Skocz do zawartości
Gość grzegorz

problem z zapalaniem ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzegorz

jestem posiadaczem vw pasata 18 20v 1996 rok budowy b5 typ silnika o ile sie nie myle adr i moj problem z nim objawia się w taki oto sposób: przy odpalaniu na zimnym silniku albo odpali i zgasnie odrazu tak ze dwa trzy razy pokoleji i potem działa normalnie lub krecac nie odpali wogóle za 2 i 3 razem terz a np za którymś razem odpali normalnie i luz albo np dopiero gdy wcisne do konca pedał gazu wejdzie na ssanie a po chwili obroty spadna ponizej biegu jałowego kulejąc lub zapali wchodząc na obroty od 450 obrotów i powoli sie rozkreca i albo działa normalnie albo sam zgasnie te wszystkie objawy maja tez miejsce na ciepłym silniku a co dziwne np postoji zagrzany 5 minut i odpali a innym razem nie tak jak na loterji bylem dzis w serwisie zrobili nowe ustawienia przepustnicy ponoc miało byc ok ale niestety jeszcze od wizyty u nich na wolnych obrotach silnik faluje takie nie durze odchylenia w dło i w góre poprostu nie stoi obrotomierz w miejscu a po odgłosie pracy silnika wynika to samo wiec nie kłamie ps pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie straciłem oddech czytając Twojego posta :kwasny: W servisie podpinali go pod VAGa?Sprawdzali immobilajzer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kiedy wymieniałeś świece?

 

Może dziwnie to zabrzmi, ale ja w swoim wymieniłem czujnik temperatury wody (a miałem podobne objawy do Twoich) i przeszło jak ręką odjął.

Koszt takiego czujnika około 80 pln + 20 za robociznę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aleś Grzesiu dowalił opis usterki. Jak tak tłumaczyłeś w serwisie to nie dziwota, że zbaranieli.

Napisz czy masz gaz, czy w układzie WN coś było wymieniane, czy sprawdzałeś szczelność dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz

witam ponownie i odpowiadam na czesc pytan co do tego mojego nieszczesnego przypadku w serwisie imo nie sprawdzali a jedynymi bledami jakie byly to: spalanie stukowe i cos z przepustnica ale skoro on tak głupieje to sie nie dziwie sonda jest nowa swiece mwją okolo 12 tyś gaz to coś posiada sekwencje stag gas a szczelności dolotu nie sprawdzałem jeszcze przypomniało mi sie ze jak ze dwa razy odpiołem na pare godzin kleme minusa to zapalił bez problemu a potem kolejne znowu z ciezkim trudem odłączając czujnik temp. bez zadnego rezultatu dzisiaj wieczorem w akcie rozpaczy odciolem mu podtrzymanie zasilania do komputera pomyslałem ze moze lapie bledy i przez to oczywiscie bez rezultatu pozdrawiam grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79

suchy,

Potwierdzam!!!Miałem to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dawno dolewałeś świeżego paliwa? Po ostatnich upałach mogło się mocno "postarzeć".

Druga możliwość wtryski od gazu puszczają i na dwóch paliwach go zalewa. Aby to wykluczyć zakręć gaz na butli wypal jego resztki i zostaw na noc na benzynie (świeżej). Jak odpali to wtryski lub uszkodzona membrana parownika. Usterkę parownika wykrywa też czujnik gazu. Oczywiście jak masz dostęp do takowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz

witam i powiem tak paliwo jest dolewane czesto nawet wczoraj wiec odpada czujnika nie wymieniłem bo nie wiem na 100% natomiast pojawiły sie jeszcze inne dolegliwosci tz. plywające wolne ale co dziwne na benzynie bardziej niz na gazie dzis nie wytrzymałem i mysle sobie zerkne zdemontowałem róre dolotu powietrza do przepustnicy ta plastikową kształtke zaraz przed przepóstnica do której jest podłączony od dołu chyba wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika i jeszcze taki cienszy ale do czego on niewiem okazało się ze ten biegnący w dół nie jest załorzony na silnik a ze nie było dostępu i czasu dalej grzeba dałem spokój morze to to ? ciągnie lewe powietrze którego przepływka nie zmierzy bi i jak do tego wszystkiego jak ostatnio czyscili mi przepóstnice zakłddajac tą kształtke przed nią jest tam wszczelka była ona zawinieta tedy terz pewnie ciągnoł lewe powietrze i co naj dziwniejsze przepustnica jest znowu brudna czemu przecierz nie dawno ją czyscili przejechałem moze z 11 tys. a z tymi wtryskami od gazu sprawdze i dam zna jaki efekt dzieki pozdrawiam grzegorz :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O odpowietrzeniu skrzyni korbowej to już słyszę któryś raz. Ma ona b.duży wpływ na zapłon i wolne obroty. Zdarza się, że pęka i jak każe prawo Murphiego przeważnie od spodu i jest trudne do zlokalizowania. Szukaj dalej i informuj o postępach.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kilex

falujące obroty mogą być od brudnej przepustnicy, miałem coś takiego w audi 1.8T wyczyściłem i jak reką odjoł. Problemy z odpalaniem ;) zaczoł bym od czujnika temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz

witam wszystkich powiem tak ten wąz jest urwany i zaslepiłem go na szybko tylko teraz tak nie wiem jak to dokładnie wyglada i gdzie to kupic ale mysle ze pewnie serwis moze ktos zna inne dojscie pozdrawiam grzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregch

Czekam z niecierpliwością na wynik twojego działania, bo od 2 tygodni mam dokładnie to samo.....zapalanie po nocy to koszmar, świece wymieniłem i czekam do piątku bo taki termin u mechanika, a jeszcze zaczął mi skrzypieć oczywiście w okolicy schowka pasażera i moja cierpliwośc mimo miłości do passatów już się pomału kończy...Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregch

Dziękuje za rady, bo po wymianie czujnika temperatury wody (cana 60 zł) jest tak jak powinno być...czyli pali z dotyku. A co do skrzypienia wstrzykneli mi gdzieś w zawieszenie strzykawką oleju i przestało. I znów można spokojnie się taczać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy jeszcze na wynik grzegorza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior

Witam! Ja mam problem z odpalaniem samochodu (Pasek B5 1,8 20V ADR + sekwencja LPG) od czasu wymiany pompy paliwa. Pompa mi siadla po ciaglym przejechaniu ok 450 km na gazie z pelnym bakiem benzynki. Mechanicy nie mogli nigdzie na szybko dostac odpowiedniego zamiennika pompy (a oryginal 1250 zl) w kilku hurtowniach wiec postanowili wsadzic tam jakas pompe z BMW bodajze. Zeby tylko srednica pasowala i zeby mozna bylo na niej chociaz zapalic samochod bym mogl kontynuowac podroz na wakacje. Samochod na tej pompie jezdzi normalnie. Na autostradzie bez problemu rozpedza sie do 180 km/h (wiecej nie probowalem), nic nie szarpie, wszystko jest ok. Natomiast od tego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Po kilkunasto minutowym postoju samochod zapala po kilku sekundowym kreceniu. Jak zgasze i po paru minutach probuje zapalic to pali na dotyk (choc nie zawsze). Mechanik u mnie na miejscu zasugerowal mi, ze to czujnik temperatury, i ze jest to najprawdopodobniej tylko zbieg okolicznosci, ze sie popsul wraz z pompa. Ciagle mam watpliwosci. Myslalem juz, ze moze cos jest ze swiecami, z tym czujnikiem, moze pompa ma nie takie cisnienie jakie powinna miec (ale przeciez samochod by chyba nie jezdzil tak jak jezdzi), moze paliwo sie cofa w przewodach podczas dluzszego postoju?

Czy ktos z was wie jaka moze byc przyczyna tego? Juz przeczytalem wiele postow na ten temat, ale nigdzie nie spotkalem sie z bezposrednio takim samym problemem.

Bardzo prosze o podpowiedzi, juz mnie to zaczyna meczyc, a moj mechanik na wakacjach :(

Aha, dodam jeszcze tylko, ze przy zapalaniu czasem slychac jednorazowo takie lekkie strzelanie. Jakby maly wybuch. Mysle ze tu chodzi o te strzaly o ktorych czesto mowa...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby paliwo się cofało w przewodach, próbował kolega przekręcić kluczyk bez odpalania żeby było pompę słychać jak pracuje, potem wyłączyć i jeszcze raz włączyć bez odpalania na kilkanaście sekund, a potem wyłączyć i zaraz włączyć i odpalić.... po takim zabiegu w zależności co będzie czy od razu odpali będzie można stwierdzić czy to cofa się paliwo w rurkach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gynsior

Probowalem. Pali troche lepiej, ale jeszcze to nie jest to co powinno byc. Przedtem palil na dotyk. Teraz sie mu kreci, a on dopiero zaskakuje po kilku sekundach... I to jeszcze obroty sa tak niskie, ze nieraz zgasnie. Jak go juz odpale, od razu zgasze i od razu znow bede chcial odpalic to zlapie normalnie. Nie wazne w sumie czy zimny czy tez cieply silnik. Prosze o kolejne porady.

Pozdrawiam :)

 

Kupilem przed chwila pompe SIEMENS VDO nr E22-041-094Z w InterCars. Postanowilem zaczac od konca. Bo to jest najprawdopodobniejsza przyczyna ciezkiego "palenia". Podejrzewam, ze po prostu w zamontowanej niedawno pompie nie ma zaworu zwrotnego i stad klopoty. Ide zaraz to wymienic to napisze co i jak i czy teraz dziala ;)

Pozdrawiam ;)

 

No i temat zakonczony. Jednak to byla ta pompa. Zaplacilem 580 zl, ale teraz pali jak nalezy :) Wszystko cia cia :) Podejrzewam, ze przyczyna moich trudnosci z odpalaniem mogl byc brak zaworka zwrotnego i po prostu paliwo sie cofalo. W sumie to mozna bylo kupic sam zaworek i zamontowac gdzies na przewodzie paliwowym, jak to ktos juz tu na forum (w innym temacie) napisal, ze tak zrobil. Tez pomoglo. Ale w sumie, co oryginalne to oryginalne :) Teraz jestem w 100% zadowolony.

Pozdrawiam ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności