PiotrekVW Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2008 (edytowane) Witam Mam pewien problem z moim paskiem. Ostatnio wybralem w trase ponad w te i spowrotem ponad 200 km Paliwa mialem (miedzy wskazowka 20 litrow a czerwona kreska od rezerwy). Jade spokojnie 110-120 i nagle zaczyna mi szarpac samochodem ? Dzialo sie to doslownie 2-3 sek i przestalo. Jade dalej i sytuacja powtarzala sie coraz czesciej i postanowilem odrazu zajechac do sklepu i kupic filtr paliwa. Po wymianie jak nowo narodzony do czasu... Po okolo 30-40 km zaczelo sie znow przerywanie tylko ze juz sporadycznie na 200 km jakies 5 razy. Jezeli nie przerywa samochod jedzie normlanie ma moc jak zawsze mozna spokojnie wyprzedzac itd. Jezdze z tym 2 dzien i dzis zaczelo mi szarpac , odrazu wcisnelem sprzeglo i gaz do dechy i OBROTY IDA NA MAXA bez zadnego problemu nie ma zadnego przerywania. Podnioslem maske aby zobaczyc czy jakies pechezyki powietrza ida ale nic ? Co moze byc przyczyna ? Jezeli to by byla pompa to by przerywalo non stop a mi doslownie podczas 200 km jakie zrobilem dzialo sie to 30 sek i to przewaznie przy podjazdach pod gorke ??? Od czego zaczac? Dzieki Szukalem na forum ale niestety nie znazlem podobego przypadku do mojego ? Dodam ze podlaczylem kompa i zadnych bledow.. Edytowane 19 Listopada 2008 przez PiotrekVW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość juras11 Zgłoś #2 Napisano 19 Listopada 2008 Witam. Ja bym obstawiał nastawnik pompy do wyczyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2008 odlacz VSS i zobacz czy wtedy bedzie sia tak dzialo, jak objawy ustapia to na 100% nastawnik do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2008 Kolego moglbys mi powiedziec dokladnie co to jest VSS ? i gdzie to sie znajduje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2008 Czujnik prędkości pojazdu. Znajduje się przy skrzyni biegów. Widać go po podniesieniu maski. O ile dobrze pamietam kostka z 3 pinami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2008 (edytowane) Czujnik odpielem przez chwile wydawalo mi sie ze jest lepiej, teraz juz szarpie prawie caly czas nie idzie jezdzic. Podjezdzam pod dom samochod SAM ZGASL !!! teraz za cholere nie moge odpalic a najlepsze jest to ze przestal jeszcze rozrusznik krecic ? Akumulator mierzylem napiecie okolo 12.5 V wiec powinien jeszcze krecic i to spokojnie !! Gdzie szukac przyczyny ? Padaja deszcze moze cos z elektronika poszlo i dlatego tak przerywa? Chociaz jak zaczelo przerywac to pogoda piekna bez deszczu ;/;/;/ POdpielem kompa i wyskoczyl teraz blad 1117 - cos z alternatorem ale dokladnie pamietam, wiem ze byl sporadyczny ? Jak temu zaradzic ? co jest przyczyna wyskoczenia tego bledu ? Edytowane 20 Listopada 2008 przez PiotrekVW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2008 (edytowane) Sorki ze nie edytuje ale chcialem podbic temat. Sprawa dalej nie rozwiazana po odpieciu kostki predkosci dalej szarpie ale zauwazylem jedna sprawe, po odkreceniu korka paliwa samochod nie przerywa? Jezdzi normlanie. Teraz w nim wywiercilem dziurke myslalem ze jest ok ale dalej szarpie, na odkreconym nie ? Czy to wina odpowietrzenia ? Jak to przetkac? Dmuchalem kompresowem w wezyk powrotny w ten ktory daje paliwo do filtra i dalej tak samo ;/ Zauwazylem tez podczas wykrecania filtra paliwa ze bylo on napelniony tylko do polowy moze nawet mniej. Prosze o pomoc Edytowane 25 Listopada 2008 przez PiotrekVW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2008 a moze masz problemy z pompa wtryskowa mowiac krotko konczy sie. Podjedz do kogos od diesla zeby zerkanal na niam. moze nie wytwarza cisnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2008 Podepne sie pod temat bo mam coś podobnego. U mnie sytuacja przedstawia sie tak: na luzie jak dodam gazu na wolnych obrotach, słychac jakby chwilke zamulił a dopiero po chwili sie wkręca. Gorzej jest podczas jazdy bo nie da sie tym samochodem jechac na wmiare wolnych obrotach bo szarpie. I to naprawde nieźle szarpie. Musze go trzymać ciągle na półsprzęgle i na wyższych obrotach jeżeli chce jechac pomału. Samochód chodzi TYLKO na gazie. Moze pomóc wymiana świec i przewodów? (dzisiaj wieczorem sprawdzałem mniej więcej i nie widać żeby było przebicie) Silnik 2.0 8V 2E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antojuja Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2008 na poczatek witam. mam ten sam problem tez szarpie i itd. Mam dobre materialy pomocne w naprawie nastawnika pompy (sam mam 1,9tdi 110km ibiza) zbieraja sie tam oplki metali - widac na zdjeciach, ktore zaklocaja prace nastawnika, osoba od ktorej to dostalem twierdzi ze objawy minely jak reka odjal. Ciekaw jestem czy ktos z was tego probowal i czy pomoglo? Jakby nie bylo potrzeba do takiej napawy na wlasna reke duzo cierpliwosci i dlubaniny. Jesli ktos bylby zainteresowany tymi materialami moge wyslac, moj mail [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #11 Napisano 29 Listopada 2008 Nie jestem jeszcze na 100% pewien ale raczej sie uporalem z tym problemem. Wykrecilem bak i caly uklad uklad paliwowy przedmuchalem sprezarka dosc mocnym cisnieniem. Pozakladalem nowe opaski przy wezykach od wczoraj latam praktycznie caly czas noga w podlodze i ani razu nie przerwalo czyli chyba jest ok Wczesniej chwilke jadac z butem zaczynal przerywac. Raczej nie jest to u mnie pompa bo by przerywalo caly czas, poza tym zobaczylem ze paliwo mi nie dochodzilo do filtra paliwa i wtedy przerywal, po odkreceniu korka paliwa bylo duzo lepiej czyli sie zapowietrzal ? Puki co jest ok a jak ktos szuka regeneracji nastawnika to zapraszam na : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 ( bez reklam ale moze sie to komus przydac a ja szukajac na forum tego nie znalazlem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość atom421 Zgłoś #12 Napisano 30 Listopada 2008 Witam wszystkich, jeśli chodzi o szarpanie w TDI to opiszę swoje doświadczenia -może komuś pomogą? Zawsze pojawiały się przy zwiększonym obciążeniu samochodu. Pierwszą przyczyną była dziura w łączniku gumowym przy dolocie powietrza do turbiny, po wymianie jak ręką odjął. Drugą przyczyną był przetarty przewód doprowadzający paliwo do filtra paliwa, przetarcie było takie, że na zewnątrz nic się nie wylewało ale powietrze do środka wciągało-po wymianie jak ręką....A też przymierzałem się do nastawnika, pompy i wtrysków...Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość seba-stian51 Zgłoś #13 Napisano 3 Grudnia 2008 kolego KbKristof mialem taki sam kiedys jak mialem golfatez z instalacja gzowa walniety byl jeden czujnik temperetury nic pozatym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #14 Napisano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Gdzie go znaleźć, ile może kosztować i czy trudno jest go zmienić? No i tak ogólnie to u mnie wogóle temperatury na liczniku nie pokazuje po zmianie silnika. Ale wcześniej nie szarpał i też nie pokazywało... Edytowane 3 Grudnia 2008 przez KbKristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3724 Zgłoś #15 Napisano 4 Grudnia 2008 Witam mam taki problem ze od czasu do czasu dziwnie chodzi mi silnik w passacie B5 FL 1.9 TDI tak jak by klekotał, nie równa praca silnika i szarpie podczas jazdy i wtedy zapala sie lampka ostrzegawcza nr 13) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844&highlight=opis+kontrolek i co najdziwniejsze znikaja te objawy i jest wszystko ok silnik pracuje równiutko. Co może być tego przyczyna ???? kilka razy podczas jazdy mi sie te objawy powtórzyły. Po zatrzymaniu nic sie nie zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozol Zgłoś #16 Napisano 8 Grudnia 2008 Mialem ten sam problem z "szarpaniem" podczs jazdy, pomogła wymiana świec i przewodów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 8 Grudnia 2008 W TDI ciężko wymienić te elementy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wiertara100 Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2009 Witam mam ten sam problem z przerywaniem już od 3 lat i jeszcze się nie znalazł fachowiec który by mi usunął tą usterkę.Przerywa mi podczas jazdy, a także podczas pracy na wolnych obrotach na postoju.Po podłączeniu do kompa pokazywał masowy przepływomierz powietrza i czujnik położenia wału, po wymianie działo się to samo, filtr przewody też były wymieniane, nawet komputer miałem wymieniany i też nic nie dało. Po przeczytaniu kilku rad na forum dałem do czyszczenia nastawnik pompy i nadal przerywa.Czy ktoś miał ten problem i się go pzbył na dobre??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wierzba Zgłoś #19 Napisano 3 Czerwca 2009 Witam ja mam podobny problem ale nie tak uporczywy... mianowicie od czasu do czasu jak jade sobie <i to niezaleznie czy przyspieszam czy jade rownym tempem> cos mi tak jakby poprzycina, poprzerywa przez gora 3/5 sek po czym albo nastepuje spokoj albo seria takich przerywan i dalej jedzie spokojnie nie traci mocy ani nic podobnego... wszystkie filtry byly wymieniane <i z poczatku nic i potem znow od czasu do czasu szarpnie> drugi problem <to raczej nie zaleznie> na obrotach jalowych czasami obroty mi faluja a czasem ideal... tez nie wiem co to jest. Prosze o pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #20 Napisano 17 Sierpnia 2009 Mój GOLF III TDI 1.9 90KM 1Z też szarpał i jak wlałem mu paliwka to szarpanie po pół dnia ustało.Tak przejechałem 3 tyś km.Teraz po przejechaniu 900 km od tankowania dziś szarpnął mi dwa razy więc wydaje mi się że paliwko się kończy.Zobaczymy jak doleje ale u mnie tylko szarpnie jak mu dam gwałtownie gaz w deche to przy wysokich obrotach szarpnie.Zobaczymy po wlaniu paliwka?Jak zniknie znaczy paliwko się kończyło jak nie to co obstawiacie?Przypomnę że tylko przy ostrym wciśnięciu gazu i wysokich obrotach tak ma.Choć po zatankowaniu do fulla aż do dziś nic takiego nie miało miejsca stąd ja myślę że paliwko już przy dnie i nic ponadto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach