Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sabo_75

Mam pytanie odnośnie wskaźnika temperatury , posiadam paska 1.9 tdi 130 km w automacie ( tiptronic) , wskazuje najwięcej 90 stopni nigdy tej temperatury nie przekroczył nawet w długich korkach i przy ostrej jeździe czy w tych modelach ze skrzynią automatyczną tak jest ? POZDRAWIAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eliott231

Ja fachowcem nie jestem,ale 90st.,to jest temp.którą powinien każdy pojazd utrzymywać.No chyba,że bedziesz jezdził w górach w srodku lata, z przyczepką załadadowaną węglem to wówczas temp. może wzrosnąć. :643: Temp.też nie powinna spadać w trakcie jazdy poniżej 90st.Ja mam automata i tez cały czas trzyma 90st.Taka jest norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegomonia

Moje pytanie dotyczy temperatury silnika. Wydaje mi się, że u mnie jest ona za niska. Przy normalnej jeździe (100 - 120 km/h) i przejechaniu trasy 30 km temperatura silnika wynosi w granicach 40 - 50 stopni. Znajomy powiedział mi że nie powinno tak być. Silnik powinien mieć swoją temperaturę (twierdzi, że w granicach 80 - 90 stopni).

 

Po przejechaniu 30 km i zgaszeniu silnika na powiedzmy 2 - 3 minuty, przy ponownym jego odpaleniu temperatura utrzymuje się w granicach 90 stopni. Po przejechaniu kilku kilometrów znowu powraca do 40 - 50 stopni. Dodam, że auto mam od niedawna i jeszcze nie jeździłem nim w zimę. Nie wiem czy zdoła się ono wtedy odpowiedni nagrzać.

 

Przy wskazaniu wskaźnika tem. 30-40 sto. ogrzewania samochodu działa - wydaje się że dobrze - robi się ciepło.

 

Jaka powinna być temperatura odpowiednia silnika? Czy te 40-50 stopni to norma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy te 40-50 stopni to norma

Nie

Jaka powinna być temperatura odpowiednia silnika

Częsciowo sobie odpowiedziałeś, powinno być 90

Myślę że problem leży w zegarach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest normalne, sprawdz termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no wlasnie u mnie tez cos sie krzaczy wiec jesli mozesz to powiedz jak mam sprawdzic czy termostat jest sprawny?? no i gdzie tego szukac w moim silniku bo pojecia nie mam

dzieki z gory za odp :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegomonia

Myślę, że to nie wina zegarów. Tak jak już mówiłem wcześniej, żo po zgaszeniu silnika na powiedzmy 5 minut i ponownym jego odpaleniu temperatura wynosi 90 stopni. Po kilku kilometrach zaczyna spadać.

 

A może przyczyną jest czujnik temperatury?

 

A czy wiatrach na chłodnicy powinien być cały czas w ruchu? Nawet wtedy, gdy silnik się nie nagrzeje? Bo u mnie wiatrak cały czas się obraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzegorz 76

Najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik temperatury Siedzi on w takim plastikowym króćcu przykręconym do głowicy. Dochodzi do niego wtyczka z czterema kablami Tym czujnikiem sterowany jest też komputer. Jak będziesz pytał o nowy w sklepie to musisz podać jego kolor tzn. obwódkę koszt ok. 50 zł Sprawdź jeszcze termostat siedzi on w pompie wody. Odpal auto na zimnym silniku i zobacz czy wąż który prowadzi od pompy do chłodnicy nagrzewa się równie szybko jak te pozostałe dwa przy pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Trinity

A ja stawiam na termostat. U mnie przy takich objawach to był własnie termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegomonia

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie związane z zaniżoną temeraturą pracy mojego silnika.

Czy mniejsza temperatura wpływa ujemnie na pracę i żywotność mojego silnika? Czy osiągi mojego samochodu mogły przez to spaść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Pozatym podłącz auto do komputera i sprawdź czy nie wychodzi błąd 01039 - czyli błąd czujnika wskaźnika w desce rozdzielczej.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę i jestem tego pewiem, że:

1. termostat definitwnie do wymiany z powodu nie trzymania temperatury.

2. wskazanie 90°C po kilkuminutowym postoju to prawidłowy objaw, gdyż chłodnica nie dostarcza już schłodzonego płynu (bo nie ma chłodzenia) i tym samym temperatura płynu rośnie. Konwekcja robi swoje. Gorący płyn z silnika z powodu otwartego termostatu dostaje się do chłodnicy i po chwili cały płyn jest już gorący.

 

Potwierdzeniem drugiego punktu -jeśli ktoś zauważył - jest samoistne włączenie się wentylatora chłodnicy w minutę, dwie po unieruchomieniu silnika. Zwłaszcza latem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawiasem mówiąc widziałem chyba opis sposobu wymiany/sprawdzenia czujników autorstwa Marka gdzieś na forum - na pewno będzie w FAQu lub ew. dziale diagnostycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość taryfa 142

oczywiście zgadzam się z wypowiedzią poprzednika,na bank uwalony termostat,szkoda się bawic w sprawdzanie termostatu,bo pracy tle samo co przy wymianie na nowy,koszt nowego to około 30:50 zł,i zapewne niedogrzanie silnika nie służy mu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zenon

hej,

Jezeli mozesz to napisz co bylo przyczyna tej usterki bo mam podobne objawy jak u Ciebie, z ta roznica za sa dni kiedy wszystko dziala perfekt a czasami jest jak pisales, tez sie zastanawim czy to czujnik czy termostat.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegomonia

Witam

 

Sprawa już się wyjaśniła. Okazało się, że niesprawny był termostat. Po jego wymianie silnik utrzymuje temperaturę w granicach 85 - 90 stopni.

 

Temat uważam za zamknięty i dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość christoa

Witam wszystkich. Mam pytanko, miałem problemy z ogrzewaniem, mechanik zdiagnozował że to problem z pompą wody, że niby słabo pompuje czy coś, więc zakupiłem nóweczkę i zawiozłem na wymiane. Autko zrobione, ogrzewanie działa ale .... mam pytanko, po wymianie wskaźnik temperatury nie dochodzi już do 90 jak było przed wymianą, ale zatrzymuje się na pierwszej kresce przed 90, jaka to jest temperatura i czy jest dobra? Dodam że nie skacze czyli utrzymuje się na tym poziomie czasami przy dłuzszych trasach dojdzie do 90 i tak jest, ogrzewanie działa dobrze. Aha i autko jest teraz zalane wodą, czy to może być przyczyna? Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Niestety na silnikach okrętowych się nie znam :kwasny:

Nie wiem co to za jednostka :dobani: Wróżką nie jestem.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość christoa
Witam wszystkich. Mam pytanko, miałem problemy z ogrzewaniem, mechanik zdiagnozował że to problem z pompą wody, że niby słabo pompuje czy coś, więc zakupiłem nóweczkę i zawiozłem na wymiane. Autko zrobione, ogrzewanie działa ale .... mam pytanko, po wymianie wskaźnik temperatury nie dochodzi już do 90 jak było przed wymianą, ale zatrzymuje się na pierwszej kresce przed 90, jaka to jest temperatura i czy jest dobra? Dodam że nie skacze czyli utrzymuje się na tym poziomie czasami przy dłuzszych trasach dojdzie do 90 i tak jest, ogrzewanie działa dobrze. Aha i autko jest teraz zalane wodą, czy to może być przyczyna? Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam wszystkich

Sorki, passat rok 1999, silnik benzyna 1,8 20v bez gazu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Spadek temperatury przy wymianie pompy jest normalnym zjawiskiem, przecież szybciej woda przepływa dzięki sprawnej pompie. W pompie wodnej zużywają się takie łopatki, które po przejechaniu kilkanaście tysięcy kilometrów zaczynają słabiej wodę pompować. Dlatego samochody serwisowane np.: w Niemczech mają wymienianą pompę wody. Dlatego też temperatura wody jest niższa, wydaje mi się że masz powód do radości bo miałem kiedyś passata B3, który potrafił się nagrzać do 110 stopni i to nie trwała zbyt długo, skończyło się to remontami silnika i całego układu wodnego. Bardzo często np.: w passatach B3 i B4 problem był zbyt wielka temperaturą wody np.: miasto ok. 100 stopni. Wpadłem na pomysł dopiero przy passacie B4 na wymianę czujnika temperatury na czujnik z GOLF II bo on w przeciwieństwie do passata miał I bieg przy 85 stopni a drugi 95 stopnie, a passat miał I 95 stopni a drugi 105 stopni, hehehehhe przy 105 stopni to już uszczelka jedzie na rezerwie. Po wymianie tego czujnika i kabli łączących wentylator z czujnikiem tez z GOLF II problem zniknął, teraz mam kupionego passata B5 (3B) sedna niebieski metalic metali climatronikiem i komputerem pokładowym. Jeździłem już 3 passatami wszystkie były typu sedan, ale dopiero w passacie b5 czuje się tą wygodę bardzo ładnie wykonany, jedyne co mnie zmartwiło to, że nie można zrobić swapa lamp tylnych z 3BG do 3B (w kombi to nie mam problemu).

 

Temperatura powinna być na środku skali, jeżeli ktoś uważa inaczej to proszę opisać na forum, ale miałem już kilka samochodów tak właśnie miały, jedynie passat B3 i B4 były wyjątkami, co mnie w jednym przypadku drogo kosztowało, heheheheheh

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności