Gość Pablo_07 Zgłoś #1 Napisano 7 Października 2008 Witam Niedawno zakupiłem passata B3 z 93 roku, z silnikiem 1,8 ABS. Kupiłem go bez instalacji gazowej i po jakims miesiacu założyłem gaz, i jak zwykle sie zaczely problemy z gazownikiem bo od razu powiedzial ze nei działa sonda lambda, a objaw był taki ze na benzynie nierówno chodził i kopcił na czarno na gazie bez problemu. Kupiłem i zmieniłem sonde ale okazała sie zepsuta( byłe to jakas uniwersalna), potem zakupiłem zastepna tym razem lepszą Delpfi i niby ona działa ale jakoś dziwnie po podczas wolnych obrotow napiecie jest stałe i wynosi ok 0,8v jak dodam gazu to napiecie spada- tzn ze sonda jakos reaguje, ale przejdżmy do sedna sprawy. Gdy silnik jest zimny i odpalam go na benzynie to zaczyna nierówno pracowac tak jakby nie palił 1 lub 2 cylindry, na gazie przy zimnym nie ma tego objawu ale przeciez jak przyjdzie zima i mrozy to nie da rady jezdzic tylko na gazie, a pozatym mam taka instalacje ze musi byc odpalany na benzynie. Nie mam pojęcia co moze to powodować, ja dodaje gazu to normalnie rzuca silnikiem i nie chce sie wkręcać na obroty tylko sie telepie, rozgrzany juz wmiare rowno chodzi ale nie tak jak na gazie. Co może być tego przyczyną, żaden mechanik nie ma pojecia, Swiece są dobre bo maja z 8 tyś km NGK jesli by bylo cos nei tak z przewodami to by na gazie raczej wyszło. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jac73 Zgłoś #2 Napisano 7 Października 2008 Mam to co jakiś czas u siebie, po prostu komputer gazowy łapie błędy i wtedy wariuje trzymając wyższe obroty na gazie i nierówną pracą na benzynie (niskie nierówne obroty i tak jakby go zalewało itp.). Sposób na to jest prosty, reset komputera Zdejmujesz klemy z akumulatora najlepiej na kilka godzin, ponownie zakładasz je, odpalasz autko na benzynie bez dodawania gazu i zostawiasz na wolnych obrotach na postoju i czekasz aż włączy się wentylator chłodnicy najlepiej dwa razy, trochę to potrwa. Po tym gasisz silnik, odpalasz ponownie i śmigasz już bez żadnych problemów zarówno na gazie i benzynie jak ta lala Jeżeli pomoże to na krótki okres czasu, to niestety konieczna będzie wizyta u gazownika,zamontuje urządzenie resetujące błędy kompa gazowego ok. 50-70 zł. Jeżeli masz instalację LPG z krokowcem to sprawdź też u gazownika oprogramowanie ustawione dla sterownika instalacji (krokowiec ma być włączony na wolnych obrotach). Jeśli jest wyłączony to komputer może czytać to jako błąd i stąd nierówna praca na benzynie. Powodzenia w szukaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_07 Zgłoś #3 Napisano 7 Października 2008 Ok, dzieki za poradę, sprubuje zrobic tak jak mówisz. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawelh145 Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2008 Witam. Miałem to samo w golfie, ale usunąłem raz a dobrze. Pod maską na pod szybiu jest komputer trzeba wypiąć zasilanie które jest doprowadzone prosto z akumulatora i zasilić komputer za stacyjką tak aby napięcie było po włączeniu zapłonu. przestanie łapać błędy ja zapłaciłem za to 20 zł pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2008 Pablo, czy problemy zaczęły się już po założeniu instalacji? Jaką masz instalację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2008 piszcze piszcie,rozwijajcie temat mam te same objawy, wymienione świece,kable,kopułka,palec rozdzielacza, krokowiec wyczyszciłem,nowe cybanty wiec lewego powietrza raczej nie łapie,a nadal nic nie pomaga. Reset kompa też na nic,a stało sie to zupełnie nagle z dnia na dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2008 Ja miałem instalacje LPG Lecho i na benzynie zdarzało się, że silnik się dławił. Ponieważ usterka pojawiła się przed założeniem instalacji LPG więc kombinowałem jak koń pod górę by ją usunąć. I tak całe zabawy z wtryskiem, pompą paliwa, przewody zapłonowe, kopułka i nic nie pomagało. Została tylko sonda Lambda do wymiany. Ostatnio wywaliłem Lecho i założyłem Bingo M. Sam dokładnie wszystko łączyłem i uruchamiałem. I okazało się ku mojemu zdziwieniu, że auto na benzynie śmiga OK. Co było przyczyną wcześniejszych problemów? Nie wiem. Dodatkowo na kompie widać jak pracuje Lambda i też jest OK. Podejrzewam, że przyczyną dławienia na benzynie była niechlujnie założona instalacja gazowa, a wcześniej coś z elektryką albo wtryskiem, coś co naprawiłem, ale efektu nie było właśnie poprzez instalacje LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_07 Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2008 Ostatnio 2 razy robiłem reset komputera przez odłączenie klem, i to pomaga na jakis tydzien potem wszystko wraca do normy czyli po odpaleniu rano zimnego silnika pracuje nierowno nie wkreca sie na obroty i przerywa. Po resecie silnik pracował rowno i mial sopro większą moc również na gazie. parownik mam tomasetto reszta nie wiem ale założone jest niechlujnie, a jak pojechałem z tymi objawami do gazownikow gdzie mi zakładali to powiedzial mi ze sonda nie dziala i jest do wymiany i to nie jest wina instalacji ze nierowno pracuje, a mieszanke gazu ustawil na stałą wartość. Czy ktos ma pojęcie jak to powinno być prawidłowo wykonane? Sonde mam wymienioną- na wolnych obrotach jest stala wartosc napiecia a jak dodaje gazu to się zmienia, czy tak powinno byc? pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bomkallo Zgłoś #9 Napisano 22 Października 2008 Jak dla mnie, jak masz sprawna sonde i po resecie gra, no to moze pojezdzij ten tydzien czy poltora na benzynie, w taki sposob zeby instalacja nie ingerowala. Zobacz czy auto sie normalnie zachowuje i czy nie robi cyrkow. Jezeli auto sprawnie jezdzi na benzynie, to nie widze powodu zeby nagle sie sondy psuly, bo gaz zalozyli... A co do kopcenia na czarno to przeplywka tez sie klania, ale zapewne nie w twoim modelu. Ale ja to na punkcie przeplywki mam jobla:P I upewnij sie jak sie naprawde resetuje/kasuje komputer. Uki rozpisywal metody do 2E, ktore niestety nie ograniczaja sie jedynie do klem, ale to chyba tyczy sie tylko 2E, wiec musialby sie ktos swiatly odezwac:P Co do sondy i tego napiecia to z tego jak obczytalem juz forum, napiecie winno raczej falowac, z ta roznica ze (znowu podam za przyklad 2E) sonda podobno zaczyna chodzic jak silnik sie rozgrzeje. U mnie na zimny silnik ma wplyw krokowiec, wtrysk rozruchowy, czujnik temp., i pewnie cos tam jeszcze:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jac73 Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2008 Wrócę do mojej wcześniejszej podpowiedzi. Przerabiałem to u siebie więc służę pomocą (ten sam typ silnika ABS). Jeżeli reset kompa pomaga na krótko to masz dwa wyjścia: założenie urządzenia resetującego komputer za każdym razem po wyłączeniu stacyjki, zrobisz to sam jednak polecam dobrego elektryka - naprawdę koszt niewielki tak jak pisałem ok. 50 zł., lub szukać przyczyny łapania błędów przez kompa i jej usunięcie - ja zrobiłem właśnie tak. Wymianę sondy też przerabiałem, nic nie pomogło. Po Twoim opisie wnioskuję, że z Twoją sondą wszystko OK. Jeżeli masz instalację LPG z krokowcem to sprawdź u DOBREGO gazownika oprogramowanie ustawione dla sterownika instalacji (krokowiec ma być włączony na wolnych obrotach). Jeśli jest wyłączony to komputer może czytać to jako błąd i stąd nierówna praca auta na benzynie. To miałem właśnie u siebie. Zmiana ustawień oprogramowania sterownika instalacji i autko śmiga bez problemowo już ponad pół roku, a robię nim ok. 100 km dziennie:) Chyba, że masz założoną po prostu zwykłą śrubę regulacyjną. Na bank wina leży w instalacji LPG, obstawiam niedbałe wykonanie lub bardzo uproszczoną wersję instalacji. Więc rozejrzyj się za dobrym zakładem gazowym i powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_07 Zgłoś #11 Napisano 23 Października 2008 Dzis rano znowu nie szło jechac dusił sie jak cholera, przed chwila poszedłem i odlaczylem na chwilke akumulator po tym znow zacząl idealnie chodzic i od razu przyspieszał tak jak nalezy. Gdzie mam szukac tych błędów, czy ta wersja silnika mna gdzies obdII?. Jacek, ja mam instalacje z krokowcem ale mi sie wydaje ze te partacze mi ustawili na stałe mieszanke bo twierdzil ze sonda nei działa i nie bedzie chodzil na gazie. Dla mnie resetowanie kompa za kazdym raze to nei wyjscie ja chce znaleźć przyczyne takiego zachowania, przed instalacja nie było tego problemu, pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawelekk24 Zgłoś #12 Napisano 23 Października 2008 u mnie jest to samo instalacja gazowa zalozona tydzien temu a czasem jak odpalam silnik chodzi jakby na 2 cylindrach dopiero jak pogazuje mu troche zaczyna równo pracowac a tego nie bylo przed zalozeniem istalacji.Wymienilem juz kopulke i palec jutro wymienie jeszcze swiece bo spalanie tez ma duze 13l gazu przy 100km/h w trasie i straszny muł wyprzedzic to ciezko cokolwiek przed zalozeniem istalacji nie mial takiego mula tylko czasem trzeba bylo depnac kilka razy pedalem gazu zeby zebral sie lepiej sprawdzilem juz wszystkie przewody powietrza wymienilem filtr nowe cybanty znalazlem jedynie male dziurki w przewodzie wychodzacym z pokrywy silnika idacym do plastikowej obudowy monowtrusku narazie go obkrecilem tasma izolacyjna i mam prosbe moze ktos wzucic zdjecie jak wyglada krokowiec bez sruby regulacyjnej bo u mnie na wezu co idzie do monowtrysku jest krokowiec z 4 kablami i jest jakas sruba czy taki powinien byc bo na gazie to nie znam sie a za kilka dni bedzie 1000km na gazie i jade na regulacjie gazu to odrazu bym mu kazal zmienic na dobry bo chyba odstawil jakas sztuke 13l gazu przy 100km /h w trasie to lekka przesada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jac73 Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2008 Pomyśl na chłodno, jeżeli po resecie kompa auto chodzi przez jakiś czas OK. więc nie ma możliwości, ze sonda jest niesprawna. Albo jest walnięta, albo nie. Miałem też sugestie ze strony gazowników, że mogę mieć walniętą sondę, u niektórych niby wykazywało to, u innych nie. Dla świętego spokoju wymieniłem sondę i co? I nic. Znajomy sprawdził starą na oscyloskopie i jednak była dobra. Więc do wskazań przyrządów u gazowników oraz ich opinii podchodzę z dystansem. Odnoośnie obd II wTwoim aucie ciężko się wypowiadać, zajrzyj na forum: spis tematów DIAGNOSTYKA USTEREK I NIESPRAWNOŚCI - VAG i poszukaj stosownego tematu (szukaj 16 pinowego gniazda VAG). Jednak jak już wcześniej wspomniałem bankowo błędy wrzuca Ci do komputera instalacja gazowa a konkretnie jej sterowanie. Zatem znajdz dobrego gazownika, niech sprawdzi sterownik (u mnie jest to BINGO 1) instalki gazowej i jego oprogramowanie. Może nawet warto wymienić jeśli masz jakiś wynalazek na coś bardziej rozsądnego? Szukaj naprawdę dobrego fachowca, bo po Twoim opisie to z fachowością tych, którzy Ci doradzają jest raczej marnie. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawelekk24 Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2008 u mnie narazie ustalo wymiana przewodow swiec kopulki i palca i reset kompa mam nadzieje ze spalanie mi spadnie bo sonde napewno mam ok sprawdzalem pod komputerem przed zalozeniem gazu a sterowik gazu mam stag l plus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_07 Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2008 Tak więc ciąg dalszy mojej historii. Byłem u innego gazownika w celu ustawienie odpowiedniego tej instalacji. Został podłączony TPS sonde zakupiłem boscha dokładnie do tego modelu, instalacja gazowa chodzi idealnie, sonda pracuje bardzo dobrze( oscyluje) , a na benzynie dalej to samo czyli stoi w miejscu na ok 0.87V i daje bogatą mieszankę, i teraz mam dwa typy : albo padniety sterownik wtrysku albo sam wtrysk bo leje za dużą dawke paliwa, czuć to podczas pracy na benzynie, jak najprościej sprawdzic co jest walnięte, aby nie kupować niepotrzebnie dwóch rzeczy?. Zastanawia mnie tylko w jaki sposób komputer steruje mieszanką jeśli sonda działa a napięcie na niej jest w okolicach 0,9V , jak go przygsazuje i zdejme noge z pedału to spada do 0.1v i znów od razu wzrasta i trzyma 0,9v na biegu jałowym. Czekam na jakieś propozycje. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #16 Napisano 28 Listopada 2008 Tak z rozpędu.... - zaraz po resecie ECU (najlepiej jeszcze przed przełączeniem na LPG) - sonda też pokazuje zbyt bogata mieszankę (do 0,9V)? Jeżeli jest OK (napięcie zmienia się od np 0,2-0,8) - to ECU dalej łapie błędy przy pracy na LPG - zmiana konfiguracji sterownika LPG lub dorobienie "autoresetu" (moim zdaniem gorsze rozwiązanie - obejście problemu a nie jego rozwiazanie) Jeżeli bez zmian o ... nie wiem. Sugerowałbym przyjrzenie się czujnikom temperatury - na króćcu wylotowym z głowicy oraz czujnikowi temp powietrza w okolicy wtryskiwacza (chyba nad nim). Być może wg wskazania z któregoś z czujników jest zimno i ECU podaje zwiększoną dawkę paliwa (ssanie). Jaki masz sterownik LPG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_07 Zgłoś #17 Napisano 28 Listopada 2008 (edytowane) sterowmnik mam Bingo m, zaraz sprawdze czy po resecie oscyluje czy 0.9V Sprawdzone: po resecie kompa na benzynie odczyt z sondy spadł do zera !!! 0.0V ale jak dodaje gazu to zie lekko zmienia odczyt lecz przy wiekszych stałych obrotach dalej jest 0 V Na gazie ładnie oscyluje od 0,1-0,78V Z tego wnioskuje ze wtrysk jest dobry raczej, bo jak by był walniety to by lał bez znaczenia czy zresetuje czy nie, coś sie chrzani elektronika- sterownik wtrysku, tak mi się wydaje, czekam na opinie, i gdzie sie wogóle znajduje ten komputer Edytowane 28 Listopada 2008 przez Pablo_07 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2008 Skoro napięcie jest 0V to wygląda na zwarcie sygnału do masy do masy (w przypadku gdy jest odłączony przewód sondy nap wynosi ok 0,4-0,5V). Mierzyłeś po choćby lekkim nagrzaniu silnika (sondy)? - przynajmniej kilka minut (sonda zaczyna poprawnie pracować po osiągnięciu chyba ok 300stC), ale i tak nie powinno to być 0V Może jest coś nie tak z połączeniami przewodów od sondy poprzez Bingo do ECU (ECU znajduje się pod plastikową osłoną w podszybiu od strony silnika, z prawej strony, mniej więcej na wysokości modułu wtryskującego). Sprawdź poprawność połączeń ze schematem np w programie Bingo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_07 Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2008 Tylko dlaczego po włączeniu silnika na benzynie przez chwile wyło napięcie 0,9V a potem spadło do zera, jakby było zwarcie to by cały czas pokazywało 0V, a jak dodawałem gazu to sie zmieniało napięcie na sondzie, wszystko widac przez program bingo m , jak przełączyłem na gaz to sonda chodziłą idealnie, a może czujnik temperatury tylko co on ma z tym wspolnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #20 Napisano 28 Listopada 2008 Dlaczego - nie wiem. Objaw dziwny/nietypowy. Dlatego też pisałem o sprawdzeniu połączeń przewodów od sondy Sorry, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach