Skocz do zawartości
witek-b5

skrzynia automatyczna + drift(?)

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynając od początku: Od momentu kiedy pierwszy raz wsiadłem za kierownice (na pustym placu zimą) zacząłem się bawić w zaciąganie ręcznego etc. I tak kontynuując tradycje każdej zimy jeżdże na puste place i się bawie, z tym że dotąd ślizgałem się autami ze skrzynią manualną. Passat jest moim pierwszym autem, ze skrzynią automatyczną i tu mam pewne obawy. Czy przy skrzyni automatycznej na śniegu/lodzie można zaciągać ręczny? Na co trzeba uważać? Można coś uszkodzić podczas takich wygłupów? Jak się ślizgać na automacie? Czym się to różni? Przy automacie są jakieś patenty, które powienienem znać?

 

Jeśli to robi różnice to jestem posiadaczem paska b5 1.9tdi (afn) na automacie.

Edytowane przez witek-b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze odradzam takie zabawy z automatem.Nagłe zaciągnięcie ręcznego spowoduje gwałtowne obciążenie skrzyni i możesz mieć kłopocik.Żadna skrzynka nie lubi być katowana a już napewno nie automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nagłe zaciągnięcie ręcznego spowoduje gwałtowne obciążenie skrzyni i możesz mieć kłopocik

 

Nie no bez przesady! O wiele bardziej "katowana" jest skrzynia np przy ciągnięciu przyczepy czy holowaniu innego auta. Albo ruszanie z pobocza - na poboczu piach, kółka lekko buksują po czym chwytają asfalt. To jest dopiero obciążenie, a skrzynki jakoś sobie radzą. Nawet zwyczajna eksploatacja wymaga gwałtownych przyspieszeń czy hamowania.

Witku, jak lubisz ćwiczyć czy zwyczajnie się bawić - możesz być spokojny. Jedyne przeciwwskazanie to "pałowanie" na zimnym - ani skrzynia ani silnik tego nie lubią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaciągając ręczny blokujesz tylne koła a w Twoim aucie napędzane są przednie - więc nie ma obawy, że napęd (zwłaszcza na śniegu) dostanie jakieś nagłe obciążenia. Możesz się bawić spokojnie. Byle nie na zimnym silniku. Poczekaj z zabawą do chwili gdy temp. płynu ustabilizuje się na normalnej wartośc, plus jakieś 5-10 minut extra - dla podgrzania oleju, który zawsze rozgrzewa się wolniej niż płyn a powinien mieć min 60-70stC przed "puszczeniem" silnika na duże obroty.

A tak poza tym to drift tylko tylnonapędówką ;)

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.9tdi afn 110km w automacie od 2lat i zaciąngam reczny nieraz dla zabawy i nic mi sie nie stało jeżeli dbasz o olej w skrzyni znaczy sie wymieniać olej o nic sie nie buj wazne zeby skrzynia miała dobre smarowanie

 

tu mam filmikm, ale jak idzie bokiem niema tylko koncówkie akcji bo kamerzysta przyspał http://pl.youtube.com/watch?v=eUvXU3m0RvY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dziekuje serdecznie za pomoc. jeszcze takie pytanko, bo akurat mi sie nasuneło a nie chce zakłądać nowego tematu. co ile należy wymieniać olej w skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, dziekuje serdecznie za pomoc. jeszcze takie pytanko, bo akurat mi sie nasuneło a nie chce zakłądać nowego tematu. co ile należy wymieniać olej w skrzyni?

Nie wiem ile w passacie producent zaleca ale najbezpieczniej zmieniać co 60000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(właściwy olej do skrzyni to ESSO LT 71141) najlepiej zmieniać od 40000km do 650000 no i zaraz filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NUNU0702

czy ten sam olej zalecany jest do silnika V6 2.5 TDI...?! Dzięki za możliwie szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem ile w passacie producent zaleca ale najbezpieczniej zmieniać co 60000 km.

Ciekawe jest to, że producent nie zaleca. Nie pytałem u nas, ale dwukrotnie pytałem w niemieckim autohaus i robil zdziwione miny. Wg Niemieckich speców olej w skrzyni nie trzeba wymieniać a jak zacząłem drążyć to powiedzieli, że wymienia sie tylko na wschód od Niemiec... Polska i takie tam:) Ja ładnych parę latek automatami jeżdzę i wymieniam co 60tyś (oprócz merców 124). W W210 olej po takim przebiegu miał już nienaturalny kolor, może z powodu częstej lawety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ładnych parę latek automatami jeżdzę i wymieniam co 60tyś

:ok: a tu jest link z forum automatów klik

W W210 olej po takim przebiegu miał już nienaturalny kolor, może z powodu częstej lawety.

Myślę że z powodu zużycia tarczek sprzęgłowych. Gdzieś na forum wrzucałem zdjęcia jak wyglądają takie tarczki. (tu jest mój post ze zdjęciami skrzyni od T4 klik). Zużywają się podobnie jak klocki hamulcowe i tarcze sprzęgłowe gdyż są podobnie skonstruowane. Dlatego dziwi mnie reakcja

ale dwukrotnie pytałem w niemieckim autohaus i robil zdziwione miny. Wg Niemieckich speców olej w skrzyni nie trzeba wymieniać a jak zacząłem drążyć to powiedzieli, że wymienia sie tylko na wschód od Niemiec... Polska i takie tam

Widziałem rozłożone skrzynie biegów i widziałem jaki syf może się unosić w oleju będącym w skrzyni biegów. Być może w Niemczech nie przewidziano tak długich użytkowań aut. To co się dzieje jak filtr który jest w skrzyni się zapcha? Wychodzą błędy w skrzyni gdyż drobinki zużytych tarczek nie zatrzymują się już na filtrze i dostają się do sterownika i blokują przepływ oleju przez sterowniki a co za tym idzie skrzynia wpada w stan awaryjny. Jest jeszcze takie urządzenie zwane konwerterem a, które spełnia rolę sprzęgła, jeśli drobinki mocniej uszkodzonej skrzyni dostaną się do w/w należy go wymienić a to już koszta w tysiące. Można konwerter zregenerować niemcy tego nie robią gdyż jest to urządzenie zgrzewane i teoretycznie nie rozbieralne (Polacy to robią a dlaczego? Odpowiedzcie sobie sami). Myślę że podobnym powodem jest niewymienianie oleju. Po prostu niemca na skrzynię stać a polaka nie.

Ciekawe jest to, że producent nie zaleca.

Tylko dlaczego w takim razie występuje filtr olejowy w skrzyni biegów oraz uszczelka jako element wymienny? Nie wiem ale wszystkie szanujące się firmy naprawiające skrzynie biegów (w polsce) zalecają wymianę. Ciekawostka pan który mi wymieniał olej w służbowym T4 powiedział "dla mnie to lepiej ja będę miał więcej klientów na naprawę skrzyń, a co za tym idzie forsę większą", a części tzn. filtr i uszczelkę zamawiał w serwisie VW.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę że z powodu zużycia tarczek sprzęgłowych.

Dokładnie tak jak piszesz.

 

Po prostu niemca na skrzynię stać a polaka nie.

I tu też moim zdaniem trafiłeś w sedno. U niemca jak skrzynia niedomaga to wkłada się nową. Podobnie zresztę z silnikami- tam nikt tego nie remontuje.

 

Wracając do sedna przy naszej zasobności portfela wymiana obowiązkowa co 60tyś. Wyłączając w124.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności