Skocz do zawartości
Sobol

DEMONTAŻ KOLEKTORA SSĄCEGO w 1.9 TDI----Proszę o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szukałem w wyszukiwarce i odnośnie mojego problemu nic nie znalazłem.Otóż chodzi mi o to czy ktoś z Was mógłby poinstruować mnie jak zdemontować kolektor ssący w 1.9 tdi 110 km,bez dostepu do warsztatu z prawdziwego zdarzenia-bez metafor-robota pod domem.Nie mam dostepu do w obecnej chwili do warsztatu,a muszę to zrobić jak najszybciej.Bardzo prosiłbym Was o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Szukałem w wyszukiwarce i odnośnie mojego problemu nic nie znalazłem.Otóż chodzi mi o to czy ktoś z Was mógłby poinstruować mnie jak zdemontować kolektor ssący w 1.9 tdi 110 km,bez dostepu do warsztatu z prawdziwego zdarzenia-bez metafor-robota pod domem.Nie mam dostepu do w obecnej chwili do warsztatu,a muszę to zrobić jak najszybciej.Bardzo prosiłbym Was o pomoc.

 

Witam ja u siebie wymieniałem EGR i przy okazji czyściłem korektor sący , tylko w AWX-ie

U mnie jest przykręcony na 6 lub 8 na imbus bodajze "5 ". Poniższy rys. przedstawia egr i korektor sący w AWX.

http://img254.imageshack.us/my.php?image=egrke1.png

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,panowie proszę podać nr. katalogowy kolektora ssącego od awx,z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,panowie proszę podać nr. katalogowy kolektora ssącego od awx,z góry dziękuje

 

038 129 713 AJ - kolektor ssący AWX.

028 129 717 D - uszczelka w/w.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprosze o nr uszczelki do AVB.

Czy po demontazu kolektora wymieniamy tylka jedna uszczelke czy jest ich wiecej, bo mam zamiar wyczyscic dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprosze o nr uszczelki do AVB.

 

uszczelka jest taka sama czyli o nr 028 129 717 D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Szukałem w wyszukiwarce i odnośnie mojego problemu nic nie znalazłem.Otóż chodzi mi o to czy ktoś z Was mógłby poinstruować mnie jak zdemontować kolektor ssący w 1.9 tdi 110 km,bez dostepu do warsztatu z prawdziwego zdarzenia-bez metafor-robota pod domem.Nie mam dostepu do w obecnej chwili do warsztatu,a muszę to zrobić jak najszybciej.Bardzo prosiłbym Was o pomoc.

w AVG jest pewnie tak samo jak w AFN popatrz na ten kolektor... przemyśl 2x i do roboty, w spartańskich warunkach dasz radę zrobić

U mnie jest przykręcony na 6 lub 8 na imbus bodajze "5

w AVFie jest na 6 śrubek imbusowych, kluczyk imbus 6 :)

w AVF jest trochę trudniejszy dostęp jak w AFN ale też da radę

 

Edit

ho ho trochę starawy wątek :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze ze sie odswiezyl bo wlasnie pare dni temu pomyslalem o tym zeby wyczyscic ten kolektor..u mnie samochod jest tak zamulony ze zaczynam pokoleji wszystko czyscic i chce zaczac od kolektora...:)

--- scalone ---

jeszcze pytanko do kolegow ktorzy maja dostep do katalogow...jaki jest numer uszczelki do afn 97r tdi 110km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze pytanko do kolegow ktorzy maja dostep do katalogow...jaki jest numer uszczelki do afn 97r tdi 110km

 

z katalogu wynika, że uszczelka jest taka sama (nr podał Jurek i ja wyżej) tylko kolektory się różnią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdemontowalem kolektor. Po ok. teoret. 150tys.km. tylko 1mm wasrtwa nagaru.

Nowa uszczelka elringa w sklepie 15zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ,czy trzeba wymienic uszczelke przy sciaganiu ssacego ,czy mozna zostawic stara uszczelke ,????? pasowalo by mi go sciagnac bo tyle syfu w srodku ze szok;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to metalowa uszczelka, a wiec teoretycznie jednorazowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a jakby silikon tutaj zastosował np. do 300 stopni zdało by to egzamin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ssącym panuje ciśnienie na tyle duże, że ten silikon to rozdmuchałoby Ci po całej komorze silnika. Także to raczej odpada - musi to być uszczelka metalowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a jakby silikon tutaj zastosował np. do 300 stopni zdało by to egzamin

 

Ja nie zmieniałem uszczelki i jest wszystko ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
etalowa.

 

i .... wylondował mogłem raczej poczekać na twoją opinię Dałem ten silikon a przy okazji czyściłem przepływkę i też się zrypała kupiłem nową jest lepiej ale się nie zbiera na wolnych obrotach Więc narazie niewiem co jest jutro podmiana przepływki i obaczem co z tego wyjdzie

 

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:57 ----------

 

w ssącym panuje ciśnienie na tyle duże, że ten silikon to rozdmuchałoby Ci po całej komorze silnika. Także to raczej odpada - musi to być uszczelka metalowa.

 

i .... wylondował mogłem raczej poczekać na twoją opinię Dałem ten silikon a przy okazji czyściłem przepływkę i też się zrypała kupiłem nową jest lepiej ale się nie zbiera na wolnych obrotach Więc narazie niewiem co jest jutro podmiana przepływki i obaczem co z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowa przepływka niestety nie oryginalny za 160 zł ale rwie asfalt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie jak zdejmowałem EGR dojrzałem tyle syfu ze się należały wyczyścić

Było tego bardzo dużo koło 7mm , wyciągałem łyżką oraz wypalałem resztki ropą.

Później założyłem oil catch tank zeby nie było juz takich problemów.

Uszczelki nie zmieniałem bo nie maiłem drugiej , przez to że czyszczenie wyszło z przypadku :) Teraz az słychac przepływ powietrza wirujący w metalu :)

Piękny dźwięk ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tutaj też odgrzeję kotlet! Temat podobno tyczy demontażu kolektora, ale nikt nigdzie nic nie napisał, czy wymieniał i przede wszystkim - JAK TO ZROBIŁ!!!

Może ktoś podpowiedzieć jak zdemontować kolektor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wyjmujesz filtr powietrza ( cala obudowe ) i masz caly kolektor widoczny, przykrecony jest na imbusy 6mm plus dotatki jak egr itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności