lopsol Zgłoś #1 Napisano 11 Października 2008 Witam, zakladam ten temat poniewaz nie znalazlem nic co by mi moglo pomóc. Mianowicie podczas proby skretu kierownica, nawet jej dotknieciu i przekreceniu o pol centymetra rozlega sie tai dziwny dzwiek jak by jakis elemęt tarł o drugi, takie skrzeczenie.Napoczatku myslalem ze skonczyla sie pompa wspomagania ukladu kierowniczego. Zamowilem juz nowa. Chociaz stara wyglada ok, nie ma wycieków, stan plynu ok. Ale dzis zauważylem ponadto ze ten sam obiaw (dzwiek) wystepuje gdy wbije bieg np jedynke i powolutku puszczam sprzegło slychac ten sam dzwiek. co to moze byc, moze to nie pompa tylko cos innego, tylko co? Prosze o wszelkie sugestie. pasat 1997 tdi AFN Ps. Moze moderator tym zazem nie skasuje mojego posta pozdro dla moderatorow... regulamin 2.2a + dla kazio... posty o podobnej tresci przeczytalem ale nie znalazlem nawet czesciowego wyjasnienia przyczyn, a co zatym idzie problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 12 Października 2008 (edytowane) Ja ciebie rozumiem że piszesz że czytałeś wszystkie tematy ale chyba jednak nie. Nie dziwię się Kaziowi że wywalił twój temat do kosza bo ja znalazłem (kliknij w link w poście 5), i według tego co tam przeczytałem to możesz mieć kłopot z napinaczem paska.sprawdź pasek od wspomagania. Sprawdź także pasek klinowy. Edytowane 12 Października 2008 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2008 bo ja znalazłem tyle na temat układu wspomagania, Jacku Twój link nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2008 Radziłbym najpierw sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora..... a jak wygląda hałas w czasie jazdy lub ewentualnie na postoju ale przy wyższych obrotach silnika.... sprawdź to dodając gazu na N np. do 2000 obr i wtedy spróbuj pokręcić... po tym już coś się wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 12 Października 2008 Jacku Twój link nie działa Poprawiłem klik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #6 Napisano 12 Października 2008 Radziłbym najpierw sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora..... a jak wygląda hałas w czasie jazdy lub ewentualnie na postoju ale przy wyższych obrotach silnika.... sprawdź to dodając gazu na N np. do 2000 obr i wtedy spróbuj pokręcić... po tym już coś się wyjaśni. Wlasnie zrobilem jak radzi KUJON, po dodaniu gazu i podniesieniu obrotów silnika dzwiek jak by ustepuje, jest dopiero wyraznie słyszalny, w skrajnych polozeniach kola kierownicy. Dodatkowo zauważylem ze jak wlacze klime przy probie skretu ten dzwiek tarcia sie nasila, jak wyłacze maleje. Naciag pasków ok, chyba ale nie jestem pewien nieznam sie jak próbuje wcisnac pasek to sie ugina minimalnie, zauwazylem ponadto ze napinacz jakos tak dziwnie podskakuje tzn pracuje. W drugim passku z tym samym silnikiem jest nieruchomy. Co to oznacza?? Czy winę ponosi napinacz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #7 Napisano 12 Października 2008 Wygląda na sprzęgiełko alternatora lub napinacz paska. Odbezpieczyć napinacz zsunąć pasek, zdjąć pokrywkę ze sprzęgiełka, włożyć torx T40-50 - nie pamiętam który i zblokować ośkę alternatora. Potem pokręcić kółkiem pasowym alternatora - zgodnie ze wskazówkami zegara blokuje, przeciwnie powinno sie dosyć lekko kręcić..... Jeśli blokuje - wymiana. Jeśli ok to szukamy dalej tj.... przechodzimy do napinacza.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2008 Dzieki Kujon, jak bede mial czas to sie za to zabiore. wielkie dzieki za cenne uwagi. alternator wyglada na nowy, wiec moze to nie to. Bardziej podejzany jest napinacz, bo podczas pracy jakos tak dziwnie sie trzesie, jak by podskakiwał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2008 Bardziej podejzany jest napinacz, bo podczas pracy jakos tak dziwnie sie trzesie, jak by podskakiwał. za to odpowiada najczęściej sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach