Gość marek_marek Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2005 witam, passat b3 91r monowtrysk na gazie - po remoncie silnika zaczął palić jak smok (17/100). mechanik nawet nie dotykał instalacji (lovato bez komputera). byłem do sprawdzenia u gazownika czy jest ok-podpiął pod analizator i stwierdził że jest ok. nie chcę się denerwować przed świętami - ale czy nie jest to aby coś z sondą lambda? nie znam się na tym - ale chyba mam takową w aucie??? czy możecie mi poradzić co należy robić? marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #2 Napisano 23 Grudnia 2005 Jak sprawdzis i zdiagnozować sondę znajdziesz tu http://www.elektroda.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrVit Zgłoś #3 Napisano 23 Grudnia 2005 witam,passat b3 91r monowtrysk na gazie - po remoncie silnika zaczął palić jak smok (17/100). mechanik nawet nie dotykał instalacji (lovato bez komputera). byłem do sprawdzenia u gazownika czy jest ok-podpiął pod analizator i stwierdził że jest ok. nie chcę się denerwować przed świętami - ale czy nie jest to aby coś z sondą lambda? nie znam się na tym - ale chyba mam takową w aucie??? czy możecie mi poradzić co należy robić? marek miernik w rękę..szukasz sondy lambda.bywa tuż przed katalizatorem lub za kolektorem wydechowym odpinasz od wtyczki mierzysz napięcie stałe, które wychodzi z sondy (waha się w granicach od 0,2 do 1V) gdy stoi na 1V to zepsuta.na wlączonym silniku sprawdź aby mogła odczytywać spaliny. nie ma problemu większego jeżeli masz troszkę drygu do technicznych rzzeczy Piotr pasatoshi 1,8ABS + LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #4 Napisano 24 Grudnia 2005 Siem!!! odpinasz od wtyczki mierzysz napięcie stałe Jak odepniesz to co podaje prad na sonde????Czytalem o pomiarach...mierzysz na zasilaniu i masa samochodu!!!Wydawalo mi sie ze pomiar powinien byc zrobiony bez odpinania sondy!!!Napisz piotrVit jak sie to dokladnie robi,krok po kroku!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #5 Napisano 24 Grudnia 2005 miernik w rękę..szukasz sondy lambda.bywa tuż przed katalizatorem lub za kolektorem wydechowym odpinasz od wtyczki mierzysz napięcie stałe, które wychodzi z sondy (waha się w granicach od 0,2 do 1V) gdy stoi na 1V to zepsuta.na wlączonym silniku sprawdź aby mogła odczytywać spaliny.nie ma problemu większego jeżeli masz troszkę drygu do technicznych rzzeczy moim zdaniem mierzenie w ten sposob sondy jest o d... rozbic. po pierwsze, jak chcesz zmierzyc napiecie na sondzie odpinajac ja ? po drugie to, ze zmierzysz nalezyte napiecia nie oznacza, ze sonda jest w pelni sprawna. Jestem tuz po wymianie sondy u siebie. Wszyscy mechanicy i diagnosci zapewniali mnie ze sonda dziala w 100%. owszem, mieli po czesci racje, bo dzialala, ale nie tak jak nalezy. Zrobila sie "leniwa" i dalo sie to odczuc odrazu po zmianie sondy na nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #6 Napisano 24 Grudnia 2005 Jestem tuz po wymianie sondy u siebie. Wszyscy mechanicy i diagnosci zapewniali mnie ze sonda dziala w 100%. owszem, mieli po czesci racje, bo dzialala, ale nie tak jak nalezy. Zrobila sie "leniwa" i dalo sie to odczuc odrazu po zmianie sondy na nowa. witam! jesli możesz shade to napisz mi jaka zauważyłes różnice po wymianie sondy. czy spalanie sie zmniejszyło? czy auto zaczeło lepiej jechać?. z góry dziękuje a ijeszcze jedno jaką wstawiłeś sondę bo to z tego co słyszałem tez ma znaczenie.pozdro : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #7 Napisano 24 Grudnia 2005 witam!jesli możesz shade to napisz mi jaka zauważyłes różnice po wymianie sondy. czy spalanie sie zmniejszyło? czy auto zaczeło lepiej jechać?. z góry dziękuje a ijeszcze jedno jaką wstawiłeś sondę bo to z tego co słyszałem tez ma znaczenie.pozdro Rolling Eyes oryginalny do VW Bosch, Bosch i jeszcze raz Bosch !! Narazie zauwazylem roznice w reagowaniu auta na wcisniecie pedalu gazu, lepiej reaguje. Zuzycie sadze, ze takie samo, ale wiesz u mnie sonda byla tylko leniwa, ona dzialala, tylko "powoli" ale autko lepiej jezdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2005 siemka!!! mam pytanko jeszcze jedno jak sposobem warsztatu domowego sprawdzic czy sonda działa może ktos wie jak i gdzie trzeba cos podłączyć?ppozdro http://www.vw.biaman.pl/Majowka2005/katherina/IMG_3022.jpg to nasz brygada wyjeżdżająca z MAJÓWKI 2005 : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2005 siemka!!!mam pytanko jeszcze jedno jak sposobem warsztatu domowego sprawdzic czy sonda działa może ktos wie jak i gdzie trzeba cos podłączyć?ppozdro napisz kolego jaki masz silnik, bo sond jest kilka rodzai Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2005 napisz kolego jaki masz silnik, bo sond jest kilka rodzai 1.8 RP na monowtrysku. sonda jednoprzewodowa. wiem że można sprawdzić oscyloskopem ale takiego nie posiadam. http://www.vw.biaman.pl/Majowka2005/katherina/IMG_3022.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #11 Napisano 25 Grudnia 2005 1.8 RP na monowtrysku. sonda jednoprzewodowa. wiem że można sprawdzić oscyloskopem ale takiego nie posiadam. ciezko bedzie Ci czyms innym to sprawdzic. Mozna miernikiem zmierzyc V, ale taki "test" bedzie niewymierny (bezwladnosc miernika) Mozna zmontowac sobie taki tester sondy, ale jezeli bedzie awaria sondy taka jak u mnie to tym testerem nie sprawdzisz sondy, bo ona bedzie dzialac Mozna jeszcze zmierzyc rezystancje takiej sondy, ale to rowniez moze nie byc wymierne, w przypadku rozleniwienia sondy A jaka ty masz instalacje gazowa ? [ Dodano: Nie Gru 25, 2005 10:31 am ] przypomnialo mi sie cos. trzeba jeszcze sprawdzic czy czujnik wody (ECT) i powietrza (IAT) dzialaja jak nalezy, poniewaz one tez wplywaja na spalanie samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pioVit Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2005 sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu. jedni mówią że od 0,2 do 1V u mnie wskazuje od 0,1 do 1V. nowa sonda NGK i jedną końcówkę podłączasz do sondy a drugą do masy..jeżeli nic nie wskaże to do następnej "nóżki",zależy ile przewodową masz sondę. u mnie jedno przewodowa..bywają 2 3 4 przewodowe..ponoć też 5.sonda kończy się wtyczką i ją rozepnij i mierz we wtyczce od strony sondy. jezeli jeden przewód to ten podaje napięcie do compa pasatoshi 1,8 ABS + LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bobs Zgłoś #13 Napisano 31 Grudnia 2005 Witam. Życzę wszystkim SZCZĘSLIWEGO NOWEGO ROKU !!!! Co chodzi o sondę moż to cos Ci pomoże, http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm [ Dodano: Sob Gru 31, 2005 10:09 pm ] sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.jedni mówią że od 0,2 do 1V u mnie wskazuje od 0,1 do 1V. nowa sonda NGK i jedną końcówkę podłączasz do sondy a drugą do masy..jeżeli nic nie wskaże to do następnej "nóżki",zależy ile przewodową masz sondę. u mnie jedno przewodowa..bywają 2 3 4 przewodowe..ponoć też 5.sonda kończy się wtyczką i ją rozepnij i mierz we wtyczce od strony sondy. jezeli jeden przewód to ten podaje napięcie do compa pasatoshi 1,8 ABS + LPG kolego poczytaj sobie to,to poznasz zasadę działania sondy [ Dodano: Sob Gru 31, 2005 10:11 pm ] http://www.ngkntk.pl/Testy_dzia3ania.1344.0.html [ Dodano: Sob Gru 31, 2005 10:12 pm ] http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzia3ania_sondy_lambda.1343.0.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sajmon25 Zgłoś #14 Napisano 31 Grudnia 2005 Z tego co piszesz to masz zwykła instalacje gazową bez komputera i sonda lambda nie ma wpływu na spalanie więc nie ma co sie pchać w dodatkowe koszty związane z jej wymianą no chyba że bedziesz jeżdził na benzynie. Nie wiem co miałes robione podczas tego remontu silnika ale jezeli było to TPC (Tłok Pierścienie Cylinder) to masz teraz większe podciśnienie w ukladzie dolotowym a co za tym idzie samochód wiecej ciagnie gazu bo na tej zasadzie odbywa sie sterowanie dawką gazu w tym typie instalacji gazowej wiec czeka cię regulacja śrubą, a pozatym samochody na dotarciu zawsze spalaja wiecej paliwa więc z regulacją powstrzymaj sie trochę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #15 Napisano 20 Września 2011 Koledzy podłączę się do tematu, mam silnik 1,9 TDI AVB 2001 rok, jaka sonda siedzi w tych silnikach? Gdzie jej szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xardas87 Zgłoś #16 Napisano 20 Września 2011 Nie ten dział kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #17 Napisano 20 Września 2011 przepraszam, to z rozpędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach