Gość jorge Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) czy ktoś z Was wie jak oceniany jest ten silnik przez serwisantów, profesjonalistów - również w Seacie i Skodzie- w porównaniu do 2,0 TDI ? Jak 1,9 TDI, stary 1,8T cieszą się świetną opinią; tak nowe 2,0 TDI kiepską wręcz. Co z nowym 1,8 TSI, jak z jego usterkowością i trwałością? Proszę o Wasze opinie. pozdrawiam Jorge Edytowane 12 Listopada 2008 przez jorge wyrzucony do kosza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartek72 Zgłoś #2 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) Ciekawy wątek - przy identycznej cenie ropy i benzyny 1.8 tsi jest świetną -i tańszą- alternatywą dla diesla 170 km.Przejechałem takim autem na razie kilkaset kilometrów zaledwie, ale już mogę stwierdzić, że dla samego tego silnika warto kupić passata . Jest bezgłośny, bezwibracyjny no i ciągnie jak rakieta. Przy tym wszystkim pali mi średnio 8l/100 ( przy łagodnej jeździe - docieranie). Co do awaryjności nie wiem, czas pokaże. Na razie mam jedną wątpliwość i jednocześnie pytanie do innych uzytkowników tego silnika. Otóż między 1800 a 2200 obrotów na wyższych biegach "wdepnięcie" gazu powoduje wyraźny dźwięk turbiny - szum -ok, ale u mnie trochę też jakby dźwięk zużytej suszarki, generalnie takie lekkie ale wyraźne jęczenie silnika elektrycznego z luzami na łozyskach. Przy 100 km/h i ostrym dodaniu gazu na 6 dochodzą nawet jakby takie delikatne trzaski z komory silnika. Nigdy nie jeździłem turbo, tak więc nie mam żadnego w tej mierze doswiadczenia, a auto robi tak od pierwszego kilometra. Może to normalne ? Z drugiej strony podczas jazdy próbnej CC 1.8 tsi praktycznie nie słyszałem sprężarki. Koledzy, doradźcie coś Jeszcze raz powtarzam - poza wskazaną wątpliwością silnik pierwsza klasa. Teraz wiem, że nigdy nie kupiłbym innego ( poza 2.0 tsi:D) pozdrawiam! PS. Przy takim normalnym, łagodnym przyspieszaniu żadnych dodatkowych dźwięków nie ma w całym zakresie prędkości obrotowych. PPS. Gdzieś już chyba na amerykańskim forum ktoś zgłaszał podobne uwagi do moich. Tam usłyszał, że podobno to norma ( przy 2.0 tsi bo innych nie sprzedają w USA). Ale ciekaw jestem, co Wy o tym myslicie. Co to mogą być za nieprzyjemnie dzwięki? Edytowane 12 Listopada 2008 przez bartek72 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcuser Zgłoś #3 Napisano 12 Listopada 2008 Ciekawy wątek - przy identycznej cenie ropy i benzyny 1.8 tsi jest świetną -i tańszą- alternatywą dla diesla 170 km. Tak, również zdecydowałem się na ten silnik i jestem bardzo zadowolony. Jeździłem już i benzynowymi, i dieslami, ale ten TSI łączy moim zdaniem zalety obu rozwiązań - ciszę i elastyczność + osiągi. Przy 100 km/h i ostrym dodaniu gazu na 6 dochodzą nawet jakby takie delikatne trzaski z komory silnika. Hmm, niczego takiego nie pamiętam, fakt, że jeżdżę delikatnie (też docieranie) ale bez przesady Przy najbliższej okazji się przysłucham. Mam jeszcze inne pytanie - wiele osób twierdzi, że po docieraniu (1500 km) powinno zmienić się olej i filtr, VW niczego takiego nie zaleca. Zmieniać ten olej, czy zostać na fabrycznym do przeglądu (u mnie Long Life)? arcuser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartek72 Zgłoś #4 Napisano 12 Listopada 2008 A szum turbiny słyszysz ? Po mocnym wciśnięciu gazu z minimalną zwłoką. U mnie słychać bardzo wyraźnie. Co do oleju - bezwzględnie zmień. W każdym nowym aucie jak dotąd zmieniałem i , moze to przypadek, ale żaden nigdy nie brał mi oleju, nawet po 150.000 - 200.000. Poza tym widziałem ten olej po pierwszych ok. 2000 km -zawsze była dosłownie zupa ... Docieranie ( tak pewnie do 5000) to najwrażliwszy okres dla silnika i myślę, że nie warto oszczędzać tych 200-300 zł. Wymiana napewno nie zaszkodzi Odezwijcie sie prosze inni koledzy z rodziny TSI. Jak u Was z dźwiękami spręzarek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcuser Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2008 A szum turbiny słyszysz ? Po mocnym wciśnięciu gazu z minimalną zwłoką. To oczywiście tak. Nie słyszę trzasków, o których pisałeś. A olej zmienię, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartek72 Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2008 dodatkowe informacje/ wątpliwości związane z turbinką : 1) charakterystyczny dzwięk "zuzytej suszarki" pojawia się przy odpuszczeniu "gazu" - tak, jakby turbina zwalniała w ten sposób 2) ważniejsze - przy niskich prędkosciach obrotowych ( do ok. 2300) "wdepniecie" gazu jest źródłem bardzo wyraźnych wibracji a delikatne trzeszczenia / stuki brzmią mi jak jakaś osłona metalowa przy silniku, która drży w efekcie tych wibracji. Czy wibracje przy gwałtownym dodaniu gazu /przy niskiej prędkości obrotowej/ też są u Was koledzy wyczuwalne ? PS. proponuję zlikwidować drugi identyczny wątek, przy którym nie ma na razie odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2008 może nie w kwestii usterkowości, ale... Jazda próbna 1.8TSI - gdzie te konie? co do usterkowości, to kolega w ubiegłym tygodniu wymienił łącznik elastyczny pomiędzy turbo a IC. Pękł... w półrocznym aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #8 Napisano 12 Listopada 2008 Przejechałem 13 tkm z silnika jestem bardzo zadowolony, jesli chodzi o sam motor to mój był do tej pory bezawaryjny. Oleju nie dolewałem. Co do zużycia paliwa średnie z ostatnich 8tkm to 7,3 tylko jazda pozamiejska w tym autostrady w Niemczech. Reasumując ten silnik jak dla mnie to podstawowy atut samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automaniak Zgłoś #9 Napisano 12 Listopada 2008 Jak dla mnie silnik jest świetny Przejechane ma parenaście tysięcy kilometrów jak dotąd bez awarii (silnika oczywiście ) . Co do wątku podanym przez Marecka w moim konie są i są one odczuwalne. Co do dzwięku ''suszarki'' to jest słyszalny, ale głównie wtedy gdy motor jest zimny. W ASO nie zalecali wymiany oleju po 1.5 tkm. Mało zużywa i jest dynamiczny co najważniejsze ma zawsze moc zdatną do wyprzedzania sprawnego,co jest jak wiadomo w polskich realiach jedną z ważniejszych rzeczy.Nic podejrzanego z okolic silnika nie słyszałem, jednak jeżeli bardzo sie martwisz udaj się do ASO Berdychowski w Poznaniu to jeden z lepszych serwisów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartek72 Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2008 Dzięki za rady; szczególnie co do Berdychowskiego. Dotychczas jeździłem wyłacznie toyotami i fiatami i te serwisy znam dobrze, co do VW jestem zielony. Potencjalnie martwi mnie ich "fachowość" - podczas kupna auta w każdym serwisie otrzymywałem różnie odpowiedzi na te same pytania. Nie wzbudza to zaufania:cool:. Dosłownie nikt nie potrafił opisać działania i praktycznych efektów np. systemu DCC, nie mówiąc już o tym, że nikt nie potrafi powiedzieć, jakim olejem zalewany jest fabrycznie passat. Ale oczywiście mogę mieć pecha i trafiałem na niewłaściwych ludzi. Jeszcze co do turbinki - a co z wibracjami przy przyspieszaniu (ostrym) z niskich obrotów ? U mnie wyczuwalne bardzo mocno ... Poza tym autko naprawdę super Nota bene, szczerze mówiąc spodziewałem się pewnych kłopotów ( np. czytając to forum ) tak więc na razie jeszcze na paska nie jestem zły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2008 Moge tylko dopisać się do achów i ochów na ta jednostką-jak na razie mam 7tys.-uważam ze w porównaniu do poprzedniej jednostki 1,8T jest bardziej cichy i bez porównania lepsza charakterystyka momentu w porównaniu z serią 1,8T. Mam oba silniki i stwierdzamm ze pomimo ze 1,8T u mnie ma 170 koni to i tak TSI wygrywa;-) Wcześniej była własnie dyskusja...gdzie te konie?Wg mnie autor postu błędnie ocenił TSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arturgold Zgłoś #12 Napisano 23 Listopada 2008 witam, u mnie dopiero 100 km najechane, pogoda wybitnie nie sprzyjająca na pierwsze jazdy ale i tak jestem mega zadowolony z prowadzenia także w trudnych warunkach (świeży śnieg i błoto pośniegowe) nie słyszę niepokojących dzwięków z sprężarki, bardziej czuję kiedy się włącza niż słysze. Kilka miesięcy temu brakowało mi na tym forum opinii o silniku 1.8 TSI a teraz widac że grono się sukcesywnie powieksza. Jak docieracie swoje silniki ? Nie doszukałem się w materiałach od VW info na ten temat, to samo dotyczy turbo, czy tak jak z dislach wskazane jest chłodzenie turbo zanim wyłączymy silnik itp. ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2008 ja prze pierwsze 2tys. stosowałem PSJ (Piz...ty Styl Jazdy).Zawsze studzę turbo przed zgaszeniem silnika-nawyk z poprzedniego samochodu no i nie katuję nigdy zimnego silnika. Ot i wszystko :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baker Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2008 witam wszystkich. jesten nowy. mam passata 1.8 tsi od 6 dni. mam 600 km przejechane i drugie tankowanie. średnio ok 11 litrów/100 . o usterkowości nic nie napiszę z racji małego przebiegu. jeżdżę jak instrukcja każe (PSJ) ale czuc ze ten silniczek ma duży potencjał. pozdrawiam i witam wszystkich jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arturpe Zgłoś #15 Napisano 28 Grudnia 2008 Co do awaryjności nie wiem, czas pokaże. Na razie mam jedną wątpliwość i jednocześnie pytanie do innych uzytkowników tego silnika. Otóż między 1800 a 2200 obrotów na wyższych biegach "wdepnięcie" gazu powoduje wyraźny dźwięk turbiny - szum -ok, ale u mnie trochę też jakby dźwięk zużytej suszarki, generalnie takie lekkie ale wyraźne jęczenie silnika elektrycznego z luzami na łozyskach. Przy 100 km/h i ostrym dodaniu gazu na 6 dochodzą nawet jakby takie delikatne trzaski z komory silnika. ? Dzisiaj wsłuchałem się porządnie w silnik i rzeczywiście, u mnie przy około 2500 rpm słychać podobny dźwięk. dla mnie to jednak coś jak kompresor. jesli wcisnę mocniej, dźwięk jest silniejszy, przy słabszym dodaniu gazu słychać w tym zakresie tylko lekki szum. Nie sądzę, żeby to była usterka. brzmi w miarę normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość st1374 Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2008 Witam! Dziś przekroczyłem 16 000 km. Samochód mam od lipca b.r i przed świętami oddałem go na pierwszy przegląd, gdyż za bardzo nie wierzę w zalety longlajfa (szczególnie przy mojej jeździe:) ). Tankuję suprema 95 i vPower 95 ale z przewaga tej pierwszej. Ze względu na zboczenie zawodowe silnik dotarty jak lotniczy:) Nie zauważyłem dziwnych dźwięków turbiny ani silnika w całym zakresie pracy. 90 % normalnej jazdy, 10 % ostro w palnik. Zawsze chłodzę turbinę ok. 2 minuty i nigdy nie ruszam zanim wyłączy się ssanie. Nie poganiam go też powyżej 3000 obr/min nim temperatura nie dojdzie do 90C, a do pieca dorzucam jak jest juz dobrze rozgrzany. Czasami jednak samochód jest "słabosilny" na wyższych biegach i małej prędkości obrotowej ale to mija od 3000 obr/min jak do akcji wchodzi turbo. Motor jest rewelacyjny a sportowy gang upaja Wejście na 6000 obr/min na jedynce z jałowych 700 to tylko mgnienie oka, potem już tylko 4-5,5; 4-5,5; 4-5,5; 4-5,5 tys obr/min ... znikający punkt Po pół roku nie żałuję wyboru. Spalanie na zimowych 6,2 na trasie (łódź-brzeziny-łowicz-sochaczew-warszawa und zuruck i tak co tydzień ) a na letnich na tej samej trasie 6,8. Średnie na letnich (szersze bo 215, zima 205) 7,4 litra przy 70% trasa w/w i 30% warszawa bemowo-centrum-bemowo. Pozdrawiam! Rafał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #17 Napisano 29 Grudnia 2008 Czasami jednak samochód jest "słabosilny" na wyższych biegach i małej prędkości obrotowej ale to mija od 3000 obr/min jak do akcji wchodzi turbo. Motor jest rewelacyjny a sportowy gang upaja Wejście na 6000 obr/min na jedynce z jałowych 700 to tylko mgnienie oka, potem już tylko 4-5,5; 4-5,5; 4-5,5; 4-5,5 tys obr/min ... znikający punkt Po pół roku nie żałuję wyboru. Spalanie na zimowych 6,2 na trasie (łódź-brzeziny-łowicz-sochaczew-warszawa und zuruck i tak co tydzień ) a na letnich na tej samej trasie 6,8. Średnie na letnich (szersze bo 215, zima 205) 7,4 litra przy 70% trasa w/w i 30% warszawa bemowo-centrum-bemowo. Pięlnie to opisałeś,rzeczywiście tak jest. Tylko to spalanie jak na mój samochód trochę za niskie, dorzuciłbym co nieco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość st1374 Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2009 Tak mi wychodzi z MDF-a, na trasie często korzystam z tempomatu, TIRy jadą ze stałą prędkością 90km/h więc i ja tak utrzymuję, na 6-ce i przy 2000 RPM spalanie wykazuje od 4,8 do 5,6. Nigdy nie sprawdzałem czy MDF nie łże jak książe Bogusław czyli jak pies:) i nie konfrontowałem jego wyliczeń z cyferkami na fakturze za paliwo bo dostaje widzenia tunelowego od szoku spowodowanego opróżnieniem portwela:) Dla pewności zbiorę wszystkie faktury, pomnożę razy sto, podzielę przez licznik i dam znać jak wygodzi w praktyce. Pozdrawiam! Rafał PS: właśnie rozważam zakup apgrejdu: http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/chip-tuning-audi-seat-skoda-vw-1.8-tsi-ecu-power-systems-med-17-na-gwarancji.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcuser Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2009 PS: właśnie rozważam zakup apgrejdu: http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/chip-tuning-audi-seat-skoda-vw-1.8-tsi-ecu-power-systems-med-17-na-gwarancji.html Ciekawe czy coś z tego by wyszło, sam chętnie dokupiłbym taki upgrade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2009 Z tym spalaniem wiekszym latem to powiem ze u mnie jest odwrotnie...latem mam 6,2..6,8...zimą jest wiecej..koło 8 litrów.Z tym sportowym gangiem to wg mnie lekka przesada;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach