Skocz do zawartości
endi b5

czujnik temperatury paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Mam małe pytanko - temperatura paliwa skacze tzn od 50 do 250 i tak przez cały czas.Czy moę go sam wymienić i czy może ktoś z kolegów wie ile może kosztować taki czujnik.Na co zwracać szczeólną uwagę przy wymianie i jak najlepiej sie do tego zabrać.Posiadam vaga więc z kątem nie będzie kłopotu po wymianie ale puki co.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury paliwa G81 Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale przypuszczam ze znajduje sie w pompie wtryskowej. Koszt około 40 PLN ( kupowałem w zeszłym tygodniu).

Czasem uszkodzony ma wpływ na kąt wtrysku.Sprawdzić go można sprawdzając wtyczkę od pompy piny 4 i 7 napisz jaki opór wychodzi.

Pozdrawiam :rotfl:

EDIT: Super schemat owalnej wtyczki :P

1 3 5 7 <=WTYCZKA

2 4 6

Edytowane przez niwdew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robiłem ten test i nic nie wskazuje

czy jest trudność z wymianą i gdzie go zakupiłeś

Edytowane przez endi b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nic nie wskazuje

Co to znaczy? Na mierniku miałeś ustawioną zbyt dużą wartość, sprawdz jeszcze raz przy ustawieniu ok 2000k ohmów.

Kupiłem w intercars-ie

numer czesci:028 906 040C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działanie

Czujnik temperatury paliwa to opornik termoczuły. Niska temperatura powoduje wysoki opór na czujniku, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór na czujniku. Sprawdzając napięcie na czujniku zespół sterowania określa temperaturę paliwa.

 

 

Specyfikacje

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)

opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C

 

Diagnostyka

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z pompy diesel. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem 4 i 7 złącza. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z pompy diesel.

Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z pompy diesel i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4, 7 a odpowiednimi końcówkami w złączu ECU, każda wartość powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

(napisał Yaca pozwoliłem sobie za cytować)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie będę zakładał nowego wątku - dopiszę posta tutaj...

 

Vag wywalił błąd 17571.

Chcę sprawdzić czujnik temperatury paliwa, ale...

No właśnie - gdzie on się znajduje:

 

2qwfmh2.jpg

 

Czy to pozycja 29 - opisana w Etce jako: czujniik temperatury b 028 906 040 C

 

Jeśli to faktycznie pozycja 29 - to czy spokojnie mogę zdjąć kopułkę z pompy i go jakoś sprawdzić czy działa poprawnie ?

Tam są 3 śróbki torx i jedna jakaś dziwna... trójkątna... można to spokojnie odkrecic ?

To mowa o kopółce...

 

A teraz - z boku pompy wychodz wiązka 7-pinowa...

 

213olf6.jpg

 

... i to pod nią się podłanczam pod4 i 7 chcac sprawdzic ten czujnik?

Edytowane przez marioplf
Dodane zdjęcie pompy paliwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy ten czujnik temp. paliwa może być powodem skaczących obrotów? podpinałem dzisiaj vaga i pokazał mi na silniku 2 błędy 550 i 575 jeden jest od kąta wyprzedzenie wtrysku czy to jest jakoś ze sobą powiązane? proszę o pomoc w miarę szybko bo już nie ujadę :wsciekly pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to pozycja 29 - opisana w Etce jako: czujniik temperatury b 028 906 040 C
Tak to ten element wieklości agrafki
Tam są 3 śróbki torx i jedna jakaś dziwna... trójkątna... można to spokojnie odkrecic ?

To mowa o kopółce...

mozna to odkręcić tylko ostrożnie żeby w nastawniku pod spodem nie namieszac, nietypową śrubę odkręcisz rozpołowaną 7-mką czy 9-tką już nie pamietam:) powodzenia
eden jest od kąta wyprzedzenie wtrysku czy to jest jakoś ze sobą powiązane?
jest to połączone o tyle że jak czujnikzwalony to nie ustawisz poprawnie kąta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą 4 śrubkę odkręciłem 7-ką.

Poleciało troszku ON - na szczęście byłem na to przygotowany i "otoczyłem' szmatką całą pompę.

 

Tak to wygląda w środku:

 

2ujggo1.jpg

 

Przepraszam za jakość - zdjęcie zrobione telefonem.

Czujnik wyjąłem. Jutro do pracy pojadę bez niego :)

Dziś zamówiłem oryginalny Bosha. W salonie VW chcieli 77 zł. A obok w budynku Skody powiedzieli mi 36 zł. Czujnik będzie na jutro - podjadę w czasie pracy po niego i go sobie wymienię. Czas okolo 10 minut :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko mam paska afn 110 ,odnośnie tego opisu na złączu pompy disel to napiecie 5v u mnie jest na złaczu nr 7 nie 4 na 4 nie ma nic.I jaszcze u mnie na rozgrzanym silniku temp paliwa pokazuje 35stopni czujnik jast nowy na dworze plus 5 czy to dobre wskazania bo patrzyłem na forum to pisza ze kolo 60 stopni powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moge sobie sam odpowiedzieć ze wszystko jest ok sprawdzałem w 2 passkach,wiec nie piszcie ze temp prawidłowa to ok 60 stopni na ciepłym silniku poniewaz to jest zależne od temp na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem dość obszerny temat na forum golfa odnośnie oszukania czujnika temp. paliwa poprzez wpięcie dodatkowego rezystora który zmienia opór przez co auto dostaje kopa. Wiem jak zrobić w silniku 90/110KM. A jak to podpiąć do 131KM pompo diesla?? Chcę zrobić test czy rzeczywiście da to coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powaznie piszesz czy sobie jaja robisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przeczytałem dość obszerny temat na forum golfa odnośnie oszukania czujnika temp. paliwa poprzez wpięcie dodatkowego rezystora który zmienia opór przez co auto dostaje kopa. Wiem jak zrobić w silniku 90/110KM. A jak to podpiąć do 131KM pompo diesla?? Chcę zrobić test czy rzeczywiście da to coś.

 

Dochodzę do wniosku iż największą wadą TDI jest ich poprzedni właściciel :rozpacz

Co chcesz sobie udowodnić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę sprawdzić czy da się zrobić coś takiego za 10gr a nie za min 70zł jak na allegro w którym jest tak samo rezystor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcę sprawdzić czy da się zrobić coś takiego za 10gr a nie za min 70zł jak na allegro w którym jest tak samo rezystor.
Chcesz, to prześlę Ci takiego boxa ZA DARMO(zapraszam na PW)... jeśli pokryjesz koszt przesyłki, no ale to jest więcej niż 10gr... :D Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcę sprawdzić czy da się zrobić coś takiego za 10gr a nie za min 70zł jak na allegro w którym jest tak samo rezystor.

Da się, miałem takie gó.wno podłączone do testów przez kilka dni. Pomijając kupę dymu przy każdym depnięciu nic więcej to nie dawało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się, miałem takie gó.wno podłączone do testów przez kilka dni. Pomijając kupę dymu przy każdym depnięciu nic więcej to nie dawało.

 

 

Bo z tego co wyczytałem właśnie do PD wypina się kabel od czujnika temp. i wpina w boxa przez co auto cały czas czy zimne czy ciepłe dostaje sygnał z tego boxa i podaje większą dawkę paliwa. Ja chcę zrobić tak żeby właśnie wpiąć mój rezystor nastawiany na odpowiednią rezystancję razem z czujnikiem temperatury paliwa i uruchomiać to tylko gdy temp. silnika jest odpowiednia i przy mocniejszym przybutowaniu auta (wyprzedzenie, drag) oczywiście tylko w celach eksperymentalnych bo wiem że lepiej dać te 800zł i mieć profesjonalny wzrost mocy rzędu 30KM i koło 70Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chlopaki aq mam takie pytanie, czy jesli u mnie vag pokazuje temerature 160 stopni na czujniku temperatury paliwa to czy moze byc to przyczyna zgasnie a auto po przejechaniu około 70 km, pozniej nie da sie go uruchomic musi całkiem ostygnac po czym trzeba wykasowac błedy ze sterownika dotyczoce nastawnika, potem mozna uruchomic i znow po okolo 70km znow gasnie i nie mozna odpalic?

 

sprawdzone chyba juz wszystko co mozliwe!! czy to moze byc uszkodzony ecu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie postawiły sie nastepujace bledy

 

00550 Kontrola startu wtrysku

01268 Dostosowanie ilości – N146

00539 Czujnik temperatury paliwa – G81o

 

czyszczenie nastawnika nie pomoglo odpalil po chodzilk moze z 40 km i ponownie blad

01268 Dostosowanie ilości – N146

 

zgasł i nieodpala nawet przy psikaniu samostartem.

 

czy cos ktos pomoze czy juz mam ciagnac auto do pompiarza:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności