Skocz do zawartości
Gość marcin50

Problemy z uruchomieniem na ciepłym silniku.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin50

Witam. Mam następujący problem z moim Passatem. Auto jest z 2001 roku, silnik TDI AWX.

Samochód na zimnym silniku działa bez zarzutu, natomiast, jak go zagrzeje i wyłącze to zaczynają się problemy. Auto zapala i zaraz gaśnie (objaw jak przy uszkodzonym immo). Napiszę w punktach co już zrobiłem:

1. Wymieniony sterownik silnika, (na wszelki wypadek odłączone całkowicie immo),

2. Wymieniona pompa paliwa przy silniku i w baku,

3. Wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu,

4. Sprawdzona klapa gaszenia silnika,

5. Wymienione pompowtryskiwacze.

Po wszystkich tych operacjach nic się nie zmieniło. Jest tylko jeden trop. W momencie, jak silnik nie zapala, odłączam czujnik temperatury silnika i auto zapala normalnie. Jak wepnę zimny czujnik to samochód też zapali. Jeżeli ktoś z szanownych kolegów miał z czymś takim do czynienia, to bardzo proszę o pomoc i z góry wszystkim dziękuję. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Bo jak czujnik jest uszkodzony lub działa nieprawidłowo to sterownik silnika przyjmuje wartość fabryczną na temperature -5C wiec pewnie dlatego dobrze zapali. Jednak problemowi trzeba sie bliżej przyjrzeć i dokładnie diagnozować. Mogę polecić współpracujący z nami warsztat niedaleko Krakowa.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin50

Czujnik jest wymieniony na nowy oruginalny. Zresztą temperatura podawna przez czujnik do ECU jest katalogowa. Auto stoi teraz u mojego kolegi na warsztacie, więc chodzi mi tylko o sugestię co można jeszcze sprawdzić, bo na chwilę obecną poprostu kończą się pomysły. Mam możliwość podstawienia części z bliźniaczego egzemplarza, więc proszę bardzo o sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma problem z odpaleniem golfa 4 1,9 TDI r.1999 przy dobrze rozgrzanym silniku przepraszam że nie dotyczy to paska , może ktoś pomoże , silniki pewnie te same co w paskach. :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kibs

Witam

przerabiałem z mechanikiem z serwisu Boscha ten problem

Koleś sie wypowiedział:

Jesli na zimnym silniku auto odpala bez problemu i dobrze śmiga a po zagrzaniu osiągi są gorsze, gorzej ciagnie i ma sie trudności z odpaleniem to trzeba zrobić teścik:

- polać głowicę pompy wtryskowej rozdzielaczowej zimna wodą i spróbować odpalić. Jeśli odpala bez problemu po takim schłodzeniu pompy to na 90 % pompa jest do naprawy bądź wymiany.stól probierczy prawdę Ci powie.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem z rok temu taki problem - zimny palił od strzała - ciepły miał problem.

Pojechałem do fachowca - ustawił zapłon i skorygował dawkę startową (rozruchową) wtrysku - pali do tej pory jak złoto:) - od dotyku w dowolnym momencie.

Był już kiedyś taki temat na forum - pogrzeb w archiwum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że to mój pierwszy post na forum witam wszystkich :) Mam problem z moim passatem jak w temacie ,w wiec na zimnym silniku po nocce zapala od strzała to samo po około dwugodzinnym postoju natomiast gdy silnik jest cieply musze dłużej kręcić rozrusznikiem przy czym zachowuje sie tak jakby chciał a nie mogł odpalić.Myslalem ze problemem jest rozrusznik gdyż do wymiany mialem bendix bo odbijał czasami ,po wymianie na nowy jest tez kłopot (szczotki i szczotkotrzymacz w rozruszniku są ok) wyczytalem ze w vagu jest możliwosc zmiany dawki rozruchowej i podobno rozwiązuje to problem.Jesli moglby mi ktos opisac w jaki sposob to zrobic (vaga mam) i ewentualnie jak zmienic kąt wtrysku tez bo dzis sprawdzalem i troszke za pozny jest wedlug "TDI timing" Z góry dziekuje za pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Duckman

odpalasz vag-coma :)

 

engine

login : 12233

adaptacja kanał 05

wpisać wartość max

u mnie wyszło max 33268

było 32768

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na sterownik w pompie mialem to samo kiedys....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiam na akumulator. (przynajmniej u mnie tak było)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obiecałem ze dam znac no i pisze :) dopiero dzis mialem chwilke aby sprawdzic co i jak i tak jak myslalem zwiększenie dawki rozruchowej zalatwilo sprawe w 100% na cieplym palil dzis na dotyk i powiem szczerze ze jestem jeszcze zaskoczony tym ze (na zimnym palil dobrze) pali jeszcze lepiej tzn. szybciej a w kompie przed zmianą dawka byla ustawiona na minimum.Wielkie dzięki dla Duckman! pozdrawiam.

przebieg autentyczny to 247kkm tak dodam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności