Skocz do zawartości
Jonasz

Klocki hamulcowe przednie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

Wymieniłem właśnie przednie tarcze i klocki hamulcowe (nowe tarcze i klocki LUCASA).

Po wymianie zauważyłem, że klocek hamulcowy (na obydwu stronach) jest tak ustawiony w "gnieździe" że nie dotyka całą powierzchnia do tarczy ale dotyka do niej bliżej środka koła (piasty).

Zrobiłem ZDJĘCIE chociaż nienajlepszej jakości ale obrazuje mój problem.

Dziwi mnie też (chociaż może niepotrzebnie) że strona klocka która ma dotykać do tarczy nie jest płaska tylko pod kątem w stosunku do drugiej strony klocka. Ten kąt jest właśnie powodem nie przylegania całkowitego do tarczy. W sumie ma to jakieś usprawiedliwienie w tym, że klocek w miarę ścierania zoraz bardziej "dolega" do tarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie klocek na poczatku nie bedzie calkowicie przylegał do tarczy bo musi sie ułożyć. Zalezy jak miekkie masz klocki tak krótko to bedzie trwało. U mnie na Pagidach trwalo dlugo.

Natomiat jesli masz klocek blize srdka i nie dotyka do rantu tarczy to fachura Ci to spier@$@# i musi to poprawic bo bedzie Ci sie tworzył rant na tarczy... ja to zignorowalem i niestety spory rant mi sie juz zrobil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak fachura powinien to poprawic ?

Co powininen zrobic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Szkoda,że jakość zdjęcia jest słaba, ale jesli się znam na medycynie to są niewłaściwe klocki albo założone opd du.y strony. Ja już w swoim życiu wymieniałem więcej klocków niż mam lat - osobiście zresztą, dokonuję czyszczenia i konsewacji zacisków przy każdej wymianie opon - lato, zima i jest to czynność bardzo prosta w VW w stosunku do innych marek. Zrób lepsze zdjęcie, najlepiej przy zdjętym kole. Jeśli chcesz opiszę jak zdjąć zacisk o ile będziesz próbował sam to zrobić bo jeśli nie to szkoda zachodu.

W przypadku wizyty u tego "partacza" powiedz mu by przeczyścił tzw. prowadnice, to jest ta część uchwytu, po której przesuwają się klocki dociskane i zwalniane przez zacisk. Opadający na owe prowadnice materiał ścierny + wysoka temperatura + woda, powodują tworzenie się tzw. nagaru, którego nadmiar może doprowadzić do zablokowania się klocków i szybsze ich zużycie. Ja czyszcę wszystko szczotką drucianą bywa, że po zimie muszę użyć skrobaka. Konserwuję (prowadnice) miedzianem w areozolu. Tworzy on bardzo cieńką powłokę miedzianą na tych elementach, zabezpieczając je przed korozją. Używają też tego w serwisach np. do konserwacji zamków,rygli itp.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

Mój problem polega na tym, że przy prawym przednim kole klocek nie bierze całą szerokością(nie łapie przy piaście). Prawe koło jest ok. Nowe tarcze ATE + klocki Bosch - przejechane 6000 km. Kilka dni temu nowe cylinderki, przesmarowane śruby pływające oraz nowe gumki. Co może być przyczyną takiej sytuacji. Czy może winny być zużyty już zacisk. Proszę o pomoc. W załączeniu zdjęcie P1090930.jpg

P1090926.jpg

P1090928.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności