Beny2.8 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2008 Witam... podczas wczorajszej zabawy na śniegu i pokręceniu się 'w kółko' kilka razy zapaliła mi się kontrolka ABS i zaczęła migać kontrolka hamulca ręcznego oraz sygnał dźwiękowy... jednocześnie pojawił się komunikat: STOP _ BREMSENFEHLER _ BETRIBESANLEITUNG ...no i przestał działać ABS. sprawdziłem poziom płynu hamulcowego... tak jak pisano w innych postach. Czy mogą mieć na to wpływ klekoczące przeguby? Albo klocki hamulcowe? (z tyłu jest ok 2 albo 3 mm) Przeczytałem też że podczas nierównomiernego obracania się kół głupieją czujniki ABS'u... Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rosek11 Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2008 kolego mialem ostatnio podobny przypadek, grał mi wlaśnie przegub i raz ABS świecił a raz nie. Wymieniłem przegub i problemu juz nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2008 Sprawdź czujniki i "zębatki" przy kołach czy ich nie zachlapało błotem pośniegowym, które w dodatku zamarzło. Później na VAGa w celu skasowania błędu choć po oczyszczeniu i przekręceniu zapłonu powinien sam się skasować co zasygnalizuje nie palącą sie już lampką Albo najpierw na VAGa i wtedy będziesz wiedział które to koło. Jest jeszcze mozliwość, wstaw do ciepłego garażu niech odmarznie Ja obstawiam że to było to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2008 dzisiaj byłem właśnie w garażu... po nocy wszystko odmarzło i dalej piszczy komputer... może powinienem je oczyścić jakoś... jeszcze nie patrzyłem na zębatki i czujniki... w każdym razie błąd wyskoczył, kontrolki się zapaliły i tak już zostało... to znaczy nie było tak że raz się zapalały a raz nie... tak się zastanawiam co jeszcze mogę z tym zrobić... aha... i zaglądałem jeszcze do bezpieczników... do ABS'u bezpiecznika w ogóle nie ma... i do kilku innych rzeczy też... nie wiem o co tu chodzi... wszystko niby działało... Na VAG najlepiej pojechać do serwisu? Czy może zakupię lepiej inferens i podłączyć samemu do lapka? Bo chyba koszt w serwisie będzie podobny co koszt inferensu... Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2008 Albo się podepnij i odczytaj czego komp chce, albo na piechotę będziesz szukał... Rzuć tez okiem na wyłącznik stopu bo to wadliwy element w pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #6 Napisano 23 Listopada 2008 No właśnie się zastanawiam czy nie zakupić sobie VAG'a i sprawdzić o co chodzi... bo jak pojadę do serwisu to na pewno policzą mi za to 50 pln... i to samo mi powiedzą co i ja sam sprawdzę lapkiem. raczej na piechotę nie sprawdzę co może być nie tak... ewentualnie mogę jeszcze zajrzeć pod spód i sprawdzić przeguby i czujniki... może tam cos wypatrzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2008 Ogólnie najtaniej wyjdzie kabelek, bo danelczyka raczej omijałbym z daleka.... Kolega ze Świdnika ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2008 Ze Świdnika. No właśnie miałem tam jutro w drodze powrotnej z Lbn zajeżdżać ...czyli raczej u Danelczyka jakość usług kiepska? Ile tam może takie sprawdzenie kosztować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #9 Napisano 23 Listopada 2008 (edytowane) Ze Świdnika. No właśnie miałem tam jutro w drodze powrotnej z Lbn zajeżdżać ...czyli raczej u Danelczyka jakość usług kiepska? Ile tam może takie sprawdzenie kosztować? Samo podpięcie to zapewne 80-100 zł ... lepiej zainwestować w kabel ... chyba, że sczytam koledze te błędy tyle tylko że nie wiem o której będę w domu. Edytowane 23 Listopada 2008 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2008 (edytowane) chyba jednak zainwestuje w ten kabel... kurde jeszcze nie słyszałem żeby gdzieś samo sprawdzenie kosztowało aż tyle =/ no nic... będę coś kombinował... ________________________________ i jeszcze jedno pytanko trochę z innej beczki... czy taki kabel za 50 - 80 pln z allegro spełni swoje zadanie? Bo z tego co widziałem ceny są różne... nawet 1700 pln... Pozdrawiam Edytowane 23 Listopada 2008 przez Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2008 Zapewne sprawdzenie tyle nie kosztuje pod warunkiem że od razu koledze to naprawią i sobie odpowiednio policzą... czyli jeden kit...:634: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2008 Jak mieszkacie blisko siebie to dogadajcie się panowie... Akurat w tym przypadku kabel się przyda bo biegać naokoło auta i czujniki mierzyć to czasu trochę zejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #13 Napisano 23 Listopada 2008 Samo podpięcie to zapewne 80-100 zł ... lepiej zainwestować w kabel ... chyba, że sczytam koledze te błędy tyle tylko że nie wiem o której będę w domu. jakbyś mógł to byłoby świetnie... i tak zamówię sobie ten kabel... tylko zima naszła i trochę czas nagli... bez ABS'u czasem może być ciężko =/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonzo12 Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2008 kolego podczas manewru na pelnym skrecie i na kiebskich przegubach moglo dojsc do uszkodzenia czujnika abs po prostu ci go podbilo i dla tego zle odlicza zabki na przegubie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #15 Napisano 25 Listopada 2008 kolego podczas manewru na pelnym skrecie i na kiebskich przegubach moglo dojsc do uszkodzenia czujnika abs po prostu ci go podbilo i dla tego zle odlicza zabki na przegubie. Dodatkowy problem to brak możliwości połączenia z kompem w samochodzie... wczoraj sprawdzone, dlatego co powoduje ten błąd trudno powiedzieć. Poczekajmy na kolegę, który zapewne sprawdzi jeszcze bezpieczniki i będzie coś wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #16 Napisano 28 Listopada 2008 (edytowane) Sprawdziłem bezpieczniki i niby wszystko jest ok... byłem w warsztacie i podłączał pod VAG i nie mógł się połączyć z modułem ABS. Z innymi połączył się bez problemu. Nie wiem... może są jeszcze jakieś bezpieczniki poza tymi przy drzwiach? We Wtorek mam oddać auto na sprawdzanie instalacji... może wtedy okaże się co jest przyczyną... Aha a i jeszcze jedno pytanie jeśli ktoś wie... przeguby do 4motion są takie same jak do auta z napędem na jedna oś? Chodzi oczywiście o przednie przeguby zewnętrzne... Pozdrawiam Edytowane 28 Listopada 2008 przez Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #17 Napisano 28 Listopada 2008 Sterownik BOSH'a ma dosyć częstą awarię elektroniczną. Mianowicie puszczają połączenia płytki drukowanej z pinami we wtyczce co ilustruje ten obrazek: http://passat-b5.ru/remont/abs/abs11.gif Opcje są dwie. Rozkleić, zlutować i mieć nadzieję że zadziała lub kupić sprawny moduł ABS zapewne używany. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2008 No właśnie jak byłem w warsztacie to przede mną chciał podłączyć chłopak identycznego paska tylko że w dieslu. I jak odchylił wtyczkę to ABS działał. Ja w sumie nie próbowałem nic z wtyczka robić... w każdym razie objawy takie same, ten sam błąd... i również nie chciał się komputer z jego modułem połączyć! Hmm... a awarii ulega tylko ten pin? tzn tylko w tym miejscu we wtyczce? Jeśli to jest rzeczywiście tego wina to wydaje mi się że to jest do zlutowania... Dzięki za podpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2008 Ciężko mi powiedzieć. O samym problemie wyczytałem kiedyś tutaj na forum ale ciężko mi było teraz znaleźć, dlatego mogę Cię tylko naprowadzić na trop. Obrazek znalazłem na google bez problemu. Wpisz sobie "BOSH Abs failure" i masz dziesiątki for obcojęzycznych na ten temat, może uda Ci się dojść do szczegółów problemu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #20 Napisano 28 Listopada 2008 A jak ci się wydaje? Jeśli byłby to tylko czujnik... to komputer połączyłby się z modułem czy nie? Komputer powinien chyba wskazać błąd czujnika... jeśli z modułem byłoby wszystko ok w takim przypadku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach