Skocz do zawartości
BBart79

chlodniczka oleju czy uszczelka od glowica?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

 

W sumie to mam nadzieje ze to chlodniczka oleju poniewaz 3 miesiace temu robili mi uszczelke pod glowica.Nie dopuszczam takiej opcji do siebie!Zaplacilem na naprawdę duzo kasy i myslalem ze bedzie ok.Po wymianie uszczellki uklad chlodzenia mial sie czyscic z oleju przez jakis czas,tak powiedzial mechanik.Natomiast w tym momncie oleju w zbiorniczku na wode ciagle przybyla i zaczynam sie tym martwic.Na dodatek wczoraj w drodze do pracy zauwazylem ze wskazowka od temp. z poziomu 70 stopni nagle spadla do 50 i po jakims czasie spowrotem wskoczyla na 70.Po czym stopniowo podskoczyla do 90stopni i tu sie zatrzymala.Zaraz jak dotarlem do pracy sprawdzilem weze od ukladu chodzenia i ten na gorze byl twardy(w sumie to twardszy jak zazwyczaj) a ten na dole byl zimny i wyglada ze nawet termostat sie nie otworzyl. Oleju w zbiorniczku od razu bylo wiecej.Jak otworzylem ten zbioriczek to cisnienie wywalilo troche oleju i wody na zewnatrz.Do tego poziom oleju byl na minimum.Dzisiaj dolalem olej i na tej samej trasie do pracy nic takiego sie nie wydarzylo.

 

Tu moje pytanie.Jak myslicie oplaca sie sprawdzac chlodniczke oleju?Czy dawac autko do mechanika?

Podobno sprawdzenie chlodniczki nie jest takie trudne.Zwlaszcza ze ja mialem juz problem z olejem w wodzie od 3 miesiecy i jakos samo nie uda sie wyczyscic.

 

Mam nadzieje ze to nie uszczelka!Jak tak to nie wiem co z tym autem zrobie.Nastepna strata kasy.

 

Pozdrawiam!

 

otworzylem zbiorniczke z woda i dodalem gazu.Wywala wode i pokazuja sie baelki powietrza.Tragedia to znaczy ze uszczelka mi walnela drugi raz! Jak juz nie wiem jak to mozliwe?Zrobilem tylko 7 tys od czasu zmiany.Znowu wpakuje kase w auto.

Edytowane przez BBart79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pewny jesteś że ci wymienili tą uszczelkę? Oddali ci w warsztacie twoją zużytą? Bo mojemu kumplowi też tak zrobili auto uszczelnili trochę silikonem na starą uszczelkę i po 2 tys. km znowu zaczło brać olej do płynu chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpie ze mnie oszukali,widzialem bebechy silnika ja to robili.Dam auto do znajomego bedzie robil co trzeba zrobic.

Nie wiem jak to sie moglo stac.Totalna podlamka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett
watpie ze mnie oszukali,widzialem bebechy silnika ja to robili.Dam auto do znajomego bedzie robil co trzeba zrobic.

Nie wiem jak to sie moglo stac.Totalna podlamka.

 

Tutaj nie masz sie co zalamywac, jezeli robiles woz w warsztacie i masz fakture lub paragon to przeciez na robote taka jak wymiana uszczelki glowicy cylindrow jest jakas gwarancja - jak piszesz 3 miesiace i 7kkm temu.

 

Ale co mnie ciekawi, to stwierdzenie mechanika ze uklad sam powoli bedzie sie z oleju oczyszczal, nie wiem tylko w jaki sposob SAM sie oczysci. Powinien to zrobic podczas wymiany uszczelki! Druga sprawa, jezeli tak wykonal ta robote to mozesz byc przekonany ze drugi raz - jezeli nie przypilnujesz - zrobi to samo, czyli spier.... robote.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce tylo na 99% byc pewien ze to uszczelka a nie ta chlodniczka olejowa.Poniewaz olej mam ciagle czysty w silniku.Natomiast w zbiorniczku na wode olju troche jest.To znaczy przybylo oleju wizualnie w ten dzien jak to sie stalo.

 

Wiecie moze gdzie jest chlodniczka olejowa??? Trzeba ja przy okazji tez sprawdzic.I tym razem przeczyscic caly uklad chodzenia.

 

Pytanko czy to moze moja wina?.Moze oleju bylo za malo w silniku i sie przegrzal?Ale Nawet jak wskazowka temp. nie przekroczyla 90 stopni.

 

A moze to ten nowy olej co wlalem? castrol edge turbo diesel?

 

co myslicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na diagnostykę niech sprawdzą czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma spalin. Robi się to analizatorem spalin. Diagnosta będzie wiedział jak to zrobić. Jak dmucha spalinami to głowica do sprawdzenia. Może być, że uszczelka trzyma a głowica jest pęknięta. Trzeba będzie zrobić próbę na szczelność. W przypadku awarii chłodnicy oleju też będzie "tłusto" w płynie.

POZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro sparwdze chodniczke i bede wiedzial na 100%

 

teraz pytanko z mojej strony

 

Jak sprawdzam szczelnosc ukladu chodzenia to:

czy na zimnym czy na cieplym silniku?

dodaje gazu czy nie dodaje gazu?

 

Jakie czynnosci przy sprawdzeniu chodniczki oleju?

 

pozdrawiam

Edytowane przez BBart79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam budyń w zbiorniczku wyrównawczym. Ostatnio brał mi trochę duże ilości oleju i nie wiedziałem gdzie on się podziewa. Nie było żadnych wycieków. Autko nie ma spadków mocy jest tylko kopcenie na siwo przy wysokich obrotach, tak przy 6-7tyś. Przy normalnej jeżdzie nic nie zauważono. Jeszcze w tamtym tygodniu sprawdzałem płyn czy nie ubywa ale nie. Dzisiaj sprawdzam olej i na bagnecie bez zmian i tak mnie coś tkneło żeby sprawdzić płyn a tu ZONK !!!

Normalnie musztarda.

I teraz takie moje pytanie. Jak sprawdzić czy to może być ta chodniczka oleju walnięta, bo patrzyłem tam i wizualnie wygląda dobrze.

Aha olej na bagnecie wygląda raczej normalnie, nie jest rozrzedzony...ale specjalistą nie jestem.

Poradzicie coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie nie pytaj o to w kilku miejscach bo cie zje ...... wyglada to na chlodniczke oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojta a powiedz mi czy da się ją jakoś sprawdzić czy po prostu wymienić?

Edytowane przez JaraB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj robiłem test kompresji silnika i tak

1 cylinder 11.3

2 cylinder 11.7

3 cylinder 11.7

4 cylinder 11.0

tak że wydaje mi się że uszczelka nie powinna była iść się paść...

Czy może jest inaczej?

Więc może to być jednak ta nieszczęśliwa chłodniczka oleju?

Edytowane przez JaraB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymienialem juz kilka tych chlodniczek .Dobry sposob na zdiagnozowanie czy chlodniczka przepuszcza , to zdjac z niej weze z plynem i je zlaczyc tymczasowo przy pomocy jakiejs rorki (zeby byl obieg). Pozniej zapalic silnik i czekac czy sie olej wydostaje przez otwory od chlodniczki...czasami jak jest maly przeciek to trzeba dlugo czekac- jezeli sie da ,to zamknac/zaslepic otwor ten co jest nizej i nalac np. wody do chlodniczki to wtedy szybciej cos sie zobaczy(olej jest lzejszy od wody).

Przy temperaturach jakie teraz mamy nie ma sie co bac ze olej sie przegrzeje.Nawet jezeli olej sie nie pokaze to mozna pojezdzic z dzien lub wiecej z odlaczonymi wezami(jezeli sa dobrze zabezpieczone zeby nie ciekly). Tak przynajmniej ja bym zrobil.

Co do czyszczenia, to nie jest latwo wyczyscic system z oleju...chyba najlepiej spuscic plyn z bloku i chlodnicy i zalac woda, niech pochodzi chwile az sie rozgrzeje silnik i caly obieg(upewnic sie ze z nagrzewnicy leci cieple powietrze-potrafi zatkac) Znow spuscic i tak samo kilka razy az spuszczana woda bedzie czysta.Nawet jak tak sie zrobi , to po kilku dniach nowy plyn i tak troche przymetnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności