Skocz do zawartości
Gość skaner

Wibracje, co to może być?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość skaner

Witam,

może ktoś mugłby mi pomóc bo już sam nie wiem (pomijając mechaników:)) co to może być.

Mam paska 1.9 TDI 130KM dolegliwość jaka mu doskwiera to wibracje które czuć praktycznie już na każdym biegu a wzmagają się one przy około 1900 obr. i po 2000 obr. słabną ale są wyczuwalne, również wzmagają się na nierównościach (trzęsienie autem jest wzmożone i czuć to bardzo pod pedałem gazu ale również na budzie). Działania jakie były podjęte to: jakieś pół roku temu byłem w KIMie miałem te objawy ale tylko na piątce przy około 1900 obr. - w kimie powiedzieli mi ze moze to byc poczatek końca dwumasówki. Miesiąc po wizycie wibracje były bardzo mocne nawet przy ryszaniu autem - wymieniłem cały komplet dwumasowke + docisk sprzegla(Sachs - nowe), wibracje ustały ale tylko te przy ruszaniu, a te przy piątce na 1900obr. były dalej. Jakiś miesiąc temu wibracje się wzmożyły tak jak opisałem to na samym początku. Wymieniłem poduchy pod silnikiem na nowe- bez poprawy, przeczyszczony został zawór ERG - też bez skutku, podłączany był pod komputer - wynik 0 błędów. Jeżeli ktoś mógłby mi doradzić byłbym bardzo wdzięczny. Czytałem na forum na podobne tematy nie wiem może jeszcze pozostały przeguby ale nie słychać żadnych stuków tylko wibracje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

w Twoim przypadku to chyba normalne.Przynajmniej mi sie tak wydaje.

1900 obr/min i 5bieg?Silnik się męczy przy tych obrotach na takim przełożeniu skrzyni biegów(5bieg)

Kolego chyba szukasz ''dziury w całym''.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady ;) przy tej mocy i momencie autko gładko piwinno przyspieszać

felgi masz proste i koła wyważone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skaner

tak koła są wywazone, dodam ze ten rezonans wzmaga sie z tygodnia na tydzien, jezeli nie dojde co to jest to trzeba chyba bedzie jezdzic az cos sie urwie :) bo narazie jezdzic sie da ale po dwuch godzinach w trasie wszystkiego sie odechciewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli nie dojde co to jest to trzeba chyba bedzie jezdzic az cos sie urwie

pocieszę Cię, że może się nie urwać bo passki mają pancerne przeniesienie napędu ;). Jesteś pewien, że wibracje są związane z obrotami a nie z prędkością i głębokością depnięcia gazu? Ja przećwiczyłem właśnie skrzywioną półoś - przy przyspieszaniu budą trzęsło lewo-prawo, ale wyraźnie aplituda drgań rosła z prędkością. Drgania ustawały jeśli przestawałem przyspieszać...

 

...jeśli Twój problem dotyczy wyłacznie pewnej prędkości obrotowej i jest niezwiązany z prędkością poruszania się auta, to nie szukaj w kołach, przegubach, ani niczym innym, co znajduje się ZA skrzynią biegów! Niedoważone sprzęgło, wał, któryś tłok? tutaj powinieneś szukać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie to rura wydechowa a właściwie łącznik elastyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skaner

oddalem auto na kompleksowa diagnostyke, jak cos znajda to dam znac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam ten sam problem co opisujesz też mi trzesie budą w tych obrotach co piszesz na każdym biegu a najbardziej na 3,4,5 gdy gwałtownie przyspieszam bo jak naciskam gaz pomału to nic sie niedzieje ale był taki temat i ten nasz pasek z tego roku (AWX) tak juz ma i niemasensu sie doszukiwac cudów bo i tak ich nieznajdziesz pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na każdym biegu a najbardziej na 3,4,5 gdy gwałtownie przyspieszam bo jak naciskam gaz pomału to nic sie niedzieje

tutaj to za dużo momentu obrotowego - przez chip, lub rozwalona dwumasa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumasa niby jeszcze cała a czy przez czip to cholera go wie ale czytam rózne tematy które są podobne do mojego objawy a co dziwne wszystkie paski z 2001 roku (AWX) inne paki niewchodza w gre to jest najciekawsze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi padło koło dwumasowe to drgania budy owszem i były na obciążeniu ale w szczególności dało się to wyczuć na biegu jałowym na postoju.Jeżeli na postoju nie częsie budą to raczej nie dwumasa.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na postoju, to już stan zawałowy (nawet nie przedzawałowy) ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie jest tak do końca jak ci się wydaje "slavi".Pod obciążeniem powyżej 1800obr. może mieć wpływ wiele rzeczy na drgania budy.Natomiast na jałowym już mniej a takim objawem charakteryzuje się koło dwumasowe.Drgania są zarówno na obciążeniu jak i na biegu jałowym.A stan zawałowy to nie był bo jeździłem z tym około 5 m-cy.Niestety wydatek sporawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skaner

wkońcu coś wiadomo, mechanik znalazł luzy na przegubie od strony skrzyni, jak ściągnął przegub był trochę przytarty trzeba bedzie wymienić przegub :/ , ale jeszcze troche pośmigam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Jeżdżę passatem kombi 1.9 TDI 130 KM.Silnik AVF,skrzynia 6-cio biegowa.[ Dwa lata - 36tyś km.] Mój sam.ma podobne objawy jak sam. wielu z Was .A jednak u każdego coś nowego. W moim przypadku drgania występują podczas ruszania,a wydaje mi się , że szczególnie gdy koła są skręcone.Są to , nazwijmy to szarpnięcia skokowe . Dzieje się tak zarówno na zimnym i gorącym silniku. Objawy nie występują regularnie , ale chyba najczęściej podczas długiej jazdy w mieście i gdy są mocno skręcone koła. Na biegu jałowym jak i podczas jazdy[ niskie i wysokie obroty ] drgań nie ma .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc!!!!! u mnie jest podobnie, drgania pojawiaja sie przy ruszaniu i w momencie gdy dodaje gaz po zmianie biegu z pierwszego na drugi - z drugiego na trzeci (ogolnie podczas przyspieszania). Drgania dochodza od spodu, mam wrazenie ze to wydech. wszystko bylo idealnie ale pare dni temu wymienialem olej, filtry itp. w tym takze filtr paliwa. czytalem ze to moze byc poczatek konca wtryskiwaczy lub ktoregos wtryskiwacza ze wzgledu na to ze nie dostarczona jest odpowiednia ilosc paliwa podczas dodawania gazu ale na 100% nie wiem. U mnie drgania pojawiaja sie na niskich obrotach podczas przyspieszania, czasem delikatnie buda zaczyna drzec (1500-2000 obr) powyzej jest ok. strasznie mnie to denerwuje i mam cicha nadzieje ze to nie wtryskiwacze ani nic podobnego bo bedzie spory wydatek.pozdrawiam!!! gdyby ktos wiedzial co jest przyczyna tych drgan prosze pisac. z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo co ty proximuss ale u mnie drgania wystepują tez na biegu jałowym. U mnie to na 100% cos z mocowanie wydechu. Jezeli ci telepie na jałaowym to poros kogos niech reka lub noga przytrzyma koncowke tłumik pod zderzakiem wsiac do auta i zobacz czy dragania ustały u mnie włsanie tak sie dzieje. Bede teraz sparwdzał mocowanie całego układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. Przy duzym momencie gdy sa niskie obroty slychac takie gluche wibracje.... na jaowym nic.... silnik do 4tysi wchodzi jak w maslo. Nie wiem czy jest jakas opcja sprawdzenia tego bez wymiany polowy auta skoro wibracje pojaiaja sie tylko podczas jazdy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo co ty proximuss ale u mnie drgania wystepują tez na biegu jałowym. U mnie to na 100% cos z mocowanie wydechu. Jezeli ci telepie na jałaowym to poros kogos niech reka lub noga przytrzyma koncowke tłumik pod zderzakiem wsiac do auta i zobacz czy dragania ustały u mnie włsanie tak sie dzieje. Bede teraz sparwdzał mocowanie całego układu.

Mam to samo,drgania tylko na jałowym,odczuwalne głównie z tyłu,tak jakby tłumik uderzał ale mechanik stwierdził ze to raczej Dwumasa a nie żaden tłumik,tzn. może i tłumik lekko stuka ale nie przez to że on zle zamocowany lecz dlatego ze Dwumas daje za duze wibracje ktore sie przenosza na właśnie tłumik.Nie wiem co robić. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skaner

Dla zainteresowanych opisuje na podstawie swoich doświadczeń co może powodować drgania:

1. Błędy w komputerze (skontrolować pompowtryski).

2. Poduszki pod silnikiem (wymienialem na serwisowe koszt 580zl).

3. Zawór ERG - jezeli jest przytkany to podczas deptania w pedał mogą powstawać drgania.

4. Łącznik elastyczny od tłumika

5. Sprawdzić czy nie ma luzów na przegubach (to było przyczyną drgań u mnie lewy przegub wyrobiony, nie było stuków tylko drgania, od strony skrzyni, koszt wymiany okolo 800zl)

6.Jezeli wszystko w.w. bedzie ok. to niezbedne bedzie skontrolowanie kola dwumasowego, wiadomo, skrzynie trzeba ściągnąć - dwumasa wykańcza się tak mniej więcej po przebiegu 200 tys. (koszt wymiany 2600 zl komplet firmy Sachs)

 

no i wiadomo podstawa to wyważone koła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności