Markos777 Zgłoś #1 Napisano 24 Października 2008 Witam Panowie i Panie. Czy możliwym jest by jednocześnie zaprzestały współpracy wszystkie 3 silniczki klimy? Ponieważ klima zaczęła mi robić taki numer, że w czasie jazdy, przy ustawieniu nawiewu np na połowę mocy, słychać było jakby na 2 sekundy wentylator wiał najszybciej, a na wyświetlaczu bez zmian postanowiłem zrobić test. Podłączam zatem Vag'a i pokazuje mi 3 błędy, a każdy dotyczył wskazanego w temacie silniczka. Czy jest opcja, że coś jest nie tak z panelem sterowania, czy to ewidentnie padły silniczki, a jeśli tak to czemu wszystkie razem? Proszę o pomoc bo robi się zimniej, więc klima się przyda.. Uprzedzając pytania i zaznaczając, że nie proszę o ich rozszyfrowanie, błędy to: 00603 ,01272, 01274. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #2 Napisano 25 Października 2008 Napisze tak. U mnie wywala takie same błędy od momentu gdy kupiłem paska od Niemca. Sprawdzałem silniczki, wszystkie działają OK. Robiłem adaptację i też nic. Klima oraz wybór nawiewów działa bezproblemowo. W końcu przestałem na to zwracać uwagę i przestałem sie tym przejmować. Doszedłem do wniosku, że być może klapy niedomykaja się lub nie otwierają do samego końca, byc może brakuje im milimetra czy dwóch i komputer poprostu pokazuje to jako błedy. Mimo wszystko chętnie poznam opinię innych. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #3 Napisano 25 Października 2008 Dzięki za odpowiedź, ja również chętnie poznam opinie innych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2008 mi cały czas wywala błąd V71, silniczek pracuje a klapka działa bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek J Zgłoś #5 Napisano 25 Października 2008 U mnie przy identycznych błędach jest problem z temperaturą wydobywającą się z nawiewów. Przykład - ustawiam 20 stopni, a z nawiewów leci 20 lub więcej. Zimę przetrwam z problem, ale najpóźniej na wiosnę muszę coś z tym zrobić ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #6 Napisano 25 Października 2008 Przykład - ustawiam 20 stopni, a z nawiewów leci 20 lub więcej. To, ze nastawiasz 20 stopni na klimatronicu wcale nie oznacza, ze powietrze wydobywajace sie z nawiewow ma miec 20 stopni tylko, ze w kabinie ma ustalic sie temp 20 stopni... To chyba oczywiste, ze jesli masz w kabinie zimno, to na poczatku bedzie wialo cieplejsze powietrze, bo inaczej ogrzanie wnetrza trwaloby wiecznosc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek J Zgłoś #7 Napisano 26 Października 2008 To, ze nastawiasz 20 stopni na klimatronicu wcale nie oznacza, ze powietrze wydobywajace sie z nawiewow ma miec 20 stopni tylko, ze w kabinie ma ustalic sie temp 20 stopni... To chyba oczywiste, ze jesli masz w kabinie zimno, to na poczatku bedzie wialo cieplejsze powietrze, bo inaczej ogrzanie wnetrza trwaloby wiecznosc... Może źle to sprecyzowałem - potrafi nie utrzymywać temperatury i wiać ciepłym powietrzem pomimo przekroczenia ustalonego progu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #8 Napisano 26 Października 2008 Może źle to sprecyzowałem - potrafi nie utrzymywać temperatury i wiać ciepłym powietrzem pomimo przekroczenia ustalonego progu ... Tez tak mialem, ale u mnie wywalilo blad silniczka V68... Po jego wymianie wszystko sie uspokoilo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 26 Października 2008 u ojca to samo wywala. klima niby dziala poprawnie, klapy tez. generalnie dopoki sie nie wysra to olewam temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #10 Napisano 27 Października 2008 To, ze nastawiasz 20 stopni na klimatronicu wcale nie oznacza, ze powietrze wydobywajace sie z nawiewow ma miec 20 stopni tylko, ze w kabinie ma ustalic sie temp 20 stopni.. Czy to samo tyczy się przy ustawieniu na ekon? Bo wydawało mi się, że wtedy działa tylko nawiew zasilany temperaturą chłodziwa i że jeśli mam np. 18* to tak jakbym ustawił sobie na zimne powietrze analogicznie do pokrętła w samochodach bez klimy. Na chwile obecną jeśli nie włączam climy to na ekon nie mam temepratury "lekko ciepłej" bo albo na 18* grzeje jak wariat albo ustawienie "LO" i wtedy marzne i nie ma nic pomiędzy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek J Zgłoś #11 Napisano 27 Października 2008 U mnie przy LOW również potrafi grzać. Jedna sprawa to rzezcywiście wymiana silniczków. Kolejna którą ktoś mi zasugerował - wymiana panelu (tylko nie wiem czy razem ze sterownikiem). Drugą opcję można przeprowadzić pożyczając od kogoś sprawny panel. Zanim wymienisz przynajmniej będziesz wiedział czy dobrze robisz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 1 Listopada 2008 (edytowane) U siebie zauwazylem ostatnio takie cus. Odpalam zimny silnik, ustawiam temp np. na 20C w trybie econ, po chwili zaczyna leciec cieple powietrze. Jade, mijaja minuty, powietrze w kabinie staje sie coraz cieplejsze, wiec obnizam temp na 18C, po chwili temp i predkosc nawiewu nie zmienia sie, wiec albo daje na low (wtedy leci juz zimne powietrze) albo uchylam lekko okna. Ustawiam 28C, temp i predkosc nawiewu dalej nie zmienia sie. I uwaga najlepsze. To wszystko sie dzieje do momentu pokazania na zegarach 90C silnika. Gdy mam juz te 90C climatronic zaczyna pracowac normalnie. Bledy jakie mam od zakupu auta tj. od 05.2008: 00603 - Silnik wykonawczy klapy przestrzeni nóg / odmrażania (V85) 35-10 - - - Sporadyczny 01271 - Silnik wykonawczy klapy regulacji temperatury (V68) 35-10 - - - Sporadyczny 01272 - Silnik wykonawczy klapy centralnej (V70) 35-10 - - - Sporadyczny Dodam ze vag pokazuje mi temp silnika w okolicy 76-81C a na blacie rowne 90C. Edytowane 1 Listopada 2008 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #13 Napisano 3 Listopada 2008 Chyba jednak ten climatronic nie jest dopracowany, albo ma wadę stałą sterownika.. Jericho mam podobne objawy i do cholery nie wiem co z tym zrobić?! Jak napisałeś - na 18* stopni wieje mi ciepłym, na LO zimnym i nic pomiędzy! No jeszcze jest gorące jak do gotowania jajek na HI... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek J Zgłoś #14 Napisano 3 Listopada 2008 Jutro jadę ze swoim do mechaniora aby zajął się tą klimą. Z opinii na temat fachowca wyczytanych na forum jestem dobrej myśli. Dam znać o efektach ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #15 Napisano 3 Listopada 2008 Sprawdziłem jeszcze bledy na samym climatronicu (econ + obieg zamkn.) i zero. Zastosowalem sie do porady rozruszania klap przez zmiane LO na HI i tak w kolko. Efektem po zabiegu bylo wczoraj ze od LO do 29C wialo zimnym powietrzem, a na HI goracym. dopiero jak zostawilem to na pare minut bez ruszania to temp zaczela sie stabilizowac i np przy 20C cos tam zaczelo wiac cieplej. Dzisiaj w drodze 20C i znowu przed pelnym rozgrzaniem silnika wialo lekko ale goracym powietrzem. Jak sie dowiem jak wyciagnac radio i dobrac sie do climatronica to przeczyszcze jeszcze wiatraczek w panelu (na wylaczonym silniku slysze jak chodzi) i czujniki temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek J Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2008 Okazało się, iż w moim przypadku głównym winowajcą jest panel. Po podmianie na inny nie ma żadnych błędów. Całkowity koszt około 250 zł. (podłączenie pod komputer, nowy "używany" panel, troszkę dłubaniny) ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 4 Listopada 2008 No i chyba zrobilem . Zastosowalem sie do porad: ------------------------ "Po naprawie zawsze odnowić pamięć usterek za pomocą odczytania i skasowania testerem usterek VAG. Jeżeli pomimo zakwestionowania elektronicznego układu klimatyzacji nie zostanie wykryta żadna usterka, należy przeprowadzić sprawdzanie: - wybrać [Test Outputs - 03] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych. - lub wybrać funkcję: [Meas. Block - 08] - Odczyt bloku wartości zmierzonych. Jeżeli wyświetlacz pulsuje, mimo iż nie została wykryta usterka, przeprowadzić funkcje: - wybrać: [basic Settings - 04] - Nastawy podstawowe ------------------------------- Zabieg powtarzalem dwukrotnie, oraz zrobilem autodiagnostyke poprzez klawisze [econ]+[-temp]+[-nawiew]. Po skasowaniu bledow i zrobieniu autodiagnostyki pokazuje mi sie na wyswietlaczu 444 02. Wieczorem robilem logi dynamiczne i mialem temp ust na 18C i nie narzekalem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2008 No to teraz ja zaczynam walkę z climą, dam znać co wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #19 Napisano 16 Listopada 2008 I dupa. Zanim na zegarach pokaze sie 90C to z nawiewu zapodaje gorace powietrze, dopiero potem takie jakie chce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek J Zgłoś #20 Napisano 16 Listopada 2008 I dupa. Zanim na zegarach pokaze sie 90C to z nawiewu zapodaje gorace powietrze, dopiero potem takie jakie chce. Przecież to normalne ... Ustawiając przykładowe 22 stopnie - na początku grzeje mocniej aby stworzyć wymaganą temperaturę, następnie tylko delikatnie dogrzewa aby ją utrzymać ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach