Skocz do zawartości
Gość jacue

Wymiana rozrzadu = demontaz przodu?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacue

Przymierzam sie do wymiany rozrzadu w tdi (AVF). Wg. aso do tej czynnosci jest niezbedne zdemontowanie calego przodu. Natomiast znajomy mechanik twierdzi ze mozna wymienic rozrzad bez demontazu calego przodu.

Kto ma racje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegomonia

Witam

 

Dołączam się do tego tematu. Też planuję wymianę rozrządu. Też słyszałem, że trzeba zdemontować cały przód, aby dostać się do rozrządu.

Moje auto jest na benzynę, 1,8 T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto ma racje?

U mnie wymieniał bez zdejmowania i pierniczył się 6 prawie godzin. Nie wiem, czy mu się opłaciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mar/cin

JA ostatnio zmienialem rozrzad w AFN 110KM climatronik i mowil ,ze troche bedzie zabawy bo przod trzeba odchylic jak to powiedzial.

Cala wymiana zajela 3h a koszt robocizny to 150PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz

Być może problem polega na zdjeciu koła pasowego z wału korbowego. Ja mam koło pojedyńcze (bez klimy silnik AHL 1.6) i spokojnie wymieniłem swój rozrzad, oprócz paska klinowego wymontowałem viskoze z wiatrakiem oraz odkręciłem napinacz paska wielorowkowego.

Przy podwójnym kole jest mało miejsca ale po oględzinach paska z klimą sądze że da sie wymienić.

Przy wymianie paska w dieslu na pewno po demontażu przodu, bezpieczniej i łatwiej jest ustawić na znaki, zwłaszcza jak nie ma sie blokad kól.

Serwisy natomiast uwielbiają doliczać nam drogie roboczogodziny które nie rzadko można ominąć.

 

pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli ktoś przy wymianie rozrządu nie demontuje całego przedu to nawet bym do takiego speca sie nie wybierał. Przy rozrządzie trzba wymieniać tak trudno dostępne elementu, że nie wyobrażam sobie pieprzenia sie z tym w szczelinach pomiędzy rozrządem a wzmocnieniem przednim. Co z momentami dokręcania śrub, albo z kołami pasowymi wału korbowego.

 

Ten kto robi rozrząd bez demontowania przodu nazwałbym pseudo fachowcem a nie magikiem !!!!!

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45
Jeżeli ktoś przy wymianie rozrządu nie demontuje całego przedu to nawet bym do takiego speca sie nie wybierał. Przy rozrządzie trzba wymieniać tak trudno dostępne elementu, że nie wyobrażam sobie pieprzenia sie z tym w szczelinach pomiędzy rozrządem a wzmocnieniem przednim. Co z momentami dokręcania śrub, albo z kołami pasowymi wału korbowego.

 

Ten kto robi rozrząd bez demontowania przodu nazwałbym pseudo fachowcem a nie magikiem !!!!!

 

 

HHA

 

szczera prawda oprócz paska trzeba wymienić napinacze nie da się tego zrobić porządnie bez rozebrznia przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Witam!

Wymieniałem rozrząd w ASO i polega to na tzw. jak ktoś wcześniej napisał uchyleniu przedniej części pojazdu, by można było swobodnie włożyć tam ręce i tyle -"krótki kaszel". Jesli już to robicie, sprawdźcie też stan innych pasków i jeśli macie jakieś uwagi co do ich stanu technicznego lepiej wymienić na nowe - po kiego grzyba za jakiś czas powtarzać taką czynność.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

->l.mosiolek

Wymieniałem rozrząd w ASO i polega to na tzw. jak ktoś wcześniej napisał uchyleniu przedniej części pojazdu

 

Tak VW ma taka procedurę , ale jej zastosowanie jest zależne od tego w jakim stanie jest silnik, i jakie czynnosci dodatkowe trzeba wykonać

 

->hha

Wszystko zależy od stopnia wyspecjalizoawnia warsztatu i mechanika - jeżeli ktoś posiada narzędzia specjalne, dedykowane , oraz ma odpowiednie doświadczenie jest w stanie przeprowdzić dokładny serwis "rozrządu" łącznie z wymiana pompy wody stosując "uchylenie przodu" . Dokręcenie śrub z odpowiednim momentem nie stanowi tu problemu bo wykonujący serwis ma odpowiedni sprzęt. :cwaniak:

 

..uprzedzę kilka następnych pytań:

Czy poprzez demontaż przodu można narobić dziadostwa - tak można.

Co można zepsuć ?

np.:klime, ukł chłodzenia, połamać mocowania reflektorów, źle zawisić zderzak, urwac przewody elektryczne itd, pogubić śrubki i zastąpić je blachowkrętami :hyhy:

 

Kiedy warto rozkręcić przód?

Gdy auto jest było eksploatowane w ciężkich warunkach, komora silnika, szcególnie pod obudową paska rozrządu, wymaga bardzo pracochłonnego mycia, istnieje koniczność usunięcia wycieków płynu z ukł chłodzenia, wycieków oleju z ukł smarowania, trzeba wymienić filtr osuszacz klimatyzacji, wymyć chłodnicę (tak - chłodnicę od czasu do czasu trzeba wymyć), dokonać zabezpieczenia antykorozyjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie da się nieczego zepsuć demontując przód. Pozatym, żeby "uchylić" przód tzn. wzmocnienie przednie wraz z chodnicami i wiatrakami to przecież trzeba wiele elementów zdemontować. Przecież przy demontażu porzedu to i tak chłodnice i wiatraki na wzmocnieniu przednim tylko się odchyla na gumowych odcinkach węży klimatyzacji. Rozpina się tylko węże wodne. Nic innego tak zepsuć nie można. U mnie nie zdarzyło się jeszcze niczego zepsuć a przy okazji wychodzi jeszcze masa innych niewielkich defektów wymikających z przebiegu 90kkm i wiekszych.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Zgadzam się zarówno z gulinskim jak i z hha. Jeśli będzie się zabierał do tego tzw. "prawdziwek" a znam takich - co potrafi np.:wyprofilowaną wtykę podpiąć odwrotnie, to może narobić bigosu, natomiast ktoś z "jajami" kaszany nie zrobi.

Mnie osobiście chodziło tylko i wyłącznie o wymianę rozrządu w sposób jak najbardziej ekonomiczny i czaso-oszczędny.

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuba84

tak sobie przesledzilem ten watek i nasuwa mi sie mysl, moze mala zlosliwosc, jak zwal tak zwal, ale ktory mechanik wymieni rozrzad w 2.5v6 tdi bez demnontarzu przodu ? :) bo chyba nawet zaden z wieloletnim doswiadczeniem nie da sobie rady !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście chodziło tylko i wyłącznie o wymianę rozrządu w sposób jak najbardziej ekonomiczny i czaso-oszczędny.

 

Demontaż przodu to jest właśnie jak najbardziej ekonomiczny i czaso-oszczędny sposób wyminy rozrządu.

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel

Wymienialem ostatnio przeglad u mojego mechanika ktory tez pracuje w ASO ale poza ASO to robil wymienial mi rozrzad i to nieprawda ze trzeba demontowac przod demontowanie tego oznacza pujsciem z jednej strony na latwizne :) Oczywiscie jesli jest climatronic to dostep jest bardzo ciezki ale idzie to zrobic :) Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Wymienialem ostatnio przeglad u mojego mechanika ktory tez pracuje w ASO ale poza ASO to robil wymienial mi rozrzad i to nieprawda ze trzeba demontowac przod demontowanie tego oznacza pujsciem z jednej strony na latwizne :) Oczywiscie jesli jest climatronic to dostep jest bardzo ciezki ale idzie to zrobic :) Pozdrawiam!

 

Nie, no słabo mi jak czytam takich mędrców :zdegustowany:

My będziemy robić swoje.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem rozrząd miesiąc temu w Aso. Aby wymienić pasek + rolki + napinacz zdemontowali mi zderzak i grill.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hha, A co Ci sie takiego niepodoba??

A po co dentysta karze szeroko otworzyć buzię? Wymiana rozrządu bez demontazu przodu jest mozliwa, ale gdyby mechanik mi to zproponował, to powiedziałbym mu żegnaj i więcej do niego nie wrócił. Perspektywa remontu silnika bo mechanik czegos niedokręcił, albo przekrecił z braku miejsca, to wystarczający powód by sie w to nie bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l.mosiolek

Oj .. zagęszcza się dysputa "czy kijem go, czy pałą" Uważam, że zwolennicy demontowania przodu i zwolennicy tzw. uchylania, bądź innych technik mają oczywiście swoje racje.

A kto ma racje! - stawia kolacje!!!

Pozdrawiam

Lechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Hej - ja mam odmienne pytanie - jaki jest koszt wymiany rozrzadu w Wawie ? Robił ktoś ostatnio ( silnik AVF ) - widze na forum ze jest duzy rozrzut :(

 

Podzielcie sie cenami !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności