Skocz do zawartości
Gość jermig

Wysoka temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jermig

Witam

 

mam problem z moim Passatem, silnik AWX.

 

2 dni temu w trakcie jazdy na trasie nagle wzrosła temperatura tak do 130. Diagnoza w ASO - wskazanie termostat. Po wymianie termostatu silnik nadal się grzał zbyt mocno. Poszukiwanie przyczyn wykazało, że sprzęgło wiskotyczne wentylatora na chłodnicy wymaga wymiany. Wczoraj wymieniłem to sprzęgło - niestety dalej się grzeje ponad normę.

 

Objaw uboczny, a może jakaś przyczyna - brak nawiewu ciepłego powietrza do środka, zarówno w trybie Auto, jak i Econ.

 

Płynu nie ubywa, przy próbie odkręcenia korka w zbiorniczku zaczyna go przybywać.

 

Byłem dziś u różnych mechaników i diagnozy stawiają różne:

- czujnik/zawór od klimatyzacji zamykający duży obieg

- przytkana chłodnica - do wymiany

- uszczelka pod głowicą - do wymiany

- pompa wody - ukręcony wałek

 

W związku z tym, że nie zachwyca mnie wydawanie 2000 na wymianę silnika, ani sumarycznie wyższych kwot na kolejne kroki mam pytanie, czy ktoś z Was miał do czynienia z podobnym przypadkiem.

I druga prośba o wskazanie sprawdzonego mechanika/warsztatu w Krakowie lub okolicach, chodzi o właściwą diagnozę i porządne naprawienie autka.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Bardzo możliwe że to pompa wody -ma obrócony wałek i nie daje obiegu -dlatego brak ogrzewania. Żeby sprawdzić odpal silnik i zobacz czy z przewodu powrotnego (ten cieńszy który wchodzi do zbiorniczka płynu od góry) leci płyn. Możesz zdjąć ten przewód wziąć troche do góry -podstawić słoik lub inny pojemnik i zobaczyć czy będzie się napełniał płynem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oliver7

Witaj,

u mnie w takim przypadku ( temperatura wzrastała powyżej 130) winna była pompa wody. Tylko że ja nie zaobserwowałem braku nawiewu ciepłego powietrza.

 

pzdr

Oliver

 

 

Bardzo możliwe że to pompa wody -ma obrócony wałek i nie daje obiegu -dlatego brak ogrzewania. Żeby sprawdzić odpal silnik i zobacz czy z przewodu powrotnego (ten cieńszy który wchodzi do zbiorniczka płynu od góry) leci płyn. Możesz zdjąć ten przewód wziąć troche do góry -podstawić słoik lub inny pojemnik i zobaczyć czy będzie się napełniał płynem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ja po raz 3-ci powtórzę słowa kolegów. Wg. mnie bankowo będzie pompa wody i stojący wirnik. Wszystko może być i wyglądać OK ale ośka kręci sią a wirnik stoi.

 

Proszę sprawdzić pompę w taki sposób jak kolega to powyżej przedstawił

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jermig

Dzięki wszystkim za sugestie. Niestety nie jestem w stanie dzisiaj sprawdzić czy pompa działa, spróbuję jutro.

 

Przy okazji mam pytanie - jeśli to faktycznie będzie pompa, a była wymieniana razem z paskiem przy 90 kkm, to czy robić od razu wymianę paska i wszystkich rolek?

Z jednej strony zostało jeszcze 30kkm, a więc jak dla mnie pół roku jeżdżenia, ale z drugiej strony jak już będzie rozebrany...

 

I ewentualnie wskazanie rozsądnych mechaników/warsztatów w Krakowie. Kaczmarczyka na Kanarkowej mam pod nosem i dotychczas u nich robiłem, ale coś nie zbyt pewnie się wypowiadali co do możliwych przyczyn, więc szukam czegoś innego.

 

Pozdrawiam

Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Najważniejsza zasada przy silnikach PD to taka, że paska rozrządu nie napina się ponownie po przejechaniu 20 tysięcy km. Każdy rozrząd, który z różnych powodów przed swoim przebiegiem 90 tysięcy km, musi zostać rozebrany, nie nadaje się do ponownego użycia. Nie to, że jest już niedobry alepoprostu osłabiony i każde poluzowanie iponowne napięcie może nistety mocno zaszkodzić szczególnie paskowi rozrządu. Jeżeli masz rozrząd z mechanicznym napinaczem to w zasadzie nie poniesiesz wielkich kosztów bo jakieś dodatkowe 450zł. Jednak już od pierwszego kilometra będziesz miał pewność, że akurat temat rozrządu jest w 100% pewny. No szkoda, że tak się dzieje no ale cóż zrobić :(

 

 

Daj proszę znać co i jak jak już rozwiążesz problem. Powiedz koniecznie co byo :)

 

Pozdrawiam i głowa do góry :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jermig

Witam

 

niestety Wasze przypuszczenia potwierdziły się - pompa wody zwariowała. Okazało się, że czasem jeszcze łapała i dlatego test z rurką przy zbiorniku wyrównawczym był dwuznaczny, bo cośkolwiek podawało.

 

Przy okazji niestety cały rozrząd, do tego napinacz paska mikro. Mam nadzieję, że na tym się skończy.

 

Pozdrawiam

Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności