Skocz do zawartości
pepito82

Ogrzewanie tylnej szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przyszła zima, a w raz z nią problemy. Okazalo się, że nie grzeje tylna szyba. Sprawdzałem dziś wszystko i napięcie na zaciskach jest OK, natomiast prąd jaki płynie przez ten układ to około 1,1 A niezależnie czy podłączony jest przez instalację czy na krótko wprost z akumulatora. Podejrzewam, że w jakoś mało widoczny sposób uszkodzone zostały niektóre ścieżki oporowe. W związku z tym mam pytanie: jaki powinien płynąć właściwy prąd aby szyba ogrzewała się poprawnie, ewentualnie jaką oporność ma układ ścieżek na tylnej szybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ono ma bodaj 75W czyli powinien być prąd koło 6-7A. Na pewno więcej niż 1.1A. Być może wioząc coś w bagażniku pozrywałeś linie lub urwał się sam konektorek, ten do którego podłączona jest wtyczka przy szybie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pooglądaj ścieżki z ogrzewania jak pisze ormowiec być moze sa któreś poprzerywane badz starte. W sklepach są dostepne specjalne lakiery przewodzące ( kleje też sa takie) ktorymi naprawia się ścieżki, wystarczy tylko miejsce malowania odtłuścić, zabezpieczyć tasmą maskującą i poprawic ścieżkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmierz omomierzem (ew. jakąś próbówką) kolejno wszystkie ścieżki na ich końcach, znajdź przerwanie, napraw i gotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak nie sprawdzi, bo ścieżki są połączone ze sobą na końcach

ja bym zaparował w środku np. z jakąś koleżanką i potem patrzył które nie grzeją

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym ogrzewaniem tylnej szyby to nie jest tak łatwo. U mnie grzeją 2 od góry i pierwsza i trzecia od dołu. Kleiłem przerwane ścieżki i klejem przewodzącym prąd i lakierem, ale to nic nie dało, chociaż omomierz wykazał, że przepływ prądu jest (wcześniej nie było). Co ciekawe mierząc opór blisko miejsca przerwania ścieżki pokazywało, że nie ma przepływu, a jak się oddaliło styki pomiarowe w kierunkach do końców szyby opór już był (pewnie prąd szedł przez inne ścieżki). Oczywiście w Twoim przypadku nie musi być tak samo, że nie pomoże, ale ja już zrezygnowałem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje. Wynika z tego, że sprawne mam tylko 1 albo 2 ścieżki. W jakiś w miarę pogodny dzień dokonam dokładnych oględzin, bo ostatni raz badałem to wieczorem w garażu i nie było dobrze widać. Na pewno spróbuję połatać to lakierem/klejem przewodzącym bo nie mam nic do stracenia. Konektorki są OK, trzymają sie mocno. Dziwne jest to, że po włączeniu ogrzewania tylnej szyby nie widać jakochkolwiek efektów, nawet w okolicach jednej ścieżki nie widać żeby się odmroziło albo odparowało. Być może za mało ich grzeje naraz. Na pocieszenie podgrzewane lusterka grzeją aż miło, jest to naprawdę przydatna rzecz w zimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość papek

Moze i ja sie podepnę pod ten temat. U mnie z kolei nie ma pradu we wtyczce przy wlaczniku ogrzewania tylnej szyby. Czy ktos wie skad w skrzynce bezpiecznikow powinien wychodzic kabel do tego wlacznika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość papek

Wielkie dzięki!!! Juz to drukuję i bede z tym walczył. Super sprawa!!! Przyda sie tez w przyszlosci.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość papek
Moze i ja sie podepnę pod ten temat. U mnie z kolei nie ma pradu we wtyczce przy wlaczniku ogrzewania tylnej szyby. Czy ktos wie skad w skrzynce bezpiecznikow powinien wychodzic kabel do tego wlacznika?

Niestety skończyły mi sie pomysły. Wyszło mi, że wszystkie połączenia są ok. Szkopuł w tym, że ze skrzynki bezpieczników wychodzą cztery kable do włacznika ale napięcie jest tylko w cienkim przewodzie od podświetlenia. Czyżby jakas przerwa w tej cholernej skrzynce?????????? Mało prawdopodobne, ale nic innego nie przychodzi mi do łba. Może zmostkuję jeden z tych kabli i podam napiecie bezpośrednio z 9 bezpiecznika? Czy to zły pomysł? Jak sądzicie drodzy forumowicze? Dodam ze bezpiecznik jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość drakula

U mnie nie grzeją trzy poziomy, spróbuje tego pomysłu z kilku postów wyżej.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest jeszcze inaczej tzn. włacznik cały czas świeci na pomarańczowo jak włanczam świeci mocniej rozebrałem go i okazało się że po właczeniu zapłonu świecą dwie diody pomarańczowa słabo i czerwona jak włacze przycisk czyli ogrzewanie szyby pomarańczowa świeci mocno a czerwona gaśnie a do tego wszystkiego szyba nie grzEje wcale co może być podejrzewam przekażnik tylko nie wiem który to.pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie coś nowego w temacie? :D

 

zima przyszła i problem z przed roku powrócił, nadal nie grzeje mi jeden pasek, nie mogę zlokalizować w którym miejscu jest przerwany, dodam że mam przyciemniona tylną szybę folią

 

da radę jakimś miernikiem dojść w którym miejscy jest przerwany pasek?

 

jak kleić już wiem http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2283&highlight=tyln*+szyb*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak którys pasek jest przerwany to można to ponoć naprawić pastą miedzianą. Posmaruj cały pasek ta pastą to powinno wlać się w miejscu gdzie jest przerwa. Nie wiem czy czasem taka pasta do procesorów komputerowych by nie pomogłam są różne rodzaje ja mam w domu np taką miedziną (koszt bodajże z 10zł może więcej). W sumie u mnie też 3 nitki nie działają będę musiał sam sprawdzić z tą pastą. Ale to po świętach, teraz nie mam czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
da radę jakimś miernikiem dojść w którym miejscy jest przerwany pasek?

 

Ustawiasz multimetr w pozycji testera ciągłości, przykładasz do obu krańców ścieżki i zbliżaj do siebie końcówki miernika, jak przestanie piszczeć to znaczy, że tam jest przerwa. Tylko zbyt mocno nie przyciskaj do ścieżki bo porobisz jeszcze więcej przerw :) Jak miernik nie ma testera ciągłości to ustaw w pozycję mierzenia oporności.

 

Ja mam inny sposób na szukanie przerwanych ścieżek, wstawiam garnek z wrzątkiem do bagażnika żeby szyba zaparowała, włączam ogrzewanie i tam gdzie jest ścieżka przerwana powinno odparować, a reszta ścieżki pozostanie nietknięta.

Możesz też wziąć lupę i przyjrzeć się ścieżce dokładnie naświetlając ją jakimś halogenem dla lepszej widoczności.

Mi grzała tylko jedna ścieżka jak kupiłem auto, po pierwszej próbie grzeją 3, jak zrobi się trochę cieplej to dalej będę z tym walczył.

 

Jak którys pasek jest przerwany to można to ponoć naprawić pastą miedzianą. Posmaruj cały pasek ta pastą to powinno wlać się w miejscu gdzie jest przerwa. Nie wiem czy czasem taka pasta do procesorów komputerowych by nie pomogłam są różne rodzaje ja mam w domu np taką miedziną (koszt bodajże z 10zł może więcej). W sumie u mnie też 3 nitki nie działają będę musiał sam sprawdzić z tą pastą. Ale to po świętach, teraz nie mam czasu.

 

Pasta do procesorów mają całkowicie inne zadanie, są to pasty termoprzewodzące, a nie elektroprzewodzące, chociaż niektóre z nich przewodzą prąd, ale do naprawy ścieżek zupełnie się nie nadają. Do naprawy ścieżek jest specjalny klej elektroprzewodzący. Ja mogę polecić taki:

tech_elektro.jpg

Edytowane przez shared

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustawiasz multimetr w pozycji testera ciągłości, przykładasz do obu krańców ścieżki i zbliżaj do siebie końcówki miernika, jak przestanie piszczeć to znaczy, że tam jest przerwa. Tylko zbyt mocno nie przyciskaj do ścieżki bo porobisz jeszcze więcej przerw Jak miernik nie ma testera ciągłości to ustaw w pozycję mierzenia oporności.

Będzie cały czas piszczal, bo przecież reszta ścieżek jest podłączona równolegle.

 

---------- Post added at 12:54 ---------- Previous post was at 12:48 ----------

 

Ja bym to zrobił tak, dioda LED powiedzmy 3V, nóżki rozginasz na 2cm i całą ścieżkę wzdłuż badasz przytykając do niej diodę. W momencie kiedy zaświeci jaśniej, między nóżkami jest przerwa. Oczywiście pamiętać z której strony jest + a z której -. Jeśli przerwa będzie blisko plusa, dioda pewnie momentalnie się spali ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość majekpl

Witam.

Korzystając z sytuacji chciałbym się podłączyć do postu.

Otóż u mnie w pasku B4 mam grzanie również lusterka, jak kupiłem auto lewe szkło lusterka nie jest podłączone bo jest zwykłe szkło, a kable do grzania są. I to pojawia się moje pytanie, czy może to mieć wpływ, że nie będzie mi grzać tylnej szyby? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będzie cały czas piszczal, bo przecież reszta ścieżek jest podłączona równolegle.

 

Z elektrycznego punktu widzenia faktycznie masz rację, jednak ja kiedyś tak sprawdzałem i 2 przerwy w ten sposób znalazłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż u mnie w pasku B4 mam grzanie również lusterka, jak kupiłem auto lewe szkło lusterka nie jest podłączone bo jest zwykłe szkło, a kable do grzania są. I to pojawia się moje pytanie, czy może to mieć wpływ, że nie będzie mi grzać tylnej szyby? Pozdrawiam.

Nie ma wpływu, chyba że zrobisz zwarcie tymi luźnymi kabelkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności