Skocz do zawartości
casp

jak rozebrac "rozdzielacz" abs'u?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak dobrac sie do rozdzielacza (ukladu zaworow) abs'u, od gory i od przodu sztywne przewody hydrauliki od prawej plastik z dwiema srubami? imbus chyba. Chcialbym wysuszyc elektronike, sprawdzic luty itd. ktos pisal ze tam moze byc problem oznaczony kodem Vag 00532 slabe zasilanie, masa.

 

pozdrawiam

Łukasz

 

1.8 55kW aam 12.94' + LPG Lovato/DTGas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewny ale chyba trzeba by było wyjąc na zewnątrz cała pompę hamulcową i dopiero brać się za wyjmowanie tych zaworów, ale może ktoś to robił i dysponuje chociaż fotkami jak te zawory wyglądają i ich elektryka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem. jak zdejmniesz obudowę to widać zawory i taśmę łączącą elektrycznie gniazdko z zaworami.niestety nie miałem czasu i siły by wymontować pompę i rozebrałem to tak jak jest w aucie - z góry w sumie nic nie da się zobaczyć bo jest mało miejsca. mi czasem wyskakuje błąd zaworu wylotowego tył lewy. przegrzałem gniazdko i jest lepiej.

też bym zobaczył jak to wygląda ale nikt mi nie chce pokazać rozebranej pompy

 

acha i ten link z postu powyżej dotyczy ostatnich modeli b4 od połowy 95r -zintegrowany abs

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś robiłem to samo,wydaje mi się,że bez odłączenia przewodów i późniejszego odpowietrzenia hamulców nic nie zrobimy :/ jeżeli się mylę proszę o sugestie.Objawy:ABS zapalał się na dziurach,teraz świeci cały czas,kod pokazuje brak dostatecznego zasilania :/wymieniłem sterownik po tylnym siedzeniem i nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

bylem u tego kolegi i rozmawiałem z nim :D , niestety on naprawiał pompę hamulcowa nowszego typu gdzie zawory są chyba od dołu

 

1robert , czyli można ściągnąć tą czarną plastikową obudowę zaworów bez obawy że jakiś zawór wypadnie ?

Edytowane przez waldek40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no problem - jak odkręcisz tą czarną klapkę to tak jak pisałem masz na widoku włąśnie zawory i taśmę łączącą zawory z wtyczką - mniej więcej taką jak od panela do radia. Ja myślę że problemy są związane z tą taśmą - nie wiem jak się łączy z gniazdem bo nie potrafię tak obócić klapki - za mało miejsca. Co do kolegi który ma kod braku odpowiedniego zasilanaia - sprawdź aku i ładowanie - może być prolem z za niskim napięciem - a to duże zasilanie nie idzie do kostki zaworów tylko do silnika pompy - sprawdź w jakim stanie jest wtyczka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, temat dalej nie rozwiazany, wroce na ląd to spróbuje sie do tego dobrac. Jezeli ktos wpadnie na pomysl - ABS>000532>rozwiazanie :-) niech sie podzieli

 

pozdrawiam

Ł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postępuj tak jak w linku który podał monter.

Odkręcasz tylko elektronike 4 śruby nietypowy klucz wewnętrzny torx. Pompy nie trzeba demontować tylko główne śruby odkręcisz będzie można delikatnie podnieść do odkręcenia elektroniki.

Niestety trzeba dobrac się do środka obudowy, która jest szczelnie zaklejona ostrożnie wycinać silikon trochę się zniszczy polączenie.

Ukarze się płytka elektroniki przyktyta warstwą silikonu łatwy do usunięcia.

Należy przelutować podejżane popękane połączenia ponieważ od drgań tzw. zimne luty pękają.

Po całej operacji składamy obudowę połączenie możemy zakleić gorącym klejem z pistoletu będzie szczelne.

Ja w ten sposób zregenerowałem swój sterownik od abs-u i działa bez zarzutu.

Zaoszczędziłem parę groszy ponieważ nowy moduł troche kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Postępuj tak jak w linku który podał monter.

Odkręcasz tylko elektronike 4 śruby nietypowy klucz wewnętrzny torx. Pompy nie trzeba demontować tylko główne śruby odkręcisz będzie można delikatnie podnieść do odkręcenia elektroniki.

Niestety trzeba dobrac się do środka obudowy, która jest szczelnie zaklejona ostrożnie wycinać silikon trochę się zniszczy polączenie.

Ukarze się płytka elektroniki przyktyta warstwą silikonu łatwy do usunięcia.

Należy przelutować podejżane popękane połączenia ponieważ od drgań tzw. zimne luty pękają.

Po całej operacji składamy obudowę połączenie możemy zakleić gorącym klejem z pistoletu będzie szczelne.

Ja w ten sposób zregenerowałem swój sterownik od abs-u i działa bez zarzutu.

Zaoszczędziłem parę groszy ponieważ nowy moduł troche kosztuje.

 

mówisz tu o jakim module abs-u ? tym umiejscowionym na dole pompy czy z boku pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Monter" pisze o nowszym ABS a "Casp" o starszym - montowanym do połowy 95 roku.. Ja też mam taki.

Moim zdaniem problem kolegi Casp siedzi albo w module (pod siedzeniem) albo w silniku pompy.

Pod tą klapką z boku nie ma nic co by miało zwiazek ze słaba masa (chyba). Są tam 4 zawory wlotowe i 4 wylotowe. Wszystkie kabelki co do nich prowadzą siedzą we wtyczce a tak chyba jest stały plus i sterowanie masą - błędy wyglądają tak: "zawór wylotowy tył" , przód itd. - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale ja bym sprawdził masę koło silnika elektrycznego pompy bo tam jest potrzebna duza moc i jak masa jest kiepska to może być taki efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy nie będzie nietaktem zapytanie się gdzie dokładnie znajduje się ta masa :) bo jedna wtyczka jest do tych zaworów, a druga do silniczka pompy, a gdzie ta masa to naprawdę nie wiem :583:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na teraz też nie wiem bo nie szukałem- moze poszukam ja będę miał chwilę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok będę czekał, a ze mną pewnie garstka ludzi z forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinien to być czarno czerwony przewód we wtyczce silnika pompy ABS - należałoby sprawdzić czy nie jest zaśniedziały - to info wg schematu.. moze jutro rzucę okiem pod maskę - nie wiem gdzie jest przykręcany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazujesię że mi wyskoczył podobny probem ale mój komunikat brzmiał: " za niskie napięcie zasilania lub zła masa" - jeśli masz taki sam komunikat to opisz dokładnie kiedy występuje - mi wyskoczyło przy zapalaniu samochodu - ale po skasowaniu błąd się nie pokazał - będę szukał od czego jest ale to raczej nie jest związane z masą silnika pompy ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, masa od pompy abs'u jest pdlaczona do nadkola prawego pod zbiornikiem spryskiwacza. Blizej przodu, pomiedzy ta masa a akumulatorem do konstrukcji przykrecona jest masa z aku. Odleglosc pomiedzy punktami niewielka, oba punkty rozkrecone, przetarte papierem sciernym, zkrecone i wazelinka.

Problem dalej pozostaje, chociaz blad 000532 (slaba masa/zasilanie) wystepuje jakby inaczej. Kontrolka abs pali sie bardziej losowo. Moze połącze oba punkty przewodem 10mm2 tak dla pewnosci.

Masa sterownika pod tylnym siedzeniem wyglada jak z fabryki mimo to przeczyscilem + wazelina.

Jeszcze zrobie cos co powinienem zrobic na samym poczatku, porzadek z klemami-czyszczenie, dokrecenie, wazelina ... i zobaczymy.

 

 

 

1robert, u mnie wystepuje blad abs'u 000532 zasilanie,slaba masa i pojawia sie gdy na dworze jest wilgoc, ostatnio caly czas. Wczesniej po rozgrzaniu silnika po ponownym odpaleniu kontrolka gasla.

Edytowane przez casp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku zaświeciło się przy zapaleniu auta popołudniu.. jak auto rano nic nie sygnalizowało... zastanawiam się czy ten błąd nie oznacza:

- słabej masy między silnikiem i budą - może być zaśniedzały kabel - wyczyścisz styk a on ma np zaśniedziałą końcówkę

- padającego regulatora alternatora (np kończące się szczotki) - choć u mnie raczej napięcei było ok

- kieskiego kontaktu na którymś z bezpieczników, przekaźników lub złaczu sterownika - temperatura spada to styki się kurczą.

 

Reasumując - u mnie ten błąd wyskoczył raz i trudno mi powiedzieć jak znikł bo rozgrzebałem wszystko co mi przyszło na myśl - nie miałem casu analizować...

Jak ci świeci to spróbuj złąpać za miernik i sprawdzić napięcia " różnicowe" pomiędzy np masą silnika a masą auta- jeśli to kilka dziesiatych volta to nie powinno robić problemu.

Jeżeli błąd występuje bez zadziałania ABS to moja diagnoza z słabą masą silnika ABS jest błędna - sorry - u mnie świeciło po zapaleniu silnika.

opisz bardziej kiedy to się zapala ale podejrzewam że bedzie trudno zprecyzować. Ja bym stawiał raczej na zaśniedziały kabel gdzieś na masie albo zasilaniu ABS ale gdzie... pewnie jakoś dojdziemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności