casp Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2008 Witam, jak dobrac sie do rozdzielacza (ukladu zaworow) abs'u, od gory i od przodu sztywne przewody hydrauliki od prawej plastik z dwiema srubami? imbus chyba. Chcialbym wysuszyc elektronike, sprawdzic luty itd. ktos pisal ze tam moze byc problem oznaczony kodem Vag 00532 slabe zasilanie, masa. pozdrawiam Łukasz 1.8 55kW aam 12.94' + LPG Lovato/DTGas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #2 Napisano 7 Października 2008 nie jestem pewny ale chyba trzeba by było wyjąc na zewnątrz cała pompę hamulcową i dopiero brać się za wyjmowanie tych zaworów, ale może ktoś to robił i dysponuje chociaż fotkami jak te zawory wyglądają i ich elektryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 7 Października 2008 Może to pomoże: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27476 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #4 Napisano 7 Października 2008 (edytowane) mam podobny problem. jak zdejmniesz obudowę to widać zawory i taśmę łączącą elektrycznie gniazdko z zaworami.niestety nie miałem czasu i siły by wymontować pompę i rozebrałem to tak jak jest w aucie - z góry w sumie nic nie da się zobaczyć bo jest mało miejsca. mi czasem wyskakuje błąd zaworu wylotowego tył lewy. przegrzałem gniazdko i jest lepiej. też bym zobaczył jak to wygląda ale nikt mi nie chce pokazać rozebranej pompy acha i ten link z postu powyżej dotyczy ostatnich modeli b4 od połowy 95r -zintegrowany abs Edytowane 7 Października 2008 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondorp Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2008 dziś robiłem to samo,wydaje mi się,że bez odłączenia przewodów i późniejszego odpowietrzenia hamulców nic nie zrobimy jeżeli się mylę proszę o sugestie.Objawy:ABS zapalał się na dziurach,teraz świeci cały czas,kod pokazuje brak dostatecznego zasilania :/wymieniłem sterownik po tylnym siedzeniem i nie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2008 (edytowane) Może to pomoże:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27476 bylem u tego kolegi i rozmawiałem z nim , niestety on naprawiał pompę hamulcowa nowszego typu gdzie zawory są chyba od dołu 1robert , czyli można ściągnąć tą czarną plastikową obudowę zaworów bez obawy że jakiś zawór wypadnie ? Edytowane 8 Października 2008 przez waldek40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2008 no problem - jak odkręcisz tą czarną klapkę to tak jak pisałem masz na widoku włąśnie zawory i taśmę łączącą zawory z wtyczką - mniej więcej taką jak od panela do radia. Ja myślę że problemy są związane z tą taśmą - nie wiem jak się łączy z gniazdem bo nie potrafię tak obócić klapki - za mało miejsca. Co do kolegi który ma kod braku odpowiedniego zasilanaia - sprawdź aku i ładowanie - może być prolem z za niskim napięciem - a to duże zasilanie nie idzie do kostki zaworów tylko do silnika pompy - sprawdź w jakim stanie jest wtyczka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
casp Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2008 Panowie, temat dalej nie rozwiazany, wroce na ląd to spróbuje sie do tego dobrac. Jezeli ktos wpadnie na pomysl - ABS>000532>rozwiazanie :-) niech sie podzieli pozdrawiam Ł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2008 Postępuj tak jak w linku który podał monter. Odkręcasz tylko elektronike 4 śruby nietypowy klucz wewnętrzny torx. Pompy nie trzeba demontować tylko główne śruby odkręcisz będzie można delikatnie podnieść do odkręcenia elektroniki. Niestety trzeba dobrac się do środka obudowy, która jest szczelnie zaklejona ostrożnie wycinać silikon trochę się zniszczy polączenie. Ukarze się płytka elektroniki przyktyta warstwą silikonu łatwy do usunięcia. Należy przelutować podejżane popękane połączenia ponieważ od drgań tzw. zimne luty pękają. Po całej operacji składamy obudowę połączenie możemy zakleić gorącym klejem z pistoletu będzie szczelne. Ja w ten sposób zregenerowałem swój sterownik od abs-u i działa bez zarzutu. Zaoszczędziłem parę groszy ponieważ nowy moduł troche kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #10 Napisano 13 Października 2008 Postępuj tak jak w linku który podał monter. Odkręcasz tylko elektronike 4 śruby nietypowy klucz wewnętrzny torx. Pompy nie trzeba demontować tylko główne śruby odkręcisz będzie można delikatnie podnieść do odkręcenia elektroniki. Niestety trzeba dobrac się do środka obudowy, która jest szczelnie zaklejona ostrożnie wycinać silikon trochę się zniszczy polączenie. Ukarze się płytka elektroniki przyktyta warstwą silikonu łatwy do usunięcia. Należy przelutować podejżane popękane połączenia ponieważ od drgań tzw. zimne luty pękają. Po całej operacji składamy obudowę połączenie możemy zakleić gorącym klejem z pistoletu będzie szczelne. Ja w ten sposób zregenerowałem swój sterownik od abs-u i działa bez zarzutu. Zaoszczędziłem parę groszy ponieważ nowy moduł troche kosztuje. mówisz tu o jakim module abs-u ? tym umiejscowionym na dole pompy czy z boku pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2008 "Monter" pisze o nowszym ABS a "Casp" o starszym - montowanym do połowy 95 roku.. Ja też mam taki. Moim zdaniem problem kolegi Casp siedzi albo w module (pod siedzeniem) albo w silniku pompy. Pod tą klapką z boku nie ma nic co by miało zwiazek ze słaba masa (chyba). Są tam 4 zawory wlotowe i 4 wylotowe. Wszystkie kabelki co do nich prowadzą siedzą we wtyczce a tak chyba jest stały plus i sterowanie masą - błędy wyglądają tak: "zawór wylotowy tył" , przód itd. - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale ja bym sprawdził masę koło silnika elektrycznego pompy bo tam jest potrzebna duza moc i jak masa jest kiepska to może być taki efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #12 Napisano 13 Października 2008 czy nie będzie nietaktem zapytanie się gdzie dokładnie znajduje się ta masa bo jedna wtyczka jest do tych zaworów, a druga do silniczka pompy, a gdzie ta masa to naprawdę nie wiem :583: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2008 na teraz też nie wiem bo nie szukałem- moze poszukam ja będę miał chwilę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #14 Napisano 13 Października 2008 ok będę czekał, a ze mną pewnie garstka ludzi z forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #15 Napisano 13 Października 2008 powinien to być czarno czerwony przewód we wtyczce silnika pompy ABS - należałoby sprawdzić czy nie jest zaśniedziały - to info wg schematu.. moze jutro rzucę okiem pod maskę - nie wiem gdzie jest przykręcany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #16 Napisano 17 Października 2008 i jak z tym poszukiwaniem:) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #17 Napisano 19 Października 2008 okazujesię że mi wyskoczył podobny probem ale mój komunikat brzmiał: " za niskie napięcie zasilania lub zła masa" - jeśli masz taki sam komunikat to opisz dokładnie kiedy występuje - mi wyskoczyło przy zapalaniu samochodu - ale po skasowaniu błąd się nie pokazał - będę szukał od czego jest ale to raczej nie jest związane z masą silnika pompy ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
casp Zgłoś #18 Napisano 19 Października 2008 (edytowane) Panowie, masa od pompy abs'u jest pdlaczona do nadkola prawego pod zbiornikiem spryskiwacza. Blizej przodu, pomiedzy ta masa a akumulatorem do konstrukcji przykrecona jest masa z aku. Odleglosc pomiedzy punktami niewielka, oba punkty rozkrecone, przetarte papierem sciernym, zkrecone i wazelinka. Problem dalej pozostaje, chociaz blad 000532 (slaba masa/zasilanie) wystepuje jakby inaczej. Kontrolka abs pali sie bardziej losowo. Moze połącze oba punkty przewodem 10mm2 tak dla pewnosci. Masa sterownika pod tylnym siedzeniem wyglada jak z fabryki mimo to przeczyscilem + wazelina. Jeszcze zrobie cos co powinienem zrobic na samym poczatku, porzadek z klemami-czyszczenie, dokrecenie, wazelina ... i zobaczymy. 1robert, u mnie wystepuje blad abs'u 000532 zasilanie,slaba masa i pojawia sie gdy na dworze jest wilgoc, ostatnio caly czas. Wczesniej po rozgrzaniu silnika po ponownym odpaleniu kontrolka gasla. Edytowane 19 Października 2008 przez casp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #19 Napisano 20 Października 2008 w moim przypadku zaświeciło się przy zapaleniu auta popołudniu.. jak auto rano nic nie sygnalizowało... zastanawiam się czy ten błąd nie oznacza: - słabej masy między silnikiem i budą - może być zaśniedzały kabel - wyczyścisz styk a on ma np zaśniedziałą końcówkę - padającego regulatora alternatora (np kończące się szczotki) - choć u mnie raczej napięcei było ok - kieskiego kontaktu na którymś z bezpieczników, przekaźników lub złaczu sterownika - temperatura spada to styki się kurczą. Reasumując - u mnie ten błąd wyskoczył raz i trudno mi powiedzieć jak znikł bo rozgrzebałem wszystko co mi przyszło na myśl - nie miałem casu analizować... Jak ci świeci to spróbuj złąpać za miernik i sprawdzić napięcia " różnicowe" pomiędzy np masą silnika a masą auta- jeśli to kilka dziesiatych volta to nie powinno robić problemu. Jeżeli błąd występuje bez zadziałania ABS to moja diagnoza z słabą masą silnika ABS jest błędna - sorry - u mnie świeciło po zapaleniu silnika. opisz bardziej kiedy to się zapala ale podejrzewam że bedzie trudno zprecyzować. Ja bym stawiał raczej na zaśniedziały kabel gdzieś na masie albo zasilaniu ABS ale gdzie... pewnie jakoś dojdziemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marioba Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2008 moze to bedzie pomocne po angielsku ale spoko pozdrawiam http://passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach