Skocz do zawartości
PiotrekVW

Szarpie, przerywa podczas jazdy B4 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pewien problem z moim paskiem. Ostatnio wybralem w trase ponad w te i spowrotem ponad 200 km

Paliwa mialem (miedzy wskazowka 20 litrow a czerwona kreska od rezerwy). Jade spokojnie 110-120 i nagle zaczyna mi szarpac samochodem ? Dzialo sie to doslownie 2-3 sek i przestalo. Jade dalej i sytuacja powtarzala sie coraz czesciej i postanowilem odrazu zajechac do sklepu i kupic filtr paliwa. Po wymianie jak nowo narodzony do czasu... Po okolo 30-40 km zaczelo sie znow przerywanie tylko ze juz sporadycznie na 200 km jakies 5 razy. Jezeli nie przerywa samochod jedzie normlanie ma moc jak zawsze mozna spokojnie wyprzedzac itd. Jezdze z tym 2 dzien i dzis zaczelo mi szarpac , odrazu wcisnelem sprzeglo i gaz do dechy i OBROTY IDA NA MAXA bez zadnego problemu nie ma zadnego przerywania. Podnioslem maske aby zobaczyc czy jakies pechezyki powietrza ida ale nic ? Co moze byc przyczyna ? Jezeli to by byla pompa to by przerywalo non stop a mi doslownie podczas 200 km jakie zrobilem dzialo sie to 30 sek i to przewaznie przy podjazdach pod gorke ??? Od czego zaczac? Dzieki

 

Szukalem na forum ale niestety nie znazlem podobego przypadku do mojego ?

 

 

Dodam ze podlaczylem kompa i zadnych bledow..

Edytowane przez PiotrekVW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość juras11

Witam. Ja bym obstawiał nastawnik pompy do wyczyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odlacz VSS i zobacz czy wtedy bedzie sia tak dzialo, jak objawy ustapia to na 100% nastawnik do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego moglbys mi powiedziec dokladnie co to jest VSS ? i gdzie to sie znajduje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik prędkości pojazdu. Znajduje się przy skrzyni biegów. Widać go po podniesieniu maski. O ile dobrze pamietam kostka z 3 pinami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik odpielem przez chwile wydawalo mi sie ze jest lepiej, teraz juz szarpie prawie caly czas nie idzie jezdzic. Podjezdzam pod dom samochod SAM ZGASL !!! teraz za cholere nie moge odpalic a najlepsze jest to ze przestal jeszcze rozrusznik krecic ? Akumulator mierzylem napiecie okolo 12.5 V wiec powinien jeszcze krecic i to spokojnie !! Gdzie szukac przyczyny ? Padaja deszcze moze cos z elektronika poszlo i dlatego tak przerywa? Chociaz jak zaczelo przerywac to pogoda piekna bez deszczu ;/;/;/

 

POdpielem kompa i wyskoczyl teraz blad 1117 - cos z alternatorem ale dokladnie pamietam, wiem ze byl sporadyczny ? Jak temu zaradzic ? co jest przyczyna wyskoczenia tego bledu ?

Edytowane przez PiotrekVW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze nie edytuje ale chcialem podbic temat. Sprawa dalej nie rozwiazana po odpieciu kostki predkosci dalej szarpie ale zauwazylem jedna sprawe, po odkreceniu korka paliwa samochod nie przerywa? Jezdzi normlanie. Teraz w nim wywiercilem dziurke myslalem ze jest ok ale dalej szarpie, na odkreconym nie ? Czy to wina odpowietrzenia ? Jak to przetkac? Dmuchalem kompresowem w wezyk powrotny w ten ktory daje paliwo do filtra i dalej tak samo ;/

 

Zauwazylem tez podczas wykrecania filtra paliwa ze bylo on napelniony tylko do polowy moze nawet mniej.

 

Prosze o pomoc

Edytowane przez PiotrekVW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze masz problemy z pompa wtryskowa mowiac krotko konczy sie. Podjedz do kogos od diesla zeby zerkanal na niam. moze nie wytwarza cisnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof

Podepne sie pod temat bo mam coś podobnego. U mnie sytuacja przedstawia sie tak: na luzie jak dodam gazu na wolnych obrotach, słychac jakby chwilke zamulił a dopiero po chwili sie wkręca. Gorzej jest podczas jazdy bo nie da sie tym samochodem jechac na wmiare wolnych obrotach bo szarpie. I to naprawde nieźle szarpie. Musze go trzymać ciągle na półsprzęgle i na wyższych obrotach jeżeli chce jechac pomału. Samochód chodzi TYLKO na gazie. Moze pomóc wymiana świec i przewodów? (dzisiaj wieczorem sprawdzałem mniej więcej i nie widać żeby było przebicie)

Silnik 2.0 8V 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na poczatek witam. mam ten sam problem tez szarpie i itd. Mam dobre materialy pomocne w naprawie nastawnika pompy (sam mam 1,9tdi 110km ibiza) zbieraja sie tam oplki metali - widac na zdjeciach, ktore zaklocaja prace nastawnika, osoba od ktorej to dostalem twierdzi ze objawy minely jak reka odjal. Ciekaw jestem czy ktos z was tego probowal i czy pomoglo? Jakby nie bylo potrzeba do takiej napawy na wlasna reke duzo cierpliwosci i dlubaniny. Jesli ktos bylby zainteresowany tymi materialami moge wyslac, moj mail [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jeszcze na 100% pewien ale raczej sie uporalem z tym problemem. Wykrecilem bak i caly uklad uklad paliwowy przedmuchalem sprezarka dosc mocnym cisnieniem. Pozakladalem nowe opaski przy wezykach od wczoraj latam praktycznie caly czas noga w podlodze i ani razu nie przerwalo czyli chyba jest ok :) Wczesniej chwilke jadac z butem zaczynal przerywac.

 

Raczej nie jest to u mnie pompa bo by przerywalo caly czas, poza tym zobaczylem ze paliwo mi nie dochodzilo do filtra paliwa i wtedy przerywal, po odkreceniu korka paliwa bylo duzo lepiej czyli sie zapowietrzal ? Puki co jest ok a jak ktos szuka regeneracji nastawnika to zapraszam na : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 ( bez reklam ale moze sie to komus przydac a ja szukajac na forum tego nie znalazlem )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość atom421

Witam wszystkich, jeśli chodzi o szarpanie w TDI to opiszę swoje doświadczenia -może komuś pomogą? Zawsze pojawiały się przy zwiększonym obciążeniu samochodu. Pierwszą przyczyną była dziura w łączniku gumowym przy dolocie powietrza do turbiny, po wymianie jak ręką odjął. Drugą przyczyną był przetarty przewód doprowadzający paliwo do filtra paliwa, przetarcie było takie, że na zewnątrz nic się nie wylewało ale powietrze do środka wciągało-po wymianie jak ręką....A też przymierzałem się do nastawnika, pompy i wtrysków...Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seba-stian51

kolego KbKristof mialem taki sam kiedys jak mialem golfatez z instalacja gzowa walniety byl jeden czujnik temperetury nic pozatym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof

Gdzie go znaleźć, ile może kosztować i czy trudno jest go zmienić?

 

No i tak ogólnie to u mnie wogóle temperatury na liczniku nie pokazuje po zmianie silnika. Ale wcześniej nie szarpał i też nie pokazywało...

Edytowane przez KbKristof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem ze od czasu do czasu dziwnie chodzi mi silnik w passacie B5 FL 1.9 TDI tak jak by klekotał, nie równa praca silnika i szarpie podczas jazdy i wtedy zapala sie lampka ostrzegawcza nr 13)

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844&highlight=opis+kontrolek

 

i co najdziwniejsze znikaja te objawy i jest wszystko ok silnik pracuje równiutko.

Co może być tego przyczyna ????

 

kilka razy podczas jazdy mi sie te objawy powtórzyły. Po zatrzymaniu nic sie nie zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem z "szarpaniem" podczs jazdy, pomogła wymiana świec i przewodów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wiertara100

Witam mam ten sam problem z przerywaniem już od 3 lat i jeszcze się nie znalazł fachowiec który by mi usunął tą usterkę.Przerywa mi podczas jazdy, a także podczas pracy na wolnych obrotach na postoju.Po podłączeniu do kompa pokazywał masowy przepływomierz powietrza i czujnik położenia wału, po wymianie działo się to samo, filtr przewody też były wymieniane, nawet komputer miałem wymieniany i też nic nie dało. Po przeczytaniu kilku rad na forum dałem do czyszczenia nastawnik pompy i nadal przerywa.Czy ktoś miał ten problem i się go pzbył na dobre???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja mam podobny problem ale nie tak uporczywy... mianowicie od czasu do czasu jak jade sobie <i to niezaleznie czy przyspieszam czy jade rownym tempem> cos mi tak jakby poprzycina, poprzerywa przez gora 3/5 sek po czym albo nastepuje spokoj albo seria takich przerywan i dalej jedzie spokojnie nie traci mocy ani nic podobnego... wszystkie filtry byly wymieniane <i z poczatku nic i potem znow od czasu do czasu szarpnie>

drugi problem <to raczej nie zaleznie> na obrotach jalowych czasami obroty mi faluja a czasem ideal... tez nie wiem co to jest. Prosze o pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój GOLF III TDI 1.9 90KM 1Z też szarpał i jak wlałem mu paliwka to szarpanie po pół dnia ustało.Tak przejechałem 3 tyś km.Teraz po przejechaniu 900 km od tankowania dziś szarpnął mi dwa razy więc wydaje mi się że paliwko się kończy.Zobaczymy jak doleje ale u mnie tylko szarpnie jak mu dam gwałtownie gaz w deche to przy wysokich obrotach szarpnie.Zobaczymy po wlaniu paliwka?Jak zniknie znaczy paliwko się kończyło jak nie to co obstawiacie?Przypomnę że tylko przy ostrym wciśnięciu gazu i wysokich obrotach tak ma.Choć po zatankowaniu do fulla aż do dziś nic takiego nie miało miejsca stąd ja myślę że paliwko już przy dnie i nic ponadto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności