Skocz do zawartości
Gość thoomass

Zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin 1,9 TDI jest sens?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thoomass

Witam serdecznie, dzis zwracam sie z tematem ktory mnie ostatnio dosyc czesto kusi mianowicie czy jest sens zaslepic zawor recyrkulacji spalin w 1,9tdi odpowiedniow wycieta "blacha" w miejscu polaczenia swiema srubami? Czy jest w tym jakis sens czy tylko gorzej zrobie silnikowi? Silnik to tylko 90Km . Z gory dziekuje za odpowiedzi a nizej zdjecie mego silnika i mijsce gdzie bym chcial zaslepic otwor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Gorzej nie zrobisz -jeżeli zawór do tej pory był sprawny to też nic nie poprawisz ,a jeżeli się przycinał na pozycji otwartej lub nie domykał -to powinien silnik odzyskać trochę mocy i mniej dymić na czarno -o ile wcześniej dymił. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

ten zawor mozna spokojnie wyrabac.on cofa czesc spalin z powrotem do komory spalania(dla ochrony srodowiska),jak go usuniesz,to w miejsce spalin do komory pujdzie wiecej powietrza czyli przybedzie troszke konikow :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy napewno chodzi tylko o ochronę środowiska czy EGR ma wpływ także na prace silnika na wolnych obrotach ?? Jeżeli zaślepie ten zawór to czy to zlikwiduje także wyciek oleju przez ten mały otworek po lewej stronie tego zaworu ... trochę z niego tam cieknie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

EGR (Exhaust Gas Recilculation)

 

pokrótce napisszę co to i po co. :) Jak widać w tytule EGR to nic innego jak recylkulacja spalin, a jako, że te spaliny są recyrkulowane :) do kolektora ssącego to nic dobrego z tego nie wchodzi(poza ochroną środowiska).

 

Sprawa wygląda tak: przy kolektorach znajduje się zawór EGR, który to zawór łaczy oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany (otwierany) poprzez doprowadzenie do niego podciśnienia. W momencie gdy doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.

 

wiadomo,że do komory spalania lepiej jest wtłoczyc więcej czystego powietrza,niz pomieszanego ze spalinami(turbo i te sprawy) :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

Chetnie zyskam chocby maly % mocy.

Jak zablokowac doplyw spalin do kolektora ssacego i czy przez to komputer nie zlapie bledow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

Jak zawór EGR jest zamknięty w pozycji spoczynkowej to zdejmij z niego przewód podciśnienia i voila.Wskutek poczynionych "poprawek" może tylko poprawić się dynamika naszego samochodu, nic więcej. Pozatym zawsze można założyć rurkę z powrotem.... :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

W ktorym to jest miejscu i jak wyglada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

mam tylko to (nubira) ale bedzie wygladalo podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82

CZesc

 

Juz dawno o tym myslalem... no bo z jakiej racji moj pasek ma oddychac wlasnymi smorodami :cwaniak:

 

Chcialem sie tylko zapytac czy odlaczenie, zablokowanie zaworka prodokuje jakies bledy, i czy widoczne jest to przez zapalenie sie jakiejs kontroliki na pulpicie. ?

 

Pozdrawiam

 

 

schemat czujnikow i zaworkow z waszej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele osob twierdzi ze ten zawor jest zbedny i tu sie myla ... jezeli konstruktor silnika wsadzil go to musi byc potrzebny (nasz sasiad za Odry napewno nie jest hojny w rozdawaniu czegos za free :] ) a sluzy do zubozania mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrach oraz do poprawy jakosci spalin pod katem ochrony srodowiska (nie bede juz tu rozpisywal reakcji chemicznej jak to jest bo nie o to chodzi) - nasuwa sie tu pytanie dlaczego pogarszac parametry spalania przeciez to strata mocy - nie zawszcze dobra jest wieksza ilosc tlenu ... wiadomo czym wiecej tlenu tym wyzsza temperatura w cylindrach czego skutkiem moze byc uszkodzenie tlokow i zaworow oraz wyzsza temperatura spalin przeplywajacych przez turbine i nadtapianie lopatek a to wiaze sie z utrata jej wydajnosci (mocy silnika) poniewaz turbine nie napedza powietrze zasysane tylko spaliny.

 

 

Sami zdecydujecie czy warto zaslepiac :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Jednak mi się wydaje, że i tak od tego dużo mocy nie przybędzie więc po co poprawiać konstruktorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks
Wiele osob twierdzi ze ten zawor jest zbedny i tu sie myla ... jezeli konstruktor silnika wsadzil go to musi byc potrzebny (nasz sasiad za Odry napewno nie jest hojny w rozdawaniu czegos za free :] )

 

 

morgorz.nasi sasiedzi montuja to poto,zeby spelnic coraz to bardziej rygorystyczne normy czystosci spalin "euro",a zamontowanie takiego prostego zaworu jest z pewnoscia o wiele tansze,niz udoskonalanie samego procesu spalania :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

W ktorym momencie spaliny są wpuszczane do kolektora ssącego:podczas przyspieszania czy podczas jazdy ze stala predkoscia?

Bo jesli tylko podczas jazdy ze stala predkoscia to blokowanie doplywu spalin nie ma sensu.

No wiec kiedy zawor jest otwarty i pozwala wdychac spaliny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

podczas przyspieszania spaliny nie sa wpuszczane do kolektora,tak zeby silnik mial jak najlepsza mieszanke.faktycznie,znajomy jezdzil z odlaczonym EGR-em na VAG-u i mowil ze przyrost mocy jest niewielki,ale jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam gdzie na VAGu masz podana moc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue
A przepraszam gdzie na VAGu masz podana moc ?

 

tomeks mial na mysli, ze vag'iem wylaczyl egr a nie ze vag mu pokazal (delikatny ale jednak odczuwalny - a to juz jest cos) przyrost mocy.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciezko jest odczuc przyrost mocy rzedu 2KM a chyba nikt mi nie powie, ze zaslepienie EGRa da wiecej... Oczywiscie nie podwazam zdania tomeksa ale ciezko mi w to uwierzyc. Co nie znaczy, ze przy pewnych okolicznosciach jest to mozliwe. I nawiazujac do wypowiedzi hha z watku obok EGR nie zaslepia sie by podniesc moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

paweln pokazal na zdjeciach jak zablokowac doplyw spalin ale moj silnik jest inny i niestety nie potrafilem zastosowac tej metody.

 

Zdaje sobie sprawe, ze ewentualny przyrost mocy moze byc bardzo maly ale mimo wszystko chce sprobowac.

Czy w moim silniku mozna bez vag'a zablokowac doplyw spalin do kolektora ssacego? Jesli tak, to jak to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności