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym kupił ten czujnik, wyglada na oryginał a pudełko raczej nie jest od niego. po założeniu tego czujnika nic nie musisz ustawiać lub adoptować, możesz tylko ten błąd wykasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam :)

 

przyłacze sie do tematu ponieważ wymieniałem taki czujnik i jak kolega napisał wyżej nic nie trzeba ustawiac itp!

a ja kupiłem ori boscha po rabaciku kosztowało mnie to prawie 200zł wymieniłem go jakies 4 miesiace temu i jest okej tak wiec mysle ze nie ma co kupowac w takiej sytuacji jakis tanich zamiennikow zwlaszcza ze jak kolega napisał wydał 150zl na marne :(

 

pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..., no więc po nieudanych próbach zakupu jakiegoś zamiennika czujnika halla który się od razu rozleciał i próbie naciągnięcia mnie na allegro na niby oryginalnego BOSCHA za 90zł:bleble zakupiłem używany czujnik z demontażu od VW BORA 2.0

No i .... rewelka.:dobrze Wszystko wróciło do normy. Pasek chodzi jak przed awarią , nic nie szarpie nic nie dławi, elegancko wchodzi na obroty.....

Nareszcie szczęśliwy. Pozostaje mi teraz wymienić sondę lambde bo też coś tam wyszło na komputerku, ale to inna bajka i na inny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie powinno nic się przestawić przy uszkodzonym czujniku, swoim AHL-em jeździłem tak ze 2 miesiące dopóki nie kupiłem używanego oryginała za 70 zł. Problem był tylko przy uruchamianiu silnika, trochę dłużej trzeba było pokrecić rozrusznikiem.

 

a komp wyrzucil ci blad?? mi czasami gorzej odpala ale nie mam zadnego bledu. problem jest najczesciej jak auto zimne i zapale go na ok 5 min to potem kolejne zapalanie jest utrudnione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, wyrzucał mi błąd, tylko, że w tym temacie opisywałem benzynkę AHL a Ty Grzesiu masz ropniaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta. Mam Passata B5 1.6 ARM, jak go kupiłem trochę falowały obroty i sprzedający powiedział że to przez czujnik położenia wału korbowego, a czujnik położenia wałka sam wymieniał nie dawno na bosha. Wymieniłem czujnik położenia wału i było ok, ale ostatnio auto zaczęło bardzo ciężko odpalać, strzelać i strasznie mulić podczas jazdy. Po podłączeniu komputera pokazało 2 błedy:513 czujnik predkości obrotowej silnika G-28 i 522 czujnik temp. cieczy chłodzącej G-62. Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć który czujnik może być uszkodzony na podstawie tego błędu? Ten przy kole zębatym paska rozrządu,czy ten na dole który wymieniałem? Bo czujnik temp. cieczy to ten zielony na króćcu za głowicą? Jeśli się mylę, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu:) Proszę Was o pomoc bo te czujniki tanie nie są więc nie chciałbym kupować nie potrzebnego a jeden mam na gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G-28 masz z lewej strony samochodu a ściślej w okolicy łączenia się silnika ze skrzynią - nad lewą półosią. Może wystarczy wypiąć wtyczkę, sprawdzić kable i przeczyscić styki.

A czujnik G-62, to ten w króćcu z tyłu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności