Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

podczas wczorajszej zabawy na śniegu i pokręceniu się 'w kółko' kilka razy zapaliła mi się kontrolka ABS i zaczęła migać kontrolka hamulca ręcznego oraz sygnał dźwiękowy... jednocześnie pojawił się komunikat:

 

STOP _ BREMSENFEHLER _ BETRIBESANLEITUNG

 

...no i przestał działać ABS.

 

sprawdziłem poziom płynu hamulcowego... tak jak pisano w innych postach.

Czy mogą mieć na to wpływ klekoczące przeguby?

Albo klocki hamulcowe? (z tyłu jest ok 2 albo 3 mm)

 

Przeczytałem też że podczas nierównomiernego obracania się kół głupieją czujniki ABS'u...

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

 

Z góry dziękuję...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rosek11

kolego mialem ostatnio podobny przypadek, grał mi wlaśnie przegub i raz ABS świecił a raz nie. Wymieniłem przegub i problemu juz nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujniki i "zębatki" przy kołach czy ich nie zachlapało błotem pośniegowym, które w dodatku zamarzło. Później na VAGa w celu skasowania błędu choć po oczyszczeniu i przekręceniu zapłonu powinien sam się skasować co zasygnalizuje nie palącą sie już lampką :) Albo najpierw na VAGa i wtedy będziesz wiedział które to koło. Jest jeszcze mozliwość, wstaw do ciepłego garażu niech odmarznie :)

Ja obstawiam że to było to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem właśnie w garażu... po nocy wszystko odmarzło i dalej piszczy komputer... może powinienem je oczyścić jakoś...

 

jeszcze nie patrzyłem na zębatki i czujniki... w każdym razie błąd wyskoczył, kontrolki się zapaliły i tak już zostało... to znaczy nie było tak że raz się zapalały a raz nie...

 

tak się zastanawiam co jeszcze mogę z tym zrobić...

 

aha... i zaglądałem jeszcze do bezpieczników... do ABS'u bezpiecznika w ogóle nie ma... i do kilku innych rzeczy też... :| nie wiem o co tu chodzi... wszystko niby działało...

 

Na VAG najlepiej pojechać do serwisu? Czy może zakupię lepiej inferens i podłączyć samemu do lapka?

Bo chyba koszt w serwisie będzie podobny co koszt inferensu...

 

 

Dzięki za odpowiedzi.

DSC00653.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo się podepnij i odczytaj czego komp chce, albo na piechotę będziesz szukał... Rzuć tez okiem na wyłącznik stopu bo to wadliwy element w pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiam czy nie zakupić sobie VAG'a i sprawdzić o co chodzi... bo jak pojadę do serwisu to na pewno policzą mi za to 50 pln... i to samo mi powiedzą co i ja sam sprawdzę lapkiem.

raczej na piechotę nie sprawdzę co może być nie tak... ewentualnie mogę jeszcze zajrzeć pod spód i sprawdzić przeguby i czujniki... może tam cos wypatrzę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie najtaniej wyjdzie kabelek, bo danelczyka raczej omijałbym z daleka....

 

Kolega ze Świdnika ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze Świdnika.

 

No właśnie miałem tam jutro w drodze powrotnej z Lbn zajeżdżać ;)

 

...czyli raczej u Danelczyka jakość usług kiepska? Ile tam może takie sprawdzenie kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ze Świdnika.

 

No właśnie miałem tam jutro w drodze powrotnej z Lbn zajeżdżać ;)

 

...czyli raczej u Danelczyka jakość usług kiepska? Ile tam może takie sprawdzenie kosztować?

 

Samo podpięcie to zapewne 80-100 zł ... lepiej zainwestować w kabel

 

 

... chyba, że sczytam koledze te błędy tyle tylko że nie wiem o której będę w domu.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:eek:

 

chyba jednak zainwestuje w ten kabel...

 

kurde jeszcze nie słyszałem żeby gdzieś samo sprawdzenie kosztowało aż tyle =/

 

no nic... będę coś kombinował...

 

________________________________

 

i jeszcze jedno pytanko trochę z innej beczki... czy taki kabel za 50 - 80 pln z allegro spełni swoje zadanie? Bo z tego co widziałem ceny są różne... nawet 1700 pln... :|

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sprawdzenie tyle nie kosztuje pod warunkiem że od razu koledze to naprawią i sobie odpowiednio policzą... czyli jeden kit...:D:634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mieszkacie blisko siebie to dogadajcie się panowie... Akurat w tym przypadku kabel się przyda bo biegać naokoło auta i czujniki mierzyć to czasu trochę zejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samo podpięcie to zapewne 80-100 zł ... lepiej zainwestować w kabel

 

 

... chyba, że sczytam koledze te błędy tyle tylko że nie wiem o której będę w domu.

 

 

jakbyś mógł to byłoby świetnie...

 

i tak zamówię sobie ten kabel... tylko zima naszła i trochę czas nagli... bez ABS'u czasem może być ciężko =/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego podczas manewru na pelnym skrecie i na kiebskich przegubach moglo dojsc do uszkodzenia czujnika abs po prostu ci go podbilo i dla tego zle odlicza zabki na przegubie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego podczas manewru na pelnym skrecie i na kiebskich przegubach moglo dojsc do uszkodzenia czujnika abs po prostu ci go podbilo i dla tego zle odlicza zabki na przegubie.

 

Dodatkowy problem to brak możliwości połączenia z kompem w samochodzie... wczoraj sprawdzone, dlatego co powoduje ten błąd trudno powiedzieć.

 

Poczekajmy na kolegę, który zapewne sprawdzi jeszcze bezpieczniki i będzie coś wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpieczniki i niby wszystko jest ok...

byłem w warsztacie i podłączał pod VAG i nie mógł się połączyć z modułem ABS. Z innymi połączył się bez problemu.

Nie wiem... może są jeszcze jakieś bezpieczniki poza tymi przy drzwiach?

We Wtorek mam oddać auto na sprawdzanie instalacji... może wtedy okaże się co jest przyczyną... :confused:

 

Aha a i jeszcze jedno pytanie jeśli ktoś wie... przeguby do 4motion są takie same jak do auta z napędem na jedna oś? Chodzi oczywiście o przednie przeguby zewnętrzne...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik BOSH'a ma dosyć częstą awarię elektroniczną. Mianowicie puszczają połączenia płytki drukowanej z pinami we wtyczce co ilustruje ten obrazek:

http://passat-b5.ru/remont/abs/abs11.gif

 

Opcje są dwie. Rozkleić, zlutować i mieć nadzieję że zadziała lub kupić sprawny moduł ABS zapewne używany.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak byłem w warsztacie to przede mną chciał podłączyć chłopak identycznego paska tylko że w dieslu. I jak odchylił wtyczkę to ABS działał. Ja w sumie nie próbowałem nic z wtyczka robić... w każdym razie objawy takie same, ten sam błąd... i również nie chciał się komputer z jego modułem połączyć!

Hmm... a awarii ulega tylko ten pin? tzn tylko w tym miejscu we wtyczce? Jeśli to jest rzeczywiście tego wina to wydaje mi się że to jest do zlutowania...

Dzięki za podpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć. O samym problemie wyczytałem kiedyś tutaj na forum ale ciężko mi było teraz znaleźć, dlatego mogę Cię tylko naprowadzić na trop. Obrazek znalazłem na google bez problemu. Wpisz sobie "BOSH Abs failure" i masz dziesiątki for obcojęzycznych na ten temat, może uda Ci się dojść do szczegółów problemu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ci się wydaje? Jeśli byłby to tylko czujnik... to komputer połączyłby się z modułem czy nie?

Komputer powinien chyba wskazać błąd czujnika... jeśli z modułem byłoby wszystko ok w takim przypadku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności