scubi206 Zgłoś #1 Napisano 29 Sierpnia 2006 witam może ktoś z forumowiczów miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać. otóż mam passata kombi 1.8T z 2001 roku i problem dotyczy hamulców, po prostu klocki przednie nie odbijają i auto jedzie cały czas jakby na hamulcu. dodam że sprawdzane były tłoczki, prowadniczki klocków oraz przewody elastyczne i wszystko jest ok. dziś samochód stał 3 godz. w ASO Bursiak w Łodzi i panowie nie potrafili mi powiedzieć co jest grane, stwierdzili tylko że pompa ABS jest sprawna. dodam jeszcze że nie świacą się żadne kontrolki i brak błędów VAG. Może ktoś ma jakieś pomysły. Bedę wdzieczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paluch Zgłoś #2 Napisano 30 Sierpnia 2006 Ja kupiłem paska i tłoczki hamulcowe były zardzewiałe (Helmut chyba hamował nogą) - dziwne. Po jakimś czasie jeden z nich stanął i nie odbijał. Niestety przegrzałem tarcze. Wymieniłem oba tłoczki (prawy i lewy) i teraz śmigam. A swoją drogą to ciekawe że te tłoczki zardzewiały pracując w płynie hamulcowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #3 Napisano 30 Sierpnia 2006 podobno u mnie tłoczki są sprawne. zresztą mało pradopodobne żeby przyrdzewiały dwa naraz z przodu a z tyłu nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #4 Napisano 30 Sierpnia 2006 scubi206, Ty musisz swiedzieć na pewno a nie prawdopodobnie. W hamowaniu nie ma kompromisów. Możesz się zatrzymac albo wjechać komuś w coś :-) Jeżeli sam/sama nie czujesz się na siłach sprawdzić i naprawić to jedź do mechanika. Wybierz tylko inny warsztat. Najbardziej prawdopodobne problemy znajduja się w okolicy zacisków. A tak na marginesie to zły warsztat który wypuszcza klienta od siebie z niesprawnymi hamulcami.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paluch Zgłoś #5 Napisano 30 Sierpnia 2006 Prawdopodobne bo u mnie tak było. Sam widziałem bo zawsze wsadzam nos w każdą odkręcaną śróbkę na warsztacie. To dobre źródło wiedzy. Już 8 lat w jednym warsztacie - tam raczej pracują nie mechanicy a koledzy. Tył śmiga do dzisiaj na starych tłoczkach. Oczywiście u Ciebie może być inna przyczyna i pewnie jest skoro tłoczki sprawdzili ale od wiedzy głowa nie boli. Jak się z tym uporasz to podziel się wiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2006 jak wyprowadzalem auto od mechanika to hamulce dzialaly idealnie po około 1 dniu znowu się przyblokowały. nie ma raczej niebezpieczeństwa żeby wjechać komuś w coś bo jak wrzucę luz to auto samo się zatrzymuje dość szybko i właśnie w tym tkwi problem. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2006 Teraz hamuje ale czy dasz głowę że za chwile z powodu tej awarii nie przestanie hamować? :-) Logicznie patrząc to jezeli hamowanie nie jest skutkiem korozji zacisków, tłoczków itp, jezeli tylne hamuja OK to pozostaje tylko odcinek łączący przednie hamulce z pompą i sam rozdzielacz hamowania. Innej drogi nie ma :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2006 mnie tez się wydaje że to nie jest jakaś bardzo skomplikowana usterka a mimo to panowie w ASO diagnozują juz drugi dzień :-) zobaczymy co wymyślą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #9 Napisano 1 Września 2006 A pompka hamulcowa nie jest zapchana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kilex Zgłoś #10 Napisano 1 Września 2006 Jeżeli zaciski cofają się luźno i nie ma rdzy na tłoczkach to zostają tylko klocki i pompa. Blokuje tylko przód ? czy tył też? Bardzo często klocki zapiekają się. jeszcze jedno ,- zrobiło ci się to raptownie czy z czasem było co raz gorzej? i czy dwa koła blokują z taka samą siłą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #11 Napisano 3 Września 2006 blokuje tylko przód, stało sie to chyba z biegiem czasu, jedno kolo blokuje bardziej drugie mniej - diagnoza serwisu - pompa - koszt z wymianą 1000 zł zrezygnowałem i postanowiełem kupić używaną (okoo 150-200 zł) wtedy pan w ASO powiedział że jeszcze rozbiorą pompę i popatrzą. zadzwonił wieczorem że auto spawne i do odbioru. odebrałem zapłaciłem 330 zł i miało być ok. "miało" ale było tylko do następnego dnia. teraz czekam na pompę (ma przyjść w poniedziałek) a ASO ma mi oddać moje 330 zł :-) dobrze że chociaż problemów nie robili tylko kazali przyjechać z fakturą po pieniążki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #12 Napisano 4 Września 2006 Może rozdzielacz siły hamowania jest przyblokowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #13 Napisano 14 Września 2006 tak jak obiecałem piszę co było przyczyną. otóż szwankowała pompa hamulcowa- nie mylić z pompą ABS-u Koszty w ASO: - pompa (bez serwa) 680 zl - wymiana 300 zł :-) Moje koszty: - pompa (bez serwa) 200 zł - wymiana 50 zł Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2006 no teraz najlepsze DZISIAJ ZNOWU TO SAMO - lewe koło przyblowowane. rece opadają macie jakieś pomysły ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #15 Napisano 16 Września 2006 Miałem podobny przypadek w dwóch pasatach z blokowaniem kół przednich : w pierwszym przyczyną było zapowietrzenie w rurce do prawego koła chociaz pedał hamulca na to nie wskazywał, w drugim przyczyną był przytkany giętki przewód do cylinderka i nie pozwalał na wyrównanie ciśnienia po zdjęciu nogi z pedału hamulca. Można to wziąć pod uwagę!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #16 Napisano 16 Września 2006 ten elastyczny przewód właśnie dziś wymieniłem, układ odpowietrzony - sytuacja bez zmian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waski78_2005 Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2009 Witam, nie wiem czy całkiem na temat, ale skoro ... to się podepnę pod wątek. Mam passata B3 1.9 td 91r, w prawym przednim zacisku był ukręcony odpowietrznik, więc nici z odpowietrzania, a ponadto jeździłem sobie przez 3 lata bez szwanku jeżeli chodzi o hamulce, i się skończyło. Ten że zacisk jak się zaczął blokować to myślałem że się coś pod autem smaży. Prawe koło gorące nie mówiąc już o kopcących klockach. Kupiłem z allegro zaciski komplet, na dwa koła, żeby było jednakowo (Lucas), tłoczki z wżerami, to też je wymieniłem na nowe, zestaw naprawczy (oringi, osłonki itp),przewody elastyczne nowe, wszystko elegancko. Jakoś dojechałem do znajomego mechanika, po wymianie zajechałem sobie na rolki i OT CO??? Miało być super, koła co prawda nie blokują się, siła hamowania dość dobra ale pan mi oznajmia że opory toczenia lewego (bardziej niż prawego) koła są dość istotne. I tu panie i panowie pytanie. Jeżeli wszystko było wymienione, przesmarowane ( ATE do zacisków) prowadnik itp., klocki nowe i tarcze , to czemu do jasnej chol...ry te koła kręcą się tak "ciasno", Czy minimalnie za słabo odpowietrzony układ ( choć nie wyczuwalny podczas hamowania) może być przyczyną że tłoczek się nie chce chować? Nie mam już siły szukać przyczyny, no a mechanicy wręcz przeciwnie... przecież chodzi o kasę. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #18 Napisano 7 Maja 2009 u mnie przyczyną blokowania hamulców było zalane serwo ... a później beznadziejnie wymienione tarcze i klocki ... nie były wyczyszczone i przesmarowane zaciski ... serwo odwodniłem a zaciski sam rozebrałem wyczyściłem wiertarką ze szczotką drucianą, nasmarowałem prowadnice smarem miedziowym i zmieniłem klocki ... od tej pory ZERO kłopotów z hamulcami - zero oporów na luzie po równym się toczy i toczy ... musze dodać, że wymieniłem też płyn hamulcowy na nowy w ASO skody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #19 Napisano 7 Maja 2009 Witam, ja również miałem takie cyrki. Okazało się, że przyczyna leży w zalanym latem serwie. Po wymianie nówka sztuka układ hamulcowy. Po wymianie rozebrałem swoje serwo razem z mechanikiem i membrany były dziurawe. Któraś z nich odpowiada za cofanie płynu hamulcowego po zdjęciu nogi z pedału, no i właśnie przez tą dziurę w membranie były takie cuda. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach